Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies pitää hymyilevää ja iloista naista puoleensavetävänä kun taas nainen pitää vakavan näköistä, hymytöntä miestä puoleensavetävänä?

Vierailija
03.03.2016 |

Mistä nämä johtuvat?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ja ihmisten sukupuolistereotypioista. On sallittua olla vakava - eli fiksun oloinen - mies, mutta naisen pitää olla sievä ja nätti ja miellyttävä. Näkeehän nämä stereotypiat jo siitä miten välillä "keskustellaan" miksi ei olla "naisellisia" tai millainen "miehen pitää olla" jne.

Parempi olisi vain hyväksyä ihmiset, sukupuolesta viis.

Vierailija
2/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen muistuttaa miehen äitiä ja mies naisen isää. Tuttua ja turvallista kohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotyttö?

Vierailija
4/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä haetaan turvaa ja naisesta seuraa?

Vierailija
5/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Sekä naiset että miehet pitävät hymyilevää sekä naista että miestä puoleensavetävämmän näköisenä kuin hymytöntä ja vihamielisen näköistä.

Vierailija
6/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ole pitänyt hymytöntä mielstä puoleensavetävänä!

Vierailija
7/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan. Mun huomion kiinnittää nimenomaan nauravainen, hymyilevä, positiivinen mies. Vielä jos on puhelias ja osaa heittää hyvää läppää, olen myyty. Mies joka saa naisen nauramaan on aina jees :)

Vierailija
8/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen muistuttaa miehen äitiä ja mies naisen isää. Tuttua ja turvallista kohti.

Ei mun isä ainakaan ole vakava ja hymytön, kaikkea vielä :D

Vierailija
9/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minäkään tähän. Ehdottomasti hymyilevä mies!

Vierailija
10/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko minäkään tähän. Ehdottomasti hymyilevä mies!

Ei se ole uskon asia vaan tutkimuksella osoitettu. Saa toki väittää vastaan, jos on saatavilla parempaa dataa asiasta.

Vierailija
12/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ihan tutkittua asiaa. Toki yleisesti ottaen ihmiset pitävät enemmän ystävällisen näköisistä ihmisitä, mutta tässä on sukupuolieroja. Naisille saatetaan jopa huomautta, jos he eivät hymyile "normaalisti", kun taas miehelle on ihan ok olla vakava.

Tämä ero näkyy helposti esim. mainoksissa ja nykyisin myös erilaisissa juontajissa ja uutistenlukijoissa. Naisilla pitää olla leveä, iso hymy - joskus jopa naurettava - kun taas miesten ei tarvitse niin kovasti esittää pirtsakkaa.

Vierailija
13/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi stereotypisoiva idiootin avaus miten jaksat mikä on vointisi muuten?

Vierailija
14/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Sekä naiset että miehet pitävät hymyilevää sekä naista että miestä puoleensavetävämmän näköisenä kuin hymytöntä ja vihamielisen näköistä.

Olisko tästä jotain tutkimusta saatavilla?

Vierailija
15/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun mielestä juurikin hymy ja ihanat naururypyt on ihan vastustamattomia miehellä! Kaunis hymy ja hyvät hampaat saa multa jalat alta.

Vierailija
16/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava keskustelunaloitus, joka kääntyy siihen "mä ihastun kyl sen ja sen näkösiin miehiin, voi että ne on söpöjä ne hymyrypyt"

*menee kumarassa pois*

Vierailija
17/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään pelleä mieheksi. Siksi. 

Vierailija
18/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava keskustelunaloitus, joka kääntyy siihen "mä ihastun kyl sen ja sen näkösiin miehiin, voi että ne on söpöjä ne hymyrypyt"

*menee kumarassa pois*

En tiedä, onko tämä taas sitä, että naiset sanovat, mitä heidän odotetaan sanovan, mutta käytös taas sitten tositilanteessa on jotain ihan muuta.

Vierailija
19/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta. Vanha totuus, pätee vieläkin.

Vierailija
20/32 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena totean että viime aikojen lompakkolois-keskustelut on tehnyt tehtävänsä;

Luin sujuvasti otsikon "miksi mies pitää lymyilevää ja loista naista puoleensavetävänä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi