Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyttää te-toimiston virkailijoiden ainainen mollaaminen, ettekö te urpot tajua, että kulloinenkin HALLITUSOHJELMA

Vierailija
29.02.2016 |

määrittelee niiden tekemiset. Ei kai kaupan kassakaan toimi ilman työnantajansa ohjeita, kun se kysyy ***tu päivästä toiseen haluatko pakasteet pieneen muovipussiin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusohjelmako sen sanelee, että toimistossa istutaan tunti odottamassa, että saa kuulla, ettei tänään ehdi ottaa vastaan? Ja jos satut tapaamaan virkailijan, on vastassa elämäänsä kyllästynyt virkamies, joka purkaa turhautumistaan asiakkaaseen käyttämällä kaikkea vähää valtaansa tämän nöyryyttämiseen?

Vierailija
2/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että joku olisi saanut te-toimistosta mitään  oikeaa apua. Kiitostako siitä turhasta työstä pitäisi sitten saada?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitusohjelmako sen sanelee, että toimistossa istutaan tunti odottamassa, että saa kuulla, ettei tänään ehdi ottaa vastaan? Ja jos satut tapaamaan virkailijan, on vastassa elämäänsä kyllästynyt virkamies, joka purkaa turhautumistaan asiakkaaseen käyttämällä kaikkea vähää valtaansa tämän nöyryyttämiseen?

Olet oikeilla jäljillä ensimäisessä kysymyksessä. Tunnen sitä systeemiä jonkin verran sivusta seuranneena. Toinen on ikävä juttu jos oikeasti niin olet kokenut. Turhautuneita ihmisiä on ihan joka paikassa valitettavasti Ap

Vierailija
4/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein voi olla että TE-toimistosta tarjoiltu "tough love" on juuri sitä mitä työttömät tarvitsevat. Ensin haukutaan, myöhemmin ymmärretään hyöty. Ihan kun vanhempian vastaan kapinoivat murkku-teinit.

Vierailija
5/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että joku olisi saanut te-toimistosta mitään  oikeaa apua. Kiitostako siitä turhasta työstä pitäisi sitten saada?

Valikoiva kuulo? Mä olen kuullut ja saanut itsekin paljon apua aikoinaan. Ap

Vierailija
6/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein voi olla että TE-toimistosta tarjoiltu "tough love" on juuri sitä mitä työttömät tarvitsevat. Ensin haukutaan, myöhemmin ymmärretään hyöty. Ihan kun vanhempian vastaan kapinoivat murkku-teinit.

Hel ve tin hyvin sanottu! Ap

Vierailija
7/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta turiset, mutta ei se niiden vika ole. Te-toimisto pitäis lakkauttaa.

Vierailija
8/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhakijat ovat enimmäkseen aikuisia ihmisiä, joskus jopa koulutetumpia kuin te-toimiston virkailijat. En rinnastaisi heitä kapinoiviin teineihin.

Vierailija
9/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sieltä mitään tarjota, ei kuule pehmeää eikä kovaa. Koko puulaaki on olemassa vaan sitä varten että lyövät leimoja papereihin.

Vierailija
10/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mitä en ymmärrä on valittaa opettajan tekemisistä. Opetussuunnitelmaa sekin noudattaa. Ops mm sanoo liikunnassa keskityttävän sukupuolille sopiviin lajeihin, valitettavasti. Vaikka ope itse vastustaisi tällaista, vaatii 2000-luvun alussa vaikuttaneet kansanedustajat tätä toteuttamaan.

Vierailija
11/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen mitä en ymmärrä on valittaa opettajan tekemisistä. Opetussuunnitelmaa sekin noudattaa. Ops mm sanoo liikunnassa keskityttävän sukupuolille sopiviin lajeihin, valitettavasti. Vaikka ope itse vastustaisi tällaista, vaatii 2000-luvun alussa vaikuttaneet kansanedustajat tätä toteuttamaan.

Mihin ihmeen sukupuolille sopiviin lajeihin? Samoja lajeja siellä harrastaa kaikki sukupuolet. Mistähän ihmeestä sinäkin puhut?

Vierailija
12/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai hallitusohjelma sitä määrittele, että ne tuntee niitä hakukehotuksia aivan kummallisilla kriteereillä. Se on heidän työnsä ja heillä pitäisi olla sen verran ammattitaitoa, että tajuavat millaisella koulutuksella ja millaisella kokemuksella mitäkin paikkaa on järkeä hakea. Sieltä lähtee ihan päättömiä kehotuksia, tyyliin liikunnanohjaajalle, että haepa urheiluhierojaksi.

Ehkä sen työttömän aika ei ole kenellekään arvokasta, hänhän on se yhteiskunnan syöpäläinen, mutta onhan toi aivan idioottimaista ajantuhlausta kuulemma kovassa resurssipulassa olevalle TE-toimistolle ja myös sille työnantajalle lueskella hakemuksia, jossa ei alkeellisinkaan kelpoisuusehto täyty.

Itse olen ollut kerran lyhyen pätkän työttömänä, vuosia sitten ja täytyy kyllä sanoa, että eipä ne ihan penaalin terävimpiä kyllä olleet. Kun se sopivan työn haussa auttaminen on heidän työnsä ja ollaan aivan kujalla koulutuksista ja töiden vaatimuksista. Silloin vielä joutui käymään siellä työkkärissä ja se sessio käsitti sen, että käytiin siitä tädin koneen näytöltä läpi MOL:n työpaikkoja. Olisin osannut tehdä sen ihan itse ja päivittäin teinkin. Varmaan olis senkin tunnin se virkailija voinut käyttää vähän paremmin.

Vierailija
13/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa sarjaa. Totta kai sä noudatat työnantajasi ohjeita ja suuntaat tekemisen siihen mitä käsketään. Täähän on ihan selvä juttu mutta jostain syystä joillekin niin tavattoman vaikea asia ymmärtää. Ap

Vierailija
14/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein? realistisempi arvio voisi olla toisinaan.

Eli tuupittaessa ja aktivoitaessa 100. työnhakijasta noin 70 joko ajattelee että meh tai ihmettelee että mitä hittoa nuo riehuu, eikö 30+ hakemusta kuussa muka riitä. 10 polttaa päreensä että miksi minua tuupitaan ja rupeaa ryyppäämään. 10 herää koomastaan sohvalta ja lopettaa juopottelun ja rupeaa hakemaan töitä. Loput 10 vetää viinaa kuten edelleenkin eikä tuuppimiset vaikuta pätkääkään.

Lopputulos on 10 uutta aktiivista työnhakijaa, 10 lopetti hakemisen ja rupesi ryyppäämään ja loput lähinnä vittuuntuivat lisää. Hienoa kuitenkin että edes työkkärin kuplassa kuvitellaan että tehdään hyvää työtä.

Vierailija
15/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kai hallitusohjelma sitä määrittele, että ne tuntee niitä hakukehotuksia aivan kummallisilla kriteereillä. Se on heidän työnsä ja heillä pitäisi olla sen verran ammattitaitoa, että tajuavat millaisella koulutuksella ja millaisella kokemuksella mitäkin paikkaa on järkeä hakea. Sieltä lähtee ihan päättömiä kehotuksia, tyyliin liikunnanohjaajalle, että haepa urheiluhierojaksi.

Ehkä sen työttömän aika ei ole kenellekään arvokasta, hänhän on se yhteiskunnan syöpäläinen, mutta onhan toi aivan idioottimaista ajantuhlausta kuulemma kovassa resurssipulassa olevalle TE-toimistolle ja myös sille työnantajalle lueskella hakemuksia, jossa ei alkeellisinkaan kelpoisuusehto täyty.

Itse olen ollut kerran lyhyen pätkän työttömänä, vuosia sitten ja täytyy kyllä sanoa, että eipä ne ihan penaalin terävimpiä kyllä olleet. Kun se sopivan työn haussa auttaminen on heidän työnsä ja ollaan aivan kujalla koulutuksista ja töiden vaatimuksista. Silloin vielä joutui käymään siellä työkkärissä ja se sessio käsitti sen, että käytiin siitä tädin koneen näytöltä läpi MOL:n työpaikkoja. Olisin osannut tehdä sen ihan itse ja päivittäin teinkin. Varmaan olis senkin tunnin se virkailija voinut käyttää vähän paremmin.

Toi on sun kokemus. Yleistätkin vähäisellä kokemuksellasi aika reippaasti mutta niinhän ihminen tekee, määrittelee asiat oman suppean kokemuksensa kautta. Ap

Vierailija
16/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jos et ole varannut aikaa, sinua välttämättä voida ottaa vastaan. Vuonna 2010 TE-toimistoissa oli virkailijoita noin 3000 (tässä on mukana kaikki johtajat, palkkahallinto jne.) ja nyt enää noin 2400. Työnhakijoita TE-toimistoissa oli vuonna 2015 kaikkiaan 880 000 kpl! Ja avoimia työpaikkoja lähes 500 000 kpl. TE-toimistoihin soitettiin noin 1600 000 puhelua (siis jokaista virkailijaa kohti noin 660 puhelua ) ja TE-toimistosta soitettiin noin 1100 000 kertaa asiakkaille.

Siellä ne kiusaa työttömiä. Kyllä ne on ilkeitä.

Vierailija
17/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein? realistisempi arvio voisi olla toisinaan.

Eli tuupittaessa ja aktivoitaessa 100. työnhakijasta noin 70 joko ajattelee että meh tai ihmettelee että mitä hittoa nuo riehuu, eikö 30+ hakemusta kuussa muka riitä. 10 polttaa päreensä että miksi minua tuupitaan ja rupeaa ryyppäämään. 10 herää koomastaan sohvalta ja lopettaa juopottelun ja rupeaa hakemaan töitä. Loput 10 vetää viinaa kuten edelleenkin eikä tuuppimiset vaikuta pätkääkään.

Lopputulos on 10 uutta aktiivista työnhakijaa, 10 lopetti hakemisen ja rupesi ryyppäämään ja loput lähinnä vittuuntuivat lisää. Hienoa kuitenkin että edes työkkärin kuplassa kuvitellaan että tehdään hyvää työtä.

Edelleen, siellä työkkärinkin kuplassa toteutetaan vaaleilla valittujen poliitikkojen tahtoa. Toki voihan siitäkin syyttää työkkärin väkeä ;) Ap

Vierailija
18/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta turiset, mutta ei se niiden vika ole. Te-toimisto pitäis lakkauttaa.

Samalla lakkaisi te-palvelut.fi -sivusto eli se tutummin mol.fi, jossa ei enää ilmoitettaisi työpaikoista. Hyvä uudistus, olisi vähän enemmän vaivaa etsiä vaikka kesätöitä koko maasta.

Vierailija
19/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jos et ole varannut aikaa, sinua välttämättä voida ottaa vastaan. Vuonna 2010 TE-toimistoissa oli virkailijoita noin 3000 (tässä on mukana kaikki johtajat, palkkahallinto jne.) ja nyt enää noin 2400. Työnhakijoita TE-toimistoissa oli vuonna 2015 kaikkiaan 880 000 kpl! Ja avoimia työpaikkoja lähes 500 000 kpl. TE-toimistoihin soitettiin noin 1600 000 puhelua (siis jokaista virkailijaa kohti noin 660 puhelua ) ja TE-toimistosta soitettiin noin 1100 000 kertaa asiakkaille.

Siellä ne kiusaa työttömiä. Kyllä ne on ilkeitä.

Niin ne on tosi pahoja ihmisiä, hyi hyi Ap

Vierailija
20/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on sun kokemus. Yleistätkin vähäisellä kokemuksellasi aika reippaasti mutta niinhän ihminen tekee, määrittelee asiat oman suppean kokemuksensa kautta. Ap

Ei tietenkään ole pelkästään mun kokemus. Katsos kun meilläkin yrityksessä, kuten lukuisissa muissakin, on sellainen pikkuinen leikki kuin yt-neuvottelut, joita käydään suunnilleen vuosittain, ihan vaikka vanhasta tottumuksesta. Väki vähenee ja pidot paranee! Tälläkin hetkellä on valitettavasti kavereita ja entisiä kollegoja työttömänä, tiedän heti kuusi tuttavaa ja yksikään ei ole saanut sieltä mitään järkevää apua tai hyötyä, muutamille on tullut noita hakukehotuksia ja järjestäen aivan päin seinää olevia, vaikka hakevat todella aktiivisesti töitä ihan itse. Kuulemma tuntuu menevän koko ajan vaan pimeämmäksi. Ne jotka ovat työllistyneet, ovat kyllä työllistyneet ihan itse etsimiinsä ja hakemiinsa paikkoihin.