Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä on äitiyspakkaus 2016: esittelemme videolla koko paketin!

04.03.2016 |

Nyt hypistellään uusi ihana äitiyspakkaus vaate vaatteelta, tuote tuotteelta.
http://www.vauva.fi/artikkeli/lapsi/vauva_ja_taapero/tassa_on_aitiyspak…

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi 2017 äpakkauksessa mustavalkoista kuosia raidoilla, tähdillä, palloilla.. Hitusen esim. Keltaista väriä mukana. Tuommoiset ei miellytä mun silmää yhtään mitä nyt on.. Mutta meidän vauva ei varmasti tänä vuonna ole tulossa :|

Vierailija
62/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä pakkaukset EIVÄT ole ILMAISIA. Itse olen oman pakkauksen maksanut veroina useiden vuosien ajan. Joten katson että minulla on oikeus valittaa pakkauksen sisällöstä

Et ole täyttä 100% pakkauksestas maksanut :D Myös ne, joilla ei edes ole omia lapsia on sun kersas pakkauksen maksuun osallistuneet. Ihan vaan tiedoks. Verot muutenkaan mee noin. Osa maksaa enemmän, osa vähemmän...

Itse asiassa varmasti olen. En käytä julkista terveydenhuoltoa jne julkisen sektorin palveluja. Minua on käytetty yksityisellä terveysasemalla pienenä ja aikuisiällä jatkanut yksityisellä. Nyt odotan ensimmäistä lasta eli lapseni ei ole myöskään kuluttanut yhtään julkisia palveluja (käydään yksityisessä neuvolassa)

Jos Suomessa olisi yksityisiä kouluja niin sinne olisi minun vanhempani minut laittaneet mutta ei paljoa ole valinnanvaraa. Olen tosin varmasti maksanut minuun kuluneita rahoja takaisin valtiolle isosta palkastani.

Et ole sitten opiskellut Suomessa, et käytä maanteitä, et lennä etkä liiku junalla. Olet myös varma , että et koskaan tarvitse pelastuslaitoksen palveluja ja pystyt maksamaan kalliit erikoishoidot jos sairastut vakavasti.  Olet todella hyväosainen ja varmasti kaikki on ihan omaa ansiotasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat sellaisia värejä ja kuoseja, jotka miellyttävät kaikkia?

Vierailija
64/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat sellaisia värejä ja kuoseja, jotka miellyttävät kaikkia?

Ei kai sellaisia tosiaan olekaan :) Meillä käytettiin kaikki vaatteet 2014 pakkauksesta vaikka näihin pariin viime vuotisiin verrattuna ne oli aika retroja.

Vierailija
65/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä NIIN haluaisin tuon. Oma lapsiluku täynnä, enempää ei tehdä, ikäkin tulee jo vastaan. Mut lastenlapsille säästäisin kun niitä ehkä lähivuosina tulee. Ihanat luontokuosit. 

Ulkosuomalainen

Vierailija
66/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta näyttää äitiyspakkaus tänä vuonna, erityisesti makuupussi tosi söpö ja samoin vanuhaalari sekä pussilakana. Värit on aika sini/turkoosi-painotteiset, itseäni ei sinänsä haittaa, värit ovat värejä, on ihmisten keksintöä että osa niistä kävisi vaan joko tytölle tai pojalle.

En kuitenkaan tätä pakkausta ota, esikoinen oli solakka ja pitkäselkäinen, äp:n vaatteet leveitä ja lyhyitä, enkä ollut täysin tyytyväinen laatuunkaan. Mieleiset tarvikkeet, kuten peiton, makuupussin ja kynsisakset säästin, ja tulevalle vauvalle otan pakkauksen rahana. Äitiyspakkaus on silti todella kiva ele lapsiperheille valtiolta, ja esikoisen kohdalla oli ihan huippua, kun sai hakea pakkauksen postista ja hypistellä. :)

Vierailija
67/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakaikkisen ihana setti. Ei tule meille kyllä enää kolmatta vauvaa, kun ikää on yli 40 vuotta. Mutta ihana pakkaus taas kerran. Hienoa Kela!

Vierailija
68/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä pakkaukset EIVÄT ole ILMAISIA. Itse olen oman pakkauksen maksanut veroina useiden vuosien ajan. Joten katson että minulla on oikeus valittaa pakkauksen sisällöstä

Et ole täyttä 100% pakkauksestas maksanut :D Myös ne, joilla ei edes ole omia lapsia on sun kersas pakkauksen maksuun osallistuneet. Ihan vaan tiedoks. Verot muutenkaan mee noin. Osa maksaa enemmän, osa vähemmän...

Itse asiassa varmasti olen. En käytä julkista terveydenhuoltoa jne julkisen sektorin palveluja. Minua on käytetty yksityisellä terveysasemalla pienenä ja aikuisiällä jatkanut yksityisellä. Nyt odotan ensimmäistä lasta eli lapseni ei ole myöskään kuluttanut yhtään julkisia palveluja (käydään yksityisessä neuvolassa)

Jos Suomessa olisi yksityisiä kouluja niin sinne olisi minun vanhempani minut laittaneet mutta ei paljoa ole valinnanvaraa. Olen tosin varmasti maksanut minuun kuluneita rahoja takaisin valtiolle isosta palkastani.

No otappa se äitiyspakkauskin sitten yksityisenä :) Anteeksi erehdykseni. Et vain kuulostanut kovin korkeasti koulutetulta tai hyväpalkkaiselta.

Vierailija
69/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille, jotka raivoatte siitä, kun jotkut valittavat ILMAISESTA äitiyspakkauksesta, kun pitäisi vain olla nöyrän kiitollinen: 

Oletteko todella sitä mieltä, että kun jokin asia vain on annetaan ilmaisena, se pitää aina ottaa vastaan ja olla siihen tyytyväinen? Kuvitellaanpa, että jokainen uuteen kotiin muuttava saisi valtiolta "astiapaketin". No, kuvitellaanpa, että tuo astiapaketti sisältäisi neonkeltaisia kahvikuppeja isoilla neonpunaisilla hymynaamoilla (tms. astioita joista tietäisit, ettet tule sen näköisiä astioita koskaan ikinä käyttämään) Pitäisikö sinun silti hymyillen nöyränä olla, että IHANAA, kun saan ilmaiseksi tällaisia astioita! KIITOS! Tuskin olisit! Sen sijaan ajattelisit että aivan hirveää krääsää, joka tulee vain kasautumaan käyttämättömiksi tavarapinoiksi. 

En tarkoita, että äitiyspakkaus olisi krääsää, en missään nimessä. MUTTA: 

Se, että jokin asia on "ilmainen", ei tarkoita että se pitää riemusta kiljuen ottaa vastaan, jos kokee että sille ei ole käyttöä. (On paljon ekologisempaakin, kun ei ota turhaa tavaraa kotiin pyörimään)

Jos joku kokee, että äitiyspakkauksen tuotteet ovat väreiltään tai kuoseiltaan sellaisia, joille ei tulisi käyttöä, niin kyllä hänellä on oikeus mielipiteeseensä, eikä se tee hänestä kiittämätöntä. Vaikka kokisinkin, että äitiyspakkauksen sisältö ei ulkonäöllisesti ole minulle mieluinen, se EI poissulje sitä, ettenkö ymmärtäisi äitiyspakkauksen arvoa ja tärkeyttä.

Olisikin tärkeää, että äitiyspakkauksessa pysyteltäisiin neutraaleissa värisävyissä, jotta pakkaus miellyttäisi mahdollisimman monia. Haluaisin todella kuulla jonkun vastuuhenkilön kommentit siitä, miksi pakkausten sisältö on vuosi vuoden jälkeen väreiltään enemmän pojille suunnattuja ja miksi ihmeessä ei voida pysyä unisex-väreissä? Onko poikalapsi jotenkin "ensisijainen" tyttölapseen verrattuna vai mikä tämä juttu on?

Ja turha myöskään mukista siitä, että nykyaikana ei ole erikseen tyttöjen ja poikien värejä. Kaunis ajatus joo, mutta tosiasia on, että kyllä ne tyttöjen ja poikien värit vain tässä maailmassa yhä ovat vallallaan.

Vierailija
70/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

labrador kirjoitti:

Kaikille teille, jotka raivoatte siitä, kun jotkut valittavat ILMAISESTA äitiyspakkauksesta, kun pitäisi vain olla nöyrän kiitollinen: 

Oletteko todella sitä mieltä, että kun jokin asia vain on annetaan ilmaisena, se pitää aina ottaa vastaan ja olla siihen tyytyväinen? Kuvitellaanpa, että jokainen uuteen kotiin muuttava saisi valtiolta "astiapaketin". No, kuvitellaanpa, että tuo astiapaketti sisältäisi neonkeltaisia kahvikuppeja isoilla neonpunaisilla hymynaamoilla (tms. astioita joista tietäisit, ettet tule sen näköisiä astioita koskaan ikinä käyttämään) Pitäisikö sinun silti hymyillen nöyränä olla, että IHANAA, kun saan ilmaiseksi tällaisia astioita! KIITOS! Tuskin olisit! Sen sijaan ajattelisit että aivan hirveää krääsää, joka tulee vain kasautumaan käyttämättömiksi tavarapinoiksi. 

En tarkoita, että äitiyspakkaus olisi krääsää, en missään nimessä. MUTTA: 

Se, että jokin asia on "ilmainen", ei tarkoita että se pitää riemusta kiljuen ottaa vastaan, jos kokee että sille ei ole käyttöä. (On paljon ekologisempaakin, kun ei ota turhaa tavaraa kotiin pyörimään)

Jos joku kokee, että äitiyspakkauksen tuotteet ovat väreiltään tai kuoseiltaan sellaisia, joille ei tulisi käyttöä, niin kyllä hänellä on oikeus mielipiteeseensä, eikä se tee hänestä kiittämätöntä. Vaikka kokisinkin, että äitiyspakkauksen sisältö ei ulkonäöllisesti ole minulle mieluinen, se EI poissulje sitä, ettenkö ymmärtäisi äitiyspakkauksen arvoa ja tärkeyttä.

Olisikin tärkeää, että äitiyspakkauksessa pysyteltäisiin neutraaleissa värisävyissä, jotta pakkaus miellyttäisi mahdollisimman monia. Haluaisin todella kuulla jonkun vastuuhenkilön kommentit siitä, miksi pakkausten sisältö on vuosi vuoden jälkeen väreiltään enemmän pojille suunnattuja ja miksi ihmeessä ei voida pysyä unisex-väreissä? Onko poikalapsi jotenkin "ensisijainen" tyttölapseen verrattuna vai mikä tämä juttu on?

Ja turha myöskään mukista siitä, että nykyaikana ei ole erikseen tyttöjen ja poikien värejä. Kaunis ajatus joo, mutta tosiasia on, että kyllä ne tyttöjen ja poikien värit vain tässä maailmassa yhä ovat vallallaan.

Juu ottaisin kyllä innolla vastaan ilmaisen astiapaketin. Kun sitä rahaa ei ole niin väreillä ei paljon väliä ois. Mutta jos tosiaan olet niin varakas että on varaa valittaa niin ota rahana tai ole ilman.

Vierailija
71/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh on pienet ongelmat kun vaatteiden VÄRISTÄ pitää nillittää :D Naurattaa oikein!

Ja niinkuin joku tuolla aikasemmin olikin todennut että nyt JUMALAUTA ELETÄÄN 2000-.LUKUA ETTÄ EI OLE ENÄÄ POIKIEN TAI TYTTÖJEN VÄREJÄ. TSIISUS! HANKKIKAA OIKEITA ONGELMIA ÄITYLIT! LOL

On silti hyvä kysymys, miksi KOSKAAN pakkaus ei ole kauttaaltaan hempeän pinkki ja sydänkuvioitu. Sitä porua, joka nousisi poikien äideiltä...

Vierailija
72/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh on pienet ongelmat kun vaatteiden VÄRISTÄ pitää nillittää :D Naurattaa oikein!

Ja niinkuin joku tuolla aikasemmin olikin todennut että nyt JUMALAUTA ELETÄÄN 2000-.LUKUA ETTÄ EI OLE ENÄÄ POIKIEN TAI TYTTÖJEN VÄREJÄ. TSIISUS! HANKKIKAA OIKEITA ONGELMIA ÄITYLIT! LOL

On silti hyvä kysymys, miksi KOSKAAN pakkaus ei ole kauttaaltaan hempeän pinkki ja sydänkuvioitu. Sitä porua, joka nousisi poikien äideiltä...

No laita kelalle viestiä ja toivo sydänkuvioita. Ei ne asiat täällä valittamalla parane. Eniten vituttaa ihmiset jotka valittaa mutteivat kuitenkaan tee asioillle mitään.

Vierailija
73/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita kelalle viestiä ja toivo sydänkuvioita. Ei ne asiat täällä valittamalla parane. Eniten vituttaa ihmiset jotka valittaa mutteivat kuitenkaan tee asioillle mitään.

Miksi oletat, että en ole laittanut palautetta Kelalle? Sulkeeko vauvalla kommentointi sen jotenkin pois? Voisi melkein sanoa, että eniten vituttaa ihmiset, jotka tekevät olettamuksia, jotka eivät perustu faktoihin...

Vierailija
74/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä pakkaus pitää uusia aina? Ai niin, kuosit vanhenee...

Vierailija
75/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä itkua väreistä. Meidän pojilla on ollut enemmän pinkkiä ja vaaleanpunaista, kuin sinisen sävyjä, koska saatiin sen värisiä vaatteita ilmaiseksi ja itsekin pidän enemmän niistä sävyistä. Ostin myös kaupasta pinkkejä. Koska pidän siitä väristä. Jos joku tykkää enemmän turkoosista, hän voi ostaa sen värisiä vaatteita. Sitä en käsitä, miten se värimaku muuttuu, kun vehje vaipan sisällä muuttuu... Esim. esikoispojalle on ostettu sinisiä vaatteita joita ei voi käyttää kuopustyttärellä. Miksi on alun perin ostanut niin ruman värisiä, ettei voi pukea niihin muitakin lapsiaan?

Vierailija
76/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota pakkausta koska tyttö tulossa. Samalla rahalla kyllä saa jo mieluisiakin vaatteita ja esim kirpputorilla (joo ihan kauheeta!) voi valita itse minkä vuoden haalarin ostaa talveksi, niitä kun myydään ihan hyvässä kunnossa suurin osa hintaan 5-10e, ainakin hkin seudulla.

Vierailija
77/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että en ole laittanut palautetta Kelalle? Sulkeeko vauvalla kommentointi sen jotenkin pois? Voisi melkein sanoa, että eniten vituttaa ihmiset, jotka tekevät olettamuksia, jotka eivät perustu faktoihin...

Oletan siksi että olen teini. Tai sit ei, mutta jos olet laittanut kelalle viestiä, luulisi, että olisit päässyt asiasta yli. Hanki oikeita ongelmia. Tiesin, että elämä on epäreilua, mutta onko tosiaan mahdollista, että aikuisen ihmisen elämä on tähän mennessä ollut niiin helppoa, että vaatteiden väristä saa ongelman? Jotkut pääsee sit kai helpolla....

t.16v

Vierailija
78/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kolmoselle ja lopettakaa turha valitus. Sieltä voi löytää jotain lellittyjen suomimammojenkin silmiä avaavaa.

Vierailija
79/104 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiyspakkaus on ihana juttu ja sisältää paljon tarpeellisia juttuja vauvavuodelle. Vaatteiden väritys menee kyllä yli ymmärryksen. Aina ollut poikavoittoinen, mutta nyt on kyllä niin että tyttövauvan äitinä lähes kaikki vaatteet jäisivät käyttämättä. Miksi ei voi olla beigeä, vaalean harmaata, kirjavaa tms neutraalia tai edes yhtä pientä pilkahdusta pastellisävyjä? Onko jonkun mielestä tumman siniset ja vihreät kuvioinnit ja lohikäärmeet jotenkin sukupuolineurtaaleja?

Vauvaa ei tietenkään haittaa, mutta kyllä mielestäni on erikoinen ajatus pukea tyttövauva pojaksi vain sillä perusteella, että vauvaa se ei haittaa. 

Onneksi mulla on viimevuoden pakkaus.

Nyt mulle satelee alapeukkuja, mutta minäminäminä...

Mitkään värit ja kuviot eivät ole oletusarvoisesti tyttöjen ja poikien. Mua feministinä niin ärsyttää kun vanhemmat vielä 2010-luvulla opettavat lapsilleen, minkälainen tytön ja pojan pitää olla. Onneksi itse kasvoin perheessä, jossa sain olla sellainen kun halusin. Oli prinsessamekkoja, nukkeja, pyssyjä, autokuvioisia vaatteita... 

Hävetkää, ottakaa se pakkaus rahana! 

Miksei tuosta pakkauksesta sitten löydy myös perhosia, prinsessoja ja rusetteja?

Miksi on oletus että vaan"poikakuviot" on niitä neutraaleja?

Montako poikaa olet nähnyt tyllihameessa ja rusetti päässä kaupungilla?

Entä montako tyttöä autokuvioisessa paidassa tai siinä autokuvioisessa mekossa?

Niinpä! Poikien värit ja kuviot ovat sitä tasa-arvoa mutta tyttöjen värit ja kuosit eivät. Aika kaukana vielä ollaan siitä tasa-arvosta jos se tarkoittaa sitä että ns poikien jutut käy molemmille muttei tyttöjen!

Itse pakkauksesta sen verran että oli aivan ihana pakkaus ja varmasti tulisi käyttöön mutta poikavoittoinen on selvästi.

Vierailija
80/104 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin miettiä että miksi auto on muka neutraali mutta kukka ei ole?

Miksi nuo vaatteet ei voi olla valkoisia ja jotakin luomumateriaalia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä