Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö kukaan oikeasti tehoavaa yskänlääkettä?

Vierailija
29.02.2016 |

Ihan järkyttävä, kuiva ja kurkkua tepivä yskä mulla. En tähän hätiin pääse hakemaan Cocillana-reseptiä, se veisi tehokkaasti yskänärsytyksen, niin että saisi nukuttua. Viime yö meni valvoessa ja valvottaessa miestäkin yskimisellä...

Joten, onko yhdestäkään reseptivapaasta yskänlääkkeestä mihinkään? Juu, ei se yskää paranna, joten turha nyt vastata, että yskä lähtee yskimällä 14 vuorokaudessa ja yskänlääkkeellä 2 viikossa. Mä tiedän sen. Yöksi vaan ajattelin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yrtit ja niistä valmistetut uutteet auttavat, yskänlääkkeet eivät. Apua luontaistuotekaupasta, esim. timjamin eteerinen öljy, yksi tippa lasilliseen maitoa. Pahaa, mutta lopettaa yskän heti. Tai sitten piköljy, viisi tippaa lasilliseen vettä. Toimii heti.

Vierailija
22/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajan lisäksi myös pikkupala tuoretta inkiväärinjuurta suuhun auttaa juuri tuohon kurkun ärsytykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä kaikki ei-lääkkeelliset kotikonstit jo käytössä, enkä reseptiä pääse nyt hakemaan. Olen käyttänyt nenäkannua, höyryhengitellyt Frantsilan nuhatipoilla terästettyä vettä, nyttemmin pep-puhallellutkin, juonut kuumaa mehua ja hunajateetä, syönyt useampaa yskänpastillia....

Joten ei tässä nyt mitkään hunajat auta, kokeiltu on. Pari kertaa olen jo tänään oksentanutkin, kun yskänpuuskat on niin tajuttomia. Resipectiä otan illalla ennen nukumaan menoa, mutta epäilen, että taas on uneton yö edessä. Täytynee huomenna yrittää työterveyslääkärille hakemaan kovemmat tropit.

p

Vierailija
24/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kodeiinikaan pidä yskää poissa kun vaan sen vaikutusajan... Mä otin nukkumaan mennessä Codesan compia ja heräsin aina siinä neljän-viiden maissa yskimään. Näin jatkui melkein kolme viikkoa ja nyt kahden kuukauden jälkeen edelleen yskittää silloin tällöin päivisin. Että onneksi olkoon vaan ja voimia, jos olet saanut saman viruksen:(

Vierailija
25/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cocillana

Vierailija
26/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä astmaatikoille tarkoitettu piippu johon kortisonipitoista suihketta lääkäri kyllä tietää.ja vedä henkäys. Kyllä yskä lähtee . Nykyään viisaat lastenlääkärit määrää sitä lapsille yskään ja todella on tehokasta! En nyt muista nimeä.

Joopa joo, kyllästyttää kun ihmiset puhuu mitä vaan täällä. Kunpa kortisonilääke auttaisikin niin että naps ja yskä on poissa. Perheessä infektioastmainen ja kortisoni auttaa just sen verran ettei joudu spiiralle joka flunssassa mutta flunssayskää se ei kyllä vie pois niinkuin ei astmalääkkeiden ole tarkoituskaan. Kortisoni hoitaa keuhkoputkia eikä ole yskänlääke. 

Vierailija
27/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kodeiinikaan pidä yskää poissa kun vaan sen vaikutusajan... Mä otin nukkumaan mennessä Codesan compia ja heräsin aina siinä neljän-viiden maissa yskimään. Näin jatkui melkein kolme viikkoa ja nyt kahden kuukauden jälkeen edelleen yskittää silloin tällöin päivisin. Että onneksi olkoon vaan ja voimia, jos olet saanut saman viruksen:(

No niinpä! Mutta että saisi edes muutaman tunnin unta....

Mulle puhkesi muuten nelikymppisenä infektioastma, jäi päälöe flunssan jälkeen yskä, joka ei lähtenyt niin millään. Sen verran lievä oli silti, ettei ahtauttanut juurikaan, joten astmatesteissä ei näkynyt. Keuhkolääkäri määräsi silti kuuriluonteisesti astmalääkkeitä, joita söin jonkin aikaa, ja sillä se lähti. Joten jos ei mikään tunnu auttavan, kannattaa käydä lääkärillä ja jutella astmakuurista.

Niin ja voihan pitkittynyt yskä johtua myös keuhkoklamydiasta, hinkuyskästä, närästyksestä.... 8-(

Ap

Vierailija
28/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhia, en ole ottanut yskänlääkettä varmaan viiteentoistavuoteen.

Yskä lähtee yskimällä ja nuha ... niistämällä.

Vierailija
29/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis hengitin astmalääkkeitä, en syönyt... Pää täynnä räkää, sorry.

Ap/27

Vierailija
30/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turhia, en ole ottanut yskänlääkettä varmaan viiteentoistavuoteen.

Yskä lähtee yskimällä ja nuha ... niistämällä.

Kivat sulle, ei paljon mua nyt kyllä auta tuo tieto.

Ap

Vierailija
31/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan mennessä oliiviöljyä lusikallinen niin kurkku ei kuivu eikä kutise

Vierailija
32/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cocillana

Luepas aloitukseni uudestaan...

Ap

Vierailija
33/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on kuulemma tehokkaampaa kuin hunaja.

Vierailija
34/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoti keskelle otsaa lopettaa yskimisen takuuvarmasti.

Kiitos oikeasti neuvoneille, vinoilijoille toivon tämän saman taudin.

T. Ap, lähtee puhaltamaan taas pulloon.

Vierailija
35/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod toimii. Vaikuttaa yskänkeskuksen.

Vierailija
36/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo mainittu, mutta turkinpippurit. Siis ne pastillikarkit.

Vierailija
37/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giljotiini

Vierailija
39/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskänärsytykseen auttaa: Mustaparran yskänmikstuura tai Recipect

Molemmat sisältävät kodeiinia.

Vierailija
40/40 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssasta ja astmasta johtuva yskä on aika erilaista. Flunssassa tulehtunutta kurkkua usein kutittaa ja yskä johtuu siitä. Astmassa taas keuhkoputket supistelee ja yskä johtuu siitä. Ei paljon auta kurkun kutinaan vetää astmalääkkeitä.