Nainen jolla on ollut panokaveri/suhde, miksi mies ei kelvannut vakavampaan parisuhteeseen?
Miksi kyseinen mieshenkilö ei sopinut parisuhteeseen tai miksi et halunnut parisuhdetta miehen kanssa?
Jos halusit, mutta mies ei halunnut, kerro toki miksi mies ei halunnut, jos tiedät syyn.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin enemmän, mutta en ole vielä uskaltanut kysyä
Kannattaa varmaan rohkaistua ja kysyä.
Tietty joo mutta siinä on se vaara että mies pelästyy avautumistani ja juoksee lopullisesti karkuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietty joo mutta siinä on se vaara että mies pelästyy avautumistani ja juoksee lopullisesti karkuun
Eikö sitten tunnu siltä, että sinä rakastelet ja hän nussii? Eikö olisi kuitenkin hyvä tietää tilanne? Jotenkin tuntuu, että elät illuusiota.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitten tunnu siltä, että sinä rakastelet ja hän nussii? Eikö olisi kuitenkin hyvä tietää tilanne? Jotenkin tuntuu, että elät illuusiota.
AP
Tää on melko tuore juttu vielä eikä ole yhtään tapaistani kiinnostua näin nopeasti yhtään kenestäkään näin paljoa. Enkä tiedä milloin on liian nopeaan ottaa asioita puheeksi.
Fuckbuddie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kummallakaan ei ollut muita kuin kaverillisia tunteita ja haluttiin toisiamme. :)
Mitä tunteita sitten pitäisi olla? Jos seksi toimii ja on halua, niin mitä tunteita tai ominaisuuksia pitäisi vielä olla, jotta voi parisuhteeseen astua?
AP
Rakkautta ja tietty yhteenkuuluvuus.
Välillemme ei syntynyt sellaista paloa, joka olisi kuljettanut parisuhteen aallokkoihin. Harmi sinänsä, sillä harrastukset ja mielenkiinnot samat, lapsuustaustamme samanlaiset (yhteiskunnallinen asema sekä kokemuspreäiset seikat). Noilta pohjin olisimme sopineet hyvin kavereiksi, emme rakastavaisiksi.
Seksi kuitenkin oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Välillemme ei syntynyt sellaista paloa, joka olisi kuljettanut parisuhteen aallokkoihin. Harmi sinänsä, sillä harrastukset ja mielenkiinnot samat, lapsuustaustamme samanlaiset (yhteiskunnallinen asema sekä kokemuspreäiset seikat). Noilta pohjin olisimme sopineet hyvin kavereiksi, emme rakastavaisiksi.
Seksi kuitenkin oli hyvää.
Hiukan sama laulu täällä. Ollaan vielä kiikun kaakun, koska tuon lisäksi meissä olisi sitä paloakin, mutta tappelunaiheet ovat niin huolestuttavia, että otan aikalisää kerran toisensa perään. Miehellä on kotoaan peritty narsistisen käytöksen malli parisuhteeseen ja on vaikea saada selvää, onko se opittua vai sisäsyntyistä, kun toisella ei ole aiempaa kokemusta toimivasta suhteesta ja järkevämpiäkin puolia persoonassa on. Paljon on kehitystäkin tapahtunut, mutta jotkut oudot näkemykset eivät tunnu muuttuvan vaikka käytös päällisin puolin muuttuukin, kunnes taas joudutaan avoimeen kahakkaan ja paljastuu mitä toinen ajattelee. Joudun tosissaan taistelemaan omasta tilastani, mikä on virkistävää kun edellisessä suhteessa se ei ollut mahdollistakaan kun mies oli teeskentelijä ja toimi hiljaisesti omin päin kuin varas yössä. Avoin taisteluvalmius on siihen verrattuna kesätuulen henkäys, vaikka riitaa tuleekin asioista, joista ei pitäisi joutua riitelemään. Laastarisuhteen kiroja. Etsii vastakkaisia ominaisuuksia kuin ne, jotka upottivat edellisen suhteen. Sitten unohtuu tarkkailla, riittävätkö ne ominaisuudet sitten kuitenkaan, joita ei muista tutkia. Ja mitä kaikkea jää saamatta, mikä edellisessä suhteessa oli toimivaa.
Pitää katsoa rauhassa, päädynkö ojasta allikkoon, ja onko suhde oikeasti sen arvoinen vai unohtaako sitä katsoa kokonaisuutta kun vääntää yksityiskohdista ja huojentuu jos ne ovat ratkeavinaan edes hetkeksi. Mutta rakastunut minä kyllä olen, sehän siinä niin huolestuttaakin. Että arvostelukyky saisi ensin palata ennenkuin on pakko tehdä päätöksiä. Kun viat ovat niin dramaattisia, riskit ovat suuret.
jätkä oli ihmisenä todella tylsä, riippuja ja kuvitteli elävänsä jonkinlaisessa hollywoodin romanttisessa komediassa. myös siihen elämäntilanteeseen en mitään vakavempaa halunnut.
Baarissa tutustuin aivan lähellä asuvaan mieheen. Eronnut kuten itsekin. En halua vakavaa suhdetta. Ollaan jo nelisen vuotta oltu fuckbuddeja ja no vähän muutenkin kavereita,mutta itsellä ollut muitakin tässä välillä. En jaksa vaan mitään tiivimpää enkä ikinä enää muuta yhteen. Jätti sen verran traumaa avioliitto. Miehellä on lisäksi haastavia lapsia edellisestä suhteestaan ja hän kantaa vastuunsa,eli hänellä menee erityislapsiinsa aikaa jonkin verran. Enkä halua olla osallinen siinä. Enkä myöskään omia lapsia halua sotkea mihinkään suhdekuvioon. Mutta homma toimii näin.
A: Olimme hyviä ystäviä ja seksi oli taivaallista, mutta mies ei ollut yhtään ns. aviomiesainesta. Hän oli maailmaa kiertelevä ja viinaan menevä, yliherkkä ja epävakaa taiteilija. Ystävänä kyllä oikein passeli.
B: Mukava ja älykäs mies, meillä oli hauskaa ja hyvää seksiä. Sovimme alusta asti, ettemme etsi muuta. Minä olisin jossain vaiheessa voinut harkitakin enemmän, mutta mies piti kiinni siitä ettei sitoudu kehenkään. Arvostin sitä, että hän oli asiasta rehellinen.
C, D, E jne: Ok tyyppejä, ihan mukavaa käydä muutamilla treffeillä mutta ei tarpeeksi yhteistä, ei tarpeeksi kemiaa, erilaiset arvot tai odotukset elämään, erilaiset luonteet, erilainen henkinen taso, epävakaa elämäntilanne tms. Nämä asiat sammuttivat nopeasti vakavammn kiinnostuksen.
F: Liian erilainen kulttuuritausta, en halunnut edes harkita enempää
G: Alunperinkin sovittu, että tapaamme pelkän seksin merkeissä
Ei panokaverin kanssa kuulukaan olla suhdetta, vaan pannaan fwb ja pidetään kivaa. Siinä kaikki.
Mies ei halua suhdetta kanssani.Haluaa pitää oven auki jollekin Susanna Laineen näköiselle julkkisnaiselle.
Sattuu,mutta eipä mulla just nyt tässä ole muutakaan.Teeskentelen iloista ja reipasta.En muka tajua.
Olisi kelvannut vaikka mihin. Minä en kelvannut.
Mulla oli taustalla vaikea ero ja en ollut valmis suhteeseen, joten valitsin ympärilleni muutaman miehen, joihin ei ollut vaaraa kiintyä liikaa ja näille myös sen heti ilmoitin heille.
Sitten tuli mies, joka lakaisi jalat alta ja säätäminen jäi.
Syyksi voin kai sanoa, että tarkoituksella valitsin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en halunnut parisuhdetta alunperinkään oman elämäntilanteen takia
Yksi tapaus: En ollut tarpeeksi ihastunut, eli vaikka olin ihastunut, synkkasi jne. niin en osannut kuvitella jakavani elämääni hänen kanssaan.
Toinen tapaus: Liian jännä, eli neurologisia poikkeamia jotka heijastuivat mm. päihdeongelmina, masennuksena ja epämääräisenä elämänä.
Ei vain voinut kuvitellakaan jakavansa elämää tuollaisen ihmisen kanssa, vaikka muuten ihana ja pantava olikin.
Kolmas tapaus: Myös liian jännä, eli liian epämääräinen elämäntyyli, päihteiden liikakäyttöä jne.
Monet muutkin kosijat olen feidannut liiallisen jännyyden ja epämääräisyyden vuoksi, mutta niiden kanssa en ole harrastanut edes seksiä.
Vedän puoleeni sitoutumishaluisia jä nn ämiehiä, epämääräisiä ja muita boheemia elämää viettäviä miehiä, mutta en itse halua pilata elämääni sitoutumalla ihmiseen jota en pidä edes sitoutumiseen kykeneväisenä.
fuckbuddie kirjoitti:
Miksi kyseinen mieshenkilö ei sopinut parisuhteeseen tai miksi et halunnut parisuhdetta miehen kanssa?
Jos halusit, mutta mies ei halunnut, kerro toki miksi mies ei halunnut, jos tiedät syyn.
Olin jo aviossa ja seksisuhde sai riittää.
En halua muuta kuin panokaverin. En siis tahdo mitään vakavaa.
Jos tarvitsee seksiä, ei muuta, ja hakee alunperinkin vain panokaveria, on kummallinen kysymys, miksi mies ei kelvannut vakavampaan suhteeseen.
Vastaan kuitenkin, että parisuhteeseen vaaditaan todella paljon enemmän kuin pelkkään panoon tai panosuhteeseen.
Luonne: täytyy olla älykäs, huumorintajuinen, uskollinen jne. Täytyy olla *minun silmiini* hyvännäköinen, ei siis perinteisen komea niin kuin moni kiiruhtanee väittämään. Yhteiset arvot. Ennen kaikkea tunteet. Minun täytyy olla ihastunut tai rakastunut, enhän muuten ala vakavampaan suhteeseen.
Panosuhteeseen käy mies, jolla on täysin erilaiset arvot, ei välttämättä huumorintajua tai älyäkään, kunhan ei sitten puhu paljoa. Itse asiassa ei tarvitse olla muuta yhteistä kuin että molemmat haluaa seksiä ja se on toisen kanssa hyvää. Tietysti siisti, puhdas, hygieniastaan huolta pitävä eikä epämiellyttävän näköinen.
Panosuhteet ovat ok jos kumpikin tietää missä mennään, eikä kummallekaan tule ihastumisen tunteita. Jos tulee, niin menee monimutkaiseksi ja sitten sattuu.
Kaikki ei löydä rakkautta. Lopulta tuntuu ihmeeltä, että kaksi ihmistä rakastuisivat juuri toisiinsa.
Koska rakkaus ja hyvä parisuhde ovat harvinainen ihme ja aarre, panosuhde on käytännöllinen ja turvallinen ratkaisu verrattuna vieraiden pokaamiseen. Lisäksi tietää, mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaus: En ollut tarpeeksi ihastunut, eli vaikka olin ihastunut, synkkasi jne. niin en osannut kuvitella jakavani elämääni hänen kanssaan.
Toinen tapaus: Liian jännä, eli neurologisia poikkeamia jotka heijastuivat mm. päihdeongelmina, masennuksena ja epämääräisenä elämänä.
Ei vain voinut kuvitellakaan jakavansa elämää tuollaisen ihmisen kanssa, vaikka muuten ihana ja pantava olikin.Kolmas tapaus: Myös liian jännä, eli liian epämääräinen elämäntyyli, päihteiden liikakäyttöä jne.
Monet muutkin kosijat olen feidannut liiallisen jännyyden ja epämääräisyyden vuoksi, mutta niiden kanssa en ole harrastanut edes seksiä.
Vedän puoleeni sitoutumishaluisia jä nn ämiehiä, epämääräisiä ja muita boheemia elämää viettäviä miehiä, mutta en itse halua pilata elämääni sitoutumalla ihmiseen jota en pidä edes sitoutumiseen kykeneväisenä.
Mullakin on tällainen. Lisäksi olen naimisissa (liitossa ei tosin seksiä vuosiin). Fwb tarjoaa sen, mitä aviossa ei ole. Mutta ei missään nimessä mitään vakavaa, miehellä vuokranmaksukin takkuaa kun pilvenpoltto kiinnostaa enemmän. Rakastan häntä tavallaan kuitenkin.
Miksi ei saisi tulla ihastumisen tunteita panosuhteessa? Nehän ovat ihan luonnollisia tunteita, eivätkä välttämättä tarkoita että haluaisi jotain vakavampaa. Kyllä minä ainakin ihastun välillä miehiin, joiden kanssa en todellakaan ryhtyisi parisuhteeseen. Voihan heissä silti olla joitakin ihastuttavia piirteitä. Jos ajattelisin ettei panokaveriin saa koskaan ihastua, niin en varmaan sitten voisi edes panna ketään. :D
Aika ikäviä ihmisiä. Sinä mukaan lukien. Ehkä joku noista olisi sopinutkin sinulle, jos et oikeasti välitä siitä että nainen tulee petetyksi suhteessa, kun kerran olit rikoskumppanina.