Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään yllätystä voi pitää yllä, kun vie puolison yllätysmatkalle?

Vierailija
04.03.2016 |

Turvatarkastuksessa pitää näyttää lippu, mutta voinko minä näyttää molempien liput niin ettei mies näe, mihin mennään?

Eli voiko mennä lähtöportille asti?

Kaikki muut on hoidettu, pitää enää keksiä veruke, jolla saada mies mitään aavistamatta lentokentälle.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että voit. Ihana yllätys :)

Vierailija
2/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt herranen aika enää turvatarkastuksessa mikään yllätys ole, koska siitä ei pääse ilman matkalippua jonnekin. Vai tarkoititko, että pitää vain se kohde salassa? No, se onnistunee, jos miehesi ei pistä kampoihin ja ala vaatia huutorekisterissä tietoja siitä, minne menette...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Toivottavasti oma puolisoni ei ikinä tee tätä!!! Haluan itse palata henk.koht. tavarani, lääkkeet ja jalkinert erityisesti, ja jälkimmäiset matkakohteen mukaan.Olen monta viikkoa odottanut rauhallista kotiviikonloppua...

Vierailija
4/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit näyttää turvatarkastuksessa boarding passit molempien osalta. Eli eiköhän pitäisi olla lähtöportille asti mahdollista pitää salassa.

Vierailija
5/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä seuraksi hakemaan "Sirpa" kentältä.

Vierailija
6/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt herranen aika enää turvatarkastuksessa mikään yllätys ole, koska siitä ei pääse ilman matkalippua jonnekin. Vai tarkoititko, että pitää vain se kohde salassa? No, se onnistunee, jos miehesi ei pistä kampoihin ja ala vaatia huutorekisterissä tietoja siitä, minne menette...

Tottakai mies tietää lähtevänsä jonnekin, kun mennään turvatarkastuksesta läpi, mutta kohdetta ajattelin pimittää mahdollisimman pitkään.

Eipä sillä kovinkaan suurta merkitystä ole, onhan se joka tapauksessa yllätys jo ennen turvatarkastustakin. Olisi vain ollut hauska kävellä lähtöporttien ohi ja mies olisi miettinyt, mihin noista ollaan lähdössä.

Luulisi kuitenkin, että ollaan vain yksi yö poissa ja tämä olisi viikonloppuloma jossain Oslossa tai Kööpenhaminassa. Oikeasti lapset (teini-ikäiset) ovat viikon mummolassa ja me lähdetään Sydneyyn Australiaan surffauskurssille. Mies on haaveillut siitä aina, mutta se on aina ollut sellainen sitku-mutku-joskus-haaveilumatka. 

ap

Vierailija
7/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ainakin sinne lentokentälle asti vähintään pystyy pitään salassa, ellei matkakumppani ole niin kurja että penkoo netistä jotain lähtevien aikatauluja ja niiden perusteella alkaa päätteleen ja osuu oikeaan.

Varmaan lähtöportille asti jopa pystyy jos teet itse check-init ja droppaat laukun ja matkakumppani pitää lippunsa passin välissä eikä katso sitä missään vaiheessa :)

Ja portille ihan viimetinkaan! Tosin kyllähän siitä jo saa vähän osviittaa että mennäänkö sinne non chengen vai mikä onkaan -osastolle vai jäädäänkö siihen lähemmälle alueelle :)

Vierailija
8/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asian täytyy olla salainen?

Olin pari vuotta sitten kentällä töissä ja muistan aina pariskunnan, jossa mies oli muka ostanut matkan Viroon (?), mutta liput oli Roomaan. Nainen ei ilahtunut asiasta vaan jätti miehen kentälle ja lähti pois. Matkatavaroita hänellä oli olkalaukun verran eli nähtävästi oli luvattu pikamatka lahden yli ja takaisin, 4 päivää yllätyslomaa oli liikaa.

Vierailija
9/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP toi sun yllätys on sairaan ihana. Kai oot kuitenkin ottanut huomioon että sillä miehellä on lomaa eikä mitään sovittuja menoja tolle teidän loman ajalle ja että on oikeenlaista tavaraa pakattu mukaan :D Tai no, tottakai sä oot hahah :D

Vierailija
10/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh! Toivottavasti oma puolisoni ei ikinä tee tätä!!! Haluan itse palata henk.koht. tavarani, lääkkeet ja jalkinert erityisesti, ja jälkimmäiset matkakohteen mukaan.Olen monta viikkoa odottanut rauhallista kotiviikonloppua...

Minä olen samanlainen kuin sinä ja mies tietää sen. En todellakaan haluaisi koskaan lähteä yllätysmatkalle, haluan itse pakata kaikki tavarani, tutustua kohteeseen etukäteen ja jännittää ja suunnitella matkaa varaamisesta asti. Mieheni on täysin toista maata ja on usein sanonut, että yllätysmatka olisi vain kiva juttu. Ja minähän sen laukut muutenkin melkein pakkaan joka matkalle.. 

ap

Vierailija
11/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP toi sun yllätys on sairaan ihana. Kai oot kuitenkin ottanut huomioon että sillä miehellä on lomaa eikä mitään sovittuja menoja tolle teidän loman ajalle ja että on oikeenlaista tavaraa pakattu mukaan :D Tai no, tottakai sä oot hahah :D

Juu kyllä on, hiihtoloma edessä. Mummolaan piti mennä koko porukan ja mies ei ole ollut siitä kovin innoissaan. Eipä tosin keksi mitään muutakaan tekemistä, oltaisiin muuten löhötty kotona vaan. Ei olla hiihtäjiä tai laskettelijoita, mummolassa oltaisiin lähinnä rentouduttu ja saunottu ja oltu vaan. Nytpä lapset menevät mummolaan, mutta me lähdemme kahdestaan muualle.

ap

Vierailija
12/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle selvisi kohde vasta lentokoneessa.. olin siis Pariisin koneessa, mutta en menossa Ranskaan vaan jonnekkin ihan muualle, välilasku vaan oli CdG:lla.

Vierailija
13/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sano puolisolle ettei katso kohdetta? kyllä se kuitenkin siinä tarkastuksessa jo ymmärtää, että varmaan olette matkalle menossa :) 

Vierailija
14/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuotta sitten kentällä töissä ja muistan aina pariskunnan, jossa mies oli muka ostanut matkan Viroon (?), mutta liput oli Roomaan. Nainen ei ilahtunut asiasta vaan jätti miehen kentälle ja lähti pois. Matkatavaroita hänellä oli olkalaukun verran eli nähtävästi oli luvattu pikamatka lahden yli ja takaisin, 4 päivää yllätyslomaa oli liikaa.

Pakko sanoo et tätä ite pelkäisin ihan saatanasti jos oma mies veisi jonnekin yllärireissulle. Vähän eri juttuja tarvii pakata mukaan neljän päivän reissulle kun yön yli Virossa ja takasin. Mulle oma ulkonäkö jne on sen verran tärkeitä asioita, että haluaisin pukeutua tuolla Roomassa vähän eri tavalla kun jossain Tallinnassa, laittautua iltarientoihin ja ylipäänsä pitää joka päivä puhtaita vaatteita ja eri tilanteisiin sopivia kenkiä. Vituttais aika hulluna. Sais mies viedä ensitöikseen mut shoppaileen omilla rahoillaan asianmukasia vaatteita.

Vierailija
15/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies on aina haaveillut surffausmatkasta Australiaan, ja nyt hän ei pääse itse etukäteen suunnittelemaan, minne mennään ja milloin... Ei ole saanut etukäteen hehkuttaa varusteita, aaltoja, maisemia... Silti matkan hinta on perheen kassasta pois eli ei mikään yllätyspalkinto. Entä viisumit?

Vierailija
16/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, tunnen mieheni. Tykkäisi yllätyslomista, eikä sille ole mikään ongelma lähteä viikoksi yllättäen maapallon toiselle puolelle. Olen joka tapauksessa jo pakannut viikon "mummolareissua" varten sille tavaroita, talvitakki vain jätetään autoon kentälle. Ja otin pitkien housujen sijasta shortseja ja t-paitoja. Jos jotain puuttuu, perillä voi ostaa.

ap

Vierailija
17/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoo et tätä ite pelkäisin ihan saatanasti jos oma mies veisi jonnekin yllärireissulle. Vähän eri juttuja tarvii pakata mukaan neljän päivän reissulle kun yön yli Virossa ja takasin. Mulle oma ulkonäkö jne on sen verran tärkeitä asioita, että haluaisin pukeutua tuolla Roomassa vähän eri tavalla kun jossain Tallinnassa, laittautua iltarientoihin ja ylipäänsä pitää joka päivä puhtaita vaatteita ja eri tilanteisiin sopivia kenkiä. Vituttais aika hulluna. Sais mies viedä ensitöikseen mut shoppaileen omilla rahoillaan asianmukasia vaatteita.

Mulla sama. Ja siihen se loma menisikin, kun etsisimme mulle Roomasta isompia vaatekokoja kuin 40... Italian 44 vastaa 38:a.

Vierailija
18/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ne viisumit, ap?

Vierailija
19/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mies tietää lähtevänsä jonnekin, kun mennään turvatarkastuksesta läpi, mutta kohdetta ajattelin pimittää mahdollisimman pitkään.

Eipä sillä kovinkaan suurta merkitystä ole, onhan se joka tapauksessa yllätys jo ennen turvatarkastustakin. Olisi vain ollut hauska kävellä lähtöporttien ohi ja mies olisi miettinyt, mihin noista ollaan lähdössä.

Luulisi kuitenkin, että ollaan vain yksi yö poissa ja tämä olisi viikonloppuloma jossain Oslossa tai Kööpenhaminassa. Oikeasti lapset (teini-ikäiset) ovat viikon mummolassa ja me lähdetään Sydneyyn Australiaan surffauskurssille. Mies on haaveillut siitä aina, mutta se on aina ollut sellainen sitku-mutku-joskus-haaveilumatka. 

ap

Toivottavasti varasit liput ykkösluokkaan. Teillä menee matkoihin 2½ vrk parhaimmillaankin, yleensä suositellaan pysähdystä Hongkongiin, joten jos ette ole kahta viikkoa lomalla, niin aika vähiin jää surffaus.

Vierailija
20/47 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava yllätys AP:lla! :)