Hallituksen nyrkkitervehdys liikaa palkansaajille
Nyrkkitervehdyksestä palkansaaja sai viestin että nyrkillä hallitaan. Jos et tee kuten käsketään saat nyrkistä. Nyrkin ja sorvin välissä.
Nyrkki viestii että kun pienipalkkainen vastedes valittaa tulojensa pienuutta niin nyrkkipojut sanoo että itsehän sitä palkkaanne pienensitte yhteikuntasopimuksella. Samoin vaalipaneeleissa "itse palkkanne pienensitte, hallitus on syytön tähän" ja nyrkit antavat tervehdyksen tosilleen.
Miksi palkansaajat pienentäisivät vapaaehtoisesti palkkaansa kun hallinto ja muut nyrkkipojut sitten vaan pilkkaavat jälkeenpäin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016030421218259_uu.shtml
Ei tämmöisiin nyrkkejään esitteleviin voi luottaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyrkkeily oli niin hölmöä, että Harri "minä juon nyt kahvia/syökää silakoita" Holkeri löysi voittajansa.
Moukkamaista käytöstä. Milloin nykyministerit ymmärtävät, että ministeri ei voi käyttäytyä kuten kuka tahansa lähiö-Pate? Uskottavuus menee vähemmästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ay-kannattajana olenkin viime vuosien länkytyksen vuoksi kallistunut sille kannalle, että ammattiyhdistysten neuvottelemat edut tulisi koskea vain ja ainoastaan jäseniään. Muiden osalta saisi mun puolestani toimia miten vaan. Kaikki osapuolet olisivat tyytyväisiä, jos lopetettaisiin tämä "yleinen kaikkia koskeva sopiminen". Loppuisi länkytystä suuntaan ja toiseen. En minä jäsenmaksua maksa, jotta ammattijärjestön ulkopuolisten työehtosopimuksista neuvotellaan samassa syssyssä.
Myöskään työnantajaliittoihin kuulumattoman työantajan ei tarvitsisi noudattaa työmarkkina osapuolten keskenään tekemiä päätöksiä, ei ainoatakaan.
Esitin täysin saman asian kuin sinä, mutta toisilla sanoilla.
Ei mene kaaliin edelleenkään, miten julkisen puolen kulujen vähentäminen lisää kilpailukykyä. Ei se ole mitään valtion menojen leikkaamista, että julkiselta puolelta säästetyt varat siirretään yrityksille erilaisina maksuhelpotuksina. Valtion menot pysyvät samoina ja lainaa on edelleen otettava.
Yritykset eivät siirrä veronmaksajilta saatuja tulonsiirtoja työpaikkojen luomiseen vaan johtonsa palkitsemiseen ja osinkojen maksuun. Naurattaa tämä hehkutus uusista työpaikoista, ihan bullshittiä. Se on vain keino saada myytyä ikävät palkanalennukset ay:lle.
Onhan meillä paljon esimerkkejä yritysten todellisista päämääristä, viimeksi Nokian renkaat. Ei taida enää edes osakkeenomistajien etu painaa, ainoastaan yrityksen johdon oma etu.
kansanpettureita kaikki,homostelu vie kaiken ajan
Vois mieli muuttua sitten kun mamut tarjoutuvat tekemään sinun työsi 2 kertaa halvemmalla ja saat potkut.