Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suorastaan naurattaa nykyään nämä "Töitä on" -huutelijat

Vierailija
01.03.2016 |

He huutelevat, että kuinka töitä on ja ihmiset ovat laiskoja vastaanottamaan töitä. Niin, kyllähän töitä on sellaiselle, joka suostuisi riistopalkalla tai kokonaan palkattomana työskentelemään. Tai vaihtoehtoisesti sitten nämä työt ovat juuri sellaisia provikkapalkkaisia töitä, että palkka on tyyliin muutama euro viikossa tai 30-50 euroa/kk ja takuupalkan osaltakin työsopimuksissa on niin hirvittävästi koukeroita, ettei niistä tahdo ottaa millään selvää tai työt lopetetaan juuri ennen kuin olisi aika maksaa se takuupalkka.

Ja jos ihminen ei noita töitä suostu ottamaan vastaan, niin saa kuulla "Hyi, hyi, mikä työtävieroksuva laiska lusmu! Ei työt kelpaa kun on niin hyvät etuudet."

Sitten kun puhutaan ihan oikeista töistä, joista maksetaan oikeaa palkkaa, niin ne työt ovatkin kiven alla.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma että löytäisin itselleni uuden työpaikan jos jäisin työttömäksi. Ihan amispohjaisessa perusammatissa olen.

Vierailija
2/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä naurettavia ovat nämä tilastojen taakse piiloutujat. Ei voi hakea töitä koska mollissa on niin ja näin monta avointa paikkaa, ja rekisteröityjä työnhakijoita on taas se ja se määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 100% varma että löytäisin itselleni uuden työpaikan jos jäisin työttömäksi. Ihan amispohjaisessa perusammatissa olen.

Niin varmasti, mutta millä palkalla??

Vierailija
4/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He huutelevat, että kuinka töitä on ja ihmiset ovat laiskoja vastaanottamaan töitä. Niin, kyllähän töitä on sellaiselle, joka suostuisi riistopalkalla tai kokonaan palkattomana työskentelemään. Tai vaihtoehtoisesti sitten nämä työt ovat juuri sellaisia provikkapalkkaisia töitä, että palkka on tyyliin muutama euro viikossa tai 30-50 euroa/kk ja takuupalkan osaltakin työsopimuksissa on niin hirvittävästi koukeroita, ettei niistä tahdo ottaa millään selvää tai työt lopetetaan juuri ennen kuin olisi aika maksaa se takuupalkka.

Ja jos ihminen ei noita töitä suostu ottamaan vastaan, niin saa kuulla "Hyi, hyi, mikä työtävieroksuva laiska lusmu! Ei työt kelpaa kun on niin hyvät etuudet."

Sitten kun puhutaan ihan oikeista töistä, joista maksetaan oikeaa palkkaa, niin ne työt ovatkin kiven alla.

Mun mielestä hauskinta on,että tarjotaan usein puhelinmyyntiä vastauksena työttömyyteen.Muistaakseni lakitiedon opettaja sanoi,että sopimus on työssuhde vain silloin,kun työstä maksetaan palkkaa.Puhumattakaan siitä että puhelinmyynti on turhaa ja tuntuu ihmisarvoa alentavalta hommalta.

Vierailija
5/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan Buusteria kuvitelko työpaikaksi! niin kusetusta kun olla voi. Mol.fi sivuilla paljon hakemuksia ja lupaavat tuntipalkkaa + provisio palkkausta. Todellisuudessa tuntipalkka + provisio määräytyy mynnin mukaan. Jos huono päivä, saat 3e tunnilta. Jos hyvä päivä niin tienaat enemmän, mutta esim 10e tuntipalkan saaminen vaatii ihan helvetisti kauppaa!! Kusetusfirma, joka huijaa opiskelijoita ja pomot tienaa paljon!

Vierailija
6/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaa mitä huutaa. Ne säälittää mua.

Rinnastan homot lesbot muslimit uskovaiset ja kaikki varttuneemmaksi ku huutelijat.

Vierailija
7/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä naurettavia ovat nämä tilastojen taakse piiloutujat. Ei voi hakea töitä koska mollissa on niin ja näin monta avointa paikkaa, ja rekisteröityjä työnhakijoita on taas se ja se määrä.

Mitä helvettiä? Voihan sitä hakea mitä vain paikkaa,mutta epäilen,ettei esimerkiksi lääkärin hommaan palkata ihmistä,jolla on merkonomikoulutus.Se mitkä paikat ovat avoinna ei välttämättä kohtaa sen kanssa,mitä hakija osaa ja pystyy tekemään.Ei se liity mitenkään johonkin mystiseen "tilastojen taakse piiloutumiseen".

Vierailija
8/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin löysin työpaikan, reittä pitkin ja ilman palkkaa. Ehkä saatan saada hiukan palkkaakin hyvällä säkällä joskus ennen kuin minut lempataan. Juu, töitä olisi tuollakin useammallekin... Maksuvaraa ei yhdellekään.

Vierailija
9/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain se on kulta pieni vaan aloitettava.

Paremmalla asenteella voisit pärjätä, nyt jäät sinne roskaväkiluokkaan.

Toki herttaisen yhdentekevää minulle!

Vierailija
10/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain se on kulta pieni vaan aloitettava.

Paremmalla asenteella voisit pärjätä, nyt jäät sinne roskaväkiluokkaan.

Toki herttaisen yhdentekevää minulle!

Tajusin juuri,että tavallisia "kyllä on töitä kaikille!"-huutelijoitakin pahempia ovat alentujat.

Toki sitä voi tehdä töitä ilman palkkaa,tekemisen ilosta,mutta Suomi on aika kallis maa elää ilman tuloja(jos on "töissä" ei voi saada samaan aikaan työttömien tukia).

Vierailija
11/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tulla meille töihin, jos et olisi noin työtävieroksuva, ap.

Vierailija
12/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyötä on tarjolla, vai eikö sekään kelpaa kun on niin epävarmaa ja ei ole miljoonapalkkaa ja voi sun sitä ja tätä.

Vierailija
13/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyötä on tarjolla, vai eikö sekään kelpaa kun on niin epävarmaa ja ei ole miljoonapalkkaa ja voi sun sitä ja tätä.

Jep, niin on. Menin itse haastatteluun vuokratyöpaikasta. Minun olisi pitänyt olla käytännössä katsoen vaikka ja mikä, ja olla innosta soikeana siitä, että olen ylipäätään saanut koskettaa kyseisen vuokrayrityksen ovenkahvaa. Ja mitä minulle tarjottiin? Ei yhtään mitään. Ei pienintäkään lupausta tunneista ("Ehkä voi olla jotakin, ehkä ei, ehkä neljä tuntia, ehkä ei"), ei pienintäkään tietoa siitä, kenelle työskentelen, tai edes millä alueella - toisin sanoen, en voi ennalta tietää lainkaan, pitääkö minun mennä puhelinsoiton varoitusajalla minne, ja kattavatko tunnit sen ajetun työmatkan. Ja tätä varten minun olisi pitänyt olla lähestulkoon Täydellinen työnhakija. 

Vierailija
14/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, niin on. Menin itse haastatteluun vuokratyöpaikasta. Minun olisi pitänyt olla käytännössä katsoen vaikka ja mikä, ja olla innosta soikeana siitä, että olen ylipäätään saanut koskettaa kyseisen vuokrayrityksen ovenkahvaa. Ja mitä minulle tarjottiin? Ei yhtään mitään. Ei pienintäkään lupausta tunneista ("Ehkä voi olla jotakin, ehkä ei, ehkä neljä tuntia, ehkä ei"), ei pienintäkään tietoa siitä, kenelle työskentelen, tai edes millä alueella - toisin sanoen, en voi ennalta tietää lainkaan, pitääkö minun mennä puhelinsoiton varoitusajalla minne, ja kattavatko tunnit sen ajetun työmatkan. Ja tätä varten minun olisi pitänyt olla lähestulkoon Täydellinen työnhakija. 

Juuri näin,olen ollut vaikka missä infotilaisuuksissa,joissa kerrotaan vuokratyönantajista.Olen käynyt parin,kolmen vuokratyöfirmman työhaastattteluissa siinä uskossa,että sitä kautta nyt ainakin työllistyy.Olen hakenut vuokratyöfirmojen kautta löytämiäni paikkoja.Samoja kiitos,mutta ei kiitos-sähköposteja niistä on kuulunut kuin muistakin paikoista.Miksiköhän näiden huutelijoiden paksuun kalloon ei mahdu,että vaikka olisi kuinka paljon heidän hehkuttamiaan työpaikkoja,ei niitä silti ole yhtä paljon kuin työttömiä.Eihän muuten olisi mitään työttömyyttä.

Vierailija
15/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutellaan sitten uudestaan kun sinulla on ikää pitkälti yli 40v ja saat YT:eissä kenkää.

Vierailija
16/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä nykyisiä talousvaikeuksia tässä maassa olisi jos ainoa ongelma olisi se että muutama ihminen tai edes muutama tuhat ei vaan -halua- mennä töihin..

Vierailija
17/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hoitajan töitä ollut tarjolla. Syksyllä etsin 3 kk työtöntä tekemään puoleksi vuodeksi vuorotteluvapaan sijaisuutta. Ei ollut helppo löytää, kun kyseessä on vuorotyö. Aamuvuoroa halutaan tehdä, mutta ilta- ja viikonloppupainotteista työtä ei. Meillä oli viime vuoden puolella auki myös 50% työaikainen sijaisuus. Yksi hoitaja teki osa-aikaista opiskelujen vuoksi ja hänen puolikastaan tarvittiin tekemään joku ammattihenkilö. Ei tullut yhtään hakijaa!!!

Vierailija
18/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä nykyisiä talousvaikeuksia tässä maassa olisi jos ainoa ongelma olisi se että muutama ihminen tai edes muutama tuhat ei vaan -halua- mennä töihin..

Aina nämä huutelijat tietävät yhden tai kaksi vapaaehtoisesti työtöntä ja älykkäästi päättelevät,että se koskee kaikki Suomen satoja tuhansia työttömiä.

Vierailija
19/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina nämä huutelijat tietävät yhden tai kaksi vapaaehtoisesti työtöntä ja älykkäästi päättelevät,että se koskee kaikki Suomen satoja tuhansia työttömiä.

Tosi on ainakin hoiva-alalla, että kunnassa saattaa olla 20 työtöntä lähihoitajaa, eikä yksikään hae paikkaa. Vapaaehtoinen työttömyys? Olin ennen vanhusten hoitajana ja oli jatkuvasti pulaa pätevistä. Siihen kyllästyinkin, että vuoroja tehdään kolmella hoitajalla, vaikka piti olla neljä. Kun oli niin jumalattoman vaikea saada sijaisia. Eläkeläiset kävi tekemässä muutaman päivän silloin tällöin, mut kun yksikin kollega jäi 3 kk saikulle, lähes koko aika mentiin ilman sijaista, ei kukaan halunnut tulla. Varmaan on muitakin kuin vanhustyö ja kotihoito, joihin ei ammattilaisetkaan halua tehdä sijaisuuksia.

Vierailija
20/39 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää teilu 1100-1200e/kk työstä käteen ja teen tosi raskasta työtä fyysisesti. No, ottaahan se tolkuton kiire siis se jatkuva tuloksen tuottamis kiire hermoon myös, mutta näin vanhempainrahalla kun olen ollut niin voi helvetti, kun ei ole mihinkään rahaa! Ei sitä töissä ollessakaan niin kivasti ollut, mutta en missään tapauksessa eläisi millään tuilla kun voi saada enemmän, vaikka paskalla palkalla.

Työttömänä oli sellainen... noh, paska ihminen fiilis, voipa nyt sanoa, että on työ sentäs. Mut tää mun työ harvoille kelpaa,olen kerroshoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi