Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saan miehen hankkimaan vauvalle tarvikkeita?

epätoivoinen
02.03.2016 |

Tilanne siis tämä, saadaan minun äidiltä vaunit ja vaatteita, sekä turvakaukalo, hoitopöytää meille ei tule koska keksin järkevämmän ratkaisun. Pinnasänky hankitaan vasta syksyllä, sitä ennen vauva nukkuu perhepedissä meidän kaa. Mulla ei oo mitään tuloja(en saa työttömyysrahaa) ja nyt kun olisin päässyt hetkeksi töihin ja kerryttänyt vähän säästöjä vauvaa varten, niin synnytys uhkasi käynnistyä, 4viikkoa saikkua, sinne meni ne rahat. Vauvalle tarvii hankkia sitteri, amme jaloilla(minun selkäongelmien takia) ja imetystyyny, jonka varmaan teen itse. Löysin netistä nyt todella edullisesti sitterin, hurjalla alennuksella ja sanoin miehelle että täytyisi tilata tuo. Mies ei suostu tilaamaan, koska "tässähän on vielä hyvin aikaa". Lisäksi hänen täytyy tilata itsekkin kaikkea, ja kun tiedustelin että mitä, niin vastaukseksi sain sähkötupakan nesteitä. SIIS IHANKO OIKEASTI? Millä saan perusteltua tai saan hänet ymmärtämään että aikaa ei oikeasti ole, ja että se sitteri on hiukan tärkeämpi kun e-nesteet? Jokainen päivä eteenpäin on plussaa, ja synnytys on koko ajan käsillä. Oon saanut välillä estolääkettä ettei näin aikasin syntyisi.

Mieheni käy siis töissä ja saa ihan minipalkkaa jolla pärjäämme kohtalaisesti. Kerroin tilaavani sitten sitterin laskulle, mutta kuulemma en voi tehdä näin sillä minulla ei ole sitä varaa maksaa jolloin luottotietoni menevät. Suutuin sitten miehelleni ja nyt mökötän makkarissa kun minulla ei enää sanat eikä ideat riitä. Hän ei ole tehnyt mitään hankintoja vauvaa varten.

Niin ja siis viikkoja on nyt kasassa 29.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisten miesten kanssa te oikein teette lapsia ja miksi!?

Ymmärrän, jos vahinko mutta jos tieten. En voi ymmärtää!

Itse valitsin lapselleni isän todella tarkkaan.

Enkä nyt tarkoita vain sitä, että on kykenevä elättämään lapsensa vaan kuka tekee lapsen miehen kanssa, josta tietää jo etukäteen, ettei auta lapsen hoidossa vaan lähtee esim baariin?

Lapsenhoito on rankkaa työtä ilman omanapaista lusmumiestäkin.

Mitä te oikein ajattelette!?

Vierailija
62/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta kuviossanne on se, että olet nyt miehen armoilla ja hän käyttää valtaansa häikäilemättömästi. Tuosta ei hyvää seuraa. Jatkossa tilanne voi vielä pahentua, kun mies huomaa että voi tehdä mitä haluaa. Kuulostaa epäterveeltä.

Mieti miten Oikea Perhe toimisi ja pidä omista ihanteistasi kiinni. Älä jää kärsimään ahdistavaan suhteeseen.

Laita ukko pihalle jos ei tahti muutu heti. Saisit yhteiskunnan avun. Voi olla että äijästä on vain haittaa sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja, ihmiset taas osaa olla empaattisia. Kysellään ja heitetään oletuksia asioista mihin ap on jo aijemmissa viesteissä vastannut.

Miksi täällä syyllistetään naista siitä, että 6v suhteen jälkeen mies heittäytyy urpoksi kesken toivotun raskauden? Kuka ei haluaisi, että lapsen synnyttyä olisi jo kotona asiat niinkuin haluaisi niiden olevan? Sitteri ja amme jaloilla ei ole mun mielestä liiallisia toiveita.

Aplle tsemppiä ja puhu miehelle, että aikooko hän olla yhtä urpo loppu elämän vai onko hänellä itsellä nyt stressiä vauvan tulosta.

Vierailija
64/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi rahajuttu voi hyvin olla totta. Itse joskus aloitin omaehtoisen opiskelun töiden ohessa, sitten tulikin lomautus, ei oikeutta opintotukeen eikä työttömyyspäivärahaan. Puoli vuotta ilman rahaa, toimeentulotukeakaan ei saanut kun mies töissä. Mutta mies myös mukisematta maksoi kaiken. Silloin ei vielä ollut lasta.

Jos sulla nyt on menossa rv29, reilun kuukauden päästä saat jo äitiysrahaa ja voit ostaa mitä tarviit.

Minä kyllä saan äitiysrahani vasta 8.4 ja laskettu aika on 11.4- eli ei AP saa niitä reilun kuukauden päästä vaan parikin joutuu odottamaan ellei aikaista äitiyslomalle jäämistä

Vierailija
65/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana mene käymään kelalla, selvitä mihin tukiin/tukeen olet oikeutettu, ei kelan päivärahaan/työmarkkinatukeen tarvitse mitään päivien täyttymistä, vaan mikäli olet ilmoittautunut te-toimistoon työttömäksi työnhskijaksi ja työkkäri antaa lausunnon, saat hakea rahaa kelalta. Mikäli et ole työkunnossa, pyydä sairalomaa lääkäriltä, lääkärintodistuksella voit hakea sairauspäivärahaa kelasta. Sulla on jo sen verran viikkoja, että toki voit piakkoin jäädä varhennetulle äitiyslomalle, mutta kannattaa huomioida, että äitiysloma lyhenee vastaavasti sitten loppupäästä.

Mikäli et kelalta saa mitään, ota yhteyttä sosiaalitoimistoon ja selvitä, saatko sieltä toimeentulotukea.

Älä murehdi täällä pelotellun sairaalamaksun suhteen, kun saat laskun, soitat heti sairaalan/sairaanhoitopiirin laskutukseen ja pyydät saada maksaa laskun osissa, se onnistuu kyllä pienissäkin erissä. Omasta sairaalassaolostasi maksat about nelisenkymppiä/vrk,nvaivasta ei mene synnärillä ollessa erillistä maksua. Mikäli vauva joutuu olemaan lastenosastolla, maksatte hoidosta viikon ajalta, jonka jälkeen maksua ei kerry enempää.

Mitä tulee noihin tarvikkeisiin, niin älä hätäile niitten kanssa. Ymmärrän kyllä, että esikoisen kohdalla iskee jo kovastikin pesänrakennusviettiä päälle ja tuntuu että kaikki on oltava just nyt tiptop. Mutta sulla on vielä aikaa tehdä nuo hankinnat, hoida nyt tuo sun oma tulopuoli kuntoon ekana. Äitiysloma ja äitiyspvraha alkavat jo n. 1kk ennen laskettua aikaa, ehdit vielä silloinkin sen sitterin hankkia. Nyt vaan lepäät ja makoilet, eiköhän raskauskin etene ihan hyville viikoille sillä tavalla, ja sulla on aikas tässä briiffata sitä miestäkin niitten hankintojen suhteen. Miehen voi olla vaikea käsittää niita juttuja, mutta selität sille, että niillä on ehdottomasti sulle tosi iso merkitys, että voisiko ne hankinnat tehdä vaikka seuraavasta palkasta.

Tsemppauksia, kyllä ne asiat siitä suttaantuu, koita nyt vaan ottaa letkeästi, että vauva pysyttelisi vielä mahassa kasvamassa!

Vierailija
66/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vauva pestiin suihkussa, ei tykännyt kylvystä ollenkaan.

Sitterissäkään ei viihtynyt.

Suurempi ongelma teillä, ap, on se että olet taloudellisesti täysin miehen armoilla. Miettisin tarkkaan jatkanko tuollaisen miehen kanssa; kun mahdollisesti vaativakin vauva-arki alkaa, miehestä ei välttämättä ole mitään apua. Ota yhteys sosiaalitoimeen ja/tai diakoniaan. Ilmaisia vauvanvaatteita- ja tarvikkeita jaetaan sitäkin kautta.Facessa on erilaisia lastentarvikekirppiksiä ja Annetaan ilmaiseksi -ryhmiä. Itsekin olen lahjoittanut mm. pinnasängyn ja vaatteita sitä kautta.

Vierailija
67/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitteriä ei kannata ostaa. Vauva ei välttämättä viihdy siinä lainkaan. Amme jaloilla on hyvä, eikä maksa paljoa ne jalat edes kaupassa. Muutaman kympin.