Xtra tuotteet pitäisi kieltää
Kauheaa kuraa, aivan ala-arvoisia ihan järjestään. Miten tällaisia voidaan myydä?
Pirkat ja Rainbowt ihan laadukkaita, mutta tämä Xtra, huh... Riitti mulle kiitti.
Kommentit (230)
Kahvi on ainakin parasta, olen juonut jotain 15 vuotta ja vasta viime vuonna se todettiin makutestin voittajaksi ja tämän jälkeen moni työpaikallakin sanoo sitä juovansa, vaikka aikaisemmin olivat kanssani jyrkästi eri mieltä :)
Kaikissa tavaroissa halvimmat myyvät eniten, se on nähty tässä tokammi-stockmanni ilmiössäkin.
Vain harvalla on oikeasti varaa mihinkään todelliseen laatuun.
Aloittaja ei ymmärrä asian ydintä, ei ole mitään tehdasta joka valmistaa xtraa tai pirkkaa tai muuta, näiden kaikki tuotteet tulevat sattuman varaisesti eri toimittajilta, lihapullat voi olla hk:n mutta voi olla atrian mutta voi olla myös jonkun ulkomaisen valmistajan jne jne jne.....
Euroshopper kahvin jouduin heittämään roskiin kun maistui aivan jarrunesteeltä !
Muistatteko kun aikaisemmin oli coop-xtra ja hyvä ostos....sitten kävi niin että "good bye - hyvä ostos" ja siitä luovuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ymmärrä asian ydintä, ei ole mitään tehdasta joka valmistaa xtraa tai pirkkaa tai muuta, näiden kaikki tuotteet tulevat sattuman varaisesti eri toimittajilta, lihapullat voi olla hk:n mutta voi olla atrian mutta voi olla myös jonkun ulkomaisen valmistajan jne jne jne.....
Ei vaan sinä et ymmärrä asian ydintä. Tuleehan Wishin tuotteetkin eri puljuista, muttei se tee koko asiasta eettistä, hyvää ja niistä tuotteista laadukkaita.
Miksi ne pitäisi kieltää? Onhan kaupassa paljon tavaraa mitä toiset ostaa toiset ei. Xtra tuotteet on meille pienipalkkaisille pelastus. Voisin luetella pitkän listan mitkä Xtra tuotteet ovat aina käytössäni. Shampoo hoitoaine terveyssiteet pikakahvi ym. Ja voileipäkeksit,euron iso paketti. Myöskin Xtra margariini on aina käytössä.
Älähän nyt aloittelija oo kieltämässä mitään. Just ostin Xtra vaniljavohveleita 175g 0,92€. Ja myslipatukat 6kpl 0,99€. Ei tässä maailmantilanteessa kannata olla kieltämässä halpoja syömisiä. Töissä minä olen,mutta rahaa palaa työmatkoihin yms.
Rainbow tuotteet loppuu. Tilalle tuleva Coop on mainio. Coop tuotteet on vähän samaa kuin Xtra. Ihanaa. Lälläsbyy.
Kyllä minä ostan niitä. Oli kuka mitä mieltä tahansa.
Henkilökuntamme myymälässä x-tra kahvi maksoi ihan saman kuin moni kalliimpi merkki, kun ne myytiin sisäänostohinta+muutama prosentti diilillä.
Tästä näki, että tuotteen raaka-aineiden ja valmistuksen kulut ja laatu olivat aivan saman, kuin kalliimmilla merkeillä.
X-tra kahviin vain lisättiin sitten noin 30 senttiä ja merkkikahviin lisättiin sisäänostohintaan noin 3 euroa, suurin ero näissä oli se, että toinen vain maksoi enemmän, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on ainakin parasta, olen juonut jotain 15 vuotta ja vasta viime vuonna se todettiin makutestin voittajaksi ja tämän jälkeen moni työpaikallakin sanoo sitä juovansa, vaikka aikaisemmin olivat kanssani jyrkästi eri mieltä :)
Join tätä kerran kaverin luona ja oli järkyttävä vatsakipu 5 tuntia sen jälkeen :(
Vierailija kirjoitti:
Henkilökuntamme myymälässä x-tra kahvi maksoi ihan saman kuin moni kalliimpi merkki, kun ne myytiin sisäänostohinta+muutama prosentti diilillä.
Tästä näki, että tuotteen raaka-aineiden ja valmistuksen kulut ja laatu olivat aivan saman, kuin kalliimmilla merkeillä.
X-tra kahviin vain lisättiin sitten noin 30 senttiä ja merkkikahviin lisättiin sisäänostohintaan noin 3 euroa, suurin ero näissä oli se, että toinen vain maksoi enemmän, ei muuta.
Nykyään tuotteen hinta ei kerro mitään, kaveri osti kalliin mokkamasterin, siihen tuli vikaa viikossa ja kesämökin hyllyllä 30 vuotta pakkasissa seissyt tarjoustalon 5 markan kahvinkeitin toimii edelleen 100%.
Tavaroista maksetaan imagon mukaan, ei laadun, ei se Luis Vuitton käsilaukun valmistuskaan oikeasti mitään 6 tonnia maksa, vaikka varmaan ihan laadukas onkin.
Vierailija kirjoitti:
Älähän nyt aloittelija oo kieltämässä mitään. Just ostin Xtra vaniljavohveleita 175g 0,92€. Ja myslipatukat 6kpl 0,99€. Ei tässä maailmantilanteessa kannata olla kieltämässä halpoja syömisiä. Töissä minä olen,mutta rahaa palaa työmatkoihin yms.
Jos oikein tarkkaan katsot päiväyksiä, niin saatat huomata, ettei aloittelija ollut kieltämässä tässä maailmantilanteessa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitäisi kieltää? Onhan kaupassa paljon tavaraa mitä toiset ostaa toiset ei. Xtra tuotteet on meille pienipalkkaisille pelastus. Voisin luetella pitkän listan mitkä Xtra tuotteet ovat aina käytössäni. Shampoo hoitoaine terveyssiteet pikakahvi ym. Ja voileipäkeksit,euron iso paketti. Myöskin Xtra margariini on aina käytössä.
Olisi mielenkiintoista kun tehtäisiin joku kuukauden mittainen ryhmä-koe, jossa sokkona käytettäisiin jotain margariinia ja shampoota ym ristiin ja rastiin ja katsottaisiin, huomaaku kukaan oikeasti mitään eroa.
Toki jokainen tunnistaa ehkä juuri sen oman tuotteen, jota on käyttänyt 10 vuotta, mutta jos otetaan tuntemattomia merkkituotteita ja vaikka x-traa ja pirkkaa ja muuta, niin en usko, että kalliimpi päätyy tykätymmäksi.
Jos tavaran/merkin mainontaan käytetään rahaa 5 kertaa enemmän, siinä tulee olla enemmän katetta, kuin saman laatuisessa halvemmassa tuotteessa, jostainhan nuo mainoksiin käytetyt rahat tulee ottaa.
Minusta X-tra kahvi maisuu parhaimmalle, siiinä on sellainen palaneen pähkinän sivumaku.
Toiseksi parhaita olivat Kulta Katriina luomu ja tumma Juhla mokka, joka tuli todellisena yllättäjänä.
Vedin viikon sokkona todella montaa eri merkkiä ja tähän tulokseen päädyin, en siis hauku tai kehu kokeilematta tai hinnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Rippuu tuotteesta. Mun paras löytö Xtralta on ollut rintaliivit. En tiedä, saako noita vielä mutta koskaan en ole yhtä hyvin istuvia rintaliivejä miltään muulta merkiltä löytänyt.
Elintarvikkeista ostan Extran rapsiöljyä ym. missä merkki ei vaikuta laatuun tai raaka-aineisiin edullisen hintansa takia.
Mahtuiko tissit liiveihin?
Teepä kansalaisaloite, ap.