Paras kaupan appelsiinimehu?
Tuun joskus ostaneeksi kahvilasta tuorepuristettua appelsiinimehua, joka puristetaan paikan päällä tuoreista appelsiineista. Maku on ihanan makea, mutta hinta suolainen. Onko kukaan törmännyt vastaavan makuiseen mehuun kaupassa? Olen yrittänyt koluta kaikki appelsiinimehut läpi, mutta kaikissa on ollut jotenkin kitkerä sivumaku.
Kommentit (38)
Tropicanan mehut on yleensä olleet hyviä. Maku vaihtelee vähän erien välillä. Original Orange on hyvä, makeampaan makuun Mandarin Morning (appelsiini-mandariini-viinirypäle).
God morgon tai sit se toinen semmoses pullossa oleva... kalliita on
Vierailija kirjoitti:
Tuun joskus ostaneeksi kahvilasta tuorepuristettua appelsiinimehua, joka puristetaan paikan päällä tuoreista appelsiineista. Maku on ihanan makea, mutta hinta suolainen. Onko kukaan törmännyt vastaavan makuiseen mehuun kaupassa? Olen yrittänyt koluta kaikki appelsiinimehut läpi, mutta kaikissa on ollut jotenkin kitkerä sivumaku.
Oletko nähnyt kahvilassa kun ne puristavat sitä mehua?
Lidlissä myydään kylmäkaapissa muovipullossa appelsiinimehua, jossa on hedelmälihaa maltillisesti, se on tosi hyvää, samoin veriappelsiinimehu samanlaisessa pakkauksessa. Myös lasipullossa myytävä on hyvä Lidlissä. Se ei ole kylmäkaapissa.
Etkö osaa itse puristaa mehua appelsiinista?
God morgon
Luomu - tuorepuristettu.
Erottuu ulkonäössä huonosti siitä tiivisteestä tehdystä.
Hinnasta erottaa:
Tiivisteluomun hinta 2 e.
Ei tiivisteen, luomun noin 3 e.
Ja teksti not from concentrate lukee alhaalla isolla.
Lidlistä tämä: http://hs11.snstatic.fi/webkuva/taysi/560/1357727796346?ts=292
Muista kaupoista ostan God morgonia.
Ite tykkään Brazilista ja sit Lidlissä on semmosessa pullossa kans hyvää appelsiinimehua. Niitäkin on kahdenlaisia, sinikorkkisessa on hedelmälihaa joukossa (mun suosikki) ja keltakorkkisessa on sit ilman hedelmälihaa, muuten kai samaa tavaraa. Noi on olleet hyviä mun mielestä ainakin. :)
7 lisää:
nämä kaikki tölkissä, kylmähyllyssä.
Tropicana with pulp on aika hyvää. Tällä hetkellä suosin Valion Hedelmätarha-mehuja, vaikka ne maistuvatkin vähän niin kuin... suomalaisista appelsiineista tehdyiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt kahvilassa kun ne puristavat sitä mehua?
Mun työpaikalla ainakin puristetaan ihan itse.
Monenlaisia on kokeiltu ja Lidlin tuotteet hintalaatusuhteeltaan kärjessä, mutta kyllähän lähimmäksi itse puristettua on päässyt Tropicana. Siinä on sentään häivähdys itse puristetun makua. Muissa kokeilemissani ei edes sitä.
Ihanaa, kiitos! Tropicanaa oon maistanutkin, näistä en ole toistaiseksi löytänyt mitään suosikkia.
Kyseisessä kahvilassa tuo mehukone on asiakkaiden nähtävillä ja siinä puristavat aina jokaisen lasillisen erikseen. Osaisin toki puristaa itse, taitaa mulla joku sitruspuristinkin olla kaappien perukoilla, mutta voin ihan suoraan myöntää että en jaksa. :D
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kiitos! Tropicanaa oon maistanutkin, näistä en ole toistaiseksi löytänyt mitään suosikkia.
Kyseisessä kahvilassa tuo mehukone on asiakkaiden nähtävillä ja siinä puristavat aina jokaisen lasillisen erikseen. Osaisin toki puristaa itse, taitaa mulla joku sitruspuristinkin olla kaappien perukoilla, mutta voin ihan suoraan myöntää että en jaksa. :D
Onneksi parilla kympillä saa Philipsin pienen puristimen, missä se kartio pyörii sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Tropicana with pulp on aika hyvää. Tällä hetkellä suosin Valion Hedelmätarha-mehuja, vaikka ne maistuvatkin vähän niin kuin... suomalaisista appelsiineista tehdyiltä.
Suomalaisista appelsiineista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi parilla kympillä saa Philipsin pienen puristimen, missä se kartio pyörii sähköllä.
No sellaista voisi harkita. Muistatko mallin nimeä? Mulla on aika pieni keittiö, mutta pienen puristimen kenties voisikin hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista appelsiineista?
Niin. Vaisua, aurinko ja makeus puuttuu. Niin kuin lasivillassa kasvatetut suomalaiset tomaatit
Kiinnostais myös ne pienet härvelit... :)
Tämän hetken appelsiinimehuista tykkään eniten Innocentista.
https://www.innocentdrinks.fi/mita-valmistamme/mehut/appelsiinimehu
Ei varmaankaan ole "parasta", mutta osuu omaan makumieltymykseeni parhaiten.