Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko tämä keskenmeno, kokemuksia kehiin?

Vierailija
02.03.2016 |

rv 9 menossa. töissä havahduin, että housuun hulahti jotain. menin vessaan ja huomasin, että jotain vaaleanpunaista spermalta?? haisevaa nestettä oli tullut (ja tippui housuihin) muutaman veriviirun kera. n. 5h ajan tuli hyvin vähäistä vaaleanpunaista vuotoa. nyt illalla luulin jo selvinneeni vain tällä, mutta nyt tuhruttaa/tihkuu ihan kirkasta punaista verta. mahaa/alapäätä jomottaa kuin kuukautisissa.

yksi lapsi on ennestään, keskenmenoja ei ole ollut. perjantaina olisi eka raskausneuvola.

pitääkö soittaa lääkäriin? miten teidän keskenmenot alkoi ja toteutui?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö oo ketään asiasta tietävää tai kohtalon toveria linjoilla :(

Vierailija
2/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se ihan kirkas verinen vuoto on meinannut keskenmenoa. Ruskea tuhruttelu on vaan alkuraskaudessa muutaman päivän kuulunut kuvioon, mut ihan kirkas veri (ekaks tiputteli ihan pikkaisen ja sit tulikin siihen malliin kuin olis menkat) lisäksi menkkamaiset kivut sen verisen vuodon kanssa enteilee kyllä aika pahasti keskenmenoa..

Mutta hei mene käymään yksityisellä ultrassa niin siellä selivää. Tsemppiä! <3 keskenmeno, jos on niin se kyllä on todella raskas kokemus, mutta onneksi siitä selviää ajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rv 9 menossa. töissä havahduin, että housuun hulahti jotain. menin vessaan ja huomasin, että jotain vaaleanpunaista spermalta?? haisevaa nestettä oli tullut (ja tippui housuihin) muutaman veriviirun kera. n. 5h ajan tuli hyvin vähäistä vaaleanpunaista vuotoa. nyt illalla luulin jo selvinneeni vain tällä, mutta nyt tuhruttaa/tihkuu ihan kirkasta punaista verta. mahaa/alapäätä jomottaa kuin kuukautisissa.

yksi lapsi on ennestään, keskenmenoja ei ole ollut. perjantaina olisi eka raskausneuvola.

Ei kannata soittaa lääkäriin aikaa, sillä jos se on keskenmeno, sille ei voi mitään tehdä. Poikkeus tästä, jos on erittäin runsas verinen vuoto. Menet neuvolaan ajallaan ,ja siellä tarkistetaan tilanne. Ei ollenkaan välttämättä keskenmeno kuitenkaan.

Vierailija
4/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja jos neuvolaan soitat ja kuvailet oireitasi niin käskevät vain ottaa särkylääkettä ja kun vuoto loppunut odottaa 6 viikkoa ja tehdä raskaustestin. Koska kunnallisella ei ole varaa hoitaa keskenmenoja ton paremmin, onhan ne sen verran yleisiä kuitenkin.

Mutta itse kävin yksityisellä (pk/seudulla felicitas klinikka) ja sain todella hyvää hoitoa ja tietoa keskenmenosta ja tutkittiin missä vaiheessa keskenmeno nyt ja sitten kontrolli oli siitä muutaman viikon päästä ja kun kaikki materiaali oli tullut ulos niin uutta raskautta sai yrittää heti ilman menkkoja välissä ja mä tulinkin heti siitä raskaaksi.

Vierailija
5/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi keskenmeno valitettavasti noin 😞 Mutta se oli alusta asti siitä "omituinen" raskaus,ettei tuntunut raskaudelta,ei ollut pahoinvointia tms

oireita.Onko sulla ollut raskausoireita?Lääkäri meinasi,että vahvat oireet viittaavat voimakkaaseen hormonitoimintaan ja raskaus on silloin usein varmemmalla pohjalla alussa.Alkuraskauden keskenmeno tulee,jos jokin sikiön kehityksessä pielessä.Tsemppiä!Toivotaan,että on pelkkää harmitonta tiputtelua.Usein on ihan sitä vaan.

Vierailija
6/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin ja jos neuvolaan soitat ja kuvailet oireitasi niin käskevät vain ottaa särkylääkettä ja kun vuoto loppunut odottaa 6 viikkoa ja tehdä raskaustestin. Koska kunnallisella ei ole varaa hoitaa keskenmenoja ton paremmin, onhan ne sen verran yleisiä kuitenkin.

Mutta itse kävin yksityisellä (pk/seudulla felicitas klinikka) ja sain todella hyvää hoitoa ja tietoa keskenmenosta ja tutkittiin missä vaiheessa keskenmeno nyt ja sitten kontrolli oli siitä muutaman viikon päästä ja kun kaikki materiaali oli tullut ulos niin uutta raskautta sai yrittää heti ilman menkkoja välissä ja mä tulinkin heti siitä raskaaksi.

Ei ole todellista - ihan paska  ja perätön neuvo! Ilman muuta huomenna neuvolaan tai terveyskeskukseen päivystysvastaanotolle! Totta kai pitää tutkia, mikä tilanne on! Valitettavasti tässä vaiheessa ei ei voi tehdä mitään, jos raskaus menossa kesken, mutta joku hoitosuunnitelma ja seuranta pitää olla eikä mitään raskaustestiä viikkojen kuluttua!

Minulla takana kaksi keskenmenoa. Molemmat alkaneet siten, että lievää verenvuotoa ollut. Eka eteni niin, että vuoto lisääntyi ja raskausmateriaali tuli itsestään pois - havaitsin sen siis, kudosmöykkyä ja hyytymiä ja tunsin myös alapäässäni, kun se valui pois. Tämä rv 7+. Oli kyllä aika kovat menkkamaiset mahakivut, kun kohtu supisteli =(

Toinen meni niin, että viikkoja oli jo 13+. Neuvolassa ei sydänäänistä varmuutta ja olin menossa ultraan sen vuoksi. Olin kuitenkin varannut niskapoimu-ultran yksityiseltä (silloin ei kuulunut neuvolaohjelmaan), mutta sitä ennen tuli lievää vuotoa ja tuossa np-ultrassa todettiin, että sikiö oli kuollut ja koko jotain rv 7+ eli kyseessä keskeytynyt keskenmeno, koska ei lähtenyt keskenmeno kunnolla itse etenemään eli vuotamaan pois. Jouduin sitten menemään naistentautien polille, jossa jatkettiin lääkkeellisellä hoidolla, jolla keskenmeno hoitui, ei tarvinnut kaavintaa. Tämä oli kipeä homma sekä fyysisesti että henekisesti!

Olen kuitenkin onnellisesti sen jälkeen onnistunut saamaan lapsen hyvin menneestä raskaudesta, vaikka kyllä pelottikin aiempien kokemusten vuoksi! Todella monet naiset kokevat keskenmenoja - sen saat tietää, jos useamman naisen seurueessa otat asian puheeksi - monesti niistä ei vain puhuta!

Tosin raskautesi voi verenvuodosta huolimatta edetä ihan hyvin!

Tsemppiä - kävi miten kävi!

Vierailija
7/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi keskenmeno valitettavasti noin 😞 Mutta se oli alusta asti siitä "omituinen" raskaus,ettei tuntunut raskaudelta,ei ollut pahoinvointia tms

oireita.Onko sulla ollut raskausoireita?Lääkäri meinasi,että vahvat oireet viittaavat voimakkaaseen hormonitoimintaan ja raskaus on silloin usein varmemmalla pohjalla alussa.Alkuraskauden keskenmeno tulee,jos jokin sikiön kehityksessä pielessä.Tsemppiä!Toivotaan,että on pelkkää harmitonta tiputtelua.Usein on ihan sitä vaan.

edellinen raskaus alkoi runsaalla pahoinvoinnilla, tässä raskaudessa on ollut vain kuvotusta ja kuiva yökkäilyä. vatsajomotusta on ollut silloin töllöin ja siksi epäilen itse, että keskenmenoksi tämä päätyy kun nyt tihruttaa tosiaan verta :/ harmi, kun raskautuminen on itsellä ollut hidasta (nytkin yli vuosi yritystä) niin ei voi koskaan tietää milloin ehkä tärppäisi, jos ja kun menee nyt kesken. eikai auta kun ottaa rennosti ja selvitellä perjantaina asiaa - neuvolassa on ainakin ultra, millä tutkia.

Vierailija
8/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

edellinen raskaus alkoi runsaalla pahoinvoinnilla, tässä raskaudessa on ollut vain kuvotusta ja kuiva yökkäilyä. vatsajomotusta on ollut silloin töllöin ja siksi epäilen itse, että keskenmenoksi tämä päätyy kun nyt tihruttaa tosiaan verta :/ harmi, kun raskautuminen on itsellä ollut hidasta (nytkin yli vuosi yritystä) niin ei voi koskaan tietää milloin ehkä tärppäisi, jos ja kun menee nyt kesken. eikai auta kun ottaa rennosti ja selvitellä perjantaina asiaa - neuvolassa on ainakin ultra, millä tutkia.

t. ap

Vierailija
9/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata soittaa lääkäriin aikaa, sillä jos se on keskenmeno, sille ei voi mitään tehdä. Poikkeus tästä, jos on erittäin runsas verinen vuoto. Menet neuvolaan ajallaan ,ja siellä tarkistetaan tilanne. Ei ollenkaan välttämättä keskenmeno kuitenkaan.

Riippuu aika paljon verenvuodon määrästä, voiko vain odotella vai pitääkö mennä piakkoin lääkäriin! Tuo haiseva neste voi kertoa infektiosta - raskausaikana tulee joillekin helposti hiivaa!

Vierailija
10/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä tippuu vaan vähän tuollaista vuotoa ja se on keskenmeno niin mihin se vauva sitten menee? Onko se vielä mahassa?

Vierailija
11/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi keskenmeno pienellä vuodolla sitten voimistui. Toivottavasti on kaikki hyvin:)

Vierailija
12/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysi (9) miten hiiva oireilee? mulla kyllä hiostavat housut saa alapään karvoituksen alueen syyhyämään. tosiaan tuo vaaleanpunainen neste haisee pahalle, vähän kuin spermalle (onko lapsivettä näillä viikoilla t. tyhmä) ja äläpää kipuilee.

ajattelin huomenna oman mielenterveyden vuoksi soittaa tk:hon ja pe menen neuvolaan, kun lapsen neuvola on siinä samalla. kiva vaan äitiyskorttia katsella, jos käy niinkuin pelkään :( oivoi, kait tästäkin selviää - toinen lapsi olisi vain tervetullut meille <3 t.ap

Vierailija
14/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 lasta, joista 4 ensimmäisen alkuraskaudessa mulla on ollut vuotoja enemmän ja vähemmän. Joskus on ollut pientä ruskehtavaa tuhrua housuissa. Ainakin kerran muistan, että yhdynnän jälkeen tuli sperman ym. yhdyntäeritteiden kanssa vessanpyttyyn ihan lorisemalla verta. Joka kerta olen ollut varma, että nyt alkoi keskenmeno. Olen käynyt päivystyksessä ja aina on kaiken todettu olevan kunnossa. Lääkäri on todennut, ettei veri tule kohdusta, vaan emättimestä. Kuulemma joidenkin naisten keho reagoi noin raskaushormooneihin. Viidennessä raskaudessani ei ollut verenvuotoa kertaakaan. En tiedä miksei. Minulla on 5 tervettä lasta.

Että kyllä runsaskin verenvuoto voi olla täysin harmitonta.

Vierailija
15/18 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli alkuraskauden aikana monta kertaa ihan kirkasta verta ja kerran tuota kuvailemaasi vaaleanpunaista nestettä (rv 8). Itse ajattelin sen lapsivedeksi, koska oli todella nestemäistä ja kuvittelisin erottavani virtsan ja valkovuodon tuosta nesteestä. En sitten tiedä mitä oikeasti oli. Sitä tuli yksi hulaus ja sitten loppui vähitellen, verta tuli myös sillä kertaa. Kävin ultrattavana ja kaikki oli hyvin, kohdussa oli ilmeisesti hematooma joka välillä vuosi, mutta vauva oli täysin kunnossa. Suurinpiirtein puolivälin jälkeen vuodot loppuivat kuin seinään ja loppuraskaus sujui hyvin. Tsemppiä sinulle ja toivotaan että asiat menevät parhain päin!

Vierailija
16/18 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin tk:hon josta neuvoivat neuvolaan. "voi olla jotain vuotoa tai keskenmeno. jos et pärjää kivun kanssa soita päivystysaika lääkäriin" oli tiivistettynä heidän ohjeensa. no, nyt iltapäivällä oletettavasti 'synnytin' vauvan alun, kun pönttöö hulahti valtaisa pötkylä. ja verivuoto on kyllä jo kuukautisten tasoa. raskausoireet ovat myös kadonneet.

silmät itkusta turvonneena kiitän, että on pidempi vapaapäivien putki tässä palautua ja koota itseni suht kasaan töitä varten. harmittaa valtavasti, olisin mieluusti nuuskinut pienoista syksyllä sylissäni

t.ap

Vierailija
17/18 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap!

Muista, että keskenmenon jälkeen on hyvä mahdollisuus raskautua nopeasti uudelleen. Nyt vaan uutta yritystä kehiin.

t. 6 raskautta, 5 synnytystä, 4 lasta.

Vierailija
18/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ollut raskaana jos siteeseen tuli noin kananmunan kokoinen kudosmöykky. Ensin tuli vaalen beigen väristä vuotoa joka muuttui tummaksi. Sen jälkeen oli pari päivää veristä vuotoa minkä jälkeen tuli voimakasta kuukautis maista kipua ja kudosmöykky siteeseen. Sen jälkeen kivut loppui ja vuoto väheni