Tietääkö kukaan oikeasti tehoavaa yskänlääkettä?
Ihan järkyttävä, kuiva ja kurkkua tepivä yskä mulla. En tähän hätiin pääse hakemaan Cocillana-reseptiä, se veisi tehokkaasti yskänärsytyksen, niin että saisi nukuttua. Viime yö meni valvoessa ja valvottaessa miestäkin yskimisellä...
Joten, onko yhdestäkään reseptivapaasta yskänlääkkeestä mihinkään? Juu, ei se yskää paranna, joten turha nyt vastata, että yskä lähtee yskimällä 14 vuorokaudessa ja yskänlääkkeellä 2 viikossa. Mä tiedän sen. Yöksi vaan ajattelin.
Kommentit (40)
Meillä tehoaa codetabs-imeskelytabletit. Tehoaa meillä aikuisilla ja lapsilla. Tosin lapsille saa antaa vaan 1/4 tabua mutta se jo riittää että saa nukuttua. Aikuinen saa vetää niitä 1-2 tabua jopa 4 krt/vrk.
Codesan com reseptillä kuivaan yskään. Limaa irrottamaan ventoline astmapiippu. Nämä minulla tehoavat. Ei mikään muu. Ja en ole siis astmaatikko.
Saako ventolinea ilman reseptiä?
Kysyy ap
Pyydä astmaatikoille tarkoitettu piippu johon kortisonipitoista suihketta lääkäri kyllä tietää.ja vedä henkäys. Kyllä yskä lähtee . Nykyään viisaat lastenlääkärit määrää sitä lapsille yskään ja todella on tehokasta! En nyt muista nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä astmaatikoille tarkoitettu piippu johon kortisonipitoista suihketta lääkäri kyllä tietää.ja vedä henkäys. Kyllä yskä lähtee . Nykyään viisaat lastenlääkärit määrää sitä lapsille yskään ja todella on tehokasta! En nyt muista nimeä.
Kortisonia annetaan lapsille larygniittiin, se laskee kurkunpään turvotusta, muttei poista yskää.
Kuten sanoin, tiedän kyllä tehoavan reseptilääkkeen, mutta kun en nyt tosiaan sinne lääkäriin pääse.
Ap
Pep-pullo. Ohje löytyy googlaamalla.
Pullo kosee lantattuna reseptivapaalla yskänlääkkeellä, et taatusti uskalla yskiä sen jälkeen.
Codesaneista on vuosien varrella poistettu melkein kaikki tehoaineet jotka oikesti teki jotain. Nykyään minulle lähtee paremmin yskä ja kurkkukipu ihan peruspantteripastilleilla tai sokton-sisuilla kuin code-sitäsuntätä-erilaisilla tabuilla. Ei maksa paljoakaan kokeilla, jos ei toimi niin sitten sai ainakin vähän karkkia. Mutta näitä pitää siis imeskellä, ei mässytellä.
Recipect, koska kodeiini. Toimii!
Vierailija kirjoitti:
Recipect, koska kodeiini. Toimii!
Hei kiitti, sitä haen. Ja pep-puhaltelun ihan unohtanut, kiitos siitä muistutuksesta!
Ap
Motosol Jarabe. En tosin tiedä, saako tuota tai jotain vastaavaa Suomesta. Reseptillä ostettiin Espanjassa.
Itse en saa tuota mahahaavan takia käyttää, mutta muut meidän perheestä kehuu tehokkaaksi ja toimivaksi.
Hunaja on tutkimustenkin mukaan parempi tai yhtä hyvä kuin yleisesti käytetyt yskänlääkkeet :)
http://www.cochrane.org/CD007094/ARI_honey-for-acute-cough-in-children
Puolikas panacod. En toki suosittele kenellekään ns. lääkkeiden väärinkäyttöä, mutta minulta lähti yskä kokonaan puolikkaan panacodin avulla, eikä enempää tarvinnut edes ottaa, sillä yskä ei palannut takaisin. Kodeiini tipat yskään auttavat myös, mutta niitä ei lääkärit määrää helposti. Panacoditkin toki reseptilääkkeitä, mutta olinkin saanut ne aiemmin eri vaivaan.
Mustanparran yskänlääke. Sitä on tosin vain harvoissa apteekeissa, on apteekin oma valmiste. Esim. Kuopiossa myy yliopiston apteekki, Joensuussa toriapteekki jne. (Missä asut?) Sisältää codeinia, joten ei myydä eikä saa antaa alaikäiselle, yskä kyllä lakkaa heti, kun siemaisee sitä!
Mä sain panacodia ku oli ahtauttava keuhkoputkentulhdus. Se lääke lopetti yskänpuuskat.
Resipect on ihan ainoa. Sisältää kodeiinia ja siksi ei ole yleensä hyllyssä, mutta löytyy jokaisen apteekin laatikoista ja on reseptivapaa.
Sano, että tarvitsen yskän ärsytykseen ja hillintään.
Ja koska siinä on kodeiinia niin pihtaavat sitä viimeiseen asti.
Reseptivapaista ei ole mihinkään. Kokeile hunajaa, se auttaa :)