Petetyn tuntemuksia
Pitkäaikainen parisuhteeni päättyi hiljattain siihen, että naiseni jäi kiinni pettämisestä. Mielestäni kaikki oli suhteessamme kohdillaan aivan viime metreille asti, jolloin totuus paljastui. Kerta ei ollut ensimmäinen, sillä kahdesti aiemminkin olen tullut petetyksi pitkässä, vakavassa suhteessa. Kun sydänsuru ja ahdistus helpottavat, näissä tilanteissa miettii aina, oliko vika sittenkin minussa: olisinko voinut tehdä jotain toisin?
Tälläkin hetkellä surettaa ja harmittaa, tuntuu pahalta; menetin upean naisen, jota rakastin ja jonka kanssa olisin toivonut voivani jakaa koko elämäni viimeiseen hengenvetoon asti. Matkakumppanin. Aiemmista naisistani välitän kaikista edelleen, ja kun olen heidän kanssaan keskustellut vuosia erojen jälkeen, kumpikin on todennut, että ei koskaan olisi kannattanut lähteä vieraan matkaan, sillä vuorostaan he tulivat kumpikin tahoillaan petetyiksi uudessa suhteessaan. Molemmat kaipasivat sitä hyvää, turvallista ja luottamukseen perustuvaa yhdessäoloa, joka ennen oli.
Kokemukset ovatkin opettaneet minulle, että kiirehtiminen on turhaa ja tarpeetonta; myös ilman parisuhdetta voi elää hyvää elämää. Parantumaton romantikko minussa haluaa kuitenkin ennen kaikkea uskoa siihen, että kohtaan vielä uskollisen, rehellisen ja luotettavan naisen. Sellaisen, joka ei tarvitse mitään ylimääräistä säätöä. Sellaisen, jolle riittää, että toinen on aina läsnä, eikä koskaan tarvitse olla yksin.
Kiitos ennen kaikkea kaikille uskollisille naisille, joita maailmassa aivan varmasti on, ja voimia sukupuoleen katsomatta niille, joiden sydän on rikottu pettämisen yhteydessä tai muuten. Älkää antako periksi! Aurinko nousee myös huomenna.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että voisit olla asiassa ehdottomampi? Opetella ymmärtämään, että ihmiskuntaa ei ole luotu tälläisiin parisuhteisiin. Ihmisellä, kun on erilaisia tarpeita joita ei vaan tyydytetä yhden ihmisen kanssa. Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Ehkä ne on liian tiukat rajat, jotka ahdistaa ja kuin uhmaikäisen ihmisen pitää hakea niitä omia ja toisen rajoja, kuten vanhempien.
Mitä te pelkäätte niin paljon, että ette voi olla asian suhteen avomempia? Pettäminen toki rikkoo kahden välistä sopimusta, mutta voisiko ne rajat määritellä avoimeksi?
ainakaan minä en todellakaan halua uskoa, että kaikki ihmiset olisivat tunteettomia raakalaisia, jotka toimivat pelkästään viettien varassa. Jotkut kykenevät onneksi empatiaan ja ovat uskollisia toisilleen.
Eli sinusta ihminen pettää vain tyydyttääkseen viettejään? Eikö ihmisellä sinusta ole muita tarpeita joita pitää tyydyttää, jonkun muun kun sen oman kumppanin kanssa ?Sulkeeko avoin suhde pois empaattiset tunteet? Miksi uskollisuus esim. sinulle on niin pyhä asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että voisit olla asiassa ehdottomampi? Opetella ymmärtämään, että ihmiskuntaa ei ole luotu tälläisiin parisuhteisiin. Ihmisellä, kun on erilaisia tarpeita joita ei vaan tyydytetä yhden ihmisen kanssa. Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Ehkä ne on liian tiukat rajat, jotka ahdistaa ja kuin uhmaikäisen ihmisen pitää hakea niitä omia ja toisen rajoja, kuten vanhempien.
Mitä te pelkäätte niin paljon, että ette voi olla asian suhteen avomempia? Pettäminen toki rikkoo kahden välistä sopimusta, mutta voisiko ne rajat määritellä avoimeksi?
ainakaan minä en todellakaan halua uskoa, että kaikki ihmiset olisivat tunteettomia raakalaisia, jotka toimivat pelkästään viettien varassa. Jotkut kykenevät onneksi empatiaan ja ovat uskollisia toisilleen.
Eli sinusta ihminen pettää vain tyydyttääkseen viettejään? Eikö ihmisellä sinusta ole muita tarpeita joita pitää tyydyttää, jonkun muun kun sen oman kumppanin kanssa ?Sulkeeko avoin suhde pois empaattiset tunteet? Miksi uskollisuus esim. sinulle on niin pyhä asia?
minä "tyydytän tarpeeni" vessassa. Parisuhteessa rakastan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyi lainaukseen tai vastasi sen kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikainen parisuhteeni päättyi hiljattain siihen, että naiseni jäi kiinni pettämisestä. Mielestäni kaikki oli suhteessamme kohdillaan aivan viime metreille asti, jolloin totuus paljastui. Kerta ei ollut ensimmäinen, sillä kahdesti aiemminkin olen tullut petetyksi pitkässä, vakavassa suhteessa. Kun sydänsuru ja ahdistus helpottavat, näissä tilanteissa miettii aina, oliko vika sittenkin minussa: olisinko voinut tehdä jotain toisin?
Tälläkin hetkellä surettaa ja harmittaa, tuntuu pahalta; menetin upean naisen, jota rakastin ja jonka kanssa olisin toivonut voivani jakaa koko elämäni viimeiseen hengenvetoon asti. Matkakumppanin. Aiemmista naisistani välitän kaikista edelleen, ja kun olen heidän kanssaan keskustellut vuosia erojen jälkeen, kumpikin on todennut, että ei koskaan olisi kannattanut lähteä vieraan matkaan, sillä vuorostaan he tulivat kumpikin tahoillaan petetyiksi uudessa suhteessaan. Molemmat kaipasivat sitä hyvää, turvallista ja luottamukseen perustuvaa yhdessäoloa, joka ennen oli.
Kokemukset ovatkin opettaneet minulle, että kiirehtiminen on turhaa ja tarpeetonta; myös ilman parisuhdetta voi elää hyvää elämää. Parantumaton romantikko minussa haluaa kuitenkin ennen kaikkea uskoa siihen, että kohtaan vielä uskollisen, rehellisen ja luotettavan naisen. Sellaisen, joka ei tarvitse mitään ylimääräistä säätöä. Sellaisen, jolle riittää, että toinen on aina läsnä, eikä koskaan tarvitse olla yksin.
Kiitos ennen kaikkea kaikille uskollisille naisille, joita maailmassa aivan varmasti on, ja voimia sukupuoleen katsomatta niille, joiden sydän on rikottu pettämisen yhteydessä tai muuten. Älkää antako periksi! Aurinko nousee myös huomenna.
Näinhän se on ap! Ihanaa että joku vielä arvostaa meitä uskollisia naisia :)
Vaikka mä olen paljon miettinyt sitäkin, mikä omassa pitkässä suhteessani meni pieleen, mitä tein väärin, olen kuitenkin äärimmäisen ylpeä itsestäni: minä en ole pettäjä. Olisin minäkin voinut toimia kuten exäni teki, mutta en toiminut, koska minä en ole sellainen ihminen.
En ole pettäjä, eikä toisen ihmisen teot ole minun häpeäni.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että on paljon ihmisiä, jotka eivät koe tarvetta lähtemään marjastamaan vieraaseen metsään vaikka kovasti tunnut olevan sitä mieltä, että se on joku universaali ihmisen malli. Eiköhän lähdetä siitä, että ne jotka haluaa hyppiä muiden kanssa voi hakeutua sellaisten seuraan, jotka myös tekevät näin. Näin toisilleen uskolliset ihmiset voivat sitten löytää samanlaiset vastaparit ja kun pettämiseen taipuvat ihmiset eivät varaa näitä hyviä ehdokkaita samanlaisilta.Peuhaajat voivat sitten tehdä keskenään ihan mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä "tyydytän tarpeeni" vessassa. Parisuhteessa rakastan
Eli sinulla ei ole henkisentason tarpeita, joita sinun tarvitsee tyydyttää.
Jos ahdistaa olla uskollisessa suhteessa niin mitäpäs jos menette yhteen ihmisen kanssa joka myös haluaa hyppiä kukasta kukkaan, ettekä valitse ihmistä joka on teille uskollinen hamaan saakka ja samalla omalla itsekkyydellänne sitten rikotte hänet. Kiitos!
Ap voisi olla minun ex-mieheni. Ajattelee menneestä suhteestamme juuri noin. Kaikki oli hyvin ja minä olin hänen elämänsä rakkaus. Silti petin ja jätin. Todellisuus ei aina ole sitä, mitä annetaan ymmärtää. Ap:n on jo kolme naista jättänyt toisen miehen takia. Olisipa kiva kuulla myös näiden naisten versiot. Meilläkin oli täydellinen avioliitto. Ulospäin...
Pettäjät ovat vain ahneita tai pelkureita. Haluavat tukevan suhteen ja samalla jännitystä. Tai haluavat eroon huonosta suhteesta mutta eivät uskalla lähteä tai haluavat etsiä ensin kävelykepin, jonka kanssa sitten jatkaa kun toinen suhde loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät ovat vain ahneita tai pelkureita. Haluavat tukevan suhteen ja samalla jännitystä. Tai haluavat eroon huonosta suhteesta mutta eivät uskalla lähteä tai haluavat etsiä ensin kävelykepin, jonka kanssa sitten jatkaa kun toinen suhde loppuu.
Silkkaa pahuuttaanko?
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi olla minun ex-mieheni. Ajattelee menneestä suhteestamme juuri noin. Kaikki oli hyvin ja minä olin hänen elämänsä rakkaus. Silti petin ja jätin. Todellisuus ei aina ole sitä, mitä annetaan ymmärtää. Ap:n on jo kolme naista jättänyt toisen miehen takia. Olisipa kiva kuulla myös näiden naisten versiot. Meilläkin oli täydellinen avioliitto. Ulospäin...
No sun vieraissa käyminenkö ratkaisi ..mitä? Mitä muuta se palveli kuin sitä että sinä sait paremman olon hakemalla lohtua jostain muualta. Paraniko suhde? Korjautuiko viat? Jos on huono suhde sä joko yrität korjata sen tai lähdet.
Upea kirjoitus Ap! Kiitos siitä!
Minä olen yksi uskollinen nainen. En voisi kuvitellakaan harrastavani seksiä kenenkään muun, kuin aviomieheni kanssa. Yököttää jo pelkkä ajatuskin. Itse olen valinnut mieheni ja avioliittomme vapaaehtoisesti. Miksi rikkoisin sopimuksemme, johon kukaan ei ole minua pakottanut?
Minuakin on petetty. Miehelläni oli sivusuhde. Asia on käsitelty perinpohjin ja olemme edelleenkin yhdessä. Olen antanut anteeksi, mutta unohda en koskaan. Sen verran iso paukku se oli minulle. Rakastamme toisiamme, mutta kyllä pettäminen on vaikuttanut suhteeseemme. Käännän veistä haavassa mm. lukemalla näitä pettämis-juttuja. Haavani ei arpeudu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa pahuuttaanko?
Varmaan isoksi osaksi, koska ovat heikkoja? Löytyy nitäkin varmaan jotka tahallan haluavat toista sitten loukata. Eipä se syy sitä pettämistä oikeuta milloinkaan. En nyt näe, että ihminen joka pettää puolisoaan olisi ainkaan sen pettämisen takia kovinkaan hyvä ihminen. Aika harva pettäjä vissiin tajuaa oikeasti miten paljon toista satuttaa, jos haluaa uskotella että ihanhan hyviä ihmisiä tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen = paneminen
Siksi se onkin niin hämmästyttävää miksi siitä tehdää niin iso numero. Eikö isompi asia ole, että jaetaan jollekin muulle asioita jotka kuuluisi vain ns. meidän välille.
Kautta aikojenhan isännät ja emännät on niitä piikoja ja renkejä naineet, mutta ei niistä mitään numeroa ole tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan isoksi osaksi, koska ovat heikkoja? Löytyy nitäkin varmaan jotka tahallan haluavat toista sitten loukata. Eipä se syy sitä pettämistä oikeuta milloinkaan. En nyt näe, että ihminen joka pettää puolisoaan olisi ainkaan sen pettämisen takia kovinkaan hyvä ihminen. Aika harva pettäjä vissiin tajuaa oikeasti miten paljon toista satuttaa, jos haluaa uskotella että ihanhan hyviä ihmisiä tässä ollaan.
Silkkaa pahuuttaanko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa pahuuttaanko?
Vastasin jo. Turha jankata jos et ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa pahuuttaanko?
Tämä on just sitä tekopyhää hurskahtelua. Miksi ihminen on niin heikko, että hänen pitää kompeisoida omaa epävarmuuttaan. Ahdistavaa miten kaikki inhimillisyys on kadonnut, mutta toisaalta se on jotenkin suloista, että voi olla sinisilmäinen elämälle kun ei ole niitä omia heikkouksia joutunut kohtamaan ja se itsetunto on terveenä pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa pahuuttaanko?
Vastasin jo. Turha jankata jos et ymmärtänyt.
Ymmärsin oikein hyvin. Tämä oli jatkokysymys, että onko joku heikko silkkaa pahuuttaan?
up!!!!