Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lyhennätte asuntolainaa kuukaudessa?

Vierailija
29.02.2016 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

453 e/kk yksin lyhennän sis.korot

Onko teillä termit noin hukassa? Ilmeisesti maksat kokonaisuudessaan lainaa 453€/kk. Ja tuo summa sisältää lyhennyksen ja korot? Nykyisillä koroilla lyhennys on siis noin 400€?

Vierailija
22/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700 €/kk  + korot miehen kanssa yhdessä. Mun osuus on vähän isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

460 € josta korkoa näyttäisi menevän viitisen kymppiä. Laina alkujaan v. 2011 96 k€.

Vierailija
24/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ korkoineen.

Vierailija
25/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1300e korkoineen/kk

Vierailija
26/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt?

Ihan mielenkiinnosta. Vähän saa osviittaa, mikä on normaalia. Tietysti tähän vaikuttaa lainan suuruus ja pituus, tulot jne. Mutta on mielenkiintoista tietää, paljonko ihmiset yleensä laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

453 e/kk yksin lyhennän sis.korot

Onko teillä termit noin hukassa? Ilmeisesti maksat kokonaisuudessaan lainaa 453€/kk. Ja tuo summa sisältää lyhennyksen ja korot? Nykyisillä koroilla lyhennys on siis noin 400€?

Tuskin. Ihmiset varmaan vastailevat hieman vierestä oikeastaan kysymykseen "paljonko asuntolainakulusi ovat". Näin tein itsekin. Ei kannata merkittävästi ahdistua asiasta.

Vierailija
28/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laina on jo maksettu. Mutta ensin lyhensimme vain 700e/kk ja kun miehen tulot kasvoi niin lyhennys oli 1000e/kk.

Loppulaina 50 000e maksettiin kerralla pois.

Eikö pankki rokota, jos maksaa etajassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laina on jo maksettu. Mutta ensin lyhensimme vain 700e/kk ja kun miehen tulot kasvoi niin lyhennys oli 1000e/kk.

Loppulaina 50 000e maksettiin kerralla pois.

Eikö pankki rokota, jos maksaa etajassa?

Itse ainakin otin tuloihini nähden pienehkön kuukausilyhennyksen, ja silloin tällöin teen ylimääräisiä lyhennyksiä. Kuukausittainen lyhennys 450, mutta kuluneen vuoden aikana olen tainnut tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä noin 10 000 eurolla. Tällä tavalla jää kivasti liikkumavaraa. Kyllä sen lainan voi maksaa vaikka kerralla pois niin halutessaan, mutta mukava on tehdä muitakin juttuja.

Vierailija
30/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan miehen kanssa 1300 eur per kuukausi, korot mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkoineen 1500,-/kk.

Vierailija
32/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amok kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

453 e/kk yksin lyhennän sis.korot

Onko teillä termit noin hukassa? Ilmeisesti maksat kokonaisuudessaan lainaa 453€/kk. Ja tuo summa sisältää lyhennyksen ja korot? Nykyisillä koroilla lyhennys on siis noin 400€?

Tuskin. Ihmiset varmaan vastailevat hieman vierestä oikeastaan kysymykseen "paljonko asuntolainakulusi ovat". Näin tein itsekin. Ei kannata merkittävästi ahdistua asiasta.

Tiedä, ettei kannattaisi ahdistua, mutta en voi sille mitään. Minua ärsyttää suunnattomasti, kun asioista puhutaan aivan väärillä termeillä. Minkäs sitä insinööri itselleen voi. Ei pitäisi avata tällaisia ketjuja, koska tässä käy aina juuri näin. Stana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt?

Ihan mielenkiinnosta. Vähän saa osviittaa, mikä on normaalia. Tietysti tähän vaikuttaa lainan suuruus ja pituus, tulot jne. Mutta on mielenkiintoista tietää, paljonko ihmiset yleensä laittaa.

Tuohan täysin kiinni tuloista. Kun vähensin mieheni kanssa yhdessä, meni 1500 e/kk (tasaerä korot + lyhennys), nyt ominpäin puolet tuosta summasta. Ja käteen jää palkasta n. 4000  e

Vierailija
34/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittu erä on 610, nyt siitä on 15 korkoa. Lähes joka vuosi lyhennetty ylimääräistä 500-3000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovittu lyhennys on 750+750 euroa (miehen kanssa laina puoliksi), mutta tällä hetkellä lyhennetään 1000 + 1000 euroa kuussa. Kyseessä tasaerälaina eli korot mukana.

Paljonko se lyhennys on?

Nyt joulukuussa otettu 12kk euribor + pankin marginaali 0,8. En enää edes muista mikä oli sen koron tämähetkinen osuus kun samalla lailla sitä lyhennän kuitenkin. Laina-aikaanhan se meillä vaikuttaa, mutta meillä laina ei ole ylipitkä alkujaankaan ja tarkoitus maksaa sitä nopeammin ylimääräisillä lyhennyksillä.

Vierailija
36/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia lyhennysmuotoja teillä on?

Vierailija
37/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500.

Vierailija
38/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä miehen kanssa 1200€ sis korot.

Korko tällä hetkellä 0,249% (3kk Euribor + marginaali)

Vierailija
39/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 €, lisäksi korot 150€. Emme halua lyhentää nyt enempää vaan säästämme muihin asioihin, osakkeisiin ja kolmelle eri tilille eri tarkoituksiin. Jos korot nousisivat, maksaisimme ehkä heti reilusti lainaa kertalyhennyksellä pois.

Vierailija
40/42 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi kysyä "paljonko teillä on lainanHOITOkulut/kk"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi