Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnsaannin luonnekriteerit

Vierailija
01.03.2016 |

Kuinka hiljainen introvertti voi koskaan saada töitä kun lähes jokaisessa työpaikkailmoituksessakin lukee että etsitään iloista, reipasta, sosiaalista Superihmistä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittämällä tai sitten haet töitä, joissa sitä ei vaadita esim. varastoon. Itse olen ainakin hyvin osannut esittää ekstroverttia sen haastattelun ajan ja sitten taas palautunut nopeasti omaksi hiljaiseksi itsekseni. Kuormittaahan se, jos sitten töissäkin joutuu esittämään, mutta ainakin rahaa tulee.

Suosittelen kokeilemaan esim. näyttelemistä näytelmäkerhossa/teatterissa. Oppii aika nopeasti olemaan luonnollinen jossain roolissa.

Vierailija
2/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ilmoituksilla haetaan tuollaisia työntekijöitä, vaikka työssä ei todellisuudessa ekstroverttiyttä tarvittaisikaan. Joskus sillä ilmoituksella voidaan tarkoittaa sitä, että hakijan toivotaan tulevan toimeen ihmisten kanssa, ettei työyhteisöön synny konflikteja. Eli varsinaista ulospäinsuuntautuneisuutta ei tarvita, vaikka ilmoituksen sanavalinnat voivat siltä näyttää.

Ja sitten kuitenkin sekin, että eihän introvertti luonne sovellu kaikkiin töihin. Oma luonne pitää tuntea jo ammatinvalintavaiheessa ja hakeutua alalle, joka sopii introvertille. Ja introverttikin voi verkostoitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet hakemuksessa ja esität haastattelussa. Näin olen saanut kaikki aiemmat työni hiljaisena introverttinä (työt asiakaspalvelua ym.) ja pärjännyt loistavasti töissä.

Vierailija
4/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paras ratkaisu tosiaan valehdella ja esittää muuta kuin on? Jos omaa ammattitaitoa, niin introvertti on moneen hommaan haluttua työvoimaa.

Vierailija
5/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paras ratkaisu tosiaan valehdella ja esittää muuta kuin on? Jos omaa ammattitaitoa, niin introvertti on moneen hommaan haluttua työvoimaa.

Siis yleinen paradoksihan on, että yrityksiin halutaan rekrytoida ekstrovertteja vaikka itse työssä suoriutuu paremmin introvertti. Se on vaan riskipeliä, koska et voi tietää arvostaako rekrytoija ominaisuuksiasi niistä ns. rehellisesti kertoessasi ja monelle introverttius = huonot sosiaaliset taidot ja sisääinpäinkääntynyt olio, mikä ei pidä lainkaan paikkaansa.

Vierailija
6/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu näin koneellistumisen ja tietotekniikan, teollistumisen aikana, kun kaikkiin hommiin pitäisi ainakin periaatteessa olla sosiaalinen, supertiimipelaaja joka osaa vähän kaikkea ja vielä enemmän.

Sillon ennen ku tehtiin enemmän ruumillista työtä (metsätyötä, maatalous, käsityöt, rakentaminen...) niin riitti, että teki työt. (en ainakaan usko, että silloin jollakin sosiaalisuudella oli mitään merkitystä...)

Kunhan vaan pohdin asioita, olen itse melko nuori introvertti, joten ei mulla ole mitään oikeaa tietoa tuosta maatalousyhteiskunta-ajasta.

En nyt tarkoita sitä, että pitäisi palata tuohon maatalous-aikaan, mutta katsoessani näitä työpaikkailmoituksia tulen miettineeksi, että mitä multiosaajaihmisiä ne usein hakee.

Siis tyyliin jotkut ohjaajan paikat - haetaan metallialan osaajaa, jolla on myös kokemusta nuorisotyöstä ja ohjaamisesta...tai sitten ne työpaikat, jossa pitäisi olla samaan aikaan firman hyvä koodaaja, saksan kielen osaaja ja sosiaalinen asiakaspalvelija, joka hoitaa tarvittaessa myös kirjanpitohommat ja kokouskahvitukset.

Nämä nyt oli päästä keksittyjä ilmoituksia, mutta osoitus siitä, että usein haetaan yhtä tyyppiä, joka on sekä introvertti, mutta tarvittaessa eksovertti. nörtti - sosiaalinen aspa, metallityöntekijä - nuoriso-ohjaaja.

Vierailija
7/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Itse en tee itsestäni numeroa ja olen haluton olemaan missään somessa esillä. Nyt tuntuu olevan hyvin tärkeää ihan tavallisen toimistorotankin luoda sinne profiili. En mä varmaan töitä löydä, juuri irtisanottiin.

Vierailija
8/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että edes Suomessa olisi opittu arvostamaan hiljaisia introvertteja. Täällähän niin moni on aika introvertteja. Mutta ei kun pitää olla aina niin kansainvälistä että😐...

Vierailija
9/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu olevan niin pinnalla luokitella itsensä jompaan kumpaan kategoriaan, mikä ei mielestäni aina ole kovin hyödyllistä kun kaikissa ihmisissä on kumpaakin piirrettä.. Koittaisin olla haastattelussa vaan luonnostaan, puhua niin kuin puhun jne. Mutta toki kommunikointitaidot on hyödyllisiä kaikille. Että osaa kuunnella toista ja viestittää asiansa selkeästi?

Vierailija
10/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon ennen ku tehtiin enemmän ruumillista työtä (metsätyötä, maatalous, käsityöt, rakentaminen...) niin riitti, että teki työt. (en ainakaan usko, että silloin jollakin sosiaalisuudella oli mitään merkitystä...)

Kunhan vaan pohdin asioita, olen itse melko nuori introvertti, joten ei mulla ole mitään oikeaa tietoa tuosta maatalousyhteiskunta-ajasta.

Et ole lainkaan väärässä. Vaikka Suomi ei ole enää maatalousyhteiskunta, niin noilla perinteisillä aloilla työskentelee vielä moni. Ja siellä on paljon introvertille hyvin sopivia töitä. Jokaisen metsäkoneenkuljettajan on viihdyttävä hyvin yksin, sillä työmaalla ei saata nähdä viikkoon yhtäkään ihmistä. Karjanhoitajalle ei ole tärkeää puhua pälpättää ihmisten kanssa vaan hoitaa eläimet huolella. Tiedän maansiirtofirman, jossa olen nähnyt kerralla kolmekin sellaista työntekijää, jotka eivät saa sanaa suustaan, mutta kaivuria pyörittelevät näppärästi. Moni maanviljelijä on introvertti, ja työn voi pyrkiä järjestämään niin, että se sopii itselle.

Vierailija
11/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti mielestäni eli viihdyn yksin enkä kaipaa ihmisseuraa. Silti pystyn haastattelussa puhumaan normaalisti, aikuinen kun olen. Samoin työpaikalla olemaan sen verram sosiaalinen kuin on tarpeen. Ette kai vaan ole ujoja ja estyneitä?

Vierailija
12/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Ette kai vaan ole ujoja ja estyneitä?

No onko senkään tarpeen estää työnsaanti.

Vierailija
13/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei introvertti tarkoita ujoa ja estynyttä.

Mutta jos joutuu koko työpäivän olemaan sosiaalinen, vaikka ei sitä juuri ole...se on kuluttavaa pidemmän päälle. Siinä ei sitten vapaa-ajalla jaksa enää nähdä kavereita tai edes aviomiestä. Haluaa vain omaa aikaa itselleen, aikaa olla yksin ja latautua.

Tällä tavalla vuosien saatossa saa itselleen vain uupumuksen aikaiseksi ennemmin tai myöhemmin.

Joten on syytä miettiä kuinka sosiaalinen tai/ja kuinka introvertti itse on? Kuinka sosiaaliseen työhön pystyy omien voimavarojen sisällä? vai kouluttautuuko vähemmän sosiaaliseen, enemmän fyysiseen työhön?

Vierailija
14/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska johto ja pomot ovat itse (o)saamattomia hissukoita, vätyksiä ja nysväreitä, mutta ylisuuri ansaitsematon palkkansa ja optiot heille kelpaavat. Työntekijän sitten pitäisi olla viihdyttävä huuliveikko ja pellehermanni, jotta nämä stubidot viihtyisivät.

Johdon ammattitaidottomuuden ja munattomuuden vuoksi kärsii koko firma ja siksi täällä ei juuri mistään tule oikein mitään.