Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paluumuuttaja etsii töitä. Aina tulee vakiovastaus:" kiitos hakemuksestasi. Mutta ei kiitos."

Vierailija
03.03.2016 |

Alkaa jo kylmäämään tämä jatkuva torjunta. Kauanko jaksaisit ennenkuin antaisit suosiolla periksi ja unohtaisit koko muuton?
Eikö sieltä Suomesta nyt hitto soikoon löydy ahkeralle ja kokeneelle ihmiselle mitään työtä?? Taas tuli ei kiitos yhdestä firmasta. Työkokemukseni ja kielitaitoni olivat aivan nappiin ja siellä oli useita paikkoja tarjolla. Edes haastatteluun en silti päässyt. En ole nirso, monipuolista työkokemusta löytyy ja palkkatoivekin on alakanttiin. Perseestä.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne nyt kannata takaisin tulla kun kaikki miettii minne muuttaisivat täältä työn perässä.

Vierailija
22/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain taitaa olla liian suuret luulot itsestään. Pelkkä ulkomailla oleskelu ei tee sinusta pätevää.

Ei tietenkään. Ihan samaa se työkokemus on, vaikka se olisi Suomesta tai vaikka Ruotsista. Ihmettelen vain, kun ilmoituksen vaatimukset vastaavat täysin itseäni ja kokemustani ja silti tulee ei kiitos. Sitten sana ilmo taas netissä ensi viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajat ajattelevat, että et kuitenkaan kauan Suomessa viihdy?

Vierailija
24/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain taitaa olla liian suuret luulot itsestään. Pelkkä ulkomailla oleskelu ei tee sinusta pätevää.

Ei tietenkään. Ihan samaa se työkokemus on, vaikka se olisi Suomesta tai vaikka Ruotsista. Ihmettelen vain, kun ilmoituksen vaatimukset vastaavat täysin itseäni ja kokemustani ja silti tulee ei kiitos. Sitten sana ilmo taas netissä ensi viikolla.

No koska sä et ole ainoa hakija. Ja ehkäpä ne nyt ei kuitenkaan etsi sinne mitään paluumuuttajaa.

Vierailija
25/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis täyttänyt vaatimuksia.

Vierailija
26/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatoiveista sen verran, että asiakaspalveluhommissa realistinen palkkatoive on 1700-2300e, riippuen alasta. Ei lähelläkään suomalaista keskipalkkaa. Ne "näin paljon näillä aloilla tienaat" on aivan järjettömyyden huippu, hyvin harva niistä pitää paikkansa.

Vierailija
27/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan maassa pysynyt ja saan samoja vastauksia kerta toisensa jälkeen.

Mikä auttaisi? En tiedä. Ongelma ei kuitenkaan johdu (välttämättä) ulkomailla olostasi.

Vierailija
28/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi huomiota:

1. Asiakaspalvelutehtäviin tulee keskimäärin satoja hakemuksia per avoin paikka. Työnantajat voivat käytännössä vaatia mitä vaan ja aina löytyy joku.

2. Kyseistä paikkaa ei välttämättä ollut koskaan edes olemassa. Nämä työpaikkoja ja työntekijöitä välittävät firmat käyttävät feikki-ilmoituksia, koska oikeita ei ole tarpeeksi.

Vierailija
29/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sanot palkkatoiveesi olevan suomalaisen keskitason alla, niin lasketko sä nyt jostain lehdissä olleesta 3500eur keskipalkasta, vai mistä teidät pyytäväsi vähän? Luulen että tämä voi ihan oikeasti olla yksi syy, näitä aspa paikkoja saattaa olla ihan 1800-2200e /kk  ( vaikka vaaditaan koulutus, kokemus, kielitaito, IT taidot , näytöt) . 

Entä onko käykö hakemuksesta ilmi että asut ulkomailla nyt? Ehkä voisit laittaa vaikka jonkun kaverin osoitteen työpaikkakunnalta , voi olla että kokevat liian epävarmaksi että pystyisit aloittamaan 1kk sisällä , ilman että edes asut täällä. 

Ja viimeiseksi, saatat olla liian hyvä... Kun itse vaihdoin duunia, tai halusin lähteä vanhasta koska kyllästyin vittua huutavaan toimitusjohtajaan, hain esim 3kk pätkää johon olin ylipätevä kaikilla indekseillä , palkkatoiveen sanoin olevan neuvoteltavissa eli siitäkään ei kiikastanut, mutta tämmöisiin mihin olin paperilla enemmän kuin hyvä, en päässyt koskaan edes haastatteluun, sen jälkeen aloin ampumaan sokkona paikkoja joihin matchasin ehkä 50-80% ja kas, niitä soittoja ja haastatteluja alkoi tulemaan ja tämmöiseen sitten lopulta vaihdoin ( hain kaikkea n 4kk ) .

Mutta täällä suomessa on IHAN käsittämätön tilanne työmarkkinoilla, että eipä sitä ihmeitä pysty tekemään vaikka mitä muuttaisi hakemukseen/koulutukseen/kokemukseen/sukupuoleen/ikään/kansallisuuteen tms, 

En tiedä oletko saanut vastauksissa "saimme xx hakemusta" mutta itselle pahin on ollut yli 400 (assarin paikka nimettömään firmaan), muuten pyörii 120-150 välillä

Vierailija
30/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on laaja käsite. Nuoret asiakaspalvelijat voivat saada joissain tehtävissä noin 8 € tunnilta eli tuhannen euron kuukausipalkkaa.

Vierailija
31/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa jo kylmäämään tämä jatkuva torjunta. Kauanko jaksaisit ennenkuin antaisit suosiolla periksi ja unohtaisit koko muuton?

Eikö sieltä Suomesta nyt hitto soikoon löydy ahkeralle ja kokeneelle ihmiselle mitään työtä?? Taas tuli ei kiitos yhdestä firmasta. Työkokemukseni ja kielitaitoni olivat aivan nappiin ja siellä oli useita paikkoja tarjolla. Edes haastatteluun en silti päässyt. En ole nirso, monipuolista työkokemusta löytyy ja palkkatoivekin on alakanttiin. Perseestä.

,

Typerys.   meillä on täällä juurikin meneillään päälle kaatuva työvoimapula, joten olet täysin väärässä.  Kaikki ulkomailta tulevat ovat täysin tervetulleita, muuten me kuollaan kaikki. TÄMÄ on poliittinen totuus, siihen on tyytyminen.

Tuohon uskoo reilusti yli puolet kansasta, muuten pitäis vaihtaa hallitusta.

Niinpä kolme iloista rosvoa saa jatkaa toimintaansa tämän maan raunioittamiseksi.  Kukaan ei voi tehdä mitään, koska keisarilla on uudet vaatteet.

Vierailija
32/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että sanot palkkatoiveesi olevan suomalaisen keskitason alla, niin lasketko sä nyt jostain lehdissä olleesta 3500eur keskipalkasta, vai mistä teidät pyytäväsi vähän? Luulen että tämä voi ihan oikeasti olla yksi syy, näitä aspa paikkoja saattaa olla ihan 1800-2200e /kk  ( vaikka vaaditaan koulutus, kokemus, kielitaito, IT taidot , näytöt) . 

Entä onko käykö hakemuksesta ilmi että asut ulkomailla nyt? Ehkä voisit laittaa vaikka jonkun kaverin osoitteen työpaikkakunnalta , voi olla että kokevat liian epävarmaksi että pystyisit aloittamaan 1kk sisällä , ilman että edes asut täällä. 

Ja viimeiseksi, saatat olla liian hyvä... Kun itse vaihdoin duunia, tai halusin lähteä vanhasta koska kyllästyin vittua huutavaan toimitusjohtajaan, hain esim 3kk pätkää johon olin ylipätevä kaikilla indekseillä , palkkatoiveen sanoin olevan neuvoteltavissa eli siitäkään ei kiikastanut, mutta tämmöisiin mihin olin paperilla enemmän kuin hyvä, en päässyt koskaan edes haastatteluun, sen jälkeen aloin ampumaan sokkona paikkoja joihin matchasin ehkä 50-80% ja kas, niitä soittoja ja haastatteluja alkoi tulemaan ja tämmöiseen sitten lopulta vaihdoin ( hain kaikkea n 4kk ) .

Mutta täällä suomessa on IHAN käsittämätön tilanne työmarkkinoilla, että eipä sitä ihmeitä pysty tekemään vaikka mitä muuttaisi hakemukseen/koulutukseen/kokemukseen/sukupuoleen/ikään/kansallisuuteen tms, 

En tiedä oletko saanut vastauksissa "saimme xx hakemusta" mutta itselle pahin on ollut yli 400 (assarin paikka nimettömään firmaan), muuten pyörii 120-150 välillä

Olen laittanut palkkatoiveeksi 2000. Minulle kelpaisi myös osa-aikainen työ. Olen välillä käyttänyt isäni osoitetta cv:ssä.

Myös ymmärrän sen, että juuri minua ei nyt valittu, kun hakijoita oli 200. Se on sellaista. Joku oli parempi kuin minä. Mutta ne, mitkä jäävät kaihertamaan ovat juuri nuo, joissa KAIKKI mätsää omaan kokemukseeni ja taitoihini ja siltikään en pääse edes haastatteluun. Sitten näen pian taas sen saman ilmoituksen samoine vaatimuksineen netissä. Silloin on tullu kyllä sellainen olo, että taidan olla jotenkin epäkelpo ihan oikeasti. Tulee semmoinen "onko mulla jäänyt puolikas pitsaa etuhampaiden väliin vai mitä ihmettä" -olo.

Vierailija
33/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä.

Nykyisessä asuinmaassani työnsaanti on ollut helppoa. Tämä on ihan uutta, ettei edes haastatteluun pääse.

Kamalinta on ollut nyt kolmen työpaikan haun kohdalla se, että saan ensin "ei kiitoksen" ja sitten parin päivän päästä sama ilmoitus on jälleen netissä. Vaikka siis olisin ollut koulutukseltani ja kokemuksestani mielestäni enemmän kuin erittäin hyvä match kyseiseen työhön.

Millaista superihmistä niissä siis oikein haetaan?

Palkkatoiveesi on Suomessa liian kova? Tai sitten eivät halua  lisääntymisikäistä naista. Ajattelevat, että palaat Suomeen poikimaan.

Lapsiluku on täynnä ja ikää 40 v. Nykyisessä asuinmaassani olen sen takia aika kuumaa valuuttaa kuulemma. Mielelläni antaisin työpanokseni nyt kotimaassani käyttöön!

Kurjaa, koska jokainen työnantajani on ollut aina ja poikkeuksetta erittäin tyytyväinen työhöni. Palkkatoive on matala, suomalaisen keskiarvon alla.

taidat olla jo liian vanha suomalaisille työmarkkinoille.

Vierailija
34/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei olisi kannattanut lähteä täältä pois. Kai muuten olet lukenut Suomen leipäjonoista. Yksi syy niihin on työttömyys. Kun ei ole töitä, niin ei ole. Perusta yritys. Kesällä voit poimia vaikka marjoja.

Vierailija
35/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä.

Nykyisessä asuinmaassani työnsaanti on ollut helppoa. Tämä on ihan uutta, ettei edes haastatteluun pääse.

Kamalinta on ollut nyt kolmen työpaikan haun kohdalla se, että saan ensin "ei kiitoksen" ja sitten parin päivän päästä sama ilmoitus on jälleen netissä. Vaikka siis olisin ollut koulutukseltani ja kokemuksestani mielestäni enemmän kuin erittäin hyvä match kyseiseen työhön.

Palkkatoiveesi on Suomessa liian kova? Tai sitten eivät halua  lisääntymisikäistä naista. Ajattelevat, että palaat Suomeen poikimaan.

Lapsiluku on täynnä ja ikää 40 v. Nykyisessä asuinmaassani olen sen takia aika kuumaa valuuttaa kuulemma. Mielelläni antaisin työpanokseni nyt kotimaassani käyttöön!

Kurjaa, koska jokainen työnantajani on ollut aina ja poikkeuksetta erittäin tyytyväinen työhöni. Palkkatoive on matala, suomalaisen keskiarvon alla.

Joo, Suomessa naiset ovat nelikymppisinä liian vanhoja työnantajille vaikka samalla he pelkäävät, että teet vielä iltatähden.

Vierailija
36/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kai se hiertää, etten pääse edes haastatteluun sellaisiin hommiin, joissa tiedän olevani hyvä. Koulutus, kokemus, kaikki sopii täydellisesti. Näitä on ollut jo useita. Mutta silti aina vaan "ei kiitos".

Ap

Etkö ymmärä että kaikkia typeriä työttömiä, ei kukaan halua. Vain silloin jos on oikea ihminen ja käy työssä, voi saada työpaikan.

Vierailija
37/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia töitä haet? Ymmärrän että salaperäisyyden verho estää kertomasta mitään tietoja ettei "tutut tunnista" , mutta suomalaisia on nykyään joka alalla joka paikassa. Et ole uniikki, valitettavasti. Anna siis lisää tietoja niin voit saadakin hyviä toimivia vinkkejä.

Vierailija
38/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei olisi kannattanut lähteä täältä pois. Kai muuten olet lukenut Suomen leipäjonoista. Yksi syy niihin on työttömyys. Kun ei ole töitä, niin ei ole. Perusta yritys. Kesällä voit poimia vaikka marjoja.

Voisin oikeastaan tehdäkin pienimuotoista yritystoimintaa. Eipä sillä kyllä kunnolla eläisi, mutta olisi edes jotain. Se onkin minulla se suunnitelma B.

On vaan niin kummallista, miten Suomi on päästetty tuollaiseen jamaan. Fiksut ja koulutetut ihmiset vailla töitä. Järkyttävää tuhlausta oikeasti, siis käsittämätöntä!!

Ap

Vierailija
39/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen, onko sulla sellainen puolison sukunimi, joka viittaa muslimimaihin? Jokin aika sitten oli tehty kokeilu, jossa työnhakijalla oli tällainen sukunimi. Ei päässyt edes haastatteluun. Samoja paikkoja haki heti perään suomalaisella sukunimellä oleva ja pääsi haastatteluun.

Vierailija
40/122 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä.

Joo, Suomessa naiset ovat nelikymppisinä liian vanhoja työnantajille vaikka samalla he pelkäävät, että teet vielä iltatähden.

Tuo on kyllä suomalaisten työmarkkinoiden epäloogisuuden kirkkain kukkanen, mikäli näin on.

Nykyisessä asuinmaassani työnantajat melkein avoimesti suosivat nelikymppistä naisia, loogisista syistä. Myös viisikymppiset ovat työllistyneet nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä