Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa esikoistytöstämme EMILIAN!

Vierailija
02.03.2016 |

Tosiaan tässä 7.kuun lopulla raskaana ja nimiasiat otettu miehen kanssa puheeksi. Yllätyin siitä, miten kovasti mies haluaisi tytöstämme Emilian. Toiset nimet ovat kauniit ja tulevat suvustamme, ne on siis päätetty ja olemme yhtä mieltä. Olen nyt makustellut (vihaan tätä sanaa) Emilia-nimeä, ja onhan se kieltämättä suloinen. Tuntuu vaan niin hassulta kun minä kuitenkin haluaisin tytölle aivan toisen nimen. Minusta tuo Emilia on kaunis nimi, ja miehestä tämä minun ehdottama nimi on kaunis, mutta siltikään emme pääse yhteisymmärrykseen asiasta. Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta?! Miten selvisitte? :D

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa tytön syntymistä, kyllä se nimi sieltä sitten pikkuhiljaa selviää kun tytön näette. 

Meidän tytölle oli liuta nimiä valmiina. Nimeksi ei kuitenkaan lopulta tullut yhtäkään listan nimeä, koska ei ne vaan sopineet enää kun tyttöä katseli.. :)

Vierailija
2/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako niitä penskoja vääntää ku ei edes nimiä osata päättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia Matilda

Emilia Maria

Emilia Aurora

Emilia Isabella

vähän vielä ehdotuksia ap:lle

Vierailija
4/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi, pakko kommentoida et mun nimi on Emilia. :D 

Mutta niin, kysy mieheltäsi että miksi hän niin kovasti tahtoo juuri kyseisen nimen, jos sillä sitten onkin joku merkitys ja jos hän on miettinyt sitä kauan. Ja pakko vielä kysyä mitä nimiä itse olet miettinyt tytölle? :)

Vierailija
5/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään semmoista nimeä joka olis vähän niinku kompromissi? Et olis hieman kummankin ykkös vaihtoehtoo muistuttava? :)

Vierailija
6/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nimen ap haluaisi antaa? Emilia on kaunis nimi, vaikkakin aika yleinen.

Vierailija
7/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on vielä sellanen kevyt 4kk päättää nimi..? eiköhän se päätös siitä synny. Kompromissina ette laita kummankaan lempparia vaan etsitte uuden nimen, josta molemmat pidätte. Meidän tytsystä piti tulla Julia mutta tulikin sitten Jasmin, koska tyttö oli niin tummapiirteinen ja aivan Jasminin näköinen (mustanruskea tukka, päivettynyt iho, tummat kulmat ja ripset).

Vierailija
8/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emilia Matilda

Emilia Maria

Emilia Aurora

Emilia Isabella

Mitä kohtaa et aloituksesta tajunnut? :D toiset nimet on päätetty, mutta etunimi mietinnässä.

Vierailija
9/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut sellainen nimi mielessä jonka mahdolliselle tytölle haluan. Miehelleni tästä aikoinaan puhuin ja tämä nimi sopi myös miehelleni. Tytön kutsuma nimeksi tuli jotain muuta ja toiseksi nimeksi tämä. Mutta... Ristiäisten jälkeen selvis että anoppi ois toivonut tytön toiseksi nimeksi hänen nimeään. Kyse ei ole mistään suvussa kulkevasta nimestä vaan anopin omasta toisesta nimestä. Jos oisin tän tienny niin jotenkin oltais voitu tää nimi yhdistää...

Vierailija
10/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, nätti, perinteinen ja kansainvälinen nimi. Lapsi varmasti arvostaa isompana tuota paljon enemmän kuin jotain väkisin keksittyä Kesäheinänkä-nimeään, jonka "turvin" on välittömästi löydettävissä mistä tahansa mm. netissä

Vierailija
11/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emilia Matilda

Emilia Maria

Emilia Aurora

Emilia Isabella

Missä luetunymmärtäminen? :D

Vierailija
12/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne toiset nimet on? Olisi vähän helpompi miettiä tuota etunimet.

Vierailija
13/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia on upea nimi, ja useammin toisena nimenä. Tiedän vain yhden tytön, jonka ETUNIMI on Emilia. Sopiiko ne teidän toiset nimet tuohon Emiliaan? Entä siihen sinun suosikki-nimeesi? 

Vierailija
14/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sun lemppari on ap? Voisitte antaa av-raadin päättää sen ja tuon Emilian välillä.

Vierailija
15/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emilia Matilda

Emilia Maria

Emilia Aurora

Emilia Isabella

Mitä kohtaa et aloituksesta tajunnut? :D toiset nimet on päätetty, mutta etunimi mietinnässä.

Emilia Birgitta Pirunpelto. Emilia Katariina Jakomäki, Emilia Sanna Reva.

Vierailija
16/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia Vilen, sikalan emäntä.

Vierailija
17/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Emilia hei! :)

Olen aina nimestäni tykännyt. Klassinen ja kaunis. Ei tullut koskaan semmoinen olo pienenä, että nimi olisi ollut liian tavallinen ja tylsä ( Anna) tai liian erikoinen (Jessica) tai ruman vanhanaikainen (Raili).

Jotenkin juuri sopivan klassinen, erikoinen ja tavallinen samaan aikaan.

Niin ja ei liian kasvoton ( Hanna, Sari).

Vierailija
18/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilian tyylisiä muita nimiä:

Olivia

Lilia

Felicia

Amelia

Julia

Ehkäpä vaan odotatte vauvan syntymään ja mietitte sitten uudelleen. Minulla oli sellainen tilanne, että nimivaihtoehdot olivat karsiutuneet kahteen nimeen, sanelin sitten vauvan kuullen näitä molempia nimiä useasti. Huomasin, että vauva ihan oikeasti reagoi aina siihen toiseen nimeen joten valitsin sen, enkä ole katunut. :')

Vierailija
19/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emilia Vilen, sikalan emäntä.

Vilén, heittomerkillä.

Vierailija
20/47 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia on upea nimi! Hyvä maku miehelläsi, toivottavasti myös sinulla.