Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M vaatteiden koot muuttunu?

Vierailija
04.03.2016 |

Onko muut huomannu että Hennesin vaatteiden koot olisi muuttunu? Etenkin mekot ovat kaikki niin pientä kokoa ettei mahdu päälle normikoossa. Ennen Hennesin mekoista mahtui 40 aina ja nyt joudun ottamaan 44. Ja olen laihtunutkin, ettei siitä ole ainakaan kiinni. Kummallisia kitjakkeita.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, itselläni on käynyt päin vastoin. S sijaan joudun otamaan xs koon. En ole laihtunut. Sen olen kyllä huomannut, että laatu on huonontunut niin että ei montaa pesua tarvitse, että xskin on jo löysä ja valmis heitettäväksi pois.

Vierailija
2/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat kyllä reiluntaneet kokojaan. Ennen piti ottaa L, nykyään menee M. Myös mekoissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pysynyt samoissa ellei pienentyneet. :O

Vierailija
4/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100 kiloinen 190 cm pitkä mies. HM:ssä ei ole minulle mitään tarjottavaa, vain kääpiö-kokoisia vaatteita. Millaiselle miehelle menee S- ja M-kokoiset yläosat, ei ymmärrä. HM:n XL kokokaan ei vastaa normaalia mitoitusta.

Vierailija
5/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa outoa. Mulla tuo kitistyminen on niissä vaatteissa joissa koot menee numeroissa ja etenkin mekoissa. M ja L on pysynyt ennallaan. ap

Vierailija
6/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu kans että ainakin osassa vaatteista koot nykyisin kittanoita. Ja yks minkä oon huomannu, niin mekot kutistuu ekassa pesussa aivan helvetin lyhyiksi. Leveys ei muutu, mutta hyvä ettei pillu paista kun kädet nostaa ylös. Tästä on valitelleet myös kaverit

Vierailija
7/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä koot ovat vain suurentuneet. Olen ihan normaalikokoinen ja ihmettelen mitä minua pienemmät sieltä enää löytävät, kun itselle meinaa xs olla jossain vaatteissa reilu.

Vierailija
8/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot ovat kasvaneet, ei todellakaan pienentyneet.

Offtopic, järkyttää katsoa joidenkin vaatteiden kokolapuissa sitä, kuinka amerikoiden XS on meidän S,joka sekin on valtava. Mistähän pienikokoiset ostavat siellä vaatteensa?!

Vierailija
9/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin koot suurentuneet ja vaatteet muutenkin löysempiä.

Vierailija
10/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollases halpaputiikissa oo mitään standardeja. Välillä S vastaa Xs-kokoa ja välillä M-kokoa tai ihan sitä mitä pitääkin.

Vierailija
11/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavan suuria ne koot ovat, myös muissa kaupoissa :D Lantiolla 100 ja vyötäröllä 65 saa ostaa pelkkää S ja XS. Ihan naurettavaa!

Mietin tosiaan mistä Suomessa oikeasti hoikat ja sirot naiset saavat vaatteensa??

Vierailija
12/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 100 kiloinen 190 cm pitkä mies. HM:ssä ei ole minulle mitään tarjottavaa, vain kääpiö-kokoisia vaatteita. Millaiselle miehelle menee S- ja M-kokoiset yläosat, ei ymmärrä. HM:n XL kokokaan ei vastaa normaalia mitoitusta.

Mun mies on 194 cm ja painoa joku 95 kg. Sieltä taitaa suurin osa miehen t-paidoista olla ja uusimmat farkutkin on haettu sieltä :) Ainut ongelma on saada pituus riittämään niin että vaate ei näytä kamalalta teltalta..

Vierailija
13/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ennen mahduin 38 hameisiin, nyt vyötäröltä pakko ottaa 40. Ja sentilleen samankokoinen olen kuin ennenkin, jo 15 vuotta. Yläosat nyt on aina olleet ongelma, 70Gt kun vaativat joskus 42n että menee päälle...

Vierailija
14/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaan lihonut. Ihan saman kokoisia ne on kuin aiemminkin. Mallista on toki paljon kiinni mikä mahtuu, jos ostaa hyvin niukasti istuvia vaatteita.

Vierailija
15/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, itselläni on käynyt päin vastoin. S sijaan joudun otamaan xs koon. En ole laihtunut. Sen olen kyllä huomannut, että laatu on huonontunut niin että ei montaa pesua tarvitse, että xskin on jo löysä ja valmis heitettäväksi pois.

Mulla sama havainto! Olen suorastaan ihmetellyt, kuinka paljon suurempia H&M:n peruskoot nykyään ovat. Esim. S-kokoiset skinny jeansit eivät uutenakaan ole enää tarpeeksi skinnyt ja tiukat, pituuskin on taas venynyt muutaman sentin lahkeista. Aiemmin napakka 36 on auttamatta mitoiltaan jo liian "iso".

Onkohan mitoituksia muutettu?

Vierailija
16/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen huomannut, että ainakin "isot" koot kuten 38-42, L-XL ovat pienentyneet huomattavasti. Etenkin jakut ei mahdu päälle, tehty rinnattomille ja hartiattomille naisille. Nyt olen vähän lihonut, mutta pari vuotta takaperin kun olin hoikassa kunnossa ja käytin normaalisti kokoa S-M, niin useat H&M:n L-koon vaatteet eivät mahtuneet päälle! Taitavat siellä vain tehdä muutamaa kokoa ja lätkäisevät niihin summamutikassa jonkun kokolapun.

Vierailija
17/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vaan lihonut. Ihan saman kokoisia ne on kuin aiemminkin. Mallista on toki paljon kiinni mikä mahtuu, jos ostaa hyvin niukasti istuvia vaatteita.

Mulla on n. 7 vuotta vanha 38 hame ja nyt uusi 40. Ovat täsmälleen samankokoiset - siis kuin muualta ostetut kolmekasit. Voi olla sattumaakin toki...

Vierailija
18/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri ison kasan vaatteita netistä.

Kokeilin ensimmäiseksi päälle 40 koon shortseja jotka olivat aivan liian pienet ja hyvä kun menivät päälle

Seuraavaksi kokeilin toisia shortseja, jotka olivat myös kokoa 40, ne olivat vuorostaan sitten liian isot.

Mekot olivat 40 koossa aivan liian isoja, vaikka yleensä 40 koon paidat ovat olleet hyviä.

M koon T-paidat roikkuivat päällä.

Yhdestä paidasta olin tilannut koon S ja joudun nyt tilaamaan koon XS

Hame jonka olin tilannut koossa 38 pitää nyt vaihtaa kokooon 36.

Rintsikat nyt olivat aivan miten sattuu vaikka yleensä aina 75D ollut täydellinen, en edes tiedä mitä lähtisin tilaamaan uutena kokona joten palautan kokonaan.

Aika bingoomiseks menee tulevaisuudessa H&M:ltä tilaaminen....

Vierailija
19/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on n. 7 vuotta vanha 38 hame ja nyt uusi 40. Ovat täsmälleen samankokoiset - siis kuin muualta ostetut kolmekasit. Voi olla sattumaakin toki...

Nuo vanhat hameet olivat lantiolle laskeutuvia, siksi vyötärö oli väljempi. Nyt on kynähamemuoti, jolloin hameen vyötärö tulee ylemmäs. Jostain kuulin, että HM muutti mitoitustaan lähemmäs eurooppalaista, siis reilunsi kokoja. Mutta muoti suosii siroja naisia, joilla tosi kapea vyötärö. Trikoopaidoissa entinen M on nyt S. Mutta muuten rinnakkaiden, hartiakkaiden, pepukkaiden, reitevien tai omenavartaloisen on mahdotonta löytää Hennesiltä istuvia vaatteita.

Vierailija
20/39 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä niissä ei oo mitään logiikkaa. Rv38 ja painoa 90kg, kun normisti 65. Perusmallistoista toiset m-puserot menee, ostin myös m-koon takin juuri. Sitten taas äitiysmallistossa jotkut koon 44 housut oli pienet, what:D mut siis nehän on vaan lappuja, niiden perusteella ei kannata kyllä hankkia mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän