Mies haluaa esikoistytöstämme EMILIAN!
Tosiaan tässä 7.kuun lopulla raskaana ja nimiasiat otettu miehen kanssa puheeksi. Yllätyin siitä, miten kovasti mies haluaisi tytöstämme Emilian. Toiset nimet ovat kauniit ja tulevat suvustamme, ne on siis päätetty ja olemme yhtä mieltä. Olen nyt makustellut (vihaan tätä sanaa) Emilia-nimeä, ja onhan se kieltämättä suloinen. Tuntuu vaan niin hassulta kun minä kuitenkin haluaisin tytölle aivan toisen nimen. Minusta tuo Emilia on kaunis nimi, ja miehestä tämä minun ehdottama nimi on kaunis, mutta siltikään emme pääse yhteisymmärrykseen asiasta. Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta?! Miten selvisitte? :D
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Sukunimi on ruotsinkielinen.
-ap
Niin minullakin! :)) -Emilia (nro 22)
Antakaa ap ehdottomasti se Marie!! Hyödyntäkää sukunimeä! :D
Nämähän ovat makuasioita. Itse esim. tekisin uraa huomattavasti mieluummin Marie-nimisenä kuin vaikka Kerttuna. Jonkun toisen mielestä Kerttu Mustonen on upea nimi.
Kauniita nimiä molemmat. Antakaa kumpi vaan. Onnea!
Ääni Marielle. On mielestäni todella kaunis. Emilian suosio alkaa kyllä hiipumaan, mutta jotenkin itselleni ainakin on melko kulunut nimi.
minä halusin Sagan, mies Sonjan. tytöstä tuli Sanni :D nyt on 8 v ja ihan innoissaan, kun on sen laulajan kaima!
Aiemmin kehuin täällä Emiliaa, mutta kyllä tuo Marie saa ääneni. Etenkin jos ruotsalainen sukunimi niin sopii vieläkin paremmin. Mun mielestä Sofie, Marie ja muut e-alkuiset nimet passaa kyllä suomalaisiinkin sukunimiin, ja todella hyvin sopivat suomalaiseen käyttöön ja suuhun. Siis mun mielestä Marie sopii jopa PAREMMIN suuhun kuin MariA.... se E luonnistuu jopa paremmin kuin tuo A. Rohkeesti vaan ihmiset antamaan erikoisempia nimiä, KUNHAN se nimi ei ole mikään sellainen josta lapsi itse joutuu kärsimään.