Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei kiiinnosta matkustelu pätkääkään ja sehän on

Vierailija
17.02.2006 |

työkaverinaisten mielestä niin outoa että päivitellään sitä vuodesta toiseen. Kerran oon laivalla ollut ja toiste en mene, pelkäsin vaan kokoajan. Lentokoneeseenkaan en mene, voi kun joku tajuais. Olen sanonut etten menis etelään vaikka joku maksais niin monttu auki jäävät tuijottaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsesi haluaa vaihto-oppilaaksi ja koti-ikävissään kinuaa sua tulemaan katsomaan häntä maahan X, etkö menisi?

Vierailija
2/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun on satsata rahaa itsesi sivistämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen että sen takia kun nuorena matkustin niin paljon. Sain sen himon pois mun systeemistä.

Veljeni " matkustaa" ainoastaa Hesan busseilla. Ei se musta ole yhtään outoa, mitä sitä ihmettelisin. Jokainen oman makunsa mukaan.

Vierailija
4/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimarantaan, shoppailupaikkaan ja hyvällä tuurilla johonkin nähtävyyteen. Ihan niin kuin Eiffeltornissa käyminen mitenkään erityisen sivistävää olisi.

Vierailija
5/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma valintahan se on matkusteleeko vai ei. Itseänikään ei matkustelu kiinnosta.

Vierailija
6/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietää paljon vaikka maailman kulttuureista

Vierailija
7/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

uimarantaan, shoppailupaikkaan ja hyvällä tuurilla johonkin nähtävyyteen. Ihan niin kuin Eiffeltornissa käyminen mitenkään erityisen sivistävää olisi.

Kyllähän siellä biitsilläkin voi oppia kaikkea; sietämään erilaisuutta ja tunnistamaan tsunamin. ;)

Itse en taida tuntea matkustelemattomia ihmisiä; useimmat tuttuni, minä mukaanlukien, ovat asuneetkin ulkomailla.

Vierailija
8/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä sivistävää siinä on että käy Eiffel-tornissa jos ei siitä tiedä mitään? Käy siis vain paikan päällä siksi että se on tunnettu nähtävyys. Eri asia jos oikeasti tietää Eiffel-tornin historiasta. Mitä järkeä mennä vaikka Angkor Watiin jos ei yhtään tiedä sen historiaa. Eihän sillä silloin ole mitään merkitystä onko siellä käynyt vai ei.

Uskallan arvata että suurimmalla osalla Eiffel-tornin kävijöistä ei tiedä tornin historiasta juuri mitään.

Vierailija
9/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenlaisia tauluja kertomassa tornista enemmän. Voihan joku nauttia siitä vain puhtaasti arkkitehtoonisena teoksena. Kyllä minusta eiffel-tornissa käynyt on sivistyneempi kuin sellainen joka istuu kotona ja katsoo salkkareita.

Vierailija
10/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka he istuisivat pelkästään rannalla ja shoppailisivat, he silti omaksuvat siellä jotakin, jota et sinä Suomessa kykkimällä omaksu - varsinkaan, kun katsot koko touhun (=vieraat kulttuurit) turhanpäiväisiksi ja täysin mielenkiinnottomiksi.

Sitä paitsi, mistä tiedät, mitä SUURIN osa suomalaisista ulkomailla tekee?

Minä ainakin rakastan museoita, kulttuuria, sikäläisten ihmisten kanssa keskustelemista. Luen ennen jokaista matkaa ja jokaisen matkan aikana hurjasti kohdemaista.

Enkä usko hetkeäkään, että olisin tässä mielessä harvinainen tapaus.

Vierailija:

Vierailija
11/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi minulle käyneensä ekskursioilla tutkailemassa barokin ajan Espanjaa... :) Haikeasti muisteli aikaa, kun oli varaa siihen. Että tekevät suomalaiset paljon muutakin...

Vierailija
12/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ehkä lähtisin miehen kanssa, jos jonkun matkan esim.voittaisin, mutta en aiemmin. Silloin asuin yksin, ei ollut kaveria kenen kanssa lähteä, en osaa edes englantia, ummikkona en uskalla yksin mennä mihinkään, en osais ruokaakaan tilata, en osaa käytännön asioita; miten mennään lentokoneeseen...

Nyt kun miehen olen löytänyt, niin ehkä hänen kanssaan sitten joskus matkustan, mutta nyt on rahalle parempaakin käyttöä ja lapset kovin pieniä.

Tuntuu että ihmiset, jotka pitävät itseään sivistyneenä, kun ovat matkustelleet, ovat kuitenkin suvaitsemattomia muita kohtaan.

Vierailija
13/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun työkseni matkustamaan aivan riittävästi. En silloin näe nähtävyyksiä (korkeintaan dinner jossain merkittävässä paikaa), en kulttuuria, mutta silti se riittää.

Meillä on todella vähän yhteistä aikaa perheen kesken, joten silloin nautimme olla kotona. Poltella takkaa, nauttia punaviiniä, tehdä yhdessä ruokaa, loikoilla sohvalla koko perhe yhdessä. Se on sitä elämän eliksiiriä. Ei vieraat maat ja mannut.

Siinä se. Kaikki ei jaksa eikä halua.

Vierailija
14/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsenkymppisenä matkailuun. :D Kävi kyllä sitten niin siellä Eiffel-tornissa kuin Floridassa Disneyworldissa sekä useissa muissa paikoissa. Vain suomea osasi, mutta kova täti eikä pienestä hämmentynyt. Oma esikuvani. :)

Vierailija
15/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee tähän enemmän kuin hyvin.

Vierailija
16/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luksushotelliin ja ei tutustuta koko maahan millään tavoin.

Vierailija
17/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten vaihto-oppilasvuotensa jälkeen. Hänen äitinsä ei uskalla lentokoneeseen ja ei ole siellä käynyt. Tytär on käynyt kerran Suomessa. Kummallista. Ottaisi rauhoittavaa lääkettä se äiti. En ymmärrä.

Vierailija
18/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän työpaikalla on toinenkin samanlainen, joten en ole asian kanssa yksin :)

Vierailija
19/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee, millaista on maata valkoisella hiekalla kirkkaansinisen meren äärellä, 35-asteisen tuulen tuivertaessa lempeästi tukkaa. Syö eksoottista ruokaa. Tapaa kaikenmaalaisia ihmisiä.

Vierailija:

Harmittaako ;=)))

Vierailija
20/30 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi matkustaa toiselle puolelle maailmaa ja siellä sittten ei edes tutustuta kyseiseen maahan. Malediiveilläkin sentään yli 200 000 asukasta mutta sitten mennään makaamaan jonnekin saarelle jonne rakenettu yksi hotelli ja kaikki tuodaan sinne muualta työntekijöitä myöten.

Vierailija:

Kokee, millaista on maata valkoisella hiekalla kirkkaansinisen meren äärellä, 35-asteisen tuulen tuivertaessa lempeästi tukkaa. Syö eksoottista ruokaa. Tapaa kaikenmaalaisia ihmisiä.

Vierailija:

Harmittaako ;=)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan