Ollako vai eikö olla?
En tiedä kirjoitanko oikeassa paikassa. Rupes vaan jännittämään, kun rinnat olleet jo viikon verran kipeet ja eilen rupesin ihmettelemään, että onko rintani turvonneet vai kuvittelenko? Mietin myös, että voisi johtua vain siitä, kun painoa tullut lisää, kun tullut herkuteltua viime aikoina. Eilen myös alaselkää särki (tosin voi johtua tietokoneella istumisesta). Emme ole (nyt) lasta suunnitelleet. Tarkoituksena olisi yrittää valmistua keväällä ja hankkia työpaikka, jonka jälkeen voisi lasta ja omaa taloa miettiä. Itselläni on jo 9-vuotias poika. Nykyisen mieheni kanssa menimme naimisiin kesällä. Elikäs pillereitä olen syönyt, mutta hajamielinen kun olen, niin joka kuukausi tuppaa joku pilleri unohtumaan. Liuskan viimeinen pilleri olisi tarkoitus syödä tänään ja menkkojen tulisi alkaa sitten su-ma. Rupes vaan jännittämään nyt niin paljon, että tekisi mieli ostaa jo tänään testi. Millä todennäköisyydellä se näyttäisi tällä hetkellä mitään?
Tottakai siis pitäisin lapsen, mikäli raskaana olisin. Siitä ei ole epäilystäkään. Tosin vain ajoitus ei olisi paras mahdollinen. Olen suunnitellut jo keväällä olevia 30v-synttäreitä (laivaristeilyä), kun 20v-synttärit meni maha pystyssä ja vain kahvia ja pullaa tarjoten, joten jos plussaan, niin joutuu nekin perumaan. Toivottavasti en suututa näillä suunnitelmilla muita, sillä kyllä tiedostan, että lapsi on paljon arvokkaampi asia, mutta varmasti kaikki tietävät, ettei aina ajoitus voi olla paras mahdollinen, joskaan ei minun tapauksessa mikään kovin huonokaan.
Tässä rupesin miettimään, että edelliset menkatkin oli hieman omituiset. Yleensä jo toisena ja kolmantena päivä vuotoa tulee tulvanaan ja viimeks tuli muutama eka päivä pelkkää ruskehtavaa tuhrua. Tosin alkoi sitten tulee kirkkaampaa vuotoa myöhemmin ja kesti kokonaisuudessaan sen normaalin 7 päivää, mutta sellaista normaalia "vuotohuippua" ei tullut. En tiedä meneekö tämäkin vainoharhaisuuden piikkiin. Rupes vaan eilen vaivaamaan niin paljon, etten meinannut unta saada. Miehelle en kyllä arvaa puhua mitään ennen kuin olen varma. Siksi ajattelin tulla tänne avautumaan. Mitä mieltä olette?
Kommentit (5)
Kyllä ajatuksen voimalla voi saada kaikki mahdolliset raskausoireet aikaan... vähän liikaakib kokemusta allekirjoittaneella asiasta.
En kyllä osaa sua nyt mitenkään auttaa asiasi kanssa, mutta tää on ihan oikea paikka miettiä tollasia:-) Se testin XXU/ml (vai miten sen nyt menee) kertoo kuin herkkä testi on eli kuin aikaisin voi näyttää raskauden; 10 on herkin kai mitä testeillä myydään, eli jos on vaikka 25 tuo lukema niin kannattaa tehdä vielä uus testi...?
Tulethan kertomaan mitä tapahtui? *utelias*
Joo, tänään tein sellaisen herkän 10u/ml DBest-testin ja se näytti edelleen negaa. Mut täytyy vielä testata su tai ma. Isäntä ainakin sano, et mun rinnat on kasvanu. Et saa nyt nähdä... tässä rupee kummasti odotteleen sitä plussaa.... :p
Tein eilen illallakin saman testin, mut edelleen näyttää negaa... rinnat olleet edelleen kipeet ja eilisestä asti oon rampannu lähes tunnin välein pissillä, vaikka oo kovin ihmeesti juonutkaan mitään. Että saa nähdä. Tänään siis kp 29/28(-29), eikä menkkoja ole näkynyt... Ajattelin, että jos nyt malttais huomisaamuun odottaa testin tekoa, kun ei oikein pissiin kerkeä mitään kertymään, kun jatkuvasti käyn vessassa... Outoa, kun jotenkin on kuitenkin sellainen tunne, että on raskaana, että ei oikein enää osaa edes ajatella, etteikö se plussa jossain vaiheessa tulisi.
Alkoi ne menkat kuitenkin. Rupes siihen malliin alavatsaa koskemaan, että rupesin jo epäilemään. Nyt on mieli maassa. :(
Jatkan tässä itsepuhelua. Menin sitten eilen ostamaan testin, jonka voi tehdä 3 päivää etuajassa ja se näytti negatiivista. Tosin ohjeiden mukaan se olisi pitänyt tehdä aamupissista eli tiedä sitten... Eilenkin siis oli selkäkipua, mutta nyt sitä ei ole tuntunut. Vatsaakin joten myllerti, et oli ihan samat tuntemukset kuin normaalisti menkkojen alkamispäivänä. Tosin yöllä, kun olin rupeamassa nukkumaan, niin tuli tosi huono olo ja kerran jo yökkäsinkin (olin juuri syönyt ilta- tai paremminkin yöpalan). Sitten alavatsaa (kohdun tietämillä) nipisteli ja vihlo välillä (ei ollut mitään pelkkään nousuun/liikkeeseen perustuvaa vihlomista). Tänään mulla on lääkärille aika. Tosin ihan eri merkeissä. Pitäis varmaan kysellä häneltä mielipidettä asiaan. Tänään siis kp 27/28.