Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa Buusteri puhelinmyyntifirmaa!

Vierailija
02.03.2016 |

Poikani oli töissä n puolentoista kuukauden ajan tässä puhelinmyyntifirmassa. Haki mol.fi sivun kautta ja sivulla luvattiin tuntipalkka+provisio palkkausta. Poikani pääsi myymään siellä D-vitamiinia ja joitain Tommi Evilä arpoja puheista päätellen. Oli aluksi innoissaan, koska sai myytyä päivässä kivasti ja oli kahtena viikkona peräkkäin toimiston paras myyjä. Toimistolla paljon kokoaikaisia ja osa-aikaisia työntekijöitä. Kertoi odottaneensa ihan kelpo tilipussia, koska myyntiä tosiaan tuli päivittäin. Siten tulikin se tili.. kuukauden työstä 5-6 päivän viikkotyöllä palkkaa tuli 490 euroa tilille. Oli poika sen verran pettynyt ja poissa tolaltaan, että päätti lopettaa työt piakkoin tuon jälkeen. Kertoi, että toimistolla tsempataan jatkuvasti, että tehkää paljon kauppaa niin se näkyy kivasti tilipussissa sitten. Paskat näköjään näkyi. Ilmeisesti johtajat tienaavat paljon sillä, että vanhuksille tuputetaan vitamiinia, mutta nuoret tekijät jätetään ilman ja tsempataan jollain suklaapatukalla seuraavan kaupan tekijälle. Ihan helvetin kuvottavaa toimintaa yrityksiltä, koska tuntipalkalla tarkoitetaankin vaihtelevaa tuntipalkkaa joka vaihtelee myynnin mukaan. Siellä käsittääkseni 10 euron tuntipalkka tarkoittaa useaa kauppaa tunnissa joka päivä, mikä on täysin mahdotonta kun ottaa huomioon miten ihmiset suhtautuu näihin kaupustelijoihin. Eli siis älkää hakeko kys. firmaan töihin ja kehottakaa nuoria etsimään kesätöitä jostain muualta! n. 48

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat lukee sopimuksessa. Sopimukset pitää lukea. Lukemaansa pitää ymmärtää. Poikasi sai hyvä opetuksen siihen kun hakee oikeisiin töihin. Kasvattava kokemus. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaneet peruneet kauppoja?

Vierailija
4/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan pumpataan vaginasta lisää lapsia puhelinmyyjiksi. Eikö puhelinmyynti nimenomaan ole merkki siitä ettei tänne tarvita enempää ihmisiä?

Vierailija
5/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Buusteri vaihtanut nimenkin koska siitä oli niin paljon tällaisia keskusteluja ympäri nettiä ja paikan maine oli yleisessä tiedossa :D Ennen siis Mediapex Oy.

Muutamalla kaverilla kans kokemusta tuosta paikasta, hienosti työhaastatteluissa huijataan ja muka esitetään suunnilleen jokaiselle hakijalle että "normaalisti ei oteta heti haastattelun jälkeen työntekijöitä mutta sä oot niin hyvä että tarjotaan ainutlaatuinen mahdollisuus allekirjoittaa paperit jo nyt, miten ois?" ja palkkojakaan ei aina "muisteta" maksaa ajallaan, jos maksetaan ollenkaan. 

Vierailija
6/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Buusteri vaihtanut nimenkin koska siitä oli niin paljon tällaisia keskusteluja ympäri nettiä ja paikan maine oli yleisessä tiedossa :D Ennen siis Mediapex Oy.

Muutamalla kaverilla kans kokemusta tuosta paikasta, hienosti työhaastatteluissa huijataan ja muka esitetään suunnilleen jokaiselle hakijalle että "normaalisti ei oteta heti haastattelun jälkeen työntekijöitä mutta sä oot niin hyvä että tarjotaan ainutlaatuinen mahdollisuus allekirjoittaa paperit jo nyt, miten ois?" ja palkkojakaan ei aina "muisteta" maksaa ajallaan, jos maksetaan ollenkaan. 

En tiedä huijattiinko poikaa tuolla tavalla, mutta tuo tienaaminen ja palkanmaksun käsitys oli itsellekin omituinen. Poika puhui joistain kauppapisteistä ja pisteindekseistä ja kertoi myös, että ylityötä tekemällä voi tienatakin vähemmän kun pois lähtemällä jos ei kauppaakaan synny. Ja hänelle sanottiin että paljon myymällä ainoastaan aktto on rajana tienaamisessaan ja että heillä tuotteet on yksinkertaisia ja markkinoiden parhaita.

Vierailija
7/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotiaana Mediapexillä 2 viikkoa töissä, tienasin 80e.

Vierailija
8/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Itsellä kanssa kokemusta n. kuukauden verran. Myyjiä yritetään oikeasti tsempata jollain paskoilla lehdillä ja karkilla siellä ja koko ajan kysellään miten se lähtee ja annetaan paskoja neuvoja. Kehotetaan sanomaan, et jos asiakas sanoo "ei kiinnosta" niin miten tyhmästi se kannattaa kiertää tai jos asikas sanoo "maksaa liikaaa, joku on edullisempi..." että no eihän tässä ole kyse kuin kahvikupin hinnasta päivässä! Lisäksi puhelut aloitetaan, että tehdään tilastoja/tutkimuksia, joita ei tilastoida mihinkään vaan käytetään johdatteluna myyntiin ja lisäksi joistain parin vuoden sopimuksista puhutaan "tutustumispaketteina", joka ei edes automaattisesti katkea sen parin v jälkeen. Lisäks pomot kertoo juttuja jostain lomamatkoista ja talojen rakentelemisista, joten tuskin kovin vähän tienaavat. Varmasti jonkinsortin rikollista toimintaa mukana.

Vierailija
9/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ja monella tutulla kokemusta puhelinmyynnistä, ei kylläkään Buusterista. Kaikki lukee sopimuksissa ja ihmiset peruvat kauppoja joten turha valittaa. Pyörittelen aina silmiä kun näitä lukee...Itse tienasin kokoaikaisena PELKÄLLÄ provisiopalkalla 2400-2800€ nettona. Riippuen kuusta. Eka palkka oli kylläkin vain 30€ :D Paljon kauppa ei ole mikää 10 tilausta päivässä...Siitä puolet ihmisistä peruu tilauksen joten jää 5 tilausta :) Kaverini on myös myyntipäällikkö puhelinmyyntiyrityksessä ja hän ei saa yhtään hilua myyjän osasta tuotteen myynnistä vaan eri taulukolla omista myynneistä ja koko toimiston myynnistä.

Vierailija
10/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti, jos lapsi haluaa tienata puhelinmyynnistä, niin töihin joko Elisa/Saunalahdelle eli Enialle tai sitten Dna:lle. Kyseisten firmojen toimistot löytyy lähes jokaisesta kaupungista. Olen ollut molemmissa ja niissä oikeasti tienaa.

Vierailija
11/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan oikeasti, jos lapsi haluaa tienata puhelinmyynnistä, niin töihin joko Elisa/Saunalahdelle eli Enialle tai sitten Dna:lle. Kyseisten firmojen toimistot löytyy lähes jokaisesta kaupungista. Olen ollut molemmissa ja niissä oikeasti tienaa.

Nojoo oska niissä taitaa olla se takuupalkka, onko se nyt 1200-1500e kk + provisiot päälle. Tosin jos et saa kauppaa, tulee potkut. KAveri kertoi, että 10 aloittaneesta kesällä 8 irtisanottiin/lähti itse parin viikon sisään ja sit tuli sama satsi tilalle kokeilemaan onneaan :D

Vierailija
12/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi myyntifirmat rikkoo aina lakeja. ne antaa eritasoisia soittolistoja eri työntekijöille ja niillä on niitä myyjien rankkauslistoja kaikkien nähtävillä. jos pojan kohtelu vituttaa, niin pistäkää tarkastus sinne. 

Vierailija
13/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Enialle vaan kiusaamaan ihmisiä kaikista mahdollisista puhelinmyyntikielloista huolimatta. Ja valehdellaan kaupan päälle!

Vierailija
14/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojoo oska niissä taitaa olla se takuupalkka, onko se nyt 1200-1500e kk + provisiot päälle. Tosin jos et saa kauppaa, tulee potkut. KAveri kertoi, että 10 aloittaneesta kesällä 8 irtisanottiin/lähti itse parin viikon sisään ja sit tuli sama satsi tilalle kokeilemaan onneaan :D

Ap:n poikahan osaa myydä; joten sinne vain.

Olin aikoinaan Enialla (silloinen Doneto) töissä useamman vuoden. Tarkoitus oli olla vaan kesä, mutta jäinpä sitten pidemmäksi aikaa.. Huonoimpina kuukausina tuli se tunti/takuupalkka 1200 e ja parhaimpina 3800 e. Kesällä tuli parhaimmat tienestit kun ei tarvinut olla koulussa sillon, niin jaksoi paremmin..

Dna:lla taas olin puoli vuotta, oli tosi reilu meininki kun ekalta kuukausilta sai normaalia korkeamman tuntipalkan tavallaan helpottamassa alotusta ja tsemppaamassa. Sielläkin tuli parin tonnin tilejä ja kyllä ne opiskelijasta mukavalta tuntui.

Toki molemmissa oli niitä alan konkareita jotka sai järjettömästi myyntiä ja palkkaa ja sitten niitä jotka myivät huonosti/luovuttivat nopeasti. Mutta jos vähääkään osaa myydä niin talossa kyllä pysyy.

Aah ikävä vähän noita legendaarisia aikoja.:)))

Vierailija
15/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buhuu, poikaani on huijattu. Jos noin ottaa päähän, miksei 'lapsi' eli työssäkäyvä ihminen itse kerro kokemuksistaan vaan äiti keuhkoaa ihan kuin häntä itseään olisi kohdeltu kaltoin. Kliseistä mutta ei voi mitään: ihme hyysäystä, pitäskö napanuora katkaista ja antaa pojan käydä itse omat taistelunsa. Kulisseissa pitää tukea, mutta että äiti avautuu keskustelupalstalla - se on jo noloa..

Vierailija
16/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 2 päivää ja lopetin. Ei ollut mun juttu ja nuo palkka-asiat oli itsellekin et mitä vittua te täällä työntekijöillenne yritätte maksaa! Muutenkin epäilytti koko homma, koska laitoin sähköpostilla jonkun diipadaapa avoimen hakemuksen ja tunnin sisään soitti ja sano et hienoo tuu käymää huomenna toimistolla..!

Vierailija
17/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse kerran Buusterin työhaastattelussa, ja jäi kyllä omituinen kuva firmasta. Kun esimerkiksi kysyin että kuinka paljon se takuupalkka on, niin sain vaan omituista jauhantaa pisteistä ja kertoimista jne, ei mitään konkreettista rahamäärää. Kyllä varmasti montaa nuorta työntekijää kusetetaan.

Vierailija
18/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buhuu, poikaani on huijattu. Jos noin ottaa päähän, miksei 'lapsi' eli työssäkäyvä ihminen itse kerro kokemuksistaan vaan äiti keuhkoaa ihan kuin häntä itseään olisi kohdeltu kaltoin. Kliseistä mutta ei voi mitään: ihme hyysäystä, pitäskö napanuora katkaista ja antaa pojan käydä itse omat taistelunsa. Kulisseissa pitää tukea, mutta että äiti avautuu keskustelupalstalla - se on jo noloa..

En avaudu. Haluan vain kertoa, että kannattaa kaksi kertaa miettiä haluaako turvautua esimerkiksi tähän "kesätyöpaikkaan" vai hakea jatkuvasti kaikkea muuta. Opiskelijoilla nuo palkat ei riitä välttämättä edes vuokraan. Ja syy miksi minä kerron tästä täällä on se, että poikani liikkuu luultavasti ihan eri palstoilla kuin täällä -ap

Vierailija
19/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan syystä varoitellaan! Ja kyllä täälläkin käy nuoria, jotka voivat huomata tämän keskustelun.

Vierailija
20/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse kerran Buusterin työhaastattelussa, ja jäi kyllä omituinen kuva firmasta. Kun esimerkiksi kysyin että kuinka paljon se takuupalkka on, niin sain vaan omituista jauhantaa pisteistä ja kertoimista jne, ei mitään konkreettista rahamäärää. Kyllä varmasti montaa nuorta työntekijää kusetetaan.

Mulla sama homma. Kävin siellä haastattelussa pari v sitten huhtikuussa kun etsin kesätöitä. Kerroin et kiva palkkamäärä olisi 1300-1500e. Haastattelija katsoi silleen "niin..." ja alkoi kertomaan niistä helvetin pistejärjestelmistä mitä ne käyttää, tosi hankalat tavallaan siinä heti keskittyä kun toinen kyselee onko kysyttää, onko kysyttävää yms. Otin paikan, mutta onneksi pääsin sitten Itellalle lajittelu/jakohommiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme