Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun isovanhemmat ei hoida lasta ollenkaan.

Vierailija
05.03.2016 |

Tai vain silloin, kun olemme kylässä.
En mä mitään apua tarvitsekkaan ja lähdin sillä ajatuksella perhettä perustamaan, ettei apuja luultavasti suvuilta tule, mutta olisihan se edes joskus ihan mukavaa..
Paljon olen saanut kyllä apua rahallisesti ja henkisesti, että siitä olen kyllä todella kiitollinen.
Itse olen lapsettomana toiminut lapsenlikkana, paljon!
Olenko kohtuuton?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne silloin hoitaa kun olette kylässä?

Jos meille tullaan kylään lasten kanssa ja minä huolehdin emännöinnistä, niin lasten vanhemmat hoitavat kyllä lapsensa.

Minkä ikäisiä olette ja minkäikäinen lapsi? Kerro vähän lisää.

Vierailija
2/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa "hoitaa ja hoitaa", kun olemme kylässä. ;)

Vähän leikittää ja katsoo perään. Joskus ruuan laittaa lauteselle..

a.p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kukaan koskaa jeesi, kun olen sellainen pärjääjä..

a.p

Vierailija
4/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhuksetkin voi olla ääliöitä, ei se ikää katso.

Vierailija
5/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks niitten SUN lapsia pitäis ees hoitaa? Ne on omat jo kasvattaneet.

Vierailija
6/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pärjääjä tyyppi, niin sillon käy kuten edellä mainitsit.

Sinuun luotetaan ,että selviät ja kestät kaiken.

Kuulostat tasapainoiselta ja realistiselta ihmiseltä.

Vierailija
7/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Meidän suvussa on itsestäänselvyys että on saatu apua ja sitä myös annetaan. Nytkin lapsenlapsi kylässä koko viikonlopun kun vanhemmilla keikkaa ympäri maan.

Vierailija
8/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä niille huvituksensa ja vapaa-aikansa suon, kun ovathan nuo ikänsä töitä paiskineet, mutta tänään kun olisi ollut kiva käydä rauhasa suihkussa, niin tuli vain mieleen tuollainen..

a.p

Vierailija
9/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö?

Vierailija
10/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lastenkin kannalta ikävää jos isovanhemmat eivät heitä ikinä hoida. Ja tietenkin avioliiton hoitaminen käy todella vaikeaksi jos kukaan ulkopuolinen ei ikinä hoida lapsia. Kai kaikki täyspäiset isovanhemmat edes kerran kuussa ottavat lapsenlapset hoitoon jos asuvat kohtuullisella etäisyydellä?

Vierailija
11/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä niille huvituksensa ja vapaa-aikansa suon, kun ovathan nuo ikänsä töitä paiskineet, mutta tänään kun olisi ollut kiva käydä rauhasa suihkussa, niin tuli vain mieleen tuollainen..

a.p

Missäs lapsen isä oli, jos ei ollut paikalla?

Ja etkö ole lapsen elämän aikana tähän asti käynyt vielä kertaakaan suihkussa? (Mahtoi jo olla aika...)

Ja mites vanha se lapsi nyt sit olikaan?

Vierailija
12/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks niitten SUN lapsia pitäis ees hoitaa? Ne on omat jo kasvattaneet.

Ai kertaakaan!? :D

Luulis nyt että palais halusta päästä hoitamaan omia lapsensa lapsia?

a.p

Vierailija
13/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää kainalossa kirjoitti:

Jos on pärjääjä tyyppi, niin sillon käy kuten edellä mainitsit.

Sinuun luotetaan ,että selviät ja kestät kaiken.

Kuulostat tasapainoiselta ja realistiselta ihmiseltä.

Kiitos! Kyllä mä pyrin pitämään jalat maassa. :)

a.p

Vierailija
14/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat ei myöskään hoida lapsia, koska eivät ole fyysisesti enää siinä kunnossa. Joskus ottaa päähän ne valittajat, joiden lapset ovat mummolassa joka toinen viikonloppu ja jotka eivät ole mielestään silti saaneet tarpeeksi "omaa aikaa". Itse tein, itse hoidan lapseni, mutta olis kiva, että edes JOSKUS...

Vierailija
15/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille vanhemmilleni en viitsi lasta edes viedä (epähygieninen koti), mutta anoppi osaisi kyllä pientä hoitaa, en vain ole viitsinyt kysyä, kun on niin paljon töissä. Olisi kiva joskus viettää aikaa miehen kanssa tai ihan vain yksin.

Vierailija
16/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lastenkin kannalta ikävää jos isovanhemmat eivät heitä ikinä hoida. Ja tietenkin avioliiton hoitaminen käy todella vaikeaksi jos kukaan ulkopuolinen ei ikinä hoida lapsia. Kai kaikki täyspäiset isovanhemmat edes kerran kuussa ottavat lapsenlapset hoitoon jos asuvat kohtuullisella etäisyydellä?

Yllättää ehkä sinua, että toisenkinlaisia tilanteita on.

Omilla vanhemmillani on 16 lapsenlasta. Jos jokainen olisi kerran kuussa hoidossa, niin tuskinpa jaksaisivat.... 

Anoppini ei hoida lapsiani enkä antaisi niitä hänelle hoitoon. Appea ei enää ole.

Muut konstit on keksittävä.

Silti sanoisin vanhempiani ihan täyspäisiksi ihmisiksi, vaikka eivät ota lapsenlapsiaan kerran kuussa hoitoon.

Juuri keskustelin erään työkaverini kanssa, joka oli aika uuvuksissa. Hänellä on vain kolme lapsenlasta, mutta toisaalta hänellä on myös aika vaativa työ, täydet tunnit, miehellään jopa vuorotyö. Näitä kolmea kun kyörätään heille niin että joka viikonloppu on joku tenava saamassa "laatuaikaa". Onhan ne ihania, sanoi työkaveri, mutta koska sitä sitten lepää? Niinpä... kun kuusikymppiä alkaa olla mittarissa ihmisellä, niin kyllä sen levonkin tarvitsee.

Vierailija
17/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v. Mummo. Käyn töissä. Minä en jaksa huolehtia kuin itsestäni ja laskujen maksamisesta. Olen pahoillani.

Vierailija
18/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.p

Ja etkö ole lapsen elämän aikana tähän asti käynyt vielä kertaakaan suihkussa? (Mahtoi jo olla aika...)

Töissä.

Olen kyllä huoliteltu, niissä puitteissa kuin kotiäidillä on aikaa.

a.p

Vierailija
19/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivoi olettaa vanhempien auttavan sua lastesi kanssa. Auttavat rahallisesti ja näkevät lapsia joten enemmänkuin joillain. Autatko vanhempiasi missään? Itse en saa rahallisesti apua vanhemmiltani(en kyllä oletakkaan saavani) ja äiti kyllä hoitaa välillä muksua, autan häntä esim tietokoneen kanssa.

Vierailija
20/57 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.p

Töissä.

Olen kyllä huoliteltu, niissä puitteissa kuin kotiäidillä on aikaa.

a.p

Ja sitten ajattelit että tässä aamupäivällä kun käyt suihkussa niin äitisi taikoo itsensä teille tenavaa vahtimaan? Ja katkeroiduit kun äidllä olikin joku muu suunnitelma/harrastustunti/kauppareissu/ikkunanpesu kesken. 

Just. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi