Rikosrekisteri hoitoala
Oli ajatuksena hakea hoitoalalle opiskelemaan mutta olen saanut 2 vuotta sitten huumeiden hallussapito merkinnän eräästä pilleristä, joten kannattaako haaveillakaan? Vai näkyykö tuo merkintä rikos vai poliisirekisterissä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä opiskellessa vielä kysytä...vasta sit jos saat töitä tai pääset harjoitteluun...
Sitä kysytään jo hakuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten täytyy toimittaa jo koulutukseen pääsyn yhteydessä.
Itse opiskelen sosionomiksi ja meillä ei rikostaustaotteita tarvinnut esittää hakiessa. Muistutettiin vain joka välissä, että merkintä rikosrekisterissä tulee haittaamaan kun monesti alaikäisten kanssa työskennellään. Harjoitteluun mennessä tietty piti esittää taustaote koululle ja työpaikalle, mikäli harjoittelussa työskenneltiin alaikäisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelen sosionomiksi ja meillä ei rikostaustaotteita tarvinnut esittää hakiessa. Muistutettiin vain joka välissä, että merkintä rikosrekisterissä tulee haittaamaan kun monesti alaikäisten kanssa työskennellään. Harjoitteluun mennessä tietty piti esittää taustaote koululle ja työpaikalle, mikäli harjoittelussa työskenneltiin alaikäisten kanssa.
Mitä siinä taustaotteessa näkyy? Jos on saanut sakkoja jostain, niin näkyykö se siinä?
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä viestiin 18 viitaten, kyseisen rikosrekisteriote hakemuksen voit tehdä tuolta sivuilta http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/ork_ork06/index.html
"Rikosrekisteriotehakemus: opiskelijan lasten parissa tehtävä työharjoittelu"
Voithan ap hakea tuon otteen tuolta valmiiksi ja katsoa näkyykö siinä mitään, vai tuleeko "puhdas" ote, jolloin ainakin saat varmuuden kannattaako hakea koulutukseen.
Maksaako tositteen pyytäminen? Saako tuota rekisteriä tilata ennenkuin on päässyt kouluun sisään? Eli koska mulla on tai ainakin ollut huumausaineenkäyttö rikos merkintä niin parempi olla tänä vuonna hakematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä taustaotteessa näkyy? Jos on saanut sakkoja jostain, niin näkyykö se siinä?
En yhtään muista.. Pistä googleen hakusanaksi rikostaustaote, niin eiköhän selviä nopeasti.
Luulisi kyllä huumausainesekoilujen näkyvän siinä.
http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/rekisterit/rikosrekisteri/…
Tuolta löytyy tietoa siitä, mitä rikostaustaote sisältää. Ilmeisesti esim. näpistys ei näkyisi siinä, mutta huumausainerikos näkyy.
Vierailija kirjoitti:
http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/rekisterit/rikosrekisteri/…
Tuolta löytyy tietoa siitä, mitä rikostaustaote sisältää. Ilmeisesti esim. näpistys ei näkyisi siinä, mutta huumausainerikos näkyy.
Sori, nää jutut oliki jo viestissä 18.
Sain yhdestä pilleristä merkinnän, elikkä sakko rapsahti ei mitää ehdollisia tai muutakaan isompaa, mutta semmosen ymmärryksen olen saanut että merkintäni näkyy 2-3 vuotta eli mahdollisesti vieläkin.
Rötöstelyt on takanapäin, en siis ole saanut merkintää sen jälkeen.[/quote]
Käsittääkseni jos olet saanut rangaistuksena sakkoa niin siitä ei jää merkintää rekisteriin. Itselläni ollut sama tilanne, jolloin tilasin rekisterin itsestäni ja se oli tyhjä. Olen myös opiskellut sairaanhoitajaksi eikä minulta ole ikinä kysytty rikosrekisteriotetta.
Vierailija kirjoitti:
Sain yhdestä pilleristä merkinnän, elikkä sakko rapsahti ei mitää ehdollisia tai muutakaan isompaa, mutta semmosen ymmärryksen olen saanut että merkintäni näkyy 2-3 vuotta eli mahdollisesti vieläkin.
Rötöstelyt on takanapäin, en siis ole saanut merkintää sen jälkeen.
Käsittääkseni jos olet saanut rangaistuksena sakkoa niin siitä ei jää merkintää rekisteriin. Itselläni ollut sama tilanne, jolloin tilasin rekisterin itsestäni ja se oli tyhjä. Olen myös opiskellut sairaanhoitajaksi eikä minulta ole ikinä kysytty rikosrekisteriotetta.
Kiitos tiedosta!
Ilmoitetaanko kuulusteluissa erikseen jos sakon lisäksi tulee rikosrekisteri?
Minulle vain sanottiin että sen 2-3 vuotta näkyy rekisterissä (poliisirek käsittääkseni) ja sitten poistuu.
Poliisi oli muutenkin jotenkin tosi lepsu
Poliisit jahtaavat päivittäin ihan "oikeita" huumerikollisia. Tällaiset jutut taitavat olla aika pieniä siihen verrattuna mitä ne näkevät.
On tietysti, rikoshan oli pieni niinkuin poliisikin sanoi.
Eniten vain huollettaa se että onko lasten parissa mahdollista suorittaa työharjoittelua tuon hiton pillerin takia
Kaikilta lasten kanssa työskenteleviltä pyydetään nykyisin rikosrekisteriote.
Mutta sakkorangaistus ei näy rikosrekisterissä. Poliisirekisterissähän tuo tieto näkyy, en tosin tiedä kuinka kauaa.. Ja tarviiko poliisirekisteriä sitten näyttää ollenkaan? Ei välttämättä
Ja vielä viestiin 18 viitaten, kyseisen rikosrekisteriote hakemuksen voit tehdä tuolta sivuilta http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/ork_ork06/index.html
"Rikosrekisteriotehakemus: opiskelijan lasten parissa tehtävä työharjoittelu"
Voithan ap hakea tuon otteen tuolta valmiiksi ja katsoa näkyykö siinä mitään, vai tuleeko "puhdas" ote, jolloin ainakin saat varmuuden kannattaako hakea koulutukseen.