Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten saan miehen hankkimaan vauvalle tarvikkeita?

epätoivoinen
02.03.2016 |

Tilanne siis tämä, saadaan minun äidiltä vaunit ja vaatteita, sekä turvakaukalo, hoitopöytää meille ei tule koska keksin järkevämmän ratkaisun. Pinnasänky hankitaan vasta syksyllä, sitä ennen vauva nukkuu perhepedissä meidän kaa. Mulla ei oo mitään tuloja(en saa työttömyysrahaa) ja nyt kun olisin päässyt hetkeksi töihin ja kerryttänyt vähän säästöjä vauvaa varten, niin synnytys uhkasi käynnistyä, 4viikkoa saikkua, sinne meni ne rahat. Vauvalle tarvii hankkia sitteri, amme jaloilla(minun selkäongelmien takia) ja imetystyyny, jonka varmaan teen itse. Löysin netistä nyt todella edullisesti sitterin, hurjalla alennuksella ja sanoin miehelle että täytyisi tilata tuo. Mies ei suostu tilaamaan, koska "tässähän on vielä hyvin aikaa". Lisäksi hänen täytyy tilata itsekkin kaikkea, ja kun tiedustelin että mitä, niin vastaukseksi sain sähkötupakan nesteitä. SIIS IHANKO OIKEASTI? Millä saan perusteltua tai saan hänet ymmärtämään että aikaa ei oikeasti ole, ja että se sitteri on hiukan tärkeämpi kun e-nesteet? Jokainen päivä eteenpäin on plussaa, ja synnytys on koko ajan käsillä. Oon saanut välillä estolääkettä ettei näin aikasin syntyisi.

Mieheni käy siis töissä ja saa ihan minipalkkaa jolla pärjäämme kohtalaisesti. Kerroin tilaavani sitten sitterin laskulle, mutta kuulemma en voi tehdä näin sillä minulla ei ole sitä varaa maksaa jolloin luottotietoni menevät. Suutuin sitten miehelleni ja nyt mökötän makkarissa kun minulla ei enää sanat eikä ideat riitä. Hän ei ole tehnyt mitään hankintoja vauvaa varten.

Niin ja siis viikkoja on nyt kasassa 29.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amme jaloilla on niin kauan turha kunnes et voi kummarrella ja kyykkiä. Toki turhahan se siltikin on jos lasta ei meinaa ikinä pestä..

Ap

Lapsen kanssa joutuu aika paljon kumarrella ja kyykkiä vuosien saatossa. Mun 1,5 vuotiasta ei ole koskaan pesty ammeessa, suihkussa vaan. 

Vierailija
42/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepeti on huono idea jos selkä on jo nyt huono ja mies välinpitämätön. Lapsi nukkuu hyvin laatikossa jonkin aikaa ja sänkyjä saa halvalla ja annetaan poiskin. Rahan suhteen (ja miehen) suosittelen eron harkitsemista. Tai ainakin niin että kerrot suoraan miehelle miltä tuntuu kun tukea ei saa vaikeassa tilanteessa johon hän on suoraan osallinen. Kun tietää että vaikeammaksi menee raskauden edetessä. Jos lähdöllä uhkailu paljastaisi mikä mies on miehiään, ilahtuuko vaan kun pääsee eroon vai herääkö sumustaan oikeaksi isäksi.

Miehellä jota ei lapsi kiinnosta et tee mitään ja rakkauden rippeetkin kuolevat hyvin nopeasti vauva aikana.

Tee jotain nyt.

Ps. Miten miehen perhe, voitko saada tukea sieltä? Halutaanko lastenlasta? Oma suku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan suihkua, meillä myös pääasiassa suihkuteltiin kun vauva ei pitänyt ammeesta.

Nyt pari vuotta myöhemmin on yhä hyvin innoissaan suihkusta.:)

Vierailija
44/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saan perusteltua tai saan hänet ymmärtämään että aikaa ei oikeasti ole, ja että se sitteri on hiukan tärkeämpi kun e-nesteet?

Et millään. Priorisointi tapahtuu ensisijaisesti tunteen kautta ja vain pakotettuna järjestystä voi muuttaa. Mies asettaa oman nautintonsa vauvan hyvinvoinnin edelle ja myös sinun edellesi. Hän taitaa olla vielä täysin keskenkasvuinen tai vain itsekäs.

Vierailija
45/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuun ja kysy neuvoa mitä tilanteessanne voisi tehdä. Sieltä he auttavat. Kannattaa myös kysellä seurakunnalta apua, sieltä saattaisi saada lahjoituksena jotain lasten tavaraa ja vaatetta.

Vierailija
46/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka muuten ajattelitte maksaa synnytyksen? Jos vauva tulee etuajassa sairaalalasku on suurempi jos joudutte viettämään sairaalassa useampia päiviä

Vierailija
47/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä menee omat tarpeet lasten tarpeiden edelle. Aika monella muullakin miehellä.

Mitä idiootteja täällä taas vastailee. Koittakaa ite selkä paskana kyykkiä lasta kylvettämässä. Vai ettekö kylvetä kakaroitanne?

Jos mun selkä olisi kipeä, niin kyllä mun mies kylvettäisi lapsen ihan mielellään.

Vierailija
48/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko hakenut sairauspäivärahaa?

Turvakaukaloa voi käyttää sitterinä ja amme pöydälle.

Ja tuollaisesta miehestä kannattaa hankkiutua eroon.

TURVAKAUKALOA EI SAA KÄYTTÄÄ SITTERINÄ. Aiheuttaa pahoja ongelmia tulevaisuudessa pienelle.

Vierailija
49/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tommonen "mies". Erottiin raskausaikana. Vauvalle hankin kaiken tarpeellisen itse (kaukalo, vaunut, sänky, vaatteet). Isän vanhemmilta vauva sai rahakuoren, jonka isä otti itselleen ja käytti ilmeisesti varpajaisiin tms yhtä järkevään.

Ammeen sijaan vauvan kanssa voi käydä vaikka yhdessä suihkussa. Sitterin ostin tori.filtä käytettynä vitosella. Sitteriin kauratyynyjä/pusseja ja vauva pyyhkeeseen kiedottuna sitteriin lepäämään, niin äiti voi peseytyä loppuun. Sitterin ei tartte mikään kummonen olla. Parempi pitää vauvaa paljon sylissä ja äitiyspakkauksen laatikkokin käy alkuun kehdosta.

Ja ap et voi toista muuttaa tai pakottaa. Ehkä joskus isä laittaa lapsen tarpeet omiensa edelle. Tai ehkä ei. Mutta siutä olen isän kanssa samaa mueltä, että laitat nyt liikaa painoarvoa ihan turhille asioille, jos kerta kaikki tarpeellinen on jo suurimmaksi osaksi hankittuna.

Vierailija
50/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi rahajuttu voi hyvin olla totta. Itse joskus aloitin omaehtoisen opiskelun töiden ohessa, sitten tulikin lomautus, ei oikeutta opintotukeen eikä työttömyyspäivärahaan. Puoli vuotta ilman rahaa, toimeentulotukeakaan ei saanut kun mies töissä. Mutta mies myös mukisematta maksoi kaiken. Silloin ei vielä ollut lasta.

Jos sulla nyt on menossa rv29, reilun kuukauden päästä saat jo äitiysrahaa ja voit ostaa mitä tarviit.

Vierailija
51/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa pösilö mies sulla!Etkä säkään kirjotukses perusteella miltäkään järjen jättiläiseltä vaikuta.

Vierailija
52/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotukseni on, että vauva jätetään hankkimatta. Miksi sitä sitten pitää väen väkisin tähän maailmaan pukata?

Vierailija
53/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Minusta te molemmat kuulostatte hölmöiltä. 

Vierailija
54/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla sen äitiysavustuksen saa? Oletko jo hakenut? Jos sulle on tulossa jo vaateita äidiltä, ei kannata ottaa äitiyspakkausta. Sillä parilla sadalla ostaa jo paljon tarvikkeita.

Vierailija
55/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sun erityisäitiysraha tai mikä se nyt on, on? Onhan sulla nyt jotain tuloja oltava?

Ei oo mitään, muutakuin tt-tuki mutta sitäkään eivät myönnä koska avioliitto ja miehen palkka.

Erityisäitiysrahasta en oo kuullutkaan? Vaikka kelassa kävinkin juttelemassa onko mitään tukea mitä voisin saada.

Ap

Jos mies on minimipalkalla, ja sinulla ei tuloja, niin todennäköisesti teillä täyttyy toimeentulotuen edellytykset.  Katso kuntasi sosiaalitoimen sivuilta, kuinka paljon teidän pitäisi saada rahaa pariskuntana jotta toimeentulotukea ei myönnettäisi. 

Meillä lapset tehtiin niin, että minä olin pienellä osa-aikaisella palkalla ja samalla opiskelin. Mies taas tienasi ihan ok rahaa. Sellainen järjestely vaatii kyllä ihan jo vuosien puhetta asioista ennen lapsen yrittämistä, yhteisen tahtotilan ja sen että toisella sentään on ne hyvät tulot. Sulla on helpompi yksin kuin tuollaisen miehen kanssa, jolle tupakkinesteet menee vauvantarvikkeiden edelle - ja vielä pikkupalkasta kehtaa törsätä tuommoisiin mieluummin.

Mutta mitä niihin vauvahankintoihin tulee, niin kyllä sulla on aikaa. Vaikka vauva syntyisi nyt, niin ette te sitä kotiin heti saisi. Olisin enemmän huolissani sairaalalaskusta, joka tulee siis sinun nimelle. Soita kelaan ja ota selvää varhennetun äitiyspäivärahan mahdollisuudesta. Olet myös oikeutettu sairaspäivärahaan. Varaa myös neuvolasta aikaa johonkin perheneuvontaan tai muuhun sellaiseen. Se sitterin hankinta on pienin ongelmistanne.

Vierailija
56/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla kohta ala jo äitiyspäivärahat juosta? Silti kuulostaa omituiselta ettet saa edes sairauspäivärahaa vaikka selkä mennyt?

Tosiaan, sitteri ei vielä tässä vaiheessa ole tärkein mutta olisimpa itse aikanaan tajunnut ostaa tuon jalallisen ammeen. Olisi helpottanut vauvan pesemistä huomattavasti.

Vierailija
57/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on nyt ihan pakko kysyä.. Miksi teet lapsen tuollaisen ihmisen kanssa? 

Ja mun on pakko kysyä, miksi teet, ap, ylipäätään lapsen, jos oot noin persaukinen?

Vierailija
58/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oli ihan pieni, pidin kylpyammetta pesukoneen päällä. Ei tarvinnut kyykkiä. Sitteri saatiin kaverilta, sekään ei ollu välttämätön. Ei E lapsi montaa kk siinä makoillut, eikä häntä edes saa siinä kovin paljon pitää. mun mies oli kans tuollainen meillä on kyllä aikaa tyyppi. Meinas, että vaunutkin käydään hakemassa samalla kun tullaan synnäriltä kotiin. :D

Mutta nyt ihan oikeasti tyttö järki käteen ja kirpparille. Vauva on pieni vain niin hetken, että mieti tarkkaan mitä voit jättää ostamatta ja mitä saat halvalla kirpparilta.

Vierailija
59/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuullaan nyt tässä vain toisen osapuolen mielipide. Tuleva äiti on bongannut netistä unelmiensa sitterin, joka on ainutlaatuisessa tarjouksessa juuri nyt, mutta mies ei halua ostaa sitä nyt. Vauvaa ei vielä ole ja vaikka olisikin, hän ei tarvitse sitteriä pitkään aikaan. Mies haluaa tupakan nesteitä ja käydä viihteellä kavereidensa kanssa tänä viikonloppuna, eikä se onnistu, jos hän käyttää rahansa sitteriin, jolla ei ole vielä mitään käyttöä. Minusta miehen ei ole pakko ruveta ostamaan sittereitä tässä vaiheessa, jos ei halua. Naisena kysyisin mieheltä kauniisti, että ostaako hän sitterin ja ammeen seuraavasta tai sitä seuraavasta palkasta. Silloin mies pystyisi varautumaan asiaan.

Tästä jutusta ei käy myöskään selville kuinka paljon ap on jo käyttänyt rahaa vauvan vaatteisiin ja kaikenlaiseen pikkutarvikkeeseen ja onko sitä sorttia, jonka pitää opiskelijabudjetista huolimatta saada uusi sänky ja vaunut tiettyä merkkiä. Lapseen saa halutessaan menemään ties kuinka paljon rahaa. Meillä ensimmäinen uutena ostettu asia oli turvaistuin. Sen halusimme tietyn merkkisenä. Muutamat bodyt ja housut kyllä ostin ihan vasn kun halusin, vaikka otimme pakkauksen ja saimme vaatetta käytettynä.

Vierailija
60/67 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla kohta ala jo äitiyspäivärahat juosta? Silti kuulostaa omituiselta ettet saa edes sairauspäivärahaa vaikka selkä mennyt?

Tosiaan, sitteri ei vielä tässä vaiheessa ole tärkein mutta olisimpa itse aikanaan tajunnut ostaa tuon jalallisen ammeen. Olisi helpottanut vauvan pesemistä huomattavasti.

Mulla tulee ainakin ensimmäinen äitiyspäiväraha päivä ennen laskettua aikaa muistaakseni. Eihän se heti tilille tule, kun alkaa kulkemaan, vaan vasta 30 päivän jälkeen. Varhennettuna olisi sen sijaan ihan järkevää ottaa tuossa tilanteessa. Suurin osahan ihmisistä taitaa joutua viettämään palkanmaksusta riippuen (maksetaanko palkkaa aina menevältä kuulta, vai edelliseltä)  ainakin sen kuukauden ilman tuloja odotellen äippärahaa.