Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Askartelu/ompeluharraste + muutto

Vierailija
03.03.2016 |

Järkyttävä yhdistelmä, kohta itku pääsee kun ei tiedä mitä pakkaa ja mitä heittää pois 😢

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good luck, ens kesänä pitäs tyhjentää maalaistalo ja kaks aittaa, kolme sukupolvee asunut siellä =)

Vierailija
2/7 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Olin vuosi sitten samassa tilanteessa. Ratkaisin asian niin, että säästin vain kaikkein kivoimmat materiaalit; jäljelle jääneistä arvokkaimmat kankaat myin kirppiksellä ja muut materiaalit lahjoitin paikalliseen päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen muuton jälkeenkin, kaikki muovilaatikkoihin ja matkaan mukaan.

Vierailija
4/7 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Olin vuosi sitten samassa tilanteessa. Ratkaisin asian niin, että säästin vain kaikkein kivoimmat materiaalit; jäljelle jääneistä arvokkaimmat kankaat myin kirppiksellä ja muut materiaalit lahjoitin paikalliseen päiväkotiin.

Miten hinnoittelit ne?

Vierailija
5/7 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden takainen muutto teki noin 20 vuotta vanhalle ompeluvälinevarastolleni hyvää, koska sain kaiken uuteen järjestykseen ja pääsin tarpeettomasta eroon. Ostin pari lokerikkoa lisää ja lajittelin kaiken eri neulatyyppejä ja napin väriä myöten. Koska ompelen vain vaatteita, pidin vain ne kankaat, jotka olivat tarpeeksi suuria tähän tarkoitukseen, ja erityisen kauniista tai kalliista kankaasta jääneet tilkut. Vuorikankaat menivät omaan laatikkoonsa. (Tai oikeastaan kahteen, koska niitä oli enemmän kuin olin ajatellut.) Sieltä täältä ajan mittaan saadut tekokuitukankaat saivat lähteä, koska en ompelisi niistä mitään kuitenkaan.

Nyt minulla on ompelukone, saumuri, noin kuutiometri kankaita, neljä lokerikkoa, kaksi työkalupakkia täynnä välineitä ja yksi täynnä lankoja. Plus kassillinen tilaa vieviä saumurilankoja. Ja noin 400 kaavalehteä ja nelisenkymmentä paljon käytettyä ostokaavaa. Tässä siis se, mitä jäi jäljelle, kun muutin isosta yksiöstä isoon kaksioon.

Sitten neulelankoihin...

Vierailija
6/7 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparit täynnä -> heitä pois

Vierailija
7/7 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelen muuton jälkeenkin, kaikki muovilaatikkoihin ja matkaan mukaan.

Pahvilaatikot ovat kankaille parempi vaihtoehto. Muovilaatikot ovat usein liian tiiviitä, tulee vähän ummehtunut haju. Muutosta on kyllä siinä mielessä hyötyä, että tulee edes joskus käytyä varastot läpi ja järjestettyä ne :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän