*******MAALISMUSSUKAT LA-SU*******
Jippii aloitan ekaa kertaa pinon;=)
Simbucca kyllä myydään H&M:ssä ainakin ihan 45cm vaatteitakin! Muuallakin on ihan pieniä tarjolla. Kiva kuulla, että sulla ja Lilyllä menee hyvin eikä tullu mitään negatiivisia synnärikertomuksia tähän alkuun niin ei muita jännitä niin paljon;=) Vielä tosta nimiasiasta ja anopista...mulla oli aika sama tilanne ekan kanssa ja nytkin anoppi jo päättänyt toisen nimen...ihme, ett hyväksy sen, ett oon päättäny jo ekan nimen. Mies kanssa riitaantu tollasesta " sekaantumisesta" . Äidit vaan on joskus vähän liian tunkeilevia...
Mahaa täällä vaan kasvatellaan. Meen kattoo joukkueeni pelejä tänään ja kaiholla lasken päiviä milloin pääsen ite mukaan.
Ma nähdään tosiaan siellä tapaamisessa. Mukavaa vkloppua kaikille!
rv36+4
P.S.Lautasalo näytät asuvan Espoossa samassa paikassa, kuin minäkin. Tuletko tapaamiseen?
Kommentit (46)
Pakkasin tänään VIHDOINKIN sairaalakassit (tavarat oli kyllä olleet jo monta päivää läjässä mutta nyt sain ne kassiin asti) ja laitoin mukaan myös pillituoremehuja ja Fazerin sinistä. Ja miehelle sanoin, että avautumisvaiheessa pitää käskeä mut vessaan vähintään joka toinen tunti ja samoin suklaata ja mehua saa tarjota joka toinen tunti. Kun synnytin esikoista, muistin käydä vessassa, mutta tuo juoma- ja syömäpuoli jäi ihan hunningolle ja verensokeri meni varmaan tosi alas ja ponnistusvaiheessa rupesi pyörryttämään. Sitten kun urakka oli ohi, huomasin että mulla oli ihan hirveä nälkä. Tietysti voi myös toivoa, että tällä kertaa ei menis ihan yhtä kauan :) Kun esikoinen vihdoin oli syntynyt niin mun edellisestä syömisestä oli hurahtanut aikaa reippaasti enemmän kuin kellon ympäri.
Hyvät yöt!
Kiva herätä kauniiseen pakkaspäivään. Yö oli taas vähän resuinen, mutta mitäs siitä. Esikoispoika saatiin vihdoin ja viimein siirretttyä omaan huoneeseen ja äiti tahtoo olla yöllä hukassa... Ei ehkä paras mahdollinen ikä siirtoon (2v), mutta näin se nyt vain meillä meni. Vauva taitaa saada häädön omaan huoneeseen paljon aikaisemmin.
Neuvolassa ei mitään uutta. Painoa ei ollut onneksi tullut kuin 300g. Edellisellä viikollahan sitä rysähtikin oikein kunnolla 1,5 kg!! Olin aika järkyttynyt.
Mua suivaannuttaa Oulun meininki. Toissynnyttäjät kun eivät pääse lääkärille enää 30 viikon jälkeen. Olemme harkinneet kuitenkin tilanteen tarkistusta yksityisellä puolella.
Taidan suunnata kaupunkiin, kun se vielä on suht helppoa. Ens lauantaina on tarkoitus pitää esikoisen 2v-synttärit hieman varhennettuna, joten silloin ei kaupungille pääse. JA jokohan seuraavana lauantaina on liian myöhäistä???
Viikonloppuja!
Eenu ja Onnimanni 37+3
Lunta sataa ja päivästä näyttää tulevan aika synkkä.. Kevät siis antaa odottaa ainakin täällä tänään..
Mulla alkaa yöt olla tosi tuskasia. Herään vähintään kaks kertaa sellaseen outoon pahaan oloon. Vähän niinkun oksettaisi mut sitte ei kuitenkaan okseta kun nousee ylös ja kävelee vähän aikaa. Voiskohan se johtua jos sattuu nukkumaan selällään? Siis kun tuo maha on jo niin iso että se varmaan painaa ihan joka kohtaan. Kurjaa kuitenkin..
Närästys ja suonenveto on kadonneet jonnekin mutta tuo äklötys on sitte tullu tilalle.. Vali vali.. Eiköhän tää kohta helpota.
Mutta nyt jotain murua rinnan alle ja sitte käymään kirjastossa. Taidan mennä juosten, jos se vaikka vähän nopeuttais :)
Mukavaa lauantaita!
Kati ja Nestori -rv38+3
[color=Teal]Täällä viime yö meni jotenkin ihan plörinäksi, oli jotenkin tosi ahdistava olo koko ajan, mahaan koski ja lonkat oli kipeet. Mitenkään ei ollu hyvä olla. Neitikin viiden aikaan itki huoneessaan, kun ei löydä possukirjaa :) siinä sitten herättelin neitiä, että sain sen rauhoittumaan, unissaan kai oli etsinyt jotain possukirjaa. Mieskin sai sitten ton jälkeen kuulla kunniansa, kun en meinannu saada unta. Huusin sille, että onko senkin pakko tuhista siinä vieressä ja voisiko se kenties mennä neidin luo aina jos se itkee öisin, kun mulla tuo nouseminen ei enää oo niin helppoo. Mä en tajuu, kuinka sikeesti joku voi nukkua... ei herää lapsen itkuun... saa kyllä vauvan synnyttyä mennä hoitaa neidin yöheräämiset, mä vaikka herätän sen aina kun tarvetta.
Nytkin mies kattoo takki päällä kisoja, ja neiti oottaa ulkona. Kävivät äsken hiihtämässä, olivat koko aikana varmaan sellasen 10 minuuttia ulkona ja sitte mies tuli sisälle, kun neiti meni kuulemma hakee kavereita ulos. Nyt neiti jo kävi pyytämässä iskää laittaa suksia uudestaan, mutta eihän tuo mies ehdi... PERK...! Mies vaan sanoo, että ei oo mitään tylsempää vaan seistä pihalla, no ajettelis, että en mäkään sitä herkkuna pidä ja silti oon joka päivä vähintää tunnin ulkona neidin kanssa.
Anteeksi valitusvirsi, mutta kun ottaa niin päähän tuo mies!!!
Omassa olossa pyörrytystä. Mua aika usein aamusin/aamupäivisin pyörryttää. Mikähän auttais?
Kai tästä pitäs pukemaan mennä...
Iloisempaa lauantaita muille mammoille!
-Monkey ja mosse rv. 35+3-
Heips!
Täällä on jo täysi tohina ollut päällä kasista lähtien. Meni tytön lakanat taas aamusta vaihtoon, kun oli pulauttanut röyhtäisystä huolimatta. Kun sain lakanat vaihdettua tytön sänkyyn, niin mies tuumasi, että menee meidänkin sängyn lakana vaihtoon. Tyttö kölli nimittäin miehen kanssa siellä ja pulautti sitten sinnekin. Ei sille voinut enää kuin nauraa.. :) Pyykkiä siis tulee. Varautukaa siihen. No nyt tyttö tyytyväisenä katselee isänsä kanssa ikkunasta ulos. Tai eipä tuon ikäinen vielä paljon taida nähdä saatika ymmärtää, mutta ajatus tärkein. :)
Yö meni kuitenkin ihan hyvin. Tyttö nukkui syöttöjen välit tuhisten tyytyväisennä. Ja tuntuu noin niin kuin muutenkin olevan elämäänsä erittäin tyytyväinen.
Tänään olisi tulossa meidän molempien sisarukset sekä veljeni kihlattu käymään. Sisko soitti äsken, että hän on sitten leiponut, niin ei tartte tarjoamisista huolehtia. Ihana pikkusisko mulla! :) On kuulemma niin paljon tehnyt, että riittää pakkaseenkin.
Ristiäisiä ollaan kovasti suunniteltu. Vielä on ajankohta vähän auki. Nimi on päätetty, mutta se pidetään salassa viimeiseen asti. :) Kummeiksi ollaan pyydetty mun veljeä ja hänen kihlattuaan sekä pikkusiskoani. Tarttisi tuo isyyskin käydä tunnustamassa, kun ei olla naimisissa. Mitäköhän siellä mahdetaan kysellä? Onko kokemuksia?
Eilen soittelin neuvolaan ja sovittiin, että th tulee keskiviikkona kotikäynnille. Saadaan sitten tietää, miten paino on lähtenyt nousuun. Ruokahalua ainakin tuntuu riittävän pikkuisella. :) Molemmista rinnoista imee joka syötöllä, eikä onneksi pulauttele mahdottomasti. Röyhtäiseekin niin nätisti. Kuin miehet. :)
Semmoista meille tänään. Jokohan Santtu on saanut oman nyyttinsä?? :) Tahtoo kuulla lisää vauvauutisia!
Oikein ihanaa päivää kaikille masuille! Koittakaa jaksaa kurjasta olosta huolimatta! Onneksi yksikään vauva ei ole tähän mennessä masuun jäänyt. :)
Nyt mä menen ryöstämään tyttäreni halittavaksi. Heh..
Lily & tyttö 4 vrk
Toisella silmällä Nelosen leffaa vilkuilen ja toisella silmällä katson, etten kirjoita mitä sattuu. :)
Tyttö ja mies ovat molemmat nukkumassa ja talossa on ihana hiljaisuus. Pyykkejä vielä pesaisin yhden koneellisen, niin on sitten taas puhtaita harsoja ja vaatteita pikkuiselle.
LAPSIVEDESTÄ. Joku kyseli, voiko erehtyä lapsivedestä. No kokemusta ei oo ku tästä yhdestä, mutta itse en voinut mitenkään erehtyä. Sitä lorahti nimittäin kuin saavista kaatamalla kerta rysäyksellä niin paljon, että se ei yksinkertaisesti voinut olla mitään muuta. Ja siinä oli sellainen ominaistuoksukin (hieman makeahko). Mutta tietysti, jos tihkuttaa vaan, niin kaipa sitä voisi teoriassa ainakin erehtyä luulemaan muuksikin..
ZIA. Pinja jo kertoikin kokemuksiaan tuosta Jorvin ruokailusta. Samalla tavalla siellä toimittiin nytkin kuin pari vuotta sitten kun Pinja siellä oli ollut. Synnytyksen jälkeen meille molemmille tarjottiin leipää ja teetä/kahvia. Kuohari ei kuulu ilmeisesti Jorvin tapoihin. Osastolla oli kahdesti päivässä lämmin ateria sekä aamu- ja iltapala. Nämä haettiin keittiöstä. Kyllä siellä keittiössä sai käydä aterioiden välissäkin, jos nälkä yllätti. Minusta se ruoka oli kyllä niin perinteistä sairaalaruokaa, ettei mitään rajaa. En tiedä sitten, johtuiko synnytyksestä vai mistä, mutta en saanut juurikaan mitään alas siellä.. Kannattaa kyllä minusta varata jotain omaa evästäkin mukaan, jos tietää, millaista sairaalan ruoka on ja vähänkin epäilyttää maistuuko se millekään. Synnytys oli kyllä sen verran uuvuttavaa puuhaa, että jotain täytyy syödä, että jaksaa edes maata. :)
Huomenna olisi kaupassa melkein käytävä. Malttaisinkohan minä lähteä käväisemään? Eihän siellä onneksi kauaa mene ja kauppa kun on alle puolen kilsan päässä, niin en ole kaukanakaan, jos hätä iskee. Tuntuu, että olisi kiva päästä vähän ulos hetkeksi. Siis muuallekin kuin postilaatikolle ja roskikselle.. :) No, pitää katsoa, millainen on olo huomenna. Vielä ei ainakaan yövalvomiset oo uuvuttaneet. Mutta tyttö onkin kyllä ollut kuin enkeli öisin. Vaipat vaihdetaan ja syöpötellään ja sitten nukahdetaan saman tien uudestaan. Meillä " jouduttiin" jo sairaalassa toteamaan, että vaipat on vaihdettava ennen syöttämistä, koska vaikka kuinka röyhtäyttäisi ennen vaipan vaihtoa, niin hirmuiset puklut tuli joka vaihdolla, koska se on sellaista pyörittämistä ja hyörittämistä ennen kuin vaippa on kohdillaan.
Ai niin.. Siitä huomisesta tapaamisesta pitikin vielä mainita.. Minähän olin alunperin ilmoittautunut tulemaan, mutta kun tämä ihana perhetapaus sattuikin jo näin aikaiseen, niin joudun jättämään väliin. Ehkäpä sitten jo ensi kerralla mekin pikkuisen kanssa tulemme mukaan. :) Tulkaahan sitten kertomaan, miten tapaaminen sujui!
Mutta nyt mä keskityn molemmilla silmillä tuohon elokuvaan ja odottelen rauhassa puolen yön syöttöä ja menen sitten itsekin nukkumaan. Hyvät yöt kaikille! Huomiseen!
Lily & tyttö 5 vrk