Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimiston työtarjouksista kysymyksiä

Vierailija
29.02.2016 |

Jos saamassasi työtarjouksessa on vaatimuksia/edellytyksiä, joita et täytä (vaikkapa erinomainen kielitaito saksan kielen osalta, tietyn tietojärjestelmän hyvä hallinta tms.), lähetätkö kuitenkin hakemuksen? Jos et, kuinka te-toimistossa on suhtauduttu tähän? Ja mitä olet merkinnyt tuohon vastaukseesi, oletko hakenut työpaikkaa?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli elämäni ensimmäinen työtarjous. Ihan oli mukava ja asiallinen paikka ja mielelläni sinne töihin menisin. Mutta... paikkaan haettiin alle 29 vuotiasta ammattikoulutusta vailla olevaa nuorta ja olen itse 45-vuotias ja minulla on kaksi ammattia, sekä koulutus että työkokemus niihin.

Soitin ja sain jopa työkkäristä henkilön kiinni, jolle ilmoitin, että muita asioita voi olla kertomatta, mutta naamasta näkyy, että 40 on täyttynyt. Nainen nauroi ja kertoi ottavansa tarjouksen pois. Ja kävin juuri katsomassa, tarjous poistettu!!

Oisit nyt vaan hakenut. Jos pikku hiljaa valkenis, kuinka turhauttavia ne on.

Vierailija
42/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeminenhan on helppoa, ei siinä mitään. Mutta todellinen ongelma tässä on se, että jos vaikka ajokortiton hakee paikkaan johon selkeästi vaaditaan ajokorttia, hän vaikuttaa rekrytoijan silmissä lukutaidottomalta idiootilta joka on vain haitaksi. Saattaa hyvin olla ettei tämä henkilö sitten pääsisi muihinkaan saman työnantajan pesteihin koska on jo antanut niin huonon ja typerän kuvan itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työtön kohta kolme vuotta. Tasan yksi työtarjous on tullut, täysin ihan mitä sattuu. Laitoin hakemuksen ja kuittasin te-toimistoon, joka kuittasi tiedon tulleeksi ja ilmoitti että 10 kuukauden päästä ottavat yhteyttä...

Vierailija
44/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen niin vanha, että työkkäri on jättänyt rauhaan. Kukaanhan ei suomessa 50-v. akkaa enää työllistä. Vaikka työhaluja olisikin. Mutta ne työkkärin muutamat työpaikkaosoitukset, jotka alussa sain, olivat niin noloja, että häpesin lähettää hakemuksen.

Vierailija
45/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ohis, mutta minkä kaupungin kesätyöt on sairaaloiden osastonsihteereiden osalta jo päätetty? Olen nimittäin hakenut itsekin jo alkukuusta ja mitään ei ole kuulunut.

Minä tein hakemuksen 3.2. Haastattelussa kävin viime viikolla. Toivoa siis on vielä. Klinikat varmaan haastattelevat ja tekevät päätökset omaan tahtiinsa. Yksi osasto minne soitin, päättää vasta helmikuun loppuun mennessä montako sijaista ottavat, eivätkä olleet mukana tuossa yhteisessä haussa.

Vierailija
46/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2017 alusta työtön ilmoittautuu vuokrafirmaan töihin. Käytännössä siis jokainen työkykyinen saa siitä eteenpäin soviteltua päivärahaa, koska on pakko ottaa vastaan kaikkia töitä päivän varoitusajalla, joskus jop nopeammin. Jos ilmoittaa jonkun päivän vapaaksi, ei saa siltä mitään korvausta, vaikka sattuisi käymään työhaastattelussa.

Työkkäri tulee keskittymään ammatinvaihtajiin ja osatyökykyisiin, pitkäaikaistyöttömät menee kunnalle työpajoihin.

Voi olla, että tulee ikävä tätä aikaa, kun sai rauhassa hakea töitä.

Onko tämä jokin visio vai totta?

Lakiesitys on jo tekeillä, piloteissa on kerätty kokemuksia ja henkilöstöpalveluyritysten kanssa käyty neuvotteluja melkein vuoden verran. Tämä on totta. Liittyy vahvasti aluehallintouudistukseen, mutta toteutetaan pääosin jo ennen sitä.

Vierailija
47/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2017 alusta työtön ilmoittautuu vuokrafirmaan töihin. Käytännössä siis jokainen työkykyinen saa siitä eteenpäin soviteltua päivärahaa, koska on pakko ottaa vastaan kaikkia töitä päivän varoitusajalla, joskus jop nopeammin. Jos ilmoittaa jonkun päivän vapaaksi, ei saa siltä mitään korvausta, vaikka sattuisi käymään työhaastattelussa.

Työkkäri tulee keskittymään ammatinvaihtajiin ja osatyökykyisiin, pitkäaikaistyöttömät menee kunnalle työpajoihin.

Voi olla, että tulee ikävä tätä aikaa, kun sai rauhassa hakea töitä.

Mistä ihmeestä ne vuokrafirmat taikovat työpaikkoja haitaksi asti vaikka meille yli viisikymppisille maistereille? Minä luulen, että sen vuokrafirman käyttö loppuu melko pian , joka minuakin lähettäisi vaikka siivoamaan.

Vierailija
48/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ohis, mutta minkä kaupungin kesätyöt on sairaaloiden osastonsihteereiden osalta jo päätetty? Olen nimittäin hakenut itsekin jo alkukuusta ja mitään ei ole kuulunut.

Minä tein hakemuksen 3.2. Haastattelussa kävin viime viikolla. Toivoa siis on vielä. Klinikat varmaan haastattelevat ja tekevät päätökset omaan tahtiinsa. Yksi osasto minne soitin, päättää vasta helmikuun loppuun mennessä montako sijaista ottavat, eivätkä olleet mukana tuossa yhteisessä haussa.

Ok, kiitos tiedosta sinulle! Toivoa siis on vielä, edes vähän. Veikkaan, että edellisinä kesinä olleet ovat etusijalla.

Vierailija
49/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeminenhan on helppoa, ei siinä mitään. Mutta todellinen ongelma tässä on se, että jos vaikka ajokortiton hakee paikkaan johon selkeästi vaaditaan ajokorttia, hän vaikuttaa rekrytoijan silmissä lukutaidottomalta idiootilta joka on vain haitaksi. Saattaa hyvin olla ettei tämä henkilö sitten pääsisi muihinkaan saman työnantajan pesteihin koska on jo antanut niin huonon ja typerän kuvan itsestään.

Näin minulle juuri kävi tänään. Hain siis pari päivää sitten paikkaan, johon halusin kovasti. Ja tänään samaan paikkaan (siis rekryfirma, mutta vielä sama rekrytoija), johon minulla ei ole edellytyksiä, mutta josta sain työtarjouksen. Voin todennäköisesti heittää hyvästit tuolle aiemmallekin paikalle, ihme jos eivät pidä vähän yksinkertaisena :(. ap

Vierailija
50/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain koulutustani ja kokemustani vastaavia työtarjouksia kaksi, hain molempiin ja toiseen pääsin! Ehdin olla työttömänä reilut 2 kuukautta. Työtä ei ollut ilmoitettu julkisesti, vaan paikkaa haettiin ainoastaan työkkärin kautta. Olen todella tyytyväinen! Työ"tarjouksista" (=hakukehotuksista... tarjous on erittäin hämäävä käsite varsinkin ensimmäistä kertaa työkkärin kanssa asioivalle, hypin siis suunnilleen riemusta ja luulin että paikka on minun vain ottamalla tarjous vastaan...) on siis edes kerran maailmanhistoriassa ollut jotakin hyötyä!

Vierailija
51/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin. Ja luottaisin siihen, että en pääse edes haastatteluun. Jos jostain kumman syystä pääsisin, kertoisin siellä, että oli pakko hakea vaikka en osaa saksaa enkä hallitse sitä tietojärjestelmää.

Ihmettelen, millä oikeudella te-toimisto niitä "työtarjouksia" lähettelee? Nehän rasittaa vain niitä firmoja, jotka haluaa tietyntyyppisen, pätevän ja ennen kaikkea halukkaan työntekijän. Joutuvat sitten selaamaan entistäkin enemmän turhia hakemuksia.

Jokainen, joka jonkin työpaikan haluaa, osaa sitä ihan itse hakea. Ne "työtarjoukset" kun löytyvät ihan netistä kaikkien haettavaksi.

Mitäs jos sanoisitkin, että opit salamannopeasti uusia asioita ja vaikket ko. tietojärjestelmää olekaan käyttänyt, niin päivän koulutuksella on hammu hallussa. Ei ihme, että tolla asenteella liikenteessä olevat ovat työttömiä. 

Vierailija
52/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakisin. Ja luottaisin siihen, että en pääse edes haastatteluun. Jos jostain kumman syystä pääsisin, kertoisin siellä, että oli pakko hakea vaikka en osaa saksaa enkä hallitse sitä tietojärjestelmää.

Ihmettelen, millä oikeudella te-toimisto niitä "työtarjouksia" lähettelee? Nehän rasittaa vain niitä firmoja, jotka haluaa tietyntyyppisen, pätevän ja ennen kaikkea halukkaan työntekijän. Joutuvat sitten selaamaan entistäkin enemmän turhia hakemuksia.

Jokainen, joka jonkin työpaikan haluaa, osaa sitä ihan itse hakea. Ne "työtarjoukset" kun löytyvät ihan netistä kaikkien haettavaksi.

Mitäs jos sanoisitkin, että opit salamannopeasti uusia asioita ja vaikket ko. tietojärjestelmää olekaan käyttänyt, niin päivän koulutuksella on hammu hallussa. Ei ihme, että tolla asenteella liikenteessä olevat ovat työttömiä. 

Aika nopeastihan koeajalla käy ilmi, että ei salamannopeasti opikaan uusia asioita ja on valehdellut osaamisensa.... En ole tuon edellisen kijoittaja, jolle vastasit, vaan ihan realistina tässä puhun.

Vierailija
53/56 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut varsin aktiivinen omatoiminen työnhakija viime syksystä lähtien, ja osaan kyllä hakea omaa ammatillista profiiliani vastaavia töitä. Näitä TE-toimiston tarjouksia on minullekin tullut, ja olen kuuliaisesti niitä hakenut, vaikkei niillä paljon oman osaamiseni kanssa olekaan tekemistä. Yhteen rekryyn jätin hakematta, koska siinä vaadittiin mm. useiden sellaisten ohjelmistojen käytön sujuvaa osaamista, joista en ollut koskaan kuullutkaan. Kirjoitin TE-toimistolle selvityksen asiasta, että jätin hakematta, koska minulla ei ollut mitään edellytyksiä ko. pestiin (ja listasin vielä nämä asiat). Lisäksi annoin kattavan selvityksen itsenäisestä työnhaustani, kontaktoimieni firmojen määrästä, saaduista haastatteluista ja tuloksista (olen siis parhaillaan ehdolla pariin virkaan). TE-toimisto oli ihan ok tähän.

Vierailija
54/56 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain koulutustani ja kokemustani vastaavia työtarjouksia kaksi, hain molempiin ja toiseen pääsin! Ehdin olla työttömänä reilut 2 kuukautta. Työtä ei ollut ilmoitettu julkisesti, vaan paikkaa haettiin ainoastaan työkkärin kautta. Olen todella tyytyväinen! Työ"tarjouksista" (=hakukehotuksista... tarjous on erittäin hämäävä käsite varsinkin ensimmäistä kertaa työkkärin kanssa asioivalle, hypin siis suunnilleen riemusta ja luulin että paikka on minun vain ottamalla tarjous vastaan...) on siis edes kerran maailmanhistoriassa ollut jotakin hyötyä!

Olet sitte toinen ihminen, jonka tiedän saaneen koulutustaan vastaavan työpaikan te-toimiston tarjouksen ansiosta. Se toinenkin sai sellaisen paikan, joka ei ollut julkisesti auki vaan ilmoitettiin vain muutamalle työttömälle ja aloitti vielä ensin palkattomana harjoittelijana.

Vierailija
55/56 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minulle juuri kävi tänään. Hain siis pari päivää sitten paikkaan, johon halusin kovasti. Ja tänään samaan paikkaan (siis rekryfirma, mutta vielä sama rekrytoija), johon minulla ei ole edellytyksiä, mutta josta sain työtarjouksen. Voin todennäköisesti heittää hyvästit tuolle aiemmallekin paikalle, ihme jos eivät pidä vähän yksinkertaisena :(. ap

Miksi ihmeessä hait, kun pelkkä yhteydenotto riittää? Eli olisit voinut kysyä työn sisällöstä tarkemmin tms. ja karenssi olisi vältetty.

Vierailija
56/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tiedosta sinulle! Toivoa siis on vielä, edes vähän. Veikkaan, että edellisinä kesinä olleet ovat etusijalla.

Joka paikkaan ei toki löydy sellaisia, jotka ovat aiemmin olleet ko. osastolla, mutta sitten ottavat varmasti sellaisen, jolta löytyy alan työkokemusta. Oletko sinä aikaisemmin ollut osastonsihteerinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi