Avioero, hävettää.
Mieheni on juoppp. Ei mikään räyhäävä väkivaltainen haiseva sellainen, mutta ei se kiltteys muuta sitä tosiasiaa etten siedä sitä että se juo salaa.
Ja se valehtelu kun huomaan että se on kännissä.
Tätä on kestänyt liian pitkään. Olen sanonut monta kertaa että lähden jos toistuu, ja aina jäänyt. Ajatellut että lapset ei nyt kärsi juomisesta koska se tapahtuu kun ovat jo nukkumassa, ja että ehjä perhe on parempe, enkä kai halua avoimesti myöntäö kaikille eroamalla että tein huonon valinnan.
Nyt en vain jaksa enää.
Mies nukahti aikaisin, alkoi kuorsata, pyysin kääntymään kyljelleen niin alkoi taas unissapuhuminen jolloin tiesin että jaaha, on toi juonut enemmän kuin kolme kaljaa.
Kävin tutkimusretkellä ja löytyihän se Kossupullo.
Miten tästä jatkaa?
Hävettää tosiaan erota, hävettää että en sitten kelvannut vaimoksi muulle kuin juopolle.
Mies ei vielä tiedä että jäi kiinni taas, nukkuu sikeästi vielä. (Hän on työtön, mulla arkivapaata tänään jos joku ihmettelee miten voimme olla.molemmat kotona perjantaiaamuna.)
Kommentit (26)
Mun mielestä alkoholismi on hyvä syy erota, ja tekisin niin itsekin. Miehelläni välillä juominen menee överiksi, mutta ei häntä voi kuitenkaan alkoholistiksi kutsua. En aikoisi sietää sitä yhtään, koska olen osaksi alkoholistien keskellä kasvanut.
Ja joka toinen eroaa.
Yöllä kun huomasin että mies on taas valehdellut iski ensin viha.
Viime kerrasta on kuitenkin kulunut yli vuosi.
Olenkin edelleen vihainen, mutta on jotenkin niin tyhjä ja voimaton olo. Ehkä vähän surullinen.
Rakastan lapsiani, ovatkin ainut syy siihen että miehen kanssa vietetty aika ei ole ollut täysin hukkaan heitettyä.
Kyllä on helppoa vierestä neuvoa ja yhtä helppoa jälkiviisaana ajatella että olisi pitänyt lähteä jo kun esikoinen oli pieni, mutta kun ne hyvät ajat ovat sitten vieneet voiton.
Vituttaa.
Hyvä Ap, en pätkääkään halveksi epätoivoasi ja pettymystäsi ja selkeästi miehesi on alkoholiongelmainen mutta kun olet nyt nuo kolme suhteellisen pientä lasta hänen kanssaan hankkinut niin ero tai sillä uhkailu ei ole minun mielestäni mikään vaihtoehto. Onko rakkaus loppunut? Mut jos näkisit tämän juopottelun ja ahdistuksen vain väliaikaisena tilana josta yhdessä selviätte. Miehet ja naiset ovat juoneet maailman sivu ja jos on keskusteluyhteys, on mahdollisuus selvitä. Minusta on liioiteltua paskapuhetta että lapset kärsivät juuri juomisesta ja että eroaminen on parasta mitä voit miehellesi tehdä. Minun isäni oli juuri tuollainen hiljainen juopottelija mutta olen ikuisesti kiitollinen äidilleni että isä sai juoda ja olla usein toki selvinpäinkin ja perhe pysyi ehjänä. Toki olisi ollut mukavampaa jos isä olisi ollut raitis mutta yhtä lailla perhe kärsi äitini peliriippuvuudesta tai veljeni toilailuista, ei kaikkea pahaa voi sen alkoholistinkaan niskaan kaataa. Hyvää kevättä koko teidän perheelle!
Muista ottaa kuvatodisteita juopottelusta...jos vaikka pitää alkaa todistelemaan asiaa myöhemmin (lasten huoltajuus).
Mun mielestä on parempi erota kuin kituuttaa huonossa suhteessa. Ei sitä eroa tarvi muille selitellä, eikä sun miehen juominen sun vika ole. Oma on häpeänsä.
Mun isä on alkoholisti. On kännissä mukava ja huumorintajuinen mutta vaan todella ärsyttävä ja jankkaa samoja asioita kerta toisesta jälkeen. Pienenä en edes tiennyt mistä on kyse, oli vaan mukavaa kun iskä oli välillä tosi leikkisä ja puuhaili kokoajan mun kanssa kaikkea.
Mun vanhempien ero oli kuitenkin hyvä ja oikea päätös, enkä varmasti ois näin läheisissä ja hyvissä väleissä heidän kanssaan jos oisin joutunut asumaan isän kanssa siihen asti kun muutin omilleni :D
Selityksiä, selityksiä... joo hän teki väärin, kyllä hän tietää sen mutku stressaa se uusi työ ja miten kaikki sitten toimii kun pläpläplä.
Yrittää taas hyvittää, siivoaa kyllä täällä ja järjestelee kaikkea jos vaikka haluan lähteä lasten kanssa jonnekin.
Sanoin että haluan vain että hän lähtee jonnekin nyt ja pysyy viikonlopun poissa ja etdii itselleen kämppää, ensi viikolla voi ruveta pakkaamaan.
Miten lapsille selittää että isä muuttaa pois?