Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkanappulat Turun seudulla

Päiväkotiin....
02.03.2016 |

Onko kokemuksia? Millaisia päiväkoteja ovat? Töihinlähtö lähenee...

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kyllä hyvältä vaikuta. Kuinka tällainen voi toteutua nykypäivän Suomessa?

Vierailija
62/83 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just etsimään tietoa näistä päiväkodeista, kun lähipäiväkoti on täynnä.

Mutta en taida uskaltaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vielä tarvii, ite olin eskarissa verkavekaroissa kaarinassa. Oli tosi hyvä, sai hyvän pohjan kouluun ja ryhmähenki oli hyvä. Aikuset tuki ja autto, enkä kertaakaa kokenu samanlaista ulkopuolisuutta ku julkisessa päivähoidossa olin kokenu!

Vierailija
64/83 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös tehtiin verkavekaroissa lähes viikottain retki lähimetsään ja pariin kertaan kauemmas, mm. voivalaan urheilupäivinä ja kerran yhelle maatilalle. Työntekijöistä en tietty voi puhua, mutta lapsille aikuiset ainakin oli avuliaita.

Vierailija
65/83 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutaman vuoden töissä Verkanappuloissa. En suosittele. Liian vähän hoitajia ja ei päteviä opettajia. Työntekijät ovat väsyneitä ja joutuvat siivoamaan ja tiskamaan kun ei oteta laitosapulaisen poissa ollessa sijaista. Ja tämä on pois lapsilta kun hoitajat on ryhmästä poissa. Ruoka todella huonoa ja loppuu usein kesken. Digitaalinen opetus jota pitäisi olla varhaiskasvatussuunnitelman mukaan, on naurettava eikä toteudu millään. Päiväkodeissa ei edes ole tabletteja lapsille vaan me työntekijät otimme omia tarvittaessa sinne. En menisi enää töihin sinne, mutta en myöskään laittaisi omaa lastani sinne ikinä.

Vierailija
66/83 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään huonoja kokemuksia. Kurjaa henkilökuntaa, väsyneitä ja kireitä. Likaiset tilat, kaikki minimissä esim. palloja pihalla tasan yksi ja lapsia melkein 30. Selvästi näkyy, että kaikessa pihistetään niin paljon kuin mahdollista ja esim. lapset nukkuvat sellaisissa muovikehikoissa eikä oikeissa sängyissä. Välttäkää vanhemmat näitä, jos välitätte lapsistanne. 

Vierailija
67/83 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tutustumassa ja tuli todella ankeat fiilikset. Työntekijät näytti siltä että suurin osa ihan pihalla ja ne muutamat vakkarit oli sellaisia noh sanotaanko junt teja. Päiväkodin johtaja selitteli liirum laarumia varhaiskasvatuksesta, mutta kun näki ne hoitajat ja olosuhteet niin ei siellä kyllä mikään laadukas toiminta ole mitenkään mahdollista. Tulisi kurja fiilis jos joutuisin lapsen sinne viemään. Tilat myös hirveän ahtaat ja joka paikassa haisi. Onneksi käytiin tutustumassa, eikä valittu suoraan. Myöhemmin kuullut ihan hirveitä juttuja muilta, joiden lapset olleet. 

Vierailija
68/83 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelkästään hyviä kokemuksia. Henkilökunta ja toiminta kaikin tavoin lapsilähtöistä. Suosittelen. Laadun tae ei ole myöskään kaupungin oma päiväkoti.

Vierailija
69/83 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt pitkään Verkanappuloilla ja ei ole huonoa sanottavaa. Meillä on töissä ihan mahtava työilmapiiri ja usein nähdään myös työntekijöiden kesken töiden ulkopuolella. Johtava on ihana ja häneltä on helppo kysyä asioita mitä mielen päällä on. Aina olen saanut vastauksen jos olen maininnut jostain epäkohdasta ja siihen on tartuttu heti, eikä vaan sivuutettu. En kyllä vaihtaisi pois omasta työpaikastani. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
70/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt Verkanappuloissa vuodesta 2005 lähtien monessa eri yksikössä. Olen viihtynyt niissä kaikissa hyvin. Lapset ja perheet ovat saaneet laadukasta varhaiskasvatusta kaikissa näissä yksiköissä ja työilmapiiri on ollut hyvä.

Vierailija
71/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja langoilla:)

Vierailija
72/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Yle.MOT.fi sivulta totuus Verkanappuloista. Oli hyvä kirjoitus ja entisenä työntekijänä on ikävä todetta että totuus tuli julki. Mutta ehkä hyvä niin. Jos nyt vaikka tapahtuisi muutosta.

Vierailija
73/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että Verkanappuloissa lapset kohdataan yksilöinä ja perheiden tarpeita kuunnellaan. Toiminta on lapsen edun mukaista ja mahdollisiin epäkohtiin puututaan. Tukea annetaan niin lapselle kuin perheelle ja töitä tehdään niin paljon kuin ehditään, ne eivät tekemällä lopu, sillä lapset eivät katoa maailmasta.

On totta, että työtehtäviin kuuluu myös yhteisten tilojen viihtyvyydestä huolehtimista, yhteisvastuullisuutta ja osallisuutta. Näitä on mielestäni tärkeää tehdä näkyväksi myös lapsille. On kyse myös omasta asenteesta-minkä verran on näiden kyseisten asioiden eteen valmis tekemään töitä ollessaan osana työyhteisöä. Sillä on mielestäni suora yhteys myös henkilöstön jaksamiseen. Jos kaikki auttavat toisiaan hampaita kiristelemättä ja tekevät oman osansa, on helpompi hengittää.

Työkaverit ovat vuosien kuluessa lähteneet kukin omasta syystään kuten missä tahansa muuallakin: elämäntilanteet muuttuvat, halu kehittää itseään toisella alalla tai syventää osaamistaan samalla alalla kasvaa. Poissaolojen syitä ei puolestaan kukaan ulkopuolinen tiedä varmaksi, koska jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Näissä tapauksissa henkilöstön vaihtuvuutta on mielestäni turha spekuloida.

Mulla on tällä hetkellä aidosti tunne siitä, että oma työyhteisö haluaa kehittää me henkeä ja tehdä jatkossakin laadukasta varhaiskasvatusta niin hyvin kuin sen osaamme.

Vierailija
74/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että Verkanappuloissa lapset kohdataan yksilöinä ja perheiden tarpeita kuunnellaan. Toiminta on lapsen edun mukaista ja mahdollisiin epäkohtiin puututaan. Tukea annetaan niin lapselle kuin perheelle ja töitä tehdään niin paljon kuin ehditään, ne eivät tekemällä lopu, sillä lapset eivät katoa maailmasta.

On totta, että työtehtäviin kuuluu myös yhteisten tilojen viihtyvyydestä huolehtimista, yhteisvastuullisuutta ja osallisuutta. Näitä on mielestäni tärkeää tehdä näkyväksi myös lapsille. On kyse myös omasta asenteesta-minkä verran on näiden kyseisten asioiden eteen valmis tekemään töitä ollessaan osana työyhteisöä. Sillä on mielestäni suora yhteys myös henkilöstön jaksamiseen. Jos kaikki auttavat toisiaan hampaita kiristelemättä ja tekevät oman osansa, on helpompi hengittää.

Työkaverit ovat vuosien kuluessa lähteneet kukin omasta syystään kuten missä tahansa muuallakin: elämäntilanteet muuttuvat, halu kehittää itseään toisella alalla tai syventää osaamistaan samalla alalla kasvaa. Poissaolojen syitä ei puolestaan kukaan ulkopuolinen tiedä varmaksi, koska jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Näissä tapauksissa henkilöstön vaihtuvuutta on mielestäni turha spekuloida.

Mulla on tällä hetkellä aidosti tunne siitä, että oma työyhteisö haluaa kehittää me henkeä ja tehdä jatkossakin laadukasta varhaiskasvatusta niin hyvin kuin sen osaamme.

Opetetaan lapsille, että omista tarpeista ja jaksamisesta ei tarvitse huolehtia. Stressaantuneena äyskivä hoitaja opettaa tunnetaitoja ja tunteiden sanoittamista lapsille parhaiten omalla esimerkillään :)

Vierailija
75/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkivät risoilla leluilla. Ja omistaja on miljonääri.

Vierailija
76/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
77/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetetaan lapsille, että omista tarpeista ja jaksamisesta ei tarvitse huolehtia. Stressaantuneena äyskivä hoitaja opettaa tunnetaitoja ja tunteiden sanoittamista lapsille parhaiten omalla esimerkillään :)

Opetetaan, että on lupa tuntea ja niistä saa puhua avoimesti myös työkavereille niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Aina ei ole hyvä päivä, mutta teot ratkaisevat ja miten kohtelee toista. Puhutaan tunteista niiden omilla nimillä, sanoitetaan tunteita, mietitään mistä tunteet ja käytös johtuu ja miten esim. pahaa oloa on lupa purkaa loukkaamatta itseään ja muita.

Vierailija
78/83 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus, kun olisikin kaikissa yksiköissä hyvä tilanne...

Vierailija
79/83 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun kannalta olisi hedelmällistä jos ei haukuttaisi tai kehuttaisi kerralla koko ketjua vaan mainittaisiin aina mistä Verkanappuloista, Touhulasta, Pilkkeestä jne on kyse. Kyseisillä ketjuilla on Suomessa kymmeniä, joillain satoja päväkoteja, ei ne yksiselitteisesti kaikki ole surkeita tai hyviä. Ihan kun joku sanoisi että Turun kunnalliset päiväkodit on kamalia. Jotkut ovat, jotkut eivät. Samoin yhden päiväkodin sisällä ryhmien sen hetkinen tilanne saattaa vaihdella paljonkin. Jossain ryhmässä pitkään olleet pysyvät aikuiset ja homma toimii, kun taas naapuriryhmässä vaihtuvuus aikuisissa on suurta ja sen vuoksi arjen pysyvyys koetuksella. Kommentoikaa siis aina missä olette olleet töissä tai missä yksikössä lapsenne on ollut hoidossa. Sillä tavalla näistä kokemusketjuista saa jotakin irti. Eikös vaan :)

Vierailija
80/83 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tälläinen hiljainen tavallinen suomalainen mies. En paljon melua itsestäni pidä enkä kommentteja kirjoittele,mutta nyt ajattelin kirjoitella ja pelästyin tätä valtavaa negatiivisuuden määrää tästä kyseisestä päiväkotiketjusta.

Mutta sitten on ehkä hyvä että jottain positiivista mukaan.

Käyn paljon kirjastossa ja tässä olin taas lähipäivinä ja usein siellä vierailee päiväkoti-ja koululaisryhmiä. Osa käyttäytyy fiksusti ja osa ei.Suurin osa käyttäytymisestä johtuu aikuisista.Osa ohjaajista antaa lasten kiljua ja juosta ja repiä kirjoja ja osa osaa komentaa ja kieltää.

Juuri tämän kyseisen päiväkotiryhmän (niin ymmärsin) aikuiset osasivat kieltää jos meno yltyi,olivat topakoita ja saivat lapset rauhoittumaan. Pukemistilanteessa ei maaniteltu,voisitko nyt pukea vaan oltiin jämptejä! Tälläisiä jämptejä tätejä tarvitaan eikä aina sitä kunlapsetnytvaanroikkuvathyllyissäJahuutavat-ymmärrystä.

Toivottavasti tämän jurrikan palaute tulee täältä luetuksi ja saavuttaa tädit. Tsemppiä teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä