Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyttää te-toimiston virkailijoiden ainainen mollaaminen, ettekö te urpot tajua, että kulloinenkin HALLITUSOHJELMA

Vierailija
29.02.2016 |

määrittelee niiden tekemiset. Ei kai kaupan kassakaan toimi ilman työnantajansa ohjeita, kun se kysyy ***tu päivästä toiseen haluatko pakasteet pieneen muovipussiin.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein voi olla että TE-toimistosta tarjoiltu "tough love" on juuri sitä mitä työttömät tarvitsevat. Ensin haukutaan, myöhemmin ymmärretään hyöty. Ihan kun vanhempian vastaan kapinoivat murkku-teinit.

Usein? realistisempi arvio voisi olla toisinaan.

Eli tuupittaessa ja aktivoitaessa 100. työnhakijasta noin 70 joko ajattelee että meh tai ihmettelee että mitä hittoa nuo riehuu, eikö 30+ hakemusta kuussa muka riitä. 10 polttaa päreensä että miksi minua tuupitaan ja rupeaa ryyppäämään. 10 herää koomastaan sohvalta ja lopettaa juopottelun ja rupeaa hakemaan töitä. Loput 10 vetää viinaa kuten edelleenkin eikä tuuppimiset vaikuta pätkääkään.

Lopputulos on 10 uutta aktiivista työnhakijaa, 10 lopetti hakemisen ja rupesi ryyppäämään ja loput lähinnä vittuuntuivat lisää. Hienoa kuitenkin että edes työkkärin kuplassa kuvitellaan että tehdään hyvää työtä.

Edelleen, siellä työkkärinkin kuplassa toteutetaan vaaleilla valittujen poliitikkojen tahtoa. Toki voihan siitäkin syyttää työkkärin väkeä ;) Ap

Älkää nyt viitsikö. Esim. nykyinen ministeri on senverran kokematon että (johtavat) virkamiehet voivat vaikuttaa aika lailla käytäntöihin ja toisaalta samat periaatteet (aktivointi = raippoja) on jotain hienosäätöä lukuunottamatta olleet voimassa ainakin 10 vuotta.

Jos ette tykkää siitä mitä olette tekemässä niin kehittäkää sitä omaa työtänne. Tehkää alotteita, antakaa palautetta huonoista tai ääliömäisistä käytännöistä jne.

Ja ne johtavat virkamiehetkö siellä työkkärissä ovat töissä. Ääliömäisiä käytäntöjä on tulee olemaan säästöjen nimissä. Ap

Eiköhän työkkärissä ole johtavia virkamiehiä töissä.

En tiedä missä sinä olet töissä, sikäli kun missään, et kuitenkaan ainakaan valtionhallinnossa.

Mun mielestä työkkärit vois lakkauttaa. Samoin työttömyysturvaan pitäisi tehdä radikaaleja muutoksia. Kaventaa ja lyhentää. Työtä tulisi aina ottaa vastaan, kun sitä on tarjolla, vaikkakin kauempaa ja vaikka saisi vähemmän käteen kuin työttömänä. Laiskurit kotona valittajat on niin yök XD Ap

Kyllähän nytkin jokainen työtön menis töihin jos vaan töitä olis tarjolla. Vaan kun ei ole. En tiedä ketään, joka ei vaihtaisi 500 euron kk rahaa vaikkapa 2000 e:n kk palkkaan.

Vierailija
42/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein voi olla että TE-toimistosta tarjoiltu "tough love" on juuri sitä mitä työttömät tarvitsevat. Ensin haukutaan, myöhemmin ymmärretään hyöty. Ihan kun vanhempian vastaan kapinoivat murkku-teinit.

Hel ve tin hyvin sanottu! Ap

Ketä tuo palvelee? Onko tough love sitä hienoa palvelua, jota itse olen saanut? Papereita hukattiin. Ei pahoitteluita vaan ylimielistä "palvelua" ja vaatimus toimittaa samat paperit uudelleen. Aloin vaatimaan joka ikisestä toimittamastani paperista kuittauksen. Tätä pidettiin ikävänä epäluottamuslauseena.

Halusin opiskella omaehtoisesti ja varasin ajan tähän liittyvään neuvontaan. Tietokonetta tuijotti ihminen, joka ei tiennyt asiasta mitään ja ei edes saanut haettua heidän omilta sivuiltaan tietoa. Onneksi olin itse tulostanut paperit ja alleviivannut kohdat, joihin vetoan, että pääsen opiskelemaan. Luonnollisesti asia saatiin hoidettua maaliin vasta kolmen kuukauden päästä. Tämä oli vuonna 2010-2011. Kolmen kuukauden vatvomisen aikana aloin nauhoittaa kaikki keskustelut, koska seuraava asiaa hoitanut virkailija aloitti aina alusta pohtimisen ja yritti vesittää edellisen virkailijan työn. Lopulta asia vaati vain yhden asioista perillä olevan ihmisen tapaamisen ja asiat ratkesivat mutta tosiaan kolme kuukautta väännettiin ja ihmeteltiin.

En ymmärrä mitä hyötyä siitä on kenelläkään, että asioita ei voida hoitaa kunnolla ja suhtautua siihen asiakkaaseen kuin tasavertaiseen aikuiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hel ve tin hyvin sanottu! Ap

Ketä tuo palvelee? Onko tough love sitä hienoa palvelua, jota itse olen saanut? Papereita hukattiin. Ei pahoitteluita vaan ylimielistä "palvelua" ja vaatimus toimittaa samat paperit uudelleen. Aloin vaatimaan joka ikisestä toimittamastani paperista kuittauksen. Tätä pidettiin ikävänä epäluottamuslauseena.

Halusin opiskella omaehtoisesti ja varasin ajan tähän liittyvään neuvontaan. Tietokonetta tuijotti ihminen, joka ei tiennyt asiasta mitään ja ei edes saanut haettua heidän omilta sivuiltaan tietoa. Onneksi olin itse tulostanut paperit ja alleviivannut kohdat, joihin vetoan, että pääsen opiskelemaan. Luonnollisesti asia saatiin hoidettua maaliin vasta kolmen kuukauden päästä. Tämä oli vuonna 2010-2011. Kolmen kuukauden vatvomisen aikana aloin nauhoittaa kaikki keskustelut, koska seuraava asiaa hoitanut virkailija aloitti aina alusta pohtimisen ja yritti vesittää edellisen virkailijan työn. Lopulta asia vaati vain yhden asioista perillä olevan ihmisen tapaamisen ja asiat ratkesivat mutta tosiaan kolme kuukautta väännettiin ja ihmeteltiin.

En ymmärrä mitä hyötyä siitä on kenelläkään, että asioita ei voida hoitaa kunnolla ja suhtautua siihen asiakkaaseen kuin tasavertaiseen aikuiseen.

Samanlaisia kokemuksia, mutta en ollut yhtä fiksu kuin sinä. Ensi kerralla todellakin puhelin nauhoittaa kaiken.