Miksi juuri sinä et ole vielä allekirkoittanut äitiyslakia?
Aika kuluu ja nimien kertyminen on taas alkanut madella. Sisäinen adoptio on jo mahdollistettu, joten käytännössä tarkoitus on vain turvata lapsen asemaa alusta asti ja helpottaa prosessia niin yksilölle kuin yhteiskunnalle.
"Hallitus ei huomioinut sateenkaariperheiden lasten oikeuksia isyyslain uudistuksen yhteydessä. Äitiyslaki valmisteltiin vuonna 2014 pikavauhtia korjaamaan tilannetta. Lakiesitys jäi hallitukselta kuitenkin antamatta Kristillisdemokraattien vastustuksesta johtuen. Kansalaisaloitteella halutaan tuoda lakiesitys eduskunnan käsittelyyn. YK:n Lapsen oikeuksien sopimuksen 2. artikla kieltää lapsen syrjinnän hänen vanhempiensa ominaisuuksista johtuen. Vanhempien sukupuoli ei saa vaikuttaa lapsen oikeudelliseen asemaan syntymähetkellä."
Pus :)
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset eu kuulu mun elämään.
Eikö kuitenkin olisi kiva että niitten lapsilla, joitten elämään ne kuuluu, olisi oikeus molempiin vanhempiinsa ilman yhteiskunnallekin kallista ja tärkeämmistä asioista pois olevia resursseja vievää adoptioprosessia?
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon.
Kirkkoonhan tämä ei liity mitenkään:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin olisi kiva että niitten lapsilla, joitten elämään ne kuuluu, olisi oikeus molempiin vanhempiinsa ilman yhteiskunnallekin kallista ja tärkeämmistä asioista pois olevia resursseja vievää adoptioprosessia?
Mua ei kiinnosta vieraiden asiat.
Vierailija kirjoitti:
Olen miesparin toinen puolisko.
Kuka tuollaisia inhottavuuksia kehtaa ladella heti aamusta koko perheen palstalla!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan resurssit ei ole varsinaisesti "muiden asia"
Onpa sekavaa. Miten se isyyslaki siis uudistettiin? Miksi juuri siinä kohtaa olisi pitänyt ottaa lesboparit huomioon?
Vierailija kirjoitti:
Onpa sekavaa. Miten se isyyslaki siis uudistettiin? Miksi juuri siinä kohtaa olisi pitänyt ottaa lesboparit huomioon?
esim. siksi, että perheet olisivat tasa-arvoisessa asemassa toisen vanhemman aseman tunnustamisen suhteen.
En ole allekirkoittanut, koska en tiedä mitä allekirkoitus on. Epäilin sen liittyvän jotenkin kirkkoon, johon en kuulu. Jos taas tarkoitettiin allekirjoitusta, tietääkseni lain allekirjoitus kuuluu jollekin ministerille (vai presidentille?) enkä ole sellainen.
Kirkotushan oli ennenvanhaan ajankohtaista juuri synnyttäneille ja vauvoilleen. Nainen muuttu synnytyksen myötä saastaiseksi ja tuli kirkottaa, allekirkotusta en tunnekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden alusta alkaen avoliitossa isyyden on voinut tunnustaa jo neuvolakäyntien yhteydessä raskausaikana. Nyt samaa oikeutta halutaan naispareille.
Täältä löytyy lisää
http://aitiyslaki.fi/usein-kysyttya/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan resurssit ei ole varsinaisesti "muiden asia"
No ei se ainakaan mun asia ole. En tunne yhtään lesboa enkä lapsentekijää.
Vitunhinkuttajien vastenmielistä kohkausta.
Vittuja yhteen hankaamalla ei tule lasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole allekirkoittanut, koska en tiedä mitä allekirkoitus on. Epäilin sen liittyvän jotenkin kirkkoon, johon en kuulu. Jos taas tarkoitettiin allekirjoitusta, tietääkseni lain allekirjoitus kuuluu jollekin ministerille (vai presidentille?) enkä ole sellainen.
Pahoittelen jos kirjoitusvalinnat menivät liikaa tunteisiin. Tarkoitin lakialoitetta ja allekirjoitusta, minkä todennäköisesti ymmärsitkin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim. siksi, että perheet olisivat tasa-arvoisessa asemassa toisen vanhemman aseman tunnustamisen suhteen.
Miten se isyyslaki uudistettiin? Miespareillako isyys tunnustetaan heti sille toisellekin? Mutta eihän mies voi olla raskaana hedelmöityshoidoista ja synnyttää? Jotenkin oudossa yhteydessa olisi pitänyt ottaa ne naisparit huomioon, kun eihän se asia liity isyyteen mitenkään. Miksi asiasta on tehty noin sekava sotkemalla sitä isyyslain-uudistushöpinää mukaan?
Siksi en allekirjoita, koska jokaisella lapsella on äiti ja isä. Jos lapsen isä ei ole lapsen elämässä, niin sitten adoptio on oikea vaihtoehto. Biologisella isällä pitää olla myös mahdollisuus tunnustaa isyytensä, eikä niin, että äidin puoliso vie neuvolakäynnillä tehdyllä tunnustuksella isältä tämän oikeuden olla isä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Siksi en allekirjoita, koska jokaisella lapsella on äiti ja isä. Jos lapsen isä ei ole lapsen elämässä, niin sitten adoptio on oikea vaihtoehto. Biologisella isällä pitää olla myös mahdollisuus tunnustaa isyytensä, eikä niin, että äidin puoliso vie neuvolakäynnillä tehdyllä tunnustuksella isältä tämän oikeuden olla isä lapselle.
Kiitos! En osannut muotoilla ajatustani näin selkeästi.
Koska lapset ei kuulu mun elämään.