Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikosrekisteri hoitoala

Vierailija
04.03.2016 |

Oli ajatuksena hakea hoitoalalle opiskelemaan mutta olen saanut 2 vuotta sitten huumeiden hallussapito merkinnän eräästä pilleristä, joten kannattaako haaveillakaan? Vai näkyykö tuo merkintä rikos vai poliisirekisterissä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä viestiin 18 viitaten, kyseisen rikosrekisteriote hakemuksen voit tehdä tuolta sivuilta http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/ork_ork06/index.html

"Rikosrekisteriotehakemus: opiskelijan lasten parissa tehtävä työharjoittelu"

Voithan ap hakea tuon otteen tuolta valmiiksi ja katsoa näkyykö siinä mitään, vai tuleeko "puhdas" ote, jolloin ainakin saat varmuuden kannattaako hakea koulutukseen.

Vierailija
22/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keittiöala, ei kai sinne tarvitse toimittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä opiskellessa vielä kysytä...vasta sit jos saat töitä tai pääset harjoitteluun...

Sitä kysytään jo hakuvaiheessa.

Vierailija
24/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten täytyy toimittaa jo koulutukseen pääsyn yhteydessä.

Itse opiskelen sosionomiksi ja meillä ei rikostaustaotteita tarvinnut esittää hakiessa. Muistutettiin vain joka välissä, että merkintä rikosrekisterissä tulee haittaamaan kun monesti alaikäisten kanssa työskennellään. Harjoitteluun mennessä tietty piti esittää taustaote koululle ja työpaikalle, mikäli harjoittelussa työskenneltiin alaikäisten kanssa.

Vierailija
25/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen sosionomiksi ja meillä ei rikostaustaotteita tarvinnut esittää hakiessa. Muistutettiin vain joka välissä, että merkintä rikosrekisterissä tulee haittaamaan kun monesti alaikäisten kanssa työskennellään. Harjoitteluun mennessä tietty piti esittää taustaote koululle ja työpaikalle, mikäli harjoittelussa työskenneltiin alaikäisten kanssa.

Mitä siinä taustaotteessa näkyy? Jos on saanut sakkoja jostain, niin näkyykö se siinä?

Vierailija
26/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä viestiin 18 viitaten, kyseisen rikosrekisteriote hakemuksen voit tehdä tuolta sivuilta http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/ork_ork06/index.html

"Rikosrekisteriotehakemus: opiskelijan lasten parissa tehtävä työharjoittelu"

Voithan ap hakea tuon otteen tuolta valmiiksi ja katsoa näkyykö siinä mitään, vai tuleeko "puhdas" ote, jolloin ainakin saat varmuuden kannattaako hakea koulutukseen.

Maksaako tositteen pyytäminen? Saako tuota rekisteriä tilata ennenkuin on päässyt kouluun sisään? Eli koska mulla on tai ainakin ollut huumausaineenkäyttö rikos merkintä niin parempi olla tänä vuonna hakematta?

Vierailija
27/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailkaa viisaat!

Vierailija
28/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä taustaotteessa näkyy? Jos on saanut sakkoja jostain, niin näkyykö se siinä?

En yhtään muista.. Pistä googleen hakusanaksi rikostaustaote, niin eiköhän selviä nopeasti.

Luulisi kyllä huumausainesekoilujen näkyvän siinä.

Vierailija
29/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/rekisterit/rikosrekisteri/…

Tuolta löytyy tietoa siitä, mitä rikostaustaote sisältää. Ilmeisesti esim. näpistys ei näkyisi siinä, mutta huumausainerikos näkyy.

Vierailija
30/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/rekisterit/rikosrekisteri/…

Tuolta löytyy tietoa siitä, mitä rikostaustaote sisältää. Ilmeisesti esim. näpistys ei näkyisi siinä, mutta huumausainerikos näkyy.

Sori, nää jutut oliki jo viestissä 18.

Vierailija
31/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhdestä pilleristä merkinnän, elikkä sakko rapsahti ei mitää ehdollisia tai muutakaan isompaa, mutta semmosen ymmärryksen olen saanut että merkintäni näkyy 2-3 vuotta eli mahdollisesti vieläkin.

Rötöstelyt on takanapäin, en siis ole saanut merkintää sen jälkeen.[/quote]

Käsittääkseni jos olet saanut rangaistuksena sakkoa niin siitä ei jää merkintää rekisteriin. Itselläni ollut sama tilanne, jolloin tilasin rekisterin itsestäni ja se oli tyhjä. Olen myös opiskellut sairaanhoitajaksi eikä minulta ole ikinä kysytty rikosrekisteriotetta.

Vierailija
32/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain yhdestä pilleristä merkinnän, elikkä sakko rapsahti ei mitää ehdollisia tai muutakaan isompaa, mutta semmosen ymmärryksen olen saanut että merkintäni näkyy 2-3 vuotta eli mahdollisesti vieläkin.

Rötöstelyt on takanapäin, en siis ole saanut merkintää sen jälkeen.

Käsittääkseni jos olet saanut rangaistuksena sakkoa niin siitä ei jää merkintää rekisteriin. Itselläni ollut sama tilanne, jolloin tilasin rekisterin itsestäni ja se oli tyhjä. Olen myös opiskellut sairaanhoitajaksi eikä minulta ole ikinä kysytty rikosrekisteriotetta.

Kiitos tiedosta!

Vierailija
33/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitetaanko kuulusteluissa erikseen jos sakon lisäksi tulee rikosrekisteri?

Minulle vain sanottiin että sen 2-3 vuotta näkyy rekisterissä (poliisirek käsittääkseni) ja sitten poistuu.

Poliisi oli muutenkin jotenkin tosi lepsu

Vierailija
34/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näkyy.

Elämä on parasta huumetta!

Vierailija
35/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit jahtaavat päivittäin ihan "oikeita" huumerikollisia. Tällaiset jutut taitavat olla aika pieniä siihen verrattuna mitä ne näkevät.

Vierailija
36/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti, rikoshan oli pieni niinkuin poliisikin sanoi.

Eniten vain huollettaa se että onko lasten parissa mahdollista suorittaa työharjoittelua tuon hiton pillerin takia

Vierailija
37/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta lasten kanssa työskenteleviltä pyydetään nykyisin rikosrekisteriote.

Vierailija
38/38 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sakkorangaistus ei näy rikosrekisterissä. Poliisirekisterissähän tuo tieto näkyy, en tosin tiedä kuinka kauaa.. Ja tarviiko poliisirekisteriä sitten näyttää ollenkaan? Ei välttämättä