Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä on äitiyspakkaus 2016: esittelemme videolla koko paketin!

04.03.2016 |

Nyt hypistellään uusi ihana äitiyspakkaus vaate vaatteelta, tuote tuotteelta.
http://www.vauva.fi/artikkeli/lapsi/vauva_ja_taapero/tassa_on_aitiyspak…

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin kovasti. Kaikki tulisivat käyttöön kun vain saataisiin toive toteutumaan ja pieni ihme maailmaan <3

Pieniä ihmeitä on tssä maailmassa miljardeja. Ei ole ihme se teidän napero, vaan vauva.

Vierailija
22/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh on pienet ongelmat kun vaatteiden VÄRISTÄ pitää nillittää :D Naurattaa oikein!

Ja niinkuin joku tuolla aikasemmin olikin todennut että nyt JUMALAUTA ELETÄÄN 2000-.LUKUA ETTÄ EI OLE ENÄÄ POIKIEN TAI TYTTÖJEN VÄREJÄ. TSIISUS! HANKKIKAA OIKEITA ONGELMIA ÄITYLIT! LOL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh on pienet ongelmat kun vaatteiden VÄRISTÄ pitää nillittää :D Naurattaa oikein!

Ja niinkuin joku tuolla aikasemmin olikin todennut että nyt JUMALAUTA ELETÄÄN 2000-.LUKUA ETTÄ EI OLE ENÄÄ POIKIEN TAI TYTTÖJEN VÄREJÄ. TSIISUS! HANKKIKAA OIKEITA ONGELMIA ÄITYLIT! LOL

Ei ole ehkä olemassa, mutta tasan tarkkaan noissa pakkauksissa värit on pääasiassa mitä pukisin pojalle. Tämä on tietysti mielipide, mutta mielumin pukisin pienen tyttövauvani hempeisiin sävyihin kuin kirkkaan sinisiin. Miksei siellä sitten ole vaikka punaista? Sopii sekin pojalle. :) Sen sijaan retro keltaista ja vihreää ja sinistä on kyllä vaikka muille jakaa näissä paketeissa ollut! Haloo... 

Vierailija
24/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuo värit ovat joka vuosi ongelma, eikö voitaisi kerrankin tehdä pakkaus, jossa kaikki vaatteet olisivat valkoisia? Jokainen, joka väriä tahtoo, värjää sitten ihan ite mieleisekseen.

Vierailija
25/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin tulossa sanomaan että kaikki värit kuuluu kaikille... Meidän poika tykkäsi pienenä paljon pinkistä, valitettavasti on päiväkodissa oppinut että se olisikin vain tyttöjen väri :( itse tykkään retroväreistäenemmän kuin lällyistä pastelleista.

Vierailija
26/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omia lapsia neljä jotka ovat jo itsekin vanhempia, heistä kolmelle valitsin äitiyspakkauksen. Voi kun ne oli ihana saada, värit oli lähinnä valkoista. Jospa olisi ollut jo silloin tämmöisiä, kuin ovat tänä päivänä, kuinka sitä olisi leijunut onnesta. Nyt puhutaan tasa-arvosta ja siitä, ettei pidä lokeroida tyttöjä tyttöjen juttuihin, mitä lie sitten ovatkin ja poikia niin sanottuihin poikien juttuihin, vaan antaa lasten itse valita. No nyt valitetaan näiden ihanien pakkausvaatteiden väreistä, että ovat suuntautuneet lähinnä pojille. Aivan sama minkä värisiä nämä ovat, pääasia on että täyttää hyvin tehtävänsä, vauva ei kuitenkaan sano vastalausetta niiden väristä, on vain tyytyväinen kun on hyvä olla. Jokaisen laatikon saaneen, luulisi olevan onnellinen ja tyytyväinen, kun ilman saa noin ihanan paketin. Saahan sitä sitten jokainen ostaa kaupasta mieleisensä värisiä vaatteita lisäksi. Nauttikaa vauvastanne, älkääkä turhaan miettikö vaatteiden värejä, ne on vain kulutustavaraa.  

Vierailija
27/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te poikavoittoisesta värimaailmasta laittaneet kelalle palautetta? Tuskinpa sitä vaaleanpunaista pakkaukseen ikinä saadaan jos vauva-palstalla vaan natisee. Ja tarkoitan siis että tämä on ihan aiheellinen valituksen aihe mutta ilman suoraa palautetta ei varmasti muutosta saa aikaan.

Vierailija
28/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tykkään noista väreistä. Käytin esikoistytöllä paljon tummanharmaita, tummanruskeita ja tummansinisiä vaatteita yhdistettynä kirkkaampiin väreihin. Tykkään tosi paljon tuosta makuupussin väristä ja kuosista.

Vierailija
29/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kela on kuunnellut vanhempia ja ottanut uuteen pakkaukseen mukaan lisää puolipotkuhousuja." Mitä ihmettä? Epäkäytännöllisempiä vaatteita en tiedä kuin puolipotkarit. Eivät pysy päällä ja terät roikkuvat, tai sitten lahkeet ovat liian lyhyet. Näköjään Kela tosin kutsuu potkuhousuiksi ihan tavallisia housuja/haalareita, semmoisia missä ei ole teriä.

Vierailija
30/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiyspakkaus on ihana juttu ja sisältää paljon tarpeellisia juttuja vauvavuodelle. Vaatteiden väritys menee kyllä yli ymmärryksen. Aina ollut poikavoittoinen, mutta nyt on kyllä niin että tyttövauvan äitinä lähes kaikki vaatteet jäisivät käyttämättä. Miksi ei voi olla beigeä, vaalean harmaata, kirjavaa tms neutraalia tai edes yhtä pientä pilkahdusta pastellisävyjä? Onko jonkun mielestä tumman siniset ja vihreät kuvioinnit ja lohikäärmeet jotenkin sukupuolineurtaaleja?

Vauvaa ei tietenkään haittaa, mutta kyllä mielestäni on erikoinen ajatus pukea tyttövauva pojaksi vain sillä perusteella, että vauvaa se ei haittaa. 

Onneksi mulla on viimevuoden pakkaus.

Nyt mulle satelee alapeukkuja, mutta minäminäminä...

Mitkään värit ja kuviot eivät ole oletusarvoisesti tyttöjen ja poikien. Mua feministinä niin ärsyttää kun vanhemmat vielä 2010-luvulla opettavat lapsilleen, minkälainen tytön ja pojan pitää olla. Onneksi itse kasvoin perheessä, jossa sain olla sellainen kun halusin. Oli prinsessamekkoja, nukkeja, pyssyjä, autokuvioisia vaatteita... 

Hävetkää, ottakaa se pakkaus rahana! 

Jos mitkään vaatteet lähtökohtaisesti eivät ole tyttöjen tai poikien, niin miksi äitiyspakkauksessa on vuodesta toiseen vihreää, sinistä ja ruskeaa pääväreinä? Feminismin nimissä puetaan tytöt sinisiin ja lohikäärme kuvioihin ja pistetään vaaleanpunainen pannaan.

Ps. Itse kannatan sukupuolten tasa-arvoa, en ole ennalta edes selvittänyt vauvojen sukupuolta ja hankkinut neutraaleja vaatteita. Kaiken värisiä molemmille sukupuolille. Miksi vain sininen ja vihreä ovat sopivia molemmille sukupuolille? Onko perinteisesti tyttömäiseksi käsitetyt värit ja kuosit jotenkin huonompia, mikseivät ne voi kelvata lähtökohtaisesti molemmille sukupuolille?

Vierailija
31/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin kovasti. Kaikki tulisivat käyttöön kun vain saataisiin toive toteutumaan ja pieni ihme maailmaan <3

Pieniä ihmeitä on tssä maailmassa miljardeja. Ei ole ihme se teidän napero, vaan vauva.

Jos oikein saivarrellan, kuten tahdot, niin ei se ole vauva vaan ihminen tai lapsi. Ei kannata hankkia vauvoja, ne kun tuppaavat kasvamaan. Kaikki eivät niin vain lapsia tee/hanki/saa vaan tarvitaan todellakin ihme, että asia onnistuu. Nimim. 2 raskautta, 0 lasta.

Vierailija
32/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi pikkuvauvat pitää värikoodata. Ja kaiken lisäksi niitä tyttöjen värejä on ilmeisesti ainoastaan pinkki ja liila ja ja kaikki muu on koko neutraalia tai kuuluu pojille. Tai miksei tytölle sovi esim koirat tai apinat tai dinosaurukset? Aika ahtaaksi haluatte määritellä tyttöparkojen roolin jo syntymästä asti.

Vierailija
33/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kokonaisuus!

Mutta joka vuosi sama valitus, liikaa "poika"värejä tms. Aika neutraaliahan nuo ovat.

Kela voisi joku vuosi tehdä kokeilun ja tehdä kaksi eri pakkausta. Suhteellisen neutraaleilla väreillä mutta toinen kallistuisi tyttömäisemmäksi ja toinen poikamaisemmaksi.

Vierailija
34/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähyvä av-mammat! Pääsitte radioon! =)

Joo, Jone Nikula mollasi teitä nipottajia äsken.

Vierailija
35/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät ihmiset, eikö teille kelpaa mikään. Kyllä Suomessa on asiat hyvin jos joka vuosi alkaa  hirveä älämölö ilmaiseksi saadun pakkauksen väreistä. Ja nykyään todella olemassa vielä tyttöjen ja poikien värejä? Todeenäkäisesti vauva ei välitä onko hänellä sininen vai punainen paita. 

Vierailija
36/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kela on kuunnellut vanhempia ja ottanut uuteen pakkaukseen mukaan lisää puolipotkuhousuja." Mitä ihmettä? Epäkäytännöllisempiä vaatteita en tiedä kuin puolipotkarit. Eivät pysy päällä ja terät roikkuvat, tai sitten lahkeet ovat liian lyhyet. Näköjään Kela tosin kutsuu potkuhousuiksi ihan tavallisia housuja/haalareita, semmoisia missä ei ole teriä.

Puolipotkarit on mun mielestä kätevimmät pikkuvauvalla! Äitiyspakkauksessa tosin malli on usein tuollainen missä terät roikkuu mutta mä oon nekin tuunannut kuminauhalla istuviksi.

Vierailija
37/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 3-v. lapsi ja käytössä paljon kaikkia värejä. Mutta myönnettäköön, että vihreät lohikäärmeet ja se sininen koirabody ovat minustakin hyvin poikamaisia. Eikä siinä mitään, voisin silti pukea ne kummalle tahansa. Mutta mielenkiintoista on, että miksi koirat bodyssa eivät ole vaikka pinkkejä? Onko tosiaan niin, että silloin se olisi liian tyttömäinen pojilla? Ja ehkä osa tyttöjenkin vanhemmista jättäisi käyttämättä? Ja jos tällainen ajattelu on taustalla, miksi on näin?

Minusta suurin pettymys on kuitenkin ne raidalliset sukat ja tumput. Hauskat eläinkuviot ovat nimittäin vauvasta kivoja ja auttavat "löytämään" kädet ja varpaat. Mutta voi toki olla, että raidatkin ovat lapsesta mielenkiintoisia.

Kaikkiaan minua kyllä ärsyttää nämä "olkaa hiljaa kun se on ilmainen" -kommentit. Saa kai sitä sanoa huomionsa vaikka arvostaisikin äitiyspakkausta! Ja pyytäähän kelakin palautetta pakkauksista. Ja lisäksi, pakkaukset kustannetaan verovaroista ja minun mielestäni meidän kaikkien kuuluisi olla kiinnostuneita siitä, miten niitä verovaroja käytetään eli antaa palautetta kelalle, päiväkodille, terveyskeskukselle jne.

Vierailija
38/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä Vauva-lehden palstaa käytetään usein atk-piireissä yhtenä esimerkkinä siitä mitä some pahimmallaan voi olla. Toisaalta on kai parempi että haukutaan täällä kuin, että mennään kaduille mätkimään ihmiksiä. Esimerkiksi ylipainoisten mollaaminen on välillä todellä ikävää. Minua ei ole oksennuttanut "erilaisen" ihmisen näkeminen. Mutta eihän näillä sivuilla ole pakko käydä.

Vierailija
39/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannetaan ne myös minun verovaroistani samoin kuin päivähoito, lapsilisät ja muut avustukset vaikka meillä ei ole lapsia. Ja kuten sanottua äitiyspakkauksenhan voi ottaa myös rahana.  

Mutta Suomessahan joillekin ihmisille äitiydestä on tullut ammatti, jossa on vallalla meille kaikki-periaate.

Vierailija
40/104 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat maailman kiittämättömin ja ahdasmielisin kansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan