Onko vanhemmilla oikeus sekaantua hääjärjestelyihin, jos he antavat rahaa?
Ja ihan aluksi: minä EN ole pyytänyt heiltä mitään. Itse halusivat antaa, ja nyt vaaditaan sitä ja tätä vieraslistaan, ruokiin ohjelmaan ja kaikkeen. Eli jos vanhemmat itse haluavat antaa rahaa hääjärjestelyihin, onko heillä myös oikeus päättää järjestelyistä? Mielestäni ei, eikä miehenikään mielestä.
Kommentit (83)
Hyvä vaihtoehto on palauttaa rahat isäsi vastusteluista huolimatta ja pitää sellaiset häät kuin miehesi kanssa haluatte. Siirrät rahat joko takaisin vanhempiesi tilille tai viet setelinipun heille paikan päälle. Samalla ilmoitat äidillesi tiukkaan sävyyn, että hänellä ei ole sanavaltaa ja ainut mitä voi tehdä on ilmaantua hääpäivänä paikalle, jos ei kelpaa niin olkoon osallistumatta häihin lainkaan.
Kun isäsi kerran kieltäytyi ottamasta rahoja takaisin niin itse ne sitten pitäisin ja tekisin erittäin selväksi äidille, että hänellä ei ole minkäänlaista sanavaltaa koskien häitäni. Kyllä, olisin sen verran "töykeä". Ne on teidän häät, niistä ei kuulu aiheutua riitoja eikä stressiä. Itse varmaan jättäisin omat vanhempani kutsumatta jos he eivät osaa käyttäytyä.
Vierasmäärä ja kutsuttavat sukulaiset sekä tarjoilut ovat ne suurimmat kynnyskysymykset. Paikan koko rajoittaa vierasmäärän maksimissaan siihen, mitä miehen kanssa olemme suunnitelleet kutsuvamme. Eli siis sukulaisia (sekä minun että miehen, ja kavereita myös) mahtuu vain tietty määrä, ja se määrä tulee täyteen niistä sukulaisista jotka koen niin läheisiksi että haluan heidät paikalle.
ap