Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjämieheni kannattaa TES:n poistoa - riita aiheesta

Vierailija
01.03.2016 |

Itse olen siis ihan "vain" kaupan kassalla töissä, nollatuntisopimuksella. Nyt vielä jos poistetaan TES niin mikä on mun ja monen muun tulevaisuus? Mies näkee tämän ihan vain hyvänä asiana työnantajan näkökulmasta; voi maksaa palkkaa vaikka 6e/tunti sanoen, että ota tai jätä, ovella on jonoa ja saa vielä huimasti isommat voitot firmalleen. Riita tuli, kun yritin puolustaa työntekijän näkökulmaa jota mies ei ymmärtänyt ollenkaan. Pitää kuulemma sitten toinenkin työ ottaa, ellei palkka riitä menoihin. Tulee pitkät tarhapäivät yh-äitien lapsille, sanoin ja mies vaan tuhahti että eipä ole hänen ongelmansa. Olen vähän järkyttynyt mieheni asenteista, veti kyllä hiljaiseksi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Suomessa kun feministiset demarit, vihurit ja vasurit on tuhlannut rahat ja tehnyt tuhoja paisuttamalla valtion virkamieskoneiston ja sosiaalihuollon poskettomaksi, niin tässä on tulos. Jos ei ole kouluja käynyt ja on tyhmä niin 6€/h palkka on ihan hyvä, sillä tulisi toimeenkin jos ei olisi tota työttömien ja sossupummien armeijaa. Töitä joutuisi ehkä vähän enemmän tekemään 180-200h /kk. Mut olis varmaan kannattanut opiskella ja aina voi lähteä yrittäjäksi, siellä toi 200h/kk on aika minimi kyllä kanssa ja palkkaakaan ei välttämättä saa. 

Vierailija
22/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä TES pitää olla, mutta sen sisältöä tulisi yksinkertaistaa huomattavasti. Jos TES on paksu kirja jonka tulkintaan tarvitaan juristia, on jotain pahasti vialla. Oikeasti kaikki tarpeellinen sopii yhdelle A4-paperille.

Oon samaa mieltä, että pitäisi yksinkertaistaa. Mut mitäs ajattelit että tossa a4:ssä sitten olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vapaasti neuvotteleva työvoima toimi tilanteessa jossa on jatkuvasti kasvava ylitarjonta työntekijöistä. Jos Suomi kaatuu siihen, että pienituloinen ja iso osa keskiluokkaa ovat liian kalliita nykyisine palkkoineen niin sitten se kaatuu. Tuhkasta ehkä nousee terveempi yhteiskunta.

Terveempi ja köyhempi. Yritykset kuolee, yrittäjät ja rikkaat muuttaa etelään ja köyhä kansa jää. Siinä sitten ihmetellään, että miten tämä palkka nyt on 6€/h   

Vierailija
24/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisiltä on kielletty tekemästä töitä halvemmalla, jos se on heille ok? Itse olisin ennemmin vähän pienemmällä palkalla töissä kuin työttömänä syleksimässä kattoon. Jos on joku homma, joka tuottaisi työnantajalle sen verran että siitä kannattaisi maksaa vaikka 8€/h ja olisi tarjolla työvoimaa, joka olisi halukas tekemään työtä tuohon hintaan, niin miksi se on kiellettyä? 

Ja miksi lapsilta työnteko on kiellettyä? Monia hommia voisi lapsetkin tehdä ja aikuisia pienemmällä palkalla, mutta laki estää. Ainoa keino kiertää tuota on perustaa yritys. Yrittäjä saa tehdä hommia vaikka 2€/h eikä se ole laitonta.

Kokeilepa ensin itse mennä töihin 8 e/h. Ja kyllähän yrittäjä "saa" tehdä töitä vaikka ilmaiseksi, mutta ei voi, koska elääkin täytyy.

Vierailija
25/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vapaasti neuvotteleva työvoima toimi tilanteessa jossa on jatkuvasti kasvava ylitarjonta työntekijöistä. Jos Suomi kaatuu siihen, että pienituloinen ja iso osa keskiluokkaa ovat liian kalliita nykyisine palkkoineen niin sitten se kaatuu. Tuhkasta ehkä nousee terveempi yhteiskunta.

Terveempi ja köyhempi. Yritykset kuolee, yrittäjät ja rikkaat muuttaa etelään ja köyhä kansa jää. Siinä sitten ihmetellään, että miten tämä palkka nyt on 6€/h   

Joo mut hei sitten on asunnotkin halvempia kun on vähemmän porukkaa.

Vierailija
26/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun veroparatiiseissa makaa laillisen verosuunnittelun tuloksena yhtä paljon rahaa kuin tarvittaisiin kuittaamaan Suomen velat en näe mitään syytä suostua mihinkään palkanalennustalkoisiin.

Vierailija
27/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Mä haluaisin tessit pois ja paikallisen järkevän sopimisen tilalle. Olen työntekijä tessittömällä alalla ja palkat paremmat kuin tessillisellä ollessani (teen tstotöitä). Meillä ei ole lomarahaa mutta muuten edut paremmat ja meni rennompaa.

Läheskään kaikilla tessittömillä aloilla ei ole mitenkään hyviä etuja tai palkkoja. Monilla teetetään töitä ihan naurettavilla palkoilla ja kohtuuttomilla työehdoilla, koska ei ole liittoa estämässä. Siinä vaiheessa tulee todellakin tessiä ikävä, ja lomarahan puuttuminen on ehdottomasti pienin ongelma. 

t. kääntäjä

Vierailija
28/28 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Ketään semmoista joka asiasta päättää ei kiinnosta pätkääkään sinun tai miehesi mielipide asiasta joten aika turha riita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi