Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei kiiinnosta matkustelu pätkääkään ja sehän on

Vierailija
17.02.2006 |

työkaverinaisten mielestä niin outoa että päivitellään sitä vuodesta toiseen. Kerran oon laivalla ollut ja toiste en mene, pelkäsin vaan kokoajan. Lentokoneeseenkaan en mene, voi kun joku tajuais. Olen sanonut etten menis etelään vaikka joku maksais niin monttu auki jäävät tuijottaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo päivittäinen sanomalehden luku sivistää enemmän kuin joissakin turistirysässä pyöriminen. Lehdestä voi kyllä lukea esim. jonkin maan valtavasta köyhyydestä, mistä joku " suuri maailmanmatkaaja" ei ole reissuillaan nähnyt juuri mitään.

Vierailija
22/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki reissuihmiset ovat joskus tehneet sen ekan matkansa. Mun pikkuveli yrjösi paniikissa lentokentällä, kun oli lähdössä kielikurssille 3 viikoksi 12-vuotiaana ilman kaveria mukana. Uskalsi kuitenkin mennä ja oppi nauttimaan siitä. Tutustui paikallisiin ja toisiin suomalaisiin nuoriin.

Olen itse matkustellut aika paljon, mutta eka lentomatka lapsensaannin jälkeen pelotti aivan silmittömästi. Tuli kamala tuskanhiki, että mitä jos lapsi jää nyt orvoksi? Hengissä selvittiin ja pelon sain voitettua. Sekin avarsi mun maailmaa, että sain voitettua itseni.

Matkaoppaat yms. ovat sitä varten, että meillä taviksilla ois kiva matka. Ihan sama mitä sinne reissunpäälle menee tekemään, kunhan nauttii! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamista arkailevat ovat hauskaa sakkia. Ensin julistavat, miten turhaa matkustaminen on, kun KAIKKI matkustavat vaan lojuu rannalla kuiteskii...

Sitten, kun väite osoitetaan potaskaksi, niin väittävät, että voishan niitä juttuja kokea lähempänäkin.

Voisi tietysti, mutta ei noita samoja asioita voi silti Suomessa kokea. Ja sinähän et sinne " lähemmäskään" matkusta.

Odotan jo kolmatta väitettäsi, joka kuulunee jotakuinkin näin :" niin niin, mutta voihan itseäään sivistää kotimaassakin lukemalla ja katsomalla dokumenttiohjelmia"

Voi toki, mutta se on silti eri asia kuin oma kokemus. Sitä paitsi ihminen, jonka mielestä muut kulttuurit ovat täysin mielenkiinnottomia, ei takuulla sivistä itseään kotimaassakaan niistä asioista.

Vierailija:

En ymmärrä miksi matkustaa toiselle puolelle maailmaa ja siellä sittten ei edes tutustuta kyseiseen maahan. Malediiveilläkin sentään yli 200 000 asukasta mutta sitten mennään makaamaan jonnekin saarelle jonne rakenettu yksi hotelli ja kaikki tuodaan sinne muualta työntekijöitä myöten.

Vierailija
24/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jo päivittäinen sanomalehden luku sivistää enemmän kuin joissakin turistirysässä pyöriminen. Lehdestä voi kyllä lukea esim. jonkin maan valtavasta köyhyydestä, mistä joku " suuri maailmanmatkaaja" ei ole reissuillaan nähnyt juuri mitään.

Juu, ja sinä, jonka mielestä muut maat ovat täysin evvk, tietysti sivistät itseäsi todella paneutuen muista kulttuureista...

*repskops*

-27-

Vierailija
25/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ymmärrä miksi mennä " eurooppalaisparatiisiin" katsomaan muita eurooppalaisia. Sama kuin ruotsalainen menisi lomalle Serenaan ja toteaisi nyt olen nähnyt Suomen.

Vierailija:

Matkustamista arkailevat ovat hauskaa sakkia. Ensin julistavat, miten turhaa matkustaminen on, kun KAIKKI matkustavat vaan lojuu rannalla kuiteskii...

Sitten, kun väite osoitetaan potaskaksi, niin väittävät, että voishan niitä juttuja kokea lähempänäkin.

Voisi tietysti, mutta ei noita samoja asioita voi silti Suomessa kokea. Ja sinähän et sinne " lähemmäskään" matkusta.

Odotan jo kolmatta väitettäsi, joka kuulunee jotakuinkin näin :" niin niin, mutta voihan itseäään sivistää kotimaassakin lukemalla ja katsomalla dokumenttiohjelmia"

Voi toki, mutta se on silti eri asia kuin oma kokemus. Sitä paitsi ihminen, jonka mielestä muut kulttuurit ovat täysin mielenkiinnottomia, ei takuulla sivistä itseään kotimaassakaan niistä asioista.

Vierailija:

En ymmärrä miksi matkustaa toiselle puolelle maailmaa ja siellä sittten ei edes tutustuta kyseiseen maahan. Malediiveilläkin sentään yli 200 000 asukasta mutta sitten mennään makaamaan jonnekin saarelle jonne rakenettu yksi hotelli ja kaikki tuodaan sinne muualta työntekijöitä myöten.

Vierailija
26/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa ei ollut kyse siitä, mitkä matkakohteet ovat avartavimpia. Minäkään en menisi Malediiveille, koska tykkään kulttuurista, museoista ja historiasta.

Mutta sen sijaan tässä keskustelussa OLI kyse siitä, onko matkustelu ylipäänsä avartavaa. Ja sitä se on aina, vaikka vain Malediiveille menisi. Siellä saa kokemuksia, joita ei Suomessa koskaan saa.

Sitä paitsi jo itsensä rohkaiseminen ja matkustamispelkonsa ylittäminen on avartava asia. Itse asiassa ehkä se tärkein juttu, jonka takia ap:nkin kannattaisi edes kerran rohkaista itsensä reissuun.

-27-

Vierailija:

Siksi en ymmärrä miksi mennä " eurooppalaisparatiisiin" katsomaan muita eurooppalaisia. Sama kuin ruotsalainen menisi lomalle Serenaan ja toteaisi nyt olen nähnyt Suomen.

Vierailija
27/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on itse asiassa sieltä kotoisin. Mutta nyt lähden katsomaan pujottelua.

24

Vierailija
28/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-27-

Vierailija
29/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kettu pihlajanmarjoista.