Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa esikoistytöstämme EMILIAN!

Vierailija
02.03.2016 |

Tosiaan tässä 7.kuun lopulla raskaana ja nimiasiat otettu miehen kanssa puheeksi. Yllätyin siitä, miten kovasti mies haluaisi tytöstämme Emilian. Toiset nimet ovat kauniit ja tulevat suvustamme, ne on siis päätetty ja olemme yhtä mieltä. Olen nyt makustellut (vihaan tätä sanaa) Emilia-nimeä, ja onhan se kieltämättä suloinen. Tuntuu vaan niin hassulta kun minä kuitenkin haluaisin tytölle aivan toisen nimen. Minusta tuo Emilia on kaunis nimi, ja miehestä tämä minun ehdottama nimi on kaunis, mutta siltikään emme pääse yhteisymmärrykseen asiasta. Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta?! Miten selvisitte? :D

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clitta

Cletus

Häppäri

Titta Titts

Aunus

Titi

Kyrvette

Analette

Analine

Immen

Vierailija
22/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan mukaan karavaaniin, minulla onkin monta pientä kaimaa. :) T. Emilia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tytölle nimeksi Marie. 

ap

Vierailija
24/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä, nätti, perinteinen ja kansainvälinen nimi. Lapsi varmasti arvostaa isompana tuota paljon enemmän kuin jotain väkisin keksittyä Kesäheinänkä-nimeään, jonka "turvin" on välittömästi löydettävissä mistä tahansa mm. netissä

Maailman tavallisin ja tylsin nimi eikä millään lailla "perinteinen". Että joku jaksaakin jankata näistä "perinteisistä". Nimimuoti kehittyy koko ajan ja on aina kehittynyt. Kehitystä ei tapahtuisi, jos kaikki aina antaisivat samoja nimiä kuin vuosikymmenet sitten. Joo, nyt on vanhat nimet olleet muodissa, mutta sekin on vain muoti. 20 vuoden päästä tunnistamme Onnin ja Helmin 2010-luvun lapsiksi nimistä ja pidämme niitä aivan kuluneina ja tylsinä niminä, kuten nyt 70-luvun Sari ja Jari/ 90-luvun Jenni ja Toni.

Vierailija
25/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka monta aloitusta teet palstalle lapsesi nimistä? Tämä on varmaan viides.

Vierailija
26/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

emilia parempi kuin marie. Kuulostaa suomalaisen ääntämänä vähintäänkin teennäiseltä

Vierailija
27/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Emilian ja on kyllä sellanen ämmä ettei mitään rajaa. Muuten kyllä kaunis nimi jos ei mieti tuota. Mariesta tulee mieleen ne keksit, mutta olen itse miettinyt juuri kyseistä nimeä toiseksi nimeksi omalle sitten jonain päivänä. Mitä jos laittaisitte toisen noista ekaksi ja toisen tokaksi nimeksi? :)

Vierailija
28/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia on mielestäni liian yleinen, mutta ihan kaunis. Miksette antaisi Emilia Marie tai Marie Emilia ja kolmanneksi nimen, jota ootte miettineet? Tuohon voi lisätä väliviivankin, jos haluaa.

Vierailija
29/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOOOOOOOOOO!

Mulle tulis siitä aina mieleen mutsison.

Vierailija
30/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kompromissi ja antakaa nimeksi Yrsa-Gunilla.

Vierailija
31/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie on aivan ihana nimi. Itse pidän myös nimistä Mariel ja Marielle. Kauniita, naisellisia, suomalaiseen suuhun sopivia nimiä, jotka äännetään kuten kirjoitetaan. Samalla kuitenkin "yleismaailmallisia".

Vierailija
32/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie istuu vaikeasti puhuttuun kieleen. Miksi ei sitten Mari vain? Tai Maria? Marie kuulostaa täällä koto-Suomessa niin väkisinväännetyltä, vaikka toki muissa maissa se on ihan käypä nimi. Suomen kieleen se ei vain istu. Tulee sellanen teinifiilis nimivalinnasta.

Emilia on sata kertaa parempi. Kaunis, perinteinen, persoonallinen. Ehdoton peukku Emilialle!

Vierailija
33/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausuisitko Marie-nimen Mari vai Marie? Outo nimivalinta.

Vierailija
34/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie on ihana nimi. Sehän on jopa yllättävän yleinen, olikohan jopa yli 8000 kertaa annettu Suomessa..? Vai muistelenko ihan omiani en tiedä. Ihana nimi kuitenkin! Marie jää paremmin mieleen kuin Emilia.. ;)

Vierailija
35/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lausuisitko Marie-nimen Mari vai Marie? Outo nimivalinta.

Suomen kielessä se lausuttaisiin tietenkin Marie. Aivan kuin Susanne, Natalie tai Aarne tai Samuel. Onneksi nykyaikana on erilaisia nimiä, eivätkä kaikki ole peruspirkkoja.

Vierailija
36/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi on ruotsinkielinen. 

-ap

Vierailija
37/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan Marie lausuttaisiin :)

AP

Vierailija
38/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marie istuu vaikeasti puhuttuun kieleen. Miksi ei sitten Mari vain? Tai Maria? Marie kuulostaa täällä koto-Suomessa niin väkisinväännetyltä, vaikka toki muissa maissa se on ihan käypä nimi. Suomen kieleen se ei vain istu. Tulee sellanen teinifiilis nimivalinnasta.

Emilia on sata kertaa parempi. Kaunis, perinteinen, persoonallinen. Ehdoton peukku Emilialle!

Kauneus on subjektiivista, mutta perinteinen tai persoonallinen nimi Emilia ei ole. Ellet sitten asu jossain Jakomäessä, jossa kaikki ovat Zahroja tai Muhamedejä.

Vierailija
39/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis 'Emali'?

Vierailija
40/47 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukunimi on ruotsinkielinen. 

-ap

Suomenruotsalaiset antavat tyttärilleen upeita, naisellisia nimiä. Siellä on Ann-Marie, Bettina ja Isabel, Greta ja Stella. Marie sopii hyvin ja on kaunis nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi