Jaajo Linnonmaan seksistinen kommentti Haluatko Miljonääriksi-jaksossa
Vuosi 2016, ja vieläkin naiseen viitataan primetime-ohjelman tietovisassa "hyvännäköisenä misuna".
"Otitko ihan vaan ulkonäön perusteella (naispuolinen kaveri) tähän mukaan? Saa ainakin hyvän syyn soittaa"
"Sä oot ihan rehellinen kun katoit koko kaveriporukan niin täs oli parhaat avut mitä löysit? Kokki, salibändijoukkueen valmentaja ja hyvännäköinen misu."
Jaajo, miten meni niinkun omasta mielestä? Sen lisäksi että vähättelit kahden miespuolisen kaverin tietämystä heidän AMMATTIKUVAN perusteella (ihan niinkuin kokki tai salibändivalmentaja ei voisi olla sivistyneitä?),
typistit ainoan naispuolisen kaverin olemisen hyvännäköiseksi misuksi. Tällaset seksistiset "hyväntahtoiset" kommentit on merkitykseltään vakavia, ja niiden sanomaa ei voi ignoorata. Jo se, että tällaiset kommentit pelkällä olankohautuksella ja tirskumisella ohitetaan, kertoo paljon yhteiskunnastamme.
Kommentit (160)
Voi elämä. Olen minäkin korkeakoulutettu ja parisuhteesta lähtien pyrin tasa-arvoon. Silti minusta Jaajon kommentti nauratti. Tottahan tuo oli ja irvailihan se kokkia ja salibandy-joukkueen valmentajaakin.
Relatkaa vähän. Nyt tekis mieli sanoa jotain jotain hiekasta... Mutta olkoon, koska kyseinen kommentti usein esiintyy sovinistien suusta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se kommentti oli tämän tytön älyä vähättelevä. Eli Jaajo viittasi siihen että mieskilpailija oli valinnut tyhmän mutta nätin kaverin häntä avustamaan.
Mutta niinhän hän olikin. Jos olisi valinnut jonkun skarpimman, ei peli olisi päättynyt siihen. Sen sijaan että olisi käyttänyt kallisarvoisen ajan 'oneironin' googlettamiseen, tämä tyyppi esitti turhia lisäkysymyksiä ja mokasi koko homman.
Tollanen amishuumori nyt vain vetoaa kansaan. Eihän Jaajo muuten "suosikkijuontaja" olisikaan. Seksististä, aivotonta, massoja syleilevää - joskin ihan nokkelaa - huumoria. Enemmistön ehdoilla mennään tässäkin asiassa.
Mulla pisti korvaan Jaajon heitto. En ole mikään tosikko ja kahden broidin kanssa kasvaneena olen tottunut kundien läpänheittoon, mutta jättäkööt nuo jutut radioon. Monta vuotta kuuntelin Aamulypsyä, mutta jossain vaiheessa ei vaan enää jaksanut sitä samaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2016, ja vieläkin naiseen viitataan primetime-ohjelman tietovisassa "hyvännäköisenä misuna".
"Otitko ihan vaan ulkonäön perusteella (naispuolinen kaveri) tähän mukaan? Saa ainakin hyvän syyn soittaa"
"Sä oot ihan rehellinen kun katoit koko kaveriporukan niin täs oli parhaat avut mitä löysit? Kokki, salibändijoukkueen valmentaja ja hyvännäköinen misu."Jaajo, miten meni niinkun omasta mielestä? Sen lisäksi että vähättelit kahden miespuolisen kaverin tietämystä heidän AMMATTIKUVAN perusteella (ihan niinkuin kokki tai salibändivalmentaja ei voisi olla sivistyneitä?),
typistit ainoan naispuolisen kaverin olemisen hyvännäköiseksi misuksi. Tällaset seksistiset "hyväntahtoiset" kommentit on merkitykseltään vakavia, ja niiden sanomaa ei voi ignoorata. Jo se, että tällaiset kommentit pelkällä olankohautuksella ja tirskumisella ohitetaan, kertoo paljon yhteiskunnastamme.
Ei se mun mielestäni niin kaksinen näköinen misu ollut. Eikä tiennyt vastausta, ei kerennyt sisäistämään edes kysymystä puolessa minuutissa! Mut enivei, mä lähden käymään nyt hakeen burgerin, ja katsomaan taas burgerinmyyjän perät ;}
toi on vaan niin oksettavaa, että naisista puhutaan noin.ja jos suomi on joku tasa-arvon esimerkkimaa, niin miten huonosti jossain maissa sitten menee?just noi elokuvat luokkakokous jne. vaikuttaa hirveesti etenkin nuorten miesten naiskuvaan ja tää alkaa mennä aika pinnalliseen suuntaan.todella ahdistavaa.itse olen vanhanaikainen ja uskovainen ja feminismiin en oikein ota kantaa.feministejä kuitenkin tarvitaan, koska he auttavat naisia juuri tälläisissä asioissa.ja on hyvin ahdistavaa ajatella että tällä miehellä on lapsia itelläänkin....en muuten nähnyt jaajon kommenttia,joten pitää katsoo jos se ois vaikka netissä.
Tuntuu että ne on ne rumat (varsinkin sisäisesti) naiset jotka haluaa ettei ketään naista enää koskaan milloinkaan kehuttaisi kauniiksi vetoamalla seksismiin koska ei heitäkään kukaan ole koskaan kehunut. Eikö naistakaan saa enää kehua kauniiksi ettei jollekin vain tule paha mieli? Mistä te revitte sen faktan että kehumalla naista Jaajo samalla kyseenalaisti naisen älykkyyden? Ketkähän tässä on seksistisiä! Kauneus ei ole mikään vamma jota ei saisi olla huomioimatta! Mikä voisi olla kivempaa kuin saada tunnustusta ulkonäöstään valtakunnallisessa tv-ohjelmassa ilman, että on itse niitä kehuja mitenkään edes kalastellut (vrt. turhat "missi"-julkkikset)?
Nostan nyt itseäni jalustalle sanomalla että olen minäkin kaunis ja minunkin kauneuttani pomo törkeästi ylisti työpaikalla usean ihmisen kuullen sanomalla että houkuttelen hänen firmaansa miesasiakkaita, johon hänen kaverinsa röhönauruineen yhtyi. Eipä paljoa maksanut minulle mennä leikkiin mukaan, sanoa "nii-i" ja väläyttää tietäväinen hymy heille ja NAUTTIA firman maskotin roolista. Lyön hernepellosta vetoa että annoin älykkäämmän vaikutelman kuin jos olisin vetänyt naamani norsun v:lle ja olisin alkanut jorisemaan jotain paskaa seksismistä. Pitääkö sitä älykkyyttä todistella joka stanan käänteessä? Kertoo vain päinvastaista. Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Älykkään mainekin pitää ansaita, ihan jokaisen. Tietysti eräille nillittäjille sekin pitäisi saada valmiina kuin Manulle illallinen.
Melkein kuulen rakennekynsien naputuksen ja näen kirjoittajien takaseinällä Cosmopolitanin mieskalenterin 2016 (ja laatikossa tallessa mieskalenteri 2015 kun sillä Mr. Huhtikuulla oli niin mageet vatsalihakset) kun täällä akat vaahtoaa miesten "ahdistavista kommenteista" (=piristävistä kehuista). No, kyllä teitäkin kohtaa joku päivä oikeat ongelmat.
Onneksi ei enää olla 1800 -luvulla, ja nainenkin saa halutessaan olla hyvänäköinen misu. Vai pitäisikö arvoisan AP:n mielestä kaikkien pukeutua kaapuun ja naisen kauneus unohtaa?
Ihemellistä ja läpinäkyvän kateellista ruikutusta. Kaunis nainen saa huomita ja sekös rumia vanhoja piikoja ahdistaa - eivät ne miesten kommentint niiden varsinaisessa merkityksessä.
Antaa muiden olla hyvännäköisiä kauniita ja ilmeisesti fiksuja. Viatontahan se vaan on kun miehillä menee sellaisten edessä pasmat sekaisin ja sanat takertelee. Ja kehuja tulee, siitähän naiset tykkää... Vaikka AP onkin tuosta katkeroitunut, antaisit niiden jotka siihen pystyvät nauttia saamastaan huomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset rakastavat ulkonäköään ylistäviä kommentteja miehiltä, mutta jostain syystä ulkonäkökehujen mennessä jollekin toiselle naiselle se muuttuukin hirveäksi seksismiksi.
Eiköhän pointti ollut siinä, että vaikka nainen olisi ollut aivokirurgi tai saanut Nobelin, niin Jaajon mielipide hänen tietämyksestään ja ammattitaidoistaan olisi silti ollut että "et sitten löytänyt kuin hyvännäköisen misun". Onko tuo sinusta suurikin kehu?
No kyllä se miehen kehu aina naista imartelee.
Taitaa AP:lla ja edellisellä olla kehujat niin vähissä, että ihan ahdistaa.
Jaajo tuo etuoikeutettu miljönäärin poika.
Vierailija kirjoitti:
"
"Sä oot ihan rehellinen kun katoit koko kaveriporukan niin täs oli parhaat avut mitä löysit? Kokki, salibändijoukkueen valmentaja ja hyvännäköinen misu."
Tämän Jaajon kommentin minä ainakin ymmärsin tulevan siitä, kun kilpailija esitteli ne kaverinsa jotenkin näin: tämä on kokki, eikä tiedä mitään, tämä taas on salibändijoukkueen valmentaja, eikä sekään tiedä mitään (ei sanatarkasti näin, mutta kuitenkin kilpailijahan siinä vähätteli kaveriensa tietotasoa, vitsillä tietenkin. Mutta vitsillä Jaajokin kommentoi.
En ole lukenut kaikkia kommentteja, mutta ei ole kukaan tainnut tuosta täällä mainita? Tietenkin kummalliset kaverivalinnat oli tehnyt, jos kuitenkin vähän oletti, etteivät he niitä parhaita tietäjiä ole. Olisi valinnut isän tai äidin sinne kavereikseen.
Minäpäs av muotoilen sinulle tällaisen kysymyksen: menettääkö elämässään jotakin, jos ei loukkaannu joka ikisestä asiasta josta voisi / kannattaisi / pitäisi / olisi muuten vaan hyvä sauma loukkaantua? Itse en koe ainakaan menettäneeni. :)
Neuvoisin Ap vähentämään negatiivista agressiota ja lisäämään positiivista elämäniloa.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut ovat näin tiukkiksia?
No miksiköhän..
Mietipä, 10 pisteen vihje:
"Ei ole ollut puutarhassa tungosta"
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei enää olla 1800 -luvulla, ja nainenkin saa halutessaan olla hyvänäköinen misu. Vai pitäisikö arvoisan AP:n mielestä kaikkien pukeutua kaapuun ja naisen kauneus unohtaa?
Ihemellistä ja läpinäkyvän kateellista ruikutusta. Kaunis nainen saa huomita ja sekös rumia vanhoja piikoja ahdistaa - eivät ne miesten kommentint niiden varsinaisessa merkityksessä.
Antaa muiden olla hyvännäköisiä kauniita ja ilmeisesti fiksuja. Viatontahan se vaan on kun miehillä menee sellaisten edessä pasmat sekaisin ja sanat takertelee. Ja kehuja tulee, siitähän naiset tykkää... Vaikka AP onkin tuosta katkeroitunut, antaisit niiden jotka siihen pystyvät nauttia saamastaan huomiosta.
Kyllä pitää miestenkin sitten ymmärtää jos naiset vähättelevät rumempia miehiä, pitävät komeampia objekteina ja vertailevat vaikka kesken työpäivän ex-miestensä penisten pituuksia. Rumien, tyhmien ja nysäkullien tulee tämä hyväksyä. Eiku.
Ja oon mäkin nuori ja hyvännäköinen nainen. En vain arvosta tätä nykytouhua.
Hahahaha :D
hyvät naurut sai tästä ketjusta, jatkakaa.