Verkanappulat Turun seudulla
Onko kokemuksia? Millaisia päiväkoteja ovat? Töihinlähtö lähenee...
Kommentit (83)
Verkanappulouden henkilökunnan jatkuva vaihtuvuus on hälyttävän suurta. Itse organisaatiossa on pakko olla jotain pielessä.
Palkkaus ratkaisee, kun ei alalla muutenkaan ole korkea.
Nappulapuisto oli järkyttävä päiväkoti. Hoitajat eivät tervehtineet lasta aamuisin, tilat oli kellarikerroksessa, jossa oli pienet luukut ikkunoina, kertaakaan siellä ei askarreltu, piha oli kooltaan kuin olohuoneemme, kukaan ei ollut kiinnostunut lapsesta, ei varhaiskasvatussuunnitelmaa, hoitaja karjui lapsille jne. Kaiken kaikkiaan ala-arvoinen paikka. Älkää viekö lapsianne sinne!
Me vaihdoimme lapsemme Nappulapuistosta kunnalliseen päivähoitoon. Nappulapuisto muistutti enemmän lapsiparkkia kuin päiväkotia. Älkää viekö lapsianne sinne.
Huolestunut äiti kirjoitti:
Verkanappulouden henkilökunnan jatkuva vaihtuvuus on hälyttävän suurta. Itse organisaatiossa on pakko olla jotain pielessä.
Yksityisellä vaihtuvuus on suurta siksi, että useimmat hakeutuvat kunnalle töihin. Hoitajalla palkassa on eroa muistaakseni 200-300€/kk. Yksityisellä hoitajan aloituspalkka on 1960€, joten muutama satanen lisää kunnallisella on jo kiva lisä. Niinpä monet työllistyvät hetkeksi yksityiselle ja siirtyvät kunnalle heti kun paikka avautuu. Näin aion tehdä myös itse, olen tosin touhulassa töissä. Olen tyytyväinen työpaikkaani, mutta palkka ratkaisee näillä tuloilla.
Kenelläkään tämän hetken kokemuksia Verkanappuloista?
Edelleen uusia kokemuksia kaipailen? Elokuu on kohta.
Käytiin tutustumassa. En vakuuttunut.
Älkää ikinä viekö lapsianne verkanappuloille, aivan järkyttävää kuraa koko heidän ”varhaiskasvatus”. näin hetkessä että koko firma on kaikessa aivan retuperällä. Rahaa vain halutaan lapsilla tai työntekijöillä ei ole mitään väliä.
Kenelläkään uusia kokemuksia tältä syksyltä?
Heissan!
Onko kenelläkään kokemuksia Turun kaupungin alueella olevista Verkanappuloiden päiväkodeista?
Niinpä, minuakin kiinnostaisi kovasti kuulla!
Voivalan verkanappuloille hyvä arvosana. Molemmat lapset viihtyneet hyvin alusta saakka ja saaneet hyvää opetusta, ohjeistusta ja kasvatusta. Vaihtuvuutta henkilökunnassa on toki vuosien myötä ollut mutta tuntuu että se on enemmänki meidän aikuisten ongelma. Lapset sopeutuu ovat sopeutuneet muutoksiin hyvin.
Voivalan Verkanappuloille meiltäkin hyvä arvosana. Lapset viihtyvät. Tilat ovat uudet ja avarat. Henkilökunta ja johtaja asiantuntevaa, hyvin lapset huomioivaa, ammattitaitoista ja huumorintajuista. Lähimiljöötä käyttävät paljon retkeilyyn. Olemme tykänneet todella paljon.
Meidän nuorimmainen ohjattiin keskustan Nappulapuistoon. Sieltä jäi valittavasti enemmän fiilis lasten päiväsäilytyspaikasta, vaikka varmasti myös lapselle hyödyllistä ja kivaa tekemistä oli. Postimerkin kokoinen piha on iso miinus. Missään muualla en ole nähnyt isompien lasten seisoskelevan toimettomina seinän vieressä, kun virikkeitä ei vain oikein ole. Saimme myös erikoisia kommentteja lapsen kehitykseen liittyen. Nyt olemme enemmän kuin mielellään luotettavalla kunnallisella.
Lapseni oli Nappulapuistossa kaksi kuukautta, koska hänelle ei löytynyt paikkaa kunnalliselta puolelta.
Onneksi saimme vaihdettua paikkaa. Nappulapuistossa on järjettömän pieni piha, jossa lapset mahtuvat vain seisoskelemaan paikoillaan. Henkilökunta ei tunne kunnolla lapsia, alakerrassa oli aivan järkyttävän huonot tila, pienet ja ahtaat. Ilmanvaihto oli huono. Alakerrassa haisi kakka, kun meni lasta hakemaan. Korona-ajasta huolimatta hoitajat eivät valvoneet lasten käsienpesua. Mitään kehittävää ryhmässä ei tehty noiden parin kuukauden aikana. Ei tullut ikävä, kun lapsi oli siellä viimeistä päivää.
Menen syksyllä töihin. Kannattaako noita Verkanappulat-päiväkoteja harkita?
Mä olin tosi tyytyväinen Nappulaniittyyn ja Nappulalaaksoon!