Ärsyttää, kun isotissisenä ei voi olla hetkeäkään ilman rintsikoita
Tulin just suihkusta ja ois kiva loppu ilta olla vain ilman rintsikoita, mutta ehei, ei tietenkään. Tissit eivät unohda muistuttaa olemassaolostaan. Tuntuvat tosi inhottavan raskailta säkeiltä ilman liivejä kun tuossa roikkuvat.
Aamullakin kun herää, ois kiva hetki olla ilman. Mutta ei tietenkään, heti kun nousee ylös niin tuntee taas kuinka ne roikkuu ja painaa. Tosi epämukava tunne ja heti pitää laittaa rintsikat päälle.
Mä inhoan rintsikoita. Mulla on ihan alusvaate liikkeestä ostetut, oikean kokoiset (myyjä ihan mitannut vieläpä rinnanympäryksen), mutta siltikin mä vihaan rintsikoita yli kaiken. Ne ei koskaan tunnu mukavilta ja luonnollisilta päällä.
Monesti mietin, kuinka ihanaa ois, kun omistaisi pienemmät, pystymmät ja timmimmät tissit. Vois olla välillä ilman rintsikoita..
Suihkustakin kun tulee, niin vituttaa alkaa ähertään noita rintsikoita päälle, kun haluais vaan olla ilman, tuntuu paljon rennommalta.
Onko kellään muilla samanlaista tunnetta vai oonko jotenkin omituinen, kun rintsikoiden pukeminen päälle tuottaa tuskaa? :D
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeilumielessä jätin rintsikat pois, nyt en osaisi enää pitää niitä. Kaikki kokolaskurit antaa mulle eri tulokset, joidenkin mukaan oon B-kuppi vaikka rinnanympäryksen ja -aluksen mittaero on joku 2,5cm...
Ja mitä kontribuutiota tämä ulostulo toi tähän isorintaisten keskusteluun siitä, miten kurjalta tuntuu elää painavien rintojen kanssa?
Mulla ei edes ole kovin isot, mutta siitä huolimatta ne ällöttää. Olen sinkku, elän yksin,joten kotona voin pukeutua miten vain. Ulos lähtiessä puen aina tiukat urheiluliivit, jotka pienentävät ja estävät liikkumisen. Pukeudun aina löysään yläosaan, haluan peittää utareeni. Häpeän näyttää rintojani sekä takapuoltani, peitän vaatteilla itseni,huolimatta siitä, että olen normaalipainoinen. Koen kiusalliseksi miesten katseet.
Elämä oli kamalaa jättirintaisena, noloa ja epämukavaa. Missään en kehdannut olla ilman rintsikoita. Enkä kyllä halunnutkaan, koska se tuntui niin inhottavalta. Pahinta oli jotkut saunaillat ja uimahallit. Ja jos piti olla yötä jossakin vieraassa paikassa. Silloin vedin rintsikat yöpaidan allekin, ja nukuin niiden kanssa, koska en halunnut kenenkään näkevän, miten ällötykset roikkuu yöpaidan alla. Ja mikä hulluinta, jopa synnytyksessä häpesin kävellä käytävällä sairaalan aamutakissa, kun odottelin tositoimiin pääsyä. Silloin tissit olivat muhkeimmillaan, ehkä 90H.
Yksi elämäni parhaita päätöksiä oli mennä rintojen pienennykseen. Siitä on jo kymmenisen vuotta. Ei roiku enää. Voin olla ilman rintsikoita, en siis missään töissä, mutta kotona olen usein. Näyttää ihan tavalliselta nyt, ja vaatteet sopii päälle.
Vierailija kirjoitti:
Monesti mietin, kuinka ihanaa ois, kun omistaisi pienemmät, pystymmät ja timmimmät tissit.
Ää -- lä hyvä nainen hulluja puhu!
Oletko vapaa? Haluaisin tavata Sinut.
Sanoppa kuppikoko niin käytän mielikuvitusta.
Hoitohärra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti mietin, kuinka ihanaa ois, kun omistaisi pienemmät, pystymmät ja timmimmät tissit.
Ää -- lä hyvä nainen hulluja puhu!
Oletko vapaa? Haluaisin tavata Sinut.
"Sinut". Tissit sinä haluat tavata!
Vierailija kirjoitti:
Mäki inhoon rintsikoita! Onneks omat ei ihan niin isot etten ollenkaan voisi olla ilman, mutta enimmän aikaahan ne on päällä oltava. Aina jostain hiertää, kiristää tai olkainta pitää nostaa. Ja useammat parit kalliita myyjän avustuksella ostettuja rintsikoita on.
Sekin on, että jossei oo rintsikoita kotona päällä ja vähänkin tekee jotain niin tissin kynätelinekohta alkaa hiota. Ei oo aina kivat nää tissit.
Oletko kokeillut sujauttaa paidan noihin kynätelinekohtiin? Minusta se on oikein kivan tuntoinen. Ei hiosta. Minäkin tykkään olla ilman rintsikoita. Olis kiva olla niin aina, mutta ei oikein kehtaa, kun heiluvat ja nännitkin jöpöttää ihan kamalasti. Mummot ja papat sais kaupassa kohtauksen jos näillä rynnisin sinne.
I FEEEEL U!!! Oon tota samaa monesti miettinyt mutta en oo kai sit ääneen sanonut..sä sanoit munki puolesta! Joo, onhan sitä kaarituettomia ja urheiluliivejä yms. "mukavia" vaihtoehtoja mutta ku haluais joskus olla ilman!!! Ja haluaisin joskus valita sellasen selästä avoimen mekon tai topin tms.. Niin ettei sit tarvis ostaa erikseen vielä jotain spessuliivejä sen yhden paidan mukaan.. Kun lopetan imettämisen, hankin luultavasti pienet ja terhakat silarit. Aamen.
Voi ei :( on sitä näköjään ongelmia suurienkin rintojen kanssa. En ole aiemmin ajatellut. Olen kuvitellut, että sellainen olisi yhtä juhlaa ja miehetkin tykkäis. Mut ehkä se on niin, että jokaisessa asiassa on niitä hyviä ja huonoja puolia.
No ei tämä tosiaan mitään juhlaa ole.
Suuret rinnat painaa ja aiheuttaa kipuja. Pakko on pitää aina tukevia rintsikoita että pystyy olemaan.
Eikä se huomiokaan usein mitään kivaa ole.
Oma mieheni ei ole "tissimiehiä" ja varmaan osittain siksi saikin huomioni. Hän osasi suhtautua minuun kuin normaaliin ihmiseen eikä pitänyt minua pelkkänä tissiobjektina.
Kokoni on 70K, enkä pysty edes nukkumaan ilman liivejä 😐
Ainoa asia mistä pidän omissa pienissä rinnoissa on mukavuus. Ja omatkin tissit turpoavat ja kipeytyvät ennen menkkoja, joten voin kuvitella kuinka kivuliasta isompien rintojen kanssa mahtaa olla...
Vierailija kirjoitti:
Tulin just suihkusta ja ois kiva loppu ilta olla vain ilman rintsikoita, mutta ehei, ei tietenkään. Tissit eivät unohda muistuttaa olemassaolostaan. Tuntuvat tosi inhottavan raskailta säkeiltä ilman liivejä kun tuossa roikkuvat.
Aamullakin kun herää, ois kiva hetki olla ilman. Mutta ei tietenkään, heti kun nousee ylös niin tuntee taas kuinka ne roikkuu ja painaa. Tosi epämukava tunne ja heti pitää laittaa rintsikat päälle.
Mä inhoan rintsikoita. Mulla on ihan alusvaate liikkeestä ostetut, oikean kokoiset (myyjä ihan mitannut vieläpä rinnanympäryksen), mutta siltikin mä vihaan rintsikoita yli kaiken. Ne ei koskaan tunnu mukavilta ja luonnollisilta päällä.
Monesti mietin, kuinka ihanaa ois, kun omistaisi pienemmät, pystymmät ja timmimmät tissit. Vois olla välillä ilman rintsikoita..
Suihkustakin kun tulee, niin vituttaa alkaa ähertään noita rintsikoita päälle, kun haluais vaan olla ilman, tuntuu paljon rennommalta.
Onko kellään muilla samanlaista tunnetta vai oonko jotenkin omituinen, kun rintsikoiden pukeminen päälle tuottaa tuskaa? :D
Rintsikoidesi koossa voi olla vielä korjattavaa, ei niiden pitäisi tuntua juuri miltään päällä kun ovat oikean kokoiset. Ei ne erikoisliikkeiden myyjätkään ole aina oikeassa.
En mäkään voi olla ilman rintsikoita vaikka tissit ovat hyvin pienet. Minulla on nääs A-kupin ketunnokat enkä kehtaa näyttäytyä ilman liivejä kun rinnat törröttää jopa paksujen vaatteiden läpi kuin pienet kolmionmalliset vuorenhuiput. Topatuilla rintsikoilla näyttää normaalin pyöreiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on E kokoset liivit, mutta oon käyttäny myös D ja C kokosiakin. Nämä nykyiset, sieltä alusvaateliikkeestä ostetut on E ja toiset samasta liikkeestä ostetut D.
Ei nämä missään navasa asti sentään roiku, mutta kuitenkin sen vertaa että sen tuntee ja on epämukavaa, jos ei ole liivejä. Kyllähän ne isommat rinnat aina painaa.
Nämä eivät kuitenkaan aiheuta mulle mitään niska-hartia-selkä ongelmia (ei nämä niin isot mötjäleet ole) joten ei ole käynyt mielessäkään pienennysleikkaus.
AP
Mulla 70F (jotkut liivit E, riippuu merkistä) ja pystyn kyllä olemaan ilman liivejä.
D Ja C kuppi ei ees ole niin isot? Ihan normaalikokoiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on E kokoset liivit, mutta oon käyttäny myös D ja C kokosiakin. Nämä nykyiset, sieltä alusvaateliikkeestä ostetut on E ja toiset samasta liikkeestä ostetut D.
Ei nämä missään navasa asti sentään roiku, mutta kuitenkin sen vertaa että sen tuntee ja on epämukavaa, jos ei ole liivejä. Kyllähän ne isommat rinnat aina painaa.
Nämä eivät kuitenkaan aiheuta mulle mitään niska-hartia-selkä ongelmia (ei nämä niin isot mötjäleet ole) joten ei ole käynyt mielessäkään pienennysleikkaus.
AP
Mulla 70F (jotkut liivit E, riippuu merkistä) ja pystyn kyllä olemaan ilman liivejä.
Jos olis 85D niin rinnat painaisivat enemmän. Sun rinnanympärys on 90-95? Mulla 115 ja rinnat ovat raskaat ja tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Suurin osa (isorintaisista) naisista käyttää liian pientä kuppikokoa isolla ympärysmitalla. Varmaan johtuu ikivanhasta käsityksestä että A=pieni, B ja C ns. normaaleja, D=iso ja siitä ylöspäin olevat kirjainkoot ovat jotain ihan valtavan suurta. Moni ei myös oikein hiffaa ympäryksen vaikuttavan kupin kokoon, tässäkin ketjussa ilmoitetaan olevan esim. D-kupin rinnat. Vaikkapa 65D ja 90D ovat ihan eri kokoiset, ensimmäiset ovat pikkuiset ja jälkimmäisissä alkaa jo olla kokoa.
Kauppojen liivikokovalikoima suomessa on myös surkea, isommat kirjainkoot yhdistetään melkein aina isompaan ympärysmittaan (80->).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
D Ja C kuppi ei ees ole niin isot? Ihan normaalikokoisetJos olis 85D niin rinnat painaisivat enemmän. Sun rinnanympärys on 90-95? Mulla 115 ja rinnat ovat raskaat ja tiellä.
Äijät sekoittavat tissien ja oman ympärysmittansa
Changen liikkeessä mut mitattiin 65I, jotkin liivit on 70H. Itselleni ne ovat rasittavan suuret, vaikka eivät näytä niin isoilta muuhun vartaloon verrattuna koska olen erittäin pitkä. Joillain normimittaisella naisella ne näyttäisivät suurilta.
Olen yrittänyt totuttautua kotona olemaan liivittömänä vaikka nämä on painavat ja tiellä ja inhottaa jos nänni hipaisee ovenkarmia huoneesta poistuessa, hah. Ainoa positiivinen asia on tiimalasiefekti, näyttää kivalta kapean vyötärön kanssa. Miehiltä saanut vain limaisia kommentteja ja tuntuu että tissit onkin ainoa seikka miksi kelpaan joillekin.
Olisipa vaan pienet tisut.
Jotenkin mulla alkoi panettamaan tämä ketju, tissit, nam!!!
Itse kokeilumielessä jätin rintsikat pois, nyt en osaisi enää pitää niitä. Kaikki kokolaskurit antaa mulle eri tulokset, joidenkin mukaan oon B-kuppi vaikka rinnanympäryksen ja -aluksen mittaero on joku 2,5cm...