Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihminen saa olla tyhmä?

Vierailija
04.03.2016 |

Viidennes, jopa neljännes suomalaisista, ovat tutkimusten mukaan älyllisiä eunukkeja. Miksi ihmiseltä ei enää Suomessa vaadita mitään tiedollisesta osaamista eli älyä? Äly eli tieto erottaa nimittäin ihmiset apinoista ja muista eläimistä. Miksi suosimme pinnallisuutta ja typeryyttä yhteiskunnassamme? Mitä järkeä tässä toiminnassa oikein on?

PS. Tutkimusten mukaan 40 % suomalaisista ei osaa edes prosenttilaskua. Revi siitä sitten. Äly kunniaan, kiitos.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen saa olla tyhmä? Ei sitä nyt oikein kieltääkään voi ... 

Peruskoulu on kaikille sama, ja sieltä ainakin pitäisi pystyä ammentamaan perustiedon itselleen lähes kuka tahansa. Mutta miksi sitten näin ei käy? Onko syy ympäristössä? Peruskoulun tavassa opettaa? Lasten vanhemmissa? Ihmisissä itsessään? 

Minä olen matemaattisesti lahjaton, mutta verbaalisesti, kielellisesti ja musikaalisesti lahjakas. Osaan etsiä tietoa ja luojan kiitos, netissä on valmiita laskureita jos oikein tiukka paikka tulee ja ajatustyössä tulee totaalikatkos. Minä haluaisin tietää, miksi matemaattista älyä arvotetaan niin korkealle? 

No aivan varmasti syy on peruskoulun tavassa opettaa (ja ennen kaikkea opettajien lomissa). Ei esimerkiksi Juuson kehitysvammassa, Petterin keskittymisvaikeuksissa eikä Heikin turvattomista kotioloista johtuvassa traumassa, jota hän oireilee päivittäin esimerkiksi tuhoamalla koulutavaroitaan tai uhkailemalla muita.

No, oikeesti tiedän, ettet sinä tätä tarkoittanut. Kuhanpahan taas provosoiduin.

Vierailija
42/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi olla tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on joskus vähän tyhmä. Ja älykkyyttä on monenlaista. Minkä sortin älykkyyttä sitten kukakin arvostaa?

Vierailija
44/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku lukion ekaluokkalainen, joka on älykkyydellään keksinyt salatun totuuden.