Kissoista hyvin perillä olevat ihmiset?
Olen alivuokralaiskämppiksenä ja emäntä on ottanut kissan. Kissa on leikattu kolmivuotias naaras.
Kysymys kuuluu: miksi kissa seuraa minua koko ajan? Mankuu, jos menen vessaan ja istua kököttää joka hetki puolen metrin päässä. Nytkin on näppiksen vieressä ja tuijottaa intensiivisesti. Yöllä nukkuu vähintään jalkopäässä, tulisi ylemmäksikin, mutta olen häätänyt pois.
En ole antanut ruokaa enkä osoittanut mitään eleitä häntä kohtaan. Kämppisekstä (joka siis on varsinainen emäntä) ei välitä lainkaan.
Onko minussa jokin kissaa miellyttävä haju vai mistä voisi olla kyse? Ei tämä varsinaisesti haittaa, mutta ihmetyttää.
Kommentit (17)
Hehheh, meillä on alle vuosikas kissa ja se seuraa joka paikkaan. Tykkäiskö se susta?
Se tykkää susta. Kissat yleensä innostuu eniten ihmisistä, jotka eivät osoita suurempaa kiinnostusta heitä kohtaan, ihan vaan siksi, koska poispäin kissasta katsominen herättää niissä luottamusta.
Jostain syystä kissat joskus/useinkin "tykkäävät" eniten nimenomaan miespuolisista ihmisistä!
Mutta tuo teidän kissanne seuraa sinua varmasti nimenomaan siksi, että olet rauhallinen. Et ole koko ajan paapomassa ja silittämässä, kissat eivät ole koiria jotka rakastavat jatkuvaa huomiota. Kissat ovat itsenäisiä ja tulevat syliin pyytämään hellyyttä silloin kun ne itse tahtovat.
Aistii sinusta, ettet ole "kiusaaja", vaan rauhallinen kaveri. "Kissamainen kaveri", joka on enemmän omissa oloissaan kuin sylittelemässä ja pussailemassa. :)
Kissat on yksilöitä. Jos tämä vaan on tykästynyt sinuun.
Tykästymistä edesauttaa tietynlainen käyttäytyminen. Onko äänesi hillitty? Nukutko vähnäilemättä? Annatko kissan rentoutua etkä tuijottele sitä häiritsevästi? Suljetko vessan oven kissan nenän edestä?
Herra yksin tietää mitä niiden päässä liikkuu. 🐱&🐈
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kissat joskus/useinkin "tykkäävät" eniten nimenomaan miespuolisista ihmisistä!
Mutta tuo teidän kissanne seuraa sinua varmasti nimenomaan siksi, että olet rauhallinen. Et ole koko ajan paapomassa ja silittämässä, kissat eivät ole koiria jotka rakastavat jatkuvaa huomiota. Kissat ovat itsenäisiä ja tulevat syliin pyytämään hellyyttä silloin kun ne itse tahtovat.
Aistii sinusta, ettet ole "kiusaaja", vaan rauhallinen kaveri. "Kissamainen kaveri", joka on enemmän omissa oloissaan kuin sylittelemässä ja pussailemassa. :)
Olen siis nainen, se jäi aloituksessa epäselväksi. Opiskelukavereita ollaan kämppiksen kanssa.
Mutta vähän on mustasukkaisuutta nyt ilmassa. Asuintoveri otti kissan itselleen ja vaikuttaa, että tämä onkin täysin kiintynyt juuri minuun.
En itse juuri eläimistä perusta, että yllätyksenä tuli tämä herkeämätön kiintymyksen ilmaisu.
Ehdin tässä välissä keittiössä käydä, niin jo kiehnäsi jaloissa ja taasen on tuossa tuijottamassa viivottimen päässä.
Tosi hassua! Kivaa tavallaan kyllä... Olen erittäin tärkeä ainakin yhdelle elolliselle olennolle tällä hetkellä.
Kissat on oikullisia :)
Minulla on ollut useampi kissa ja kaikki ovat erilaisia. Edellinen kissa oli ns. minun kissa. Nukkui kainalossa ja kiehnäsi vieressä ja oli oikea sylikissa.
Kun edellinen nukkui pois, meni vähän aikaa, kun otin uuden. Otin vielä mahdollisimman samannäköisen, kun edellistä oli niin ikävä. Ja kas, tämä ei tule minun syliin, ei kiehnää minua. Kelpaan vain ruokaa antamaan ja roikkuu koko ajan yhden teinini sylissä ja nukkuu sen vieressä, vaikka kyseinen nuori mies ei ole yhtään eläinrakas :). Sietää kyllä kissaa hyvin ja minä yritän aina hemmotella ja olisin niin onnellinen, jos saisin edes hetkeksi syliin ja silittää. Mutta ei, kun aina vain nuoren herran viereen, joka välinpitämättömästi saattaa jopa huiskaista sen lattialle.
Ota näistä sitten selvää :)
Vierailija kirjoitti:
Kissat on yksilöitä. Jos tämä vaan on tykästynyt sinuun.
Tykästymistä edesauttaa tietynlainen käyttäytyminen. Onko äänesi hillitty? Nukutko vähnäilemättä? Annatko kissan rentoutua etkä tuijottele sitä häiritsevästi? Suljetko vessan oven kissan nenän edestä?
Herra yksin tietää mitä niiden päässä liikkuu. 🐱&🐈
Olen sellainen hidas hämäläinen, joten ääneni on hyvin hillitty. Ja nukun kai "vähnäilemättä", joskaan en ole verbiä aikaisemmin kuullut. Oletan sinun tarkoittavan rauhallista nukkumista?
Aluksi suljin vessan oven vähän kisun nenän edestä. Mutta näiden viikkojen aikana olen tullut toisiin aatoksiin. Ihan hyvin voi tulla mukaankin, istuu siinä pöntön vieressä. Suihkuun ei vielä ole uskaltautunut kanssani eli kököttää verhon takan.
Ehkä se johtuu juuri siitä, että et helli sitä. Kissa yrittää voittaa luottamuksesi ja saada sinut ymmärtämään kissojen mahtavuus. Sitten kun se on kiertänyt sinut käpälänsä ympärille, se kohtelee sinua kuin eteismattoa.
Kissat tulevat varsinkin vanhusten syliin sen takia, jotta huomaisivat heti jos ruumis alkaa kylmetä (=ruoka-aika)
Monet kissat tosiaan tykästyvät monesti niihin, jotka eivät ole kokoajan lääppimässä ja "saatavilla". Jos kämppis on mustis, (ymmärrän hyvin), niin ehkä voisit vähän tasoittaa tilannetta laittamalla kissan yöllä pois huoneestasi, jos sulla on sellainen ovi jonka saa kunnolla suljettua. (Liukuovet yms. kissat aika näpsäkästi kyllä punkevat auki).
Tykkää tai on erityisen utelias sinusta. Kauan kisu on teillä asunut? Onko emännällä ollut ennen kissoja?
Samaa tekee meidän nuorin tyttö kissa, istuu myös vessanpöntöllä kanssani, eli hyppää syliin jatkuvasti ja jatkuvasti juttelee ja on läsnä ja tekee muutakin hassua esimerkiksi tulee ja nuuhkii silmiäni ja varastelee vessapaperia ja kun kieltää ja heristelee sormea alkaa järjetön tassujen huiskiminen ja lisäksi yrittää alistaa polkemalla takajaloillaan että olehan kiltisti.Ei nämä kaksi muuta vanhempaa tyttö kissaa niin ole ikinä tehnyt, no mun mies kyllä lellittelee aika paljon ja välillä liikaakin antamalla herkkuja niille ja itekkin vällä sorrun siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkää tai on erityisen utelias sinusta. Kauan kisu on teillä asunut? Onko emännällä ollut ennen kissoja?
Kolmisen viikkoa kisu on asunut. Emännällä ei tietääkseni ole ollut aikasemmin kissoja, koska tämä on ensimmäinen asunto omillaan. Lapsuudenkodistaan ei ole kertonut.
Olen 23-vuotias ja emäntä vuotta vanhempi.
Meidän perheessä ei ole ollut eläimiä. Olen toki vieraillut eläinperheissä, mutten juuri ole kiinnittänyt huomiota muihin nisäkkäisiin kuin ihmisiin.
Eli jännä uutuus. Tuntuu jo nyt, että olen vähän lääpälläni tähän kissaan... onko normaalia? On muistettava, että ei edes olen minun kissa :(
Hän on rakastunut Sinuun, ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmisen viikkoa kisu on asunut. Emännällä ei tietääkseni ole ollut aikasemmin kissoja, koska tämä on ensimmäinen asunto omillaan. Lapsuudenkodistaan ei ole kertonut.
Olen 23-vuotias ja emäntä vuotta vanhempi.
Meidän perheessä ei ole ollut eläimiä. Olen toki vieraillut eläinperheissä, mutten juuri ole kiinnittänyt huomiota muihin nisäkkäisiin kuin ihmisiin.
Eli jännä uutuus. Tuntuu jo nyt, että olen vähän lääpälläni tähän kissaan... onko normaalia? On muistettava, että ei edes olen minun kissa :(
Anna mennä :) saa rakastaa ja tykätä ja hoivata.Olet luultavasti juuri sopiva sille kissalle ns. isäksi :) sitäpaitsi eläimistä diggaavat ovat yleensä hyvin hyviä ihmisiä. Sulla on onnekas vaimo. Pidä huolta ystävästäsi, se pitää sinusta ilmeisesti ja paljon.
t. se jonka nuorin 2-vuotias kissa istuu pöntöllä ja kaksi muuta 8v ja 13v on ollut meillä myös pennusta lähtien.
Se on rakastunut :D