Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jatkaa väkivaltaisen suhteen jälkeen?

Vierailija
03.03.2016 |

Siirrän tämän tänne, kun se ei toisella foorumilla ottanut tuulta alleen..

Olin vuosia suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa. Se oli minun ensimmäinen pitkä suhteeni ja aloitin sen nuorena. Mies on muutaman vuoden vanhempi ja kokeneempi.
Fyysinen väkivalta alkoi siinä vajaan vuoden seurustelun jälkeen, henkistä oli muistaakseni jo ennen sitä. Kaikki vain paheni ajan kanssa.
Erosta on joitain kuukausia ja vieläkin tuntuu vaikealle. Olen mustasukkainen exän uudesta, jälleen hyvin nuoresta tytöstä.
Yksi päivä tavaroita hakiessa tuli taas riitaa. Ex suuttui, kun sanoin suhteemme olleen onneton ja toivon, että hän kohtelisi uutta naistaan paremmin. Taas alkoi tavarat lentämään ja ex huusi naama punaisena, että miten kehtaan sanoa hänen olleen ajanhukkaa. Sitten hän sanoi vielä, että miksi kuvittelen hänen seuraavan suhteensa olevan yhtä huono, koska syyllinen hänen käytökseen olen minä. Menin samanlaiseen tilaan, kuin seurusteluaikoina, jähmetyin ja vapisin. Sitten tuli itku. Ex on kai sitä mieltä, että hänen vihanhallintaongelmat ovat kokonaan syytäni. Yritän vakuuttaa itselleni, ettei niin ole, mutta murskattu itsetuntoni väittää jotain ihan muuta. Tietääkseni hänellä oli edellisen exänsä kanssa ihan samanlaista.
Pelkään seuraavan suhteenikin olevan samanlainen. Pelkään ihmisiä, etenkin miehiä.
Tunnen, että aikaa on hukattu jo tarpeeksi. Minäkin haluaisin uuden suhteen tai ainakin tapailla jo. Haluaisin olla onnellinen jonkun kanssa. Mutta entä jos minussa on jotain niin raivostuttavaa, että jokainen mies haluaa käydä kiinni?
Omasta mielestäni olen rauhallinen. En huuda, mutta puhun kyllä aika suoraan. Itse en ole aggressiivinen, mutta joskus olen exää lyönyt takaisin hänen käytyä päälle. Tein minäkin suhteemme aikana vääriä ratkaisuja, mutta mielestäni ihan eri mittakaavassa kuin ex. Niiden tekojen syyllisyyden takia jäinkin suhteeseen. Odotin, että ex parantaa tapansa sitten kun saan anteeksi.
Yritän vain vakuuttaa, että ex on se hullu, mutta se on niin vaikeaa. Kestin sitä kaikkea niin kauan, että käsitys normaalista on hämärtynyt ajat sitten. Koskaan, kukaan muu ei ole minua noin rumasti kohdellut kuin tuo ex.

Tarvitsisin luultavasti jonkinlaista ammattiapua, mutta en tiedä miten saisin sitä. Osaisiko joku saman kokenut neuvoa minua?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pidä kunnon tauko parisuhdemarkkinoilta ja käytä se aika itsesi kasaamiseen ja itsesi parantamiseen.

2. Ammattiapua/vertaistuki on ehdottoman viisas ajatus ja siitä on hyötyä. Tässä yksi hyvä paikka aloittaa https://www.naistenlinja.fi/

3. ÄLÄ OLE enää missään tekemisissä mistään syystä tämän exäsi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi