Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*******MAALISMUSSUKAT LA-SU*******

18.02.2006 |

Jippii aloitan ekaa kertaa pinon;=)

Simbucca kyllä myydään H&M:ssä ainakin ihan 45cm vaatteitakin! Muuallakin on ihan pieniä tarjolla. Kiva kuulla, että sulla ja Lilyllä menee hyvin eikä tullu mitään negatiivisia synnärikertomuksia tähän alkuun niin ei muita jännitä niin paljon;=) Vielä tosta nimiasiasta ja anopista...mulla oli aika sama tilanne ekan kanssa ja nytkin anoppi jo päättänyt toisen nimen...ihme, ett hyväksy sen, ett oon päättäny jo ekan nimen. Mies kanssa riitaantu tollasesta " sekaantumisesta" . Äidit vaan on joskus vähän liian tunkeilevia...

Mahaa täällä vaan kasvatellaan. Meen kattoo joukkueeni pelejä tänään ja kaiholla lasken päiviä milloin pääsen ite mukaan.

Ma nähdään tosiaan siellä tapaamisessa. Mukavaa vkloppua kaikille!

rv36+4

P.S.Lautasalo näytät asuvan Espoossa samassa paikassa, kuin minäkin. Tuletko tapaamiseen?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=tan] Mä ostin myös Lindexiltä yhdet sellaiset hieman topatut imetysliivit, ne oli ihan ok. Oli vaan todella pieniä kokoja... Mä haluan kans, että kupit on hieman topatut rintaliiveissä, koska muuten tulee just se suikula ilmiö... topit on sitten asia erikseen.

Mies lähti jääkiekkoa pelaamaan. Myöhemmin iltapäivällä käydään miehen vanhemmilla katsomassa uutta kisua, olivat sellaisen eilen hakeneet. Niiden edellinen kissa jouduttiin ennen joulua nukuttamaan. Siellä ne nyt mökillä männyn juurella molemmat nukkuvat, meidän kani ja heidän kissa...

Siivosin äsken kanin häkin. Nyt meen ripustaa pyykit kuivumaan.

NapNap rv37+4 [/color]

Vierailija
22/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meitä jakaantunut lisää, kivaa... Ja onnea!!! Ja Se on kivaa, Lily ja Simbucca, kun käytte meiän pinossa kertoilemassa kuulumisia! Rupeaa tässä esikoiseta odottaessa jännittää, että miten kaikki sujuu, mutta ilmeisesti ihan hienosti! ;o)

Kohta lähdetään katsomaan yhtä asuntoa, eihän me nyt kyllä mitään voida ostaa, mutta silleen varmuuden vuoksi...

Hauskaa sunnuntaipäivää kaikille!

V+Helmeri (joka todennäköisesti onkin pikku-prinsessa) rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Siis meidän herra ei sitten odottanut maaliskuuhun asti syntymistään. Meidän pikkumies meinas siis alkujaan syntyä jo viikolla 27+2, sairaalassa vietin täysin vuodelevossa viikkoon 33 ja sen jälkeen kotona lepäilin viikkoon 34. Pikkuhiljaa lähdin liikkeelle tuntemuksien mukaan ja kaikki meni hyvin. Olin koulussa luennoilla ja kävin tekemässä tenttejä, vointi oli erinomainen ja ei ollut yhtään sellaista oloa että vauva vielä syntyisi.

Koitti rv 37, olin koulussa yms touhuilin. Lauantaina 11.2 olin luennoilla ja silloin luokkakaveri sanoi että näytätsiltä että kohta lähdet synnyttää, sanoin ettei ole yhtän sellaista oloa.

Kuinkas ollakkaan la-su välisenä alkoi lapsivettä tiputtelee kun kävin vessassa. Ajattelin että tästä olisi sitten lähdettävä valumaan sairaalaan, mies töissä Valkeakoskella, kotiin 300km, esikoinen nukkuu.. Soitin synnärille että kuinkas pian tässä sitä pitäis tulla. Kätilö sanoi ettei tartte pitää kiirettä jos ei supistele.. Soitinmiehelle ja sanoin ettälähden synnärille kunhan saan pojan hoitoon. Mies hommas itselleen sijaisen yöllä ja lähti valumaan kohti kotipaikkakuntaa. Kerkesi reilusti kotiin ennen kuin vauva sitten lopulta syntyi... Sunnunai päivä vaihtui iltaan, omia supistuksia voimistettiin oksitosiinilla kun eivät avanneet kohdunsuuta, sekään ei auttanut. Gynenylilääkärin kanssa oltiin jo aiemmin puhuttu että jos oksitosiini ei auta avautumiseen on sektio edessä. Sain epiduraalin jossain välissä, sekään ei auttanut avautumista.. Poika syntyi lopulta sektiolla, (ei hätä). Minua ennen oli yksi sektio ja lääkäri sanoi ennen kun meni sitä tekemään että minulla on sen aikaa saada kohdunsuu avautumaan. Avautumista ei siis tapahtunut. Minua valmisteltiin leikkausta varten kun sektiosalia siivoiltiin... Lopulta poika sitten syntyi 03.28.. Leikkaus meni hyvin ja minulle ei jäänyt huonoa makua synnytyksestä. Varauduin jo mahdolliseen sektioon kun sain tietää odottavani. Minun kohdunsuuni on hieman arpeutunut ja tämän arpirenkaan johdosta kohdunsuuni ei avatunut 1,5cm enempää. Tämän johdosta vauva varmaan pysyi näinkin pitkään masussani, tosin varmaa se ei ole, olisihan vedet voineet mennä jo silloin rv 27:lla.

Nyt siis ollaan kotona, eilen tultiin. Poika on rauhallinen, söi kaksi kertaa viime yönä ja nukkui syöttöjen välit. Muutenkin poika syö n.3-4h välein, aamuyösyötön jälkeen poika nukkui lähes viis tuntia.. Maitoa tulee hyvin, saa jopa pumpattua pakkaseen.. On tää niin ihanaa.. Esikoinen on vaan kipeänä, oksennustauti tais iskeä kun oksenti hetki sitten, nyt nukkuu. muutenkin tnään on ollut vaisu ja ei ole ruoka maistunut.

Tällaista täällä meillä.

T. Nikonäiti02 tai oikeastaan poikien-02 ja -06 äiti!

Vierailija
24/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mies mahataudissa! Ei muuten harmita mutta kun tuli lapsille luvattua että mentäis porukalla kattoon bambi elokuva illalla : (

Mennäänkin toki mutta ilmeisesti mummu tulee nyt miehen tilalle mukaan ellei sen olo helpota iltaan mennessä sen vertaa...Pakko pyytää joku mukaani varuiks kun kuopus (pian 3v) lähtee nyt ekaa kertaa elokuviin että jos se ei viihdykään siellä sitä aikaa niin pääsee sitten toinen aikuisista hänen kanssaan ulos ettei esikoisen 5,5v ellut mene ihan myttyyn. Olis ollu niin kiva käydä perheen kesken kun luulen että tälläset jutut on sitten hetkeksi ohitse kun vauva syntyy..Niin ja arvaa kuinka nyt hirvittää se että mahatauti aivan varmasti tarttuu MINUUN! Muistan kun kuopusta odotin ja 2 vkoa ennen hänen syntymäänsä sairastin oksennustaudin ja se oli helvettiä kun supistelikin koko ajan aina yökkäillessä.Kävinkin silloin sairaalassa sitten näytillä mutta empä saanut vauvaa sillä kertaa vielä mukaani vaan vasta 2 viikon päästä siitä ; ) Kiva kiva. Noh tällästä tää on..aina kun suunnittelee jotain..jos olis viisas taas ollu ei olisi lapsille puhunu koko elokuvista mitään vaan sitten vaan lähteny..Oltais voitu mennä joku toinen päivä sitten perheen voimin.

Nyt lapsetkin meni suosiolla päikkäreille kun elokuviin mennään ja täytyykin herätellä heidät tuossa tunnin päästä viimestään. Nyt menen itsekin laittautuun lähtöä varten valmiiksi jo. Toivotaan että pääsen pinoileen vielä huomenna etten sitten lähde vielä synnyttään ; )

Vierailija
25/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan, että maaliskuisia on jo jakautunut!!!! Onnea kaikille, joiden synnytysurakka on takana!!!!!!

Miulla ei oo synnytys vielä lähelläkään, mutta pakkasin sairaalakassin valmiiksi ja vauvan kotiutumisvaatteet on turvaistuimessa odottamassa. Kaikki otetaan mukaan Imatralle, jonne lähdemme ensiviikolla n. viikoksi, eli nettipimentoon poistun samalla. Kuinkahan moni lie ehtii siinä ajassa synnyttää=)

MIEHESTÄ: Avo oli kaks viikkoa sitten nenäleikkauksessa ja oli koko viime viikon ihan kanttuvei eli sain tehdä kaiken yksin, nyt on onneksi piristynyt ja jaksaa käyttää koiraa ja tehdä taloustöitä. On nimittäin lomalla koulusta (laivallehan sen olisi pitänyt mennä, muttei mennyt) ja ollaan siis molemmat kotona. Kyllä välillä hermo kiristyy, kun oikeesti ollaan jatkuvasti yhdessä. Etenkin, kun olen tottunut olemaan paljon yksinkin.... no, pääasia, etten just nyt joudu yksin olemaan, sen verran painaa toi miunkin maha.

Olosta muuten. Olo on sama vanha, eli ei mitään ihmeellistä. Painoa ei ole vielä ihan kymmentä kiloa tullut lisää, mutta kyllä selkä tulee yöllä kipeäksi sekä tässä tietokoneella pitkään istuessa..

KISOISTA: Kyllähän toi vähän masokismia välillä on, mutta penkkiurheilijalle ennenkaikkea viihdettä. Harmittaa vaan niiden urheilijoiden puolesta, joidenka alkukausi olisi luvannut parempaakin menestystä. Toi curling on kyllä aina semmoinen piristysruiske näissä arvokisoissa, kun sitä ei tule juuri muuten seurattua.

-jossara + möyrijäinen 35+5-

Vierailija
26/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole reiluun viikkoon käyny lueskelee enkä kirjoittelee :).. Ilmeisesti meitä maalismammoja on enemmänkin ketkä on jo vauvan saanu syliinsä, vai?

Täytynee selailla viestejä taaksepäin ni pääsee jollai lailla ajantasalle..

Vierailija
27/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! ja ONNEA lilylle ja simbucalle!!

Vierailija
28/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaankaan muista minua, kun en ole moneen kuukauteen käynyt kirjoittelemassa palstalle. Loppuaika töissä oli niin kamalan kiireistä ja raskasta, ettei iltaisin enää jaksanut istua koneen ääreen... Silloin tällöin olen käynyt lukemassa mitä muille kuuluu. Ensinnäkin OIKEIN PALJON ONNEA jo oman maalismussukansa pyöräyttäineille: Simbucalle, Lilylle ja Nikoäitille. Olikohan niitä vielä muita...?

Viikko siten jäin äitiyslomalle ja se tuli kyllä todella tarpeeseen. En olisi jaksanut enää päivääkään. Viime viikkoina on ollut aika runsaasti turvotusta, pientä supistelua ja verenpaineetkin nousi jonkin verran, jonka takia olen käynyt neuvolassa viikoittain. Nyt kun on viikon ollut kotona, olo on huomattavasti prempi, eikä supistuksiakaan ole kummemmin ollut. Paitsi yhtenä päivänä, kun intouduin kiertelemaan kaupungille useammaksi tunniksi... Nuo supistukset on mulla kuitenkin ollut melko kivuttomia ja ne on yleensä loppuneet saman tien kun vähän vaan rauhoittaa tahtia. Eikä mulla muutenkaan ole ollut minkaanlaisia merkkejä siitä että synnytys lähestyisi. Toisaalta laskettuun aikaan on vielä nelisen viikkoa, joten eiköhän niitä merkkejä ehdi vielä ilmaantua.

IMETYSLIIVEISTÄSTÄ on näköjään ollut jonkun verran keskustelua. Mulla on melko iso liivikoko (80 E) ja sopivien imetysliivien löytäminen tuntuu melko hankalalta. Tällä hetkellä minulla on yhdet Anitan imetysliivit, joita olen käyttänyt raskausaikana, mutta ne varmaan käyvät pieniksi ainakin alussa. Ajattelin koleilla Bravadon Original tai Supreme liivejä. Nettiemosta tilaamalla postikulut sisältyvät hintaan. Tai sitten ostan Carriwellin Drop Cup liivit, jotka olisivat jonkin verran halvemmat ja yökäyttöön Carriwellin yöliivit. Ei millään jaksaisi ravata kauppoihinkaan liivejä sopittamaan, joten päätöksen tekeminen pelkkien netissä olevien kuvausten perusteella on hankalaa...

Nyt äitiyslomalla, kun on aikaa, olisi taas kiva vaihtaa kuulumisia muiden tulevien mammojen kanssa. Joten toivottavasti vielä ehdin mukaan keskusteluihin näin loppumetreilläkin :)

Leppoisaa sunnutaipäivää kaikille!

Appelsiini-77 rv. 36+1

Vierailija
29/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Nikonäiti! Olenkin ajatellut mitä sinulle kuuluu.

Täällä ollaan flunssassa...Harmittaa jos en taaskaan pääse tapaamiseen. Nenä ihan tukossa, korvat tosi kipeät ja järkyttävä olo...Olenkin nukkunut koko päivän ja edelleen ollaan yöpaidassa.

Tietysti muutenkin nukuttaa, kun yöt menee niin että heräilen tunnin kahden välein. Joko vessaan tai sitten siihen, että lonkkaa särkee...

Kiva kun Lily, Simbucca ja Nikonäiti käytte kertomassa kuulumisia!! Voi kun itsekkin jo pian pääsisi tositoimiin...

Sellaista olen mietiskellyt, että voiko lapsiveden menosta tai lorahtelusta erehtyä? Siis että huomaako sen varmasti...taitaa olla typerä kysymys...Mutta kaikkea sitä ehtiikin täällä kotona mietiskelemään.

Vielä siitä sähköpostiringistä. Pääseekö mukaan? Miten toimii?

T. Flunssainen Suzy rv 36+6

Vierailija
30/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti onneksi esikoisen kanssa pulkkailemaan, mä olen niin pahalla tuulella koko ajan, että varmaan katsoi parhaaksi poistua takavasemmalle. Mulla kanssa joku ihme siivousvimma päällä ja tuntuu, että muu perhe sotkee ja minä sitten juoksen perässä keräilemässä niiden kamoja. Joku muukin valitteli tyhjistä purkeista pöydällä ja muusta. En tavallisesti edes välitä, nyt jotenkin kiukuttaa ihan kamalasti.

Mä tilasin kanssa ne Carriwellin Drop Cup -liivit, kahdet sikakalliit Triumphin liivit on jääneet esikoisen ajoilta (hinta näkyy kyllä siinä, että ovat edelleen ihan hyvässä kunnossa, vaikka melkein vuoden imetin), nyt en raaski niin kalliita hankkia.

Hassua, että mulla on olo nyt mitä parhain - ja sekin sitten häiritsee. Tuntuu, että mitään ei tapahdu koskaan. Esikoisen synnytys alkoi viikolla 38+6 ja mun äiti juuri sanoi, että sekä minä että sisko synnyttiin etuajassa. Näihin tukeutuen mä sitten olen koko ajan varautunut siihen, että tämäkin tulisi vähän aikaisemmin. Toisaalta, nyt kun kävin synnytyksen suunnittelussa, epäilivät sairaalassa, että mun edellinen synnytys käynnistettiin liian aikaisessa vaiheessa - pitänee siis malttaa olla kotona tarpeeksi kauan.

Mitähän muuta voisi ajatella välillä?

Ihmettelee Anna kera vatsan 37+4

Vierailija
31/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Olivedrab]Täällä tänään jo paljon pirteämpi päivä, mutta kyllä tuli nukkumaan käydessä itkettyäkin... mieskin ihan hermostui, että mikä mulle tuli. En osannut sanoo, kun en itsekään tienny mikä mua itketti, alapäähän kyllä sattui ja nenästäkin tuli verta, mutta taisi enemminkin olla ihan joku hormonimyrsky, niin kuin mies aamulla sanoi.

Oltiin koko aamupäivä tuolla Vanhankylänniemessä tapahtumassa. Syötiin hernekeittoa, neiti oli koiravaljakon ja hevosen kyydissä (huh, sitä jonotusta!). Oikein mukavaa oli olla koko perheen voimin siellä, kun aluksi olin menossa sinne neidin kanssa kahdestaan, mutta mies peruikin futismatsiin menon, niin päästiin porukalla ulkoilee. Kohta on kyllä lähdössä kaverilleen kattoo lätkämatsia, että sitten taas ollaankin neidin kanssa kahdestaan ilta.

Eilen pesin koneellisen VAUVANVAATTEITA ja kohta ois tarkotus laittaa niitä kaappiin. Aivan älyttömän suloisia nuo pienet vaatteet.[/color[color=red]♥ [/color][color=Olivedrab]Aika salapoliisin hommaa on tuo kokojen selvittäminen noin edes suunnilleen, kun oon esikoisen aikaan leikannut melkein jokaisesta vaatteesta ne laput pois. Tein sitten niin, että vertaan vaatteita muutamaan, joiden koon tiedän ja saan sitten vaatteita jotenkin sen mukaan kaappiin järjestettyä. Tänään laitoin mosselle sängyn jo valmiiksi, siis pinnansuojan ja mobilen paikoilleen. Nyt saa vauva vaikka jo tulla...

Omaan oloon kuuluu ihan älytön kipu nivusissa ja alapään luissa. Oli ihan tuskaa kävellä takasin sieltä Vanhiksesta, vaikka matkaa suunnilleen 1km. Mä köpöttelin, kuin vaivainen mummeli. Joka askel sattui ja nyt tekee tuskaa nostaa jalkaa tai oikeestaan liikauttaakaan. Oon ton matkan kävelly usein ilman tällasta kipua, mutta nyt varmaan tuo seisoskelu siellä tekin tällasen olon. Mosse punkee ahtaassa yksiössään välillä tosi kipeästikin. Sormetkin tuntuu olevan hieman turvoksissa, ei nimittäin lähde sormukset pois.

[b]Simbucca[/b] kyseli VAUVAN PYYKINPESUSTA ja kyllä mä ainakin pesin esikoisen aikaan koko perheen pyykit samassa koneessa ja yleensä juuri 40:ssä. Eilenkin pesin esikoisen vaatteet vauvalle vaan 40:ssä. Pesuaineinakaan en käyttäny mitään tuoksuttomia, mutta meillä ei onneksi minkäänlaista ihottumaa/ allergiaa ollut.

Mutta nyt pitää lähtee heittää miestä junalle...

-Monkey ja mosse rv. 35+4-

Vierailija
32/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPAAMINEN on sitten huomenna ja pääsen itsekin ekaa kertaa mukaan. Täytyy varmaan sen jälkeen voimien mukaan kierrellä vähän kaupoissa, jos jotain kivaa löytyisi. Mies on onneksi lomalla tämän viikon, joten saa sitten taas vaihteeksi makua ruokailurumbasta ja muista vanhempien lasten kanssa.

VAUVAN PYYKISTÄ: Itse ole pessyt myös kaikki vauvan vaatteet muiden mukana. Jotkut kuudessakympissä ja jotkut neljässäkympissä. Meilläkään ei mitään ihottumia tai muita ole ollut, joten ihan tavallisella pesuaineella pesen. Taidan kyllä vaihtaa hajusteettomaan pesuaineeseen, koska tykkään siitä itsekin. Sitä käyttämääni merkkiä ei vaan aina ole hajusteeettomana joka kaupassa.

IMETYSLIIVEISTÄ:

Tilasin netin kautta ne Carriwellin Drop Cup-liivit ja yöliivit. Ensin mainitut vaikuttavat oikein oikein tukevilta ja hyviltä, vaikka ei niitä kyllä voi kovin kauniiksi sanoa. Ne varmaan otan sairaalaan mukaan. Yöliivit oli sellaista sairaalan verkkohousu-materiaalia, joten pienoinen pettymys, kun se ei oikein nettisivujen kuvista ilmene, mutta lieneen ihan hyvät nekin yökäytössä. Lisäksi tilasin yhdet Bravadot. Ne ovat kyllä ehdottomasti kivoimmat ulkonäöltään, kun on vähän enemmän valinnanmahdollisuuksia kankaankin suhteen, mutta myös aika kalliit. Saatanpa vielä tilata parit Bravadot myöhemmässä vaiheessa, koska varmaan sitä imetystä jatkuu vuoden päivät, kuten vanhempien sisarustenkin kohdalla. Mulla on ollut koon suhteen ongelmana lähinnä se, että liivejä ei tunnu löytyvän mistään kokoa 70c/d. Ympärysmittaa 70, kun ei vaan tunnu olevan, kun b kupissa. Carriwellillä ja Bravadolla koot onkin tyyliin: s, m, l...

Sauna on varmaan valmis, joten täytyy alkaa siirtyä sinne suuntaa lasten kanssa. Huomisiin!

oskarinoma 34+5

Vierailija
33/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyt äityli täällä. Koko päivän kun on paaponut kahta lasta, niin kai sitä vähemmästäkin väsyy. :) Mies pääsi sängystä ylös joskus kolmen aikaan ja on ollut sen jälkeen enemmän tai vähemmän järjissään. Tyttö on jaksanut tänään viihdyttää meitä monta tuntia. Valvoi siitä mun edellisestä viestistä tähän asti. Justiinsa meni nukkumaan, kun sai taas masun täyteen. :)

PINJA Kiitos vinkistä! Täytyykin pitää tyttöä ahkerasti ikkunalla, jos päivänvalo vaikka auttaisi siihen, ettei pikkuinen kellastuisi. :)

NIKONÄITI. Oikein isosti vielä onnea koko perheelle! Kiva, kun jaksoit tulla moikkaamaan meitä tänne. Nyt meitä on sitten ainaskin kolme jakautunutta. :)

Tarttis varmaan mennä vähän siistimään tätä huushollia, kun tyttö nukkuu. Harsoja on vähän joka puolella ja yksi näyttää olevan edelleen mun olkapäällä. :) Tuntuu kuin se olisi kasvanut kiinni siihen. Pyykkejäkin voisi pyöräyttää, jos jaksaisi. Mutta ihan ekana käyn patistamassa miehen iltapalan tekoon, niin voin itse sillä aikaa vähän siistiä paikkoja.

Oikein kivaa iltaa kaikille!

Lily & tuhiseva nyytti 5 vrk

Vierailija
34/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen sellainen arkinen kysymys, että millaista ruokaa Jorvissa on, montako kertaa päivässä, onko pääruoassa vaihtoehtoja ja annostellaanko itse...? Tarjotaanko synnytyksen jälkeen jotain kellonajasta riippumatta? Myös isälle? Kun synnytin Tammisaaressa, niin synnytyksen jälkeen synnytyshuoneessa meille tarjottiin voileipiä, teetä ja pieni pullo kuohuviiniä. Mites Jorvissa?

35/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille! Täällä myös äiti on ollut viime ajat aikas kiukkuinen. Tuntuu että kaikki ärsyttää. Oma olo on niin raskas ja väsynyt että tekisin mitä tahansa päästäkseni jo synnyttämään, jos vain olisi joku keino... Synnytys kylläkin on ruennut yhä enemmän ja enemmän pelottamaan. Näin kun on jo neljäs tulossa, ja kaksi aikaisempaa synnytystä on mennyt niin, etten ehtinyt saada mitään puudutuksia. Vaikka tiedän että siitä jotenkin selviää, niin se kipu on palannut muistiin ja pelottaa miten sen taas kestää. Ajatukset on niin ristiriitaisia välillä. =)

Joku kyseli siitä lapsiveden tihkuttamisesta, että voiko siinä erehtyä ja ainakin minä erehdyin edellisellä kerralla. Tuli nimittäin jotain nestemäistä ensin hiukan pöksyihin ja sitten kun laitoin siteen, niin tuli lisää niin että koko side kastui. Sairaalassa testi osoitti kuitenkin että ei ollut tullut lapsivettä ja meidät passitettiin kotiin. Kätilö arveli, että saattoi olla limatulppaa, voi kuulemma tulla niin löysänä joskus. Samana aamuna oli nimittäin tullut myös veriviirullista limaa. Että nyt jos tuollaista on niin odottelen kyllä kunnon " plöräystä" ennen kuin lähden turhaan näytille. Meillä nimittäin matkaa on aika paljon ja ei viitsi kovin monta hukkareissua ajaa.=)

Mutta eipä muuta kuin jaksamista kaikille ja onnea tulevaan koitokseen! Jospa tässä ei tarvis kovin kauan enää kärvistellä.

T: äityli rv 37

Vierailija
36/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tokeni vatsapöpöstään aika pian ja nyt epäiltiinkin jo että mahtoiko mahatauti ollakaan vaan jotain ihan muuta vatsakramppia vaan. meillä muilla nääs ihan hyvä olo vielä..kop kop.

Käytiin kattomassa lasten ja ukon kanssa se bambi elokuva ja kivasti meni. Itse vaan herkistelin välillä elokuvan aikana kun tuli jotain nyyhky kohtia ; ) Onneks siellä pimeetä ettei kukaan nähny.Hih!

APPELSSIINI moi! Muistan sut kun meillä samana päivänä laskettu aika eli eikös vaan 18.3? Mä tosin ole ollu jo 2 kktta töistä pois kun ei siitä kertakaikkiaan tullu mitään kaikkien näitten vaivojeni takia. Oonkin nyt tässä raskaudessa ollut fyysisesti kaikkein huonoimmassa kunnossa kun noissa kahdessa aikasemmassa odotuksessa. Noh. Pian se on tullut päätökseensä sekin. Ja sitten jälkeen päin taas ihastelee ja kaiholla katselee muita isovatsaisia odottavia äitejä. Niin se luonto vaan senkin asian hoitaa että ne vaivat unohtuu ja se kipeä synnytys..tuskimpa sinne muuten kukaan herkästi uudestaan meniskään.

LAPSIVESISTÄ joku kyseli ja mulla sen verran kokemusta että molemmat aikasemmat synnytykset on alkanu niitten menoilla. Ja sen kyllä huomaa kun sitä ihan reilusti melekin kaikki kerralaan tulee. Määrältään noin litra, mutta lorahtelusta ei aina voi varmaksi sanoa mitä on..Tulppaa vai vettä.

Mutta mulle ainakin kuopuksen syntymän aikaan annettiin ohjeeksi odotella kotona ihan rauhassa supistuksia mikäli vesi on kirkasta eikä tarvitse maata paikallaan. Mulla nääs vedet tuli illalla noin klo 22.30 ja aamun mennessä ei supistuksia kuulunu niin silloin sain vasta ohjeeksi lähteä käymään näytillä ja vieläkin lääkäri olisi passittanu kotiin ellen mä olis laittanu hanttiin ; ) Eli ei tarvitse lähteä todellakaan moneen tuntiin synnärille vesien menosta jos se vesi on kirkasta ts ei vihreää. Itsekin kun olin 10 tuntia tämän jälkeen vielä kotona eli seuraavaan aamu 9 ään. Samana iltana sitten poika syntyikin. Noh mutta nyt tuli taas liian pitkä rimpsu tekstiä ; ) Palailen taas huomenna.

Vierailija
37/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mies paisto lettuja ja nyt on maha taas niin täynnä, että inhottaa! Aamulla heti neuvola.

Zia- ainakin 2v. sitten Jorvissa oli lounas ja päivällinen ihan perusruokaa ja piti itse käydä keittiöstä hakemassa. Leipää ym. oli aina tarjolla. Aamiaiset + iltapalat myös. Heti synnytyksen jälkeen sai voileipiä ja omenamehua. Silloin sanottiin, ettei kuoharia siellä tarjoilla.

Simbucan tarvii aloittaa kohta ne D-vitamiinit eli muista totutella vauva yhdellä tipalla alkuun. Tää ihan vaan muistutuksena, koska mulle ei kukaan sanonu ja vauva sai kauheet mahakivut niistä oliko viidestä tipasta. Sit vasta kaveri kertoi ja aloitin totuttelun alusta.

Otan kameran huomiseen tapaamiseen josko vaikka saadaan sähköpostirinkiin kuva osasta jakeluun. Jos ajatus sopii kaikille?

Ok nyt curlingin pariin ja sit taas lätkää yömyöhään...

Ai niin eikä multa ainakaan tullut lapsivettä ennen ku anturi kiinnitettiin synnärillä vauvan päähän eli eihän sitä kaikilta edes tule!

rv36+5

Vierailija
38/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Olivedrab]Hyvä idea, [b]Pinja[/b], ottaa kamera huomiseen tapaamiseen mukaan. Saadaan sitten kerralla niitä kuvia jakoon ja jos joku ei haluu kuvaansa jakeluun (eli ei ole listalla mukana), niin sitten sehän voi olla kuvanottaja.

Missä me muuten sovittiin treffipaikka? Ja mahdutaanko me sinne Kampin kahvilaan? Aika moni on tällä kertaa tulossa... Kyselin samaa jo tuossa omassa tapaamispinossammekin.

Mutta nyt pesee neidin hampaat ja sitten iltasadun kautta sohvalle löhöämään...

-Monkey-

Vierailija
39/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan varmuuden vuoksi ostaa oma juhlajuoma mukaan :)

Muuten noista ruoista kyselin enemmän miehen takia, kun se on ronkelimpi. Tai kai se on siitä kulttuuritaustasta lähinnä kiinni, kun se ei saa monia suomalaisia ruokia alas... Meikäläisiä makkaroita ei voi syödä ja sianlihaa se ei syö (kerran kokeili ja se riitti) jne. Yleensä se syökin vaan kasvisruokaa kun nuo lihat täällä tökkii niin pahasti. Mulle varmaan maistuu sairaalaruokakin kunhan sitä on riittävästi ja riittävän usein :) Jos saadaan perhehuone niin mies voi sitten vaikka vähän laihduttaa (ei ois yhtään pahitteeksi!) jos ei sapuskat maistu!

Vierailija
40/46 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen matsin alkua. :)

Alkaa pikkuhiljaa taas elämä voittamaan, minuun kun perjantai iltana iski tuo vatsatauti ja pe-la yö menikin vessassa rampatessa. Aina ei oikein tienny varmasti kummasta päästä tulee. :(

Tänään on kuiten jo pystyny ihan normaalisti syömään ja kolotuksetkin on helpottanu. Ihan ihmeellistä lihassärkyä oli jaloissa ja selässä, tuntu ettei voinu maata mitenkään ku jalkoja särki niiiiiiiin paljon.

Täällä kans tuo ukko osaa kyllä välillä saada minun pinnan tosi kireelle. Ostettais kans vvähän oma-alotteisuutta. Tuntuu ettei mitään saa ehtyä ilman että pitää sata kertaa sanoa.

Tosin eilen kyllä oli tosi huomaavainen ja hoiti pojan, ku äippä oli vähän huonossa hapessa. :/

Huomisesta en nyt sitte vielä osaa luvata mitään tapaamisen suhteen, ku nytte on mies kuumeessa, että jaksaapiko sitten poitsua hoitaa.

Toivotaan parasta, ois tosi mukava nähdä ihmisiä kenen kanssa lähes päivittäin kuulumisia vaihtaa. :)

Imetysliiveistä on ollu puhetta, mulla on esikoisen ajoilta parit , toisten merkkiä en muista, mutta toiset on Triumphin ja oon kyllä tykänny ja parit ajattelin lisää hankkia. Mie oon jotenki niin ' huono' tilaamaan mistään nettikaupasta, kun vaikia sitte löytää sopivaa kokoa, kun nuo koot kuiten vaihtelee aina merkeittäin.

Nytte se matsiki jo alko, ei enää oikeen ajatus kulje, joten parempi siirtyä tonne soffan puolelle =D

Mutta huomiseen!!

_mie ja mussukka rv 35+3