Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaajo Linnonmaan seksistinen kommentti Haluatko Miljonääriksi-jaksossa

Vierailija
28.02.2016 |

Vuosi 2016, ja vieläkin naiseen viitataan primetime-ohjelman tietovisassa "hyvännäköisenä misuna".

"Otitko ihan vaan ulkonäön perusteella (naispuolinen kaveri) tähän mukaan? Saa ainakin hyvän syyn soittaa"
"Sä oot ihan rehellinen kun katoit koko kaveriporukan niin täs oli parhaat avut mitä löysit? Kokki, salibändijoukkueen valmentaja ja hyvännäköinen misu."

Jaajo, miten meni niinkun omasta mielestä? Sen lisäksi että vähättelit kahden miespuolisen kaverin tietämystä heidän AMMATTIKUVAN perusteella (ihan niinkuin kokki tai salibändivalmentaja ei voisi olla sivistyneitä?),
typistit ainoan naispuolisen kaverin olemisen hyvännäköiseksi misuksi. Tällaset seksistiset "hyväntahtoiset" kommentit on merkitykseltään vakavia, ja niiden sanomaa ei voi ignoorata. Jo se, että tällaiset kommentit pelkällä olankohautuksella ja tirskumisella ohitetaan, kertoo paljon yhteiskunnastamme.

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ovat näin tiukkiksia?

Sinulla menee pointti ohi niin, että viuhahtaa. Ei me olla tiukkiksia, ei sinne päinkään.

Me vaaditaan vähän enemmän kuin sinä. Enemmän kunnioitusta, parempia vitsejä, älykkäämpää seuraa. Sinä tyydyt huonompaan ja vähempään. Voit puolestani olla vapaasti rento omalla tasollasi. ;) En oleta sinun ymmärtävän ollenkaan mitä tarkoitan. Kunhan kirjoittelen aikani kuluksi.

Miten feministi-ihmisystävämme oikeasti alentuu tällaiseen kielenkäyttöön?

100 viestin ketjusta et tietenkään poiminut niitä lukuisia haukkumaviestejä, joita ei-feministit (/feministien vihaajat) ovat kirjoittaneet tänne. On se jännä että ei oo mitään muuta vasta-argumenttia näillä ihmisillä kuin haukkua yhyy-mielensäpahoittajaksi tai hiekkapimpiksi. Antaa kyllä tosi fiksun kuvan, ja sitten vielä itse valitetaan, kun joku perustelee, miksi EI ole tiukkis vaikka kokeekin tällaisen asian vääräksi. 

No, mun puolesta tää keskustelu on ohi. Hauskaa Sunnuntaita :)

Ap on silti vain tiukkis loukkaantuja. Jos asioista puhutaan niin kuin ne ovat. Jos noin matalalla kynnyksellä loukkaantuu, joka päivälle löytyy ihan varmasti loukkaantumista hautaan asti.

Ei Ap ole tiukkis loukkaantuja vaan Sinun mielestäsi hän on sitä. Ymmärrätkö eron? Tässä kohdassa tulee hyvin esille miksei keskustelu etene. Luulet, että sinun mielipiteesi on yhtä kuin universaali fakta. Tai että kaikilla ihmisillä on samanlainen huumorintaju kuin sinulla.

Me ihmiset emme ole samanlaisia. Siksi vaaditaan kunnioitusta muita kohtaan, muiden huomioimista.

Ja muuten: jos mustat eivät olisi "loukkaantuneet matalalla kynnyksellä" he olisivat yhä orjia. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Arjessa ohitan urpot, koska sellaisia muita loukkaavat ihmiset minulle ovat, en jää heidän kanssaan kinaamaan. Toisinaan annan itselleni luvan keskustella aiheesta, kuten nyt.

Ei ole kypsää loukkaantua tosi herkästi. Sellaisen ihmisen seurassa ei ole hyvä olla.

Kohdallani ei ole kyse siitä, että loukkaantuisin herkästi. Olen vain keskivertoa älykkäämpi ja vietän mielelläni vapaa-aikani yhtä älykkäiden ihmisten seurassa. En jaksa stereotypioita, alentavaa huumoria enkä puujalkavitsejä, eivät vain naurata. Ymmärrän kyllä mikseivät kaikki viihdy seurassani. Ei tarvitsekaan.

Mitä iloa on olla keskivertoa älykkäämpi, jos se tarkoittaa sitä, että tavallisten ihmisten huonot läpät saavat loukkaantumaan? Eihän niiden tarvitse kaikkia naurattaa, mutta suuttuminen on ehkä vähän liikaa.

Vierailija
122/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conolly kirjoitti:

Olen aikuinen nainen, jonka perään ei enää vihelletä ihan päivittäin. Pienet kohteliaisuudet kyllä aina piristää. Mielestäni tää koko keskusteluketju on ihan ulapalla. Oli pakko käydä katsomassa ohjelmaa ja pelaaja esittelee miespuoliset ystävänsä ammatilta ja naisesta sanoo vain ystävä. Johon juontaja sanoo, että otit sitten hänet ihan ulkonäön takia vai ja pelaaja hymyilee. Itse puhelun aikana juontajahan on äärimmäisen kohtelias naista kohtaan ja vielä kehuu, että tuhansista kavereistaan tää pelaaja oli juuri valinnut sinut, joten vastuu on suuri. Sanoisin näin vanhempana, että elämästä tulee mukavampi reissu, kun ei ihan jokaisesta pilvestä yritä etsiä tummia reunoja. 

Mielestäsi siis seksimistä ei tarvitse keskustella, ja jos joku aiheesta keskustelee se johtuu siitä, että hän etsii jokaisesta pilvestä tummia reunoja ja loukkaantuu helposti? Mistä sitten keskusteltaisiin, että elämästä tulisi mukavampi reissu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 minuuttia meni, kun luin tämän viestiketjun läpi. Voi kunpa olisin tehnyt jotain järkevämpää. Teen lupauksen itselleni, koskaan enää en tuhlaa aikaani tälläiseen.

Hauskaa viikkoa!

Vierailija
124/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko säännöissä sellainen pykälä, ettei kilautettavat kaverit saa käyttää nettiä?

Jos ei ole, en ymmärrä mikseivät onnistu googlaamaan oikeaa vastausta 30 sekuntissa.

"Sä et ole hullu" tai "Oneiron". Vastaus löytyy heti, jos ei tiedä suoralta kädeltä.

Varmasti on, mutta miten tuota edes voisi valvoa käyttikö nettiä vai ei? Sen kun olisi kotona koneen ääressä sinä aikana kun lähetys pyörii...

...

Kai tiesit että lähetys ei ole suora? :D Kaikki jaksot on nauhoitettu putkeen tammikuussa (muutamien päivien aikana), yleisö vaan vaihdettu välissä.

Mutta asiaan. Ei kukaan kiellä netin käyttöä tai jos on kielletty, ei sitä pysty valvomaan. Pitää vaan tietää milloin kaveri on mahdollisesti ohjelmasa mukana, jos se edes selviää nopeimpana jatkoon.

Vierailija
125/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee pointti ohi niin, että viuhahtaa. Ei me olla tiukkiksia, ei sinne päinkään.

Me vaaditaan vähän enemmän kuin sinä. Enemmän kunnioitusta, parempia vitsejä, älykkäämpää seuraa. Sinä tyydyt huonompaan ja vähempään. Voit puolestani olla vapaasti rento omalla tasollasi. ;) En oleta sinun ymmärtävän ollenkaan mitä tarkoitan. Kunhan kirjoittelen aikani kuluksi.

100 viestin ketjusta et tietenkään poiminut niitä lukuisia haukkumaviestejä, joita ei-feministit (/feministien vihaajat) ovat kirjoittaneet tänne. On se jännä että ei oo mitään muuta vasta-argumenttia näillä ihmisillä kuin haukkua yhyy-mielensäpahoittajaksi tai hiekkapimpiksi. Antaa kyllä tosi fiksun kuvan, ja sitten vielä itse valitetaan, kun joku perustelee, miksi EI ole tiukkis vaikka kokeekin tällaisen asian vääräksi. 

Ap on silti vain tiukkis loukkaantuja. Jos asioista puhutaan niin kuin ne ovat. Jos noin matalalla kynnyksellä loukkaantuu, joka päivälle löytyy ihan varmasti loukkaantumista hautaan asti.

Ei Ap ole tiukkis loukkaantuja vaan Sinun mielestäsi hän on sitä. Ymmärrätkö eron? Tässä kohdassa tulee hyvin esille miksei keskustelu etene. Luulet, että sinun mielipiteesi on yhtä kuin universaali fakta. Tai että kaikilla ihmisillä on samanlainen huumorintaju kuin sinulla.

Me ihmiset emme ole samanlaisia. Siksi vaaditaan kunnioitusta muita kohtaan, muiden huomioimista.

Ja muuten: jos mustat eivät olisi "loukkaantuneet matalalla kynnyksellä" he olisivat yhä orjia. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Arjessa ohitan urpot, koska sellaisia muita loukkaavat ihmiset minulle ovat, en jää heidän kanssaan kinaamaan. Toisinaan annan itselleni luvan keskustella aiheesta, kuten nyt.

Ei ole kypsää loukkaantua tosi herkästi. Sellaisen ihmisen seurassa ei ole hyvä olla.

Kohdallani ei ole kyse siitä, että loukkaantuisin herkästi. Olen vain keskivertoa älykkäämpi ja vietän mielelläni vapaa-aikani yhtä älykkäiden ihmisten seurassa. En jaksa stereotypioita, alentavaa huumoria enkä puujalkavitsejä, eivät vain naurata. Ymmärrän kyllä mikseivät kaikki viihdy seurassani. Ei tarvitsekaan.

Mitä iloa on olla keskivertoa älykkäämpi, jos se tarkoittaa sitä, että tavallisten ihmisten huonot läpät saavat loukkaantumaan? Eihän niiden tarvitse kaikkia naurattaa, mutta suuttuminen on ehkä vähän liikaa.

Mitä iloa on olla keskivertoa älykkäämpi? Tarkoitatko, että minä valitsin osani ja aivoni ja voin koska tahansa sammuttaa tämän ominaisuuden itsestäni, jos ei ole tarpeeksi iloista? Mistä päättelet, että olen suuttunut? En ole suuttunut.

Vierailija
126/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa on olla keskivertoa älykkäämpi? Tarkoitatko, että minä valitsin osani ja aivoni ja voin koska tahansa sammuttaa tämän ominaisuuden itsestäni, jos ei ole tarpeeksi iloista? Mistä päättelet, että olen suuttunut? En ole suuttunut.

Miksi sitten toistat, että nuo vitsit eivät naurata? Eihän tässä nyt kysytty, oliko tuo läppä hauska ja naurattiko se, vaan puhuttiin siitä, oliko se loukkaava. Tässä kontekstissa oletan, että tarkoitat sillä, että se oli loukkaava. Naurattavuudesta ja huumorin hauskuudesta voit sitten mennä puhumaan noihin SNL-ketjuihin.

Vierailija
127/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä pakko sanoa että mä en kokenut tota mitenkään loukkaavana.. Huumoriahan se oli. Mä uskon että Jaajo kunnioittaa naisia, sillä vaan on nyt tossa tollanen rooli. N32

Vierailija
128/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tajunnut ajatella tuota Jaajon kommenttia loukkaavana, ennemminkin pidin Jaajon kommenttia kuittina tuolle miehelle, että kun ei muuten pääse soittelemaan kauniille naiselle, niin nyt sai tilaisuuden, kun otti mukaan tuohon kilauta kaverille -oljenkorteen. Eli kai tässä voisi loukkaantua myös miehen puolesta, kun oletetaan ettei saa mahdollisuutta soittaa noin kauniille naiselle.

Vierailija
129/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conolly kirjoitti:

Olen aikuinen nainen, jonka perään ei enää vihelletä ihan päivittäin. Pienet kohteliaisuudet kyllä aina piristää. Mielestäni tää koko keskusteluketju on ihan ulapalla. Oli pakko käydä katsomassa ohjelmaa ja pelaaja esittelee miespuoliset ystävänsä ammatilta ja naisesta sanoo vain ystävä. Johon juontaja sanoo, että otit sitten hänet ihan ulkonäön takia vai ja pelaaja hymyilee. Itse puhelun aikana juontajahan on äärimmäisen kohtelias naista kohtaan ja vielä kehuu, että tuhansista kavereistaan tää pelaaja oli juuri valinnut sinut, joten vastuu on suuri. Sanoisin näin vanhempana, että elämästä tulee mukavampi reissu, kun ei ihan jokaisesta pilvestä yritä etsiä tummia reunoja. 

Näin minäkin näin tämän tilanteen. Pientä kiusoittelua ja vihjailua kilpailijan ja kilautettavan välisestä suhteesta. Ei sanaakaan (puuttuvasta) älykkyydestä.

Vierailija
130/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tajunnut ajatella tuota Jaajon kommenttia loukkaavana, ennemminkin pidin Jaajon kommenttia kuittina tuolle miehelle, että kun ei muuten pääse soittelemaan kauniille naiselle, niin nyt sai tilaisuuden, kun otti mukaan tuohon kilauta kaverille -oljenkorteen. Eli kai tässä voisi loukkaantua myös miehen puolesta, kun oletetaan ettei saa mahdollisuutta soittaa noin kauniille naiselle.

Näin juuri. Kyllä minä ainakin niin mieleni pahoitin, kun Jaajo piti tuota kilpailijaa betana eikä alfajännämiehenä.

Vierailija
131/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko säännöissä sellainen pykälä, ettei kilautettavat kaverit saa käyttää nettiä?

Jos ei ole, en ymmärrä mikseivät onnistu googlaamaan oikeaa vastausta 30 sekuntissa.

"Sä et ole hullu" tai "Oneiron". Vastaus löytyy heti, jos ei tiedä suoralta kädeltä.

Varmasti on, mutta miten tuota edes voisi valvoa käyttikö nettiä vai ei? Sen kun olisi kotona koneen ääressä sinä aikana kun lähetys pyörii...

...

Kai tiesit että lähetys ei ole suora? :D Kaikki jaksot on nauhoitettu putkeen tammikuussa (muutamien päivien aikana), yleisö vaan vaihdettu välissä.

Mutta asiaan. Ei kukaan kiellä netin käyttöä tai jos on kielletty, ei sitä pysty valvomaan. Pitää vaan tietää milloin kaveri on mahdollisesti ohjelmasa mukana, jos se edes selviää nopeimpana jatkoon.

Nykyään ne "kilauta kaverille" kaverit pistetään johonkin koppiin ilman nettiä/kirjoja nauhoituksen ajaksi johon sitten soitetaan. Se selittää aika hyvin miksi heistä harvoin mitään apua onkaan. Kyllä jokaisella tuttavapiirista löytyy näppäriä googlettajia nykyään

Vierailija
132/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP joutuu valitettavasti pahoittamaan mielensä kohta tänäänkin kun Haluatko miljonääriksi tulee uusintana :(

Vierailija
133/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset rakastavat ulkonäköään ylistäviä kommentteja miehiltä, mutta jostain syystä ulkonäkökehujen mennessä jollekin toiselle naiselle se muuttuukin hirveäksi seksismiksi.

Mutta tässähän vihjaistiin,että "misu" oli valittu vain ulkonäön perusteella auttajiin, eikä järkensä ja tietämyksensä takia, koska eihän kaunis nainen voi olla järkevä. Eihän? Ketä naista muka imartelee se että kehutaan kauniiksi ja annetaan ymmärtää,että on tyhmä, koska  on kaunis? Ja toisaalta, mistä sinä voit tietää,että KAIKKI naiset "rakastavat ulkonäköään ylistäviä kommentteja"? minä en ainakaan. Tulen niistä vain vaivaantuneeksi.

Vierailija
134/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

POJAT ON POIKIA!!!

On muuten mukavia ilmoja pidellyt viime päivinä. Millaista teilläpäin on ollut?

Vierailija
135/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verta olen, että 2.3 en ole katsomossa <3 love vaan

Vierailija
136/160 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajo joka on tehnyt uraa strippipokerilla ja kehnohkolla aamu-ohjelmalla joka perustuu ei-niin-älykkäisiin juttuihin - suomeksi, kaksimielisyyksiin - nytkö hänestä olisi pitänyt tulla joka olohuoneeseen sopiva poliittisesti korrekti hajuton ja mauton?

Vain tietämättömäyt kuvittelivat että jutut tulee olemaan loppuun asti mietittyjä.

Jaajolla on paikkansa, ei kuitenkaan mielensäpahoittajien seurassa.

Vierailija
137/160 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on kyllä pakko sanoa että mä en kokenut tota mitenkään loukkaavana.. Huumoriahan se oli. Mä uskon että Jaajo kunnioittaa naisia, sillä vaan on nyt tossa tollanen rooli. N32

Sillä on rooli olla oma itsensä tässä. Tai siis vähänsiistitympi versio kuin mitä itse on. Välillä rooli vuotaa. Et taida tietää Jaajosta juuri mitään. Se on OK, siksi korjasin.

Vierailija
138/160 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2016, ja vieläkin naiseen viitataan primetime-ohjelman tietovisassa "hyvännäköisenä misuna".

"Otitko ihan vaan ulkonäön perusteella (naispuolinen kaveri) tähän mukaan? Saa ainakin hyvän syyn soittaa"

"Sä oot ihan rehellinen kun katoit koko kaveriporukan niin täs oli parhaat avut mitä löysit? Kokki, salibändijoukkueen valmentaja ja hyvännäköinen misu."

Jaajo, miten meni niinkun omasta mielestä? Sen lisäksi että vähättelit kahden miespuolisen kaverin tietämystä heidän AMMATTIKUVAN perusteella (ihan niinkuin kokki tai salibändivalmentaja ei voisi olla sivistyneitä?),

typistit ainoan naispuolisen kaverin olemisen hyvännäköiseksi misuksi. Tällaset seksistiset "hyväntahtoiset" kommentit on merkitykseltään vakavia, ja niiden sanomaa ei voi ignoorata. Jo se, että tällaiset kommentit pelkällä olankohautuksella ja tirskumisella ohitetaan, kertoo paljon yhteiskunnastamme.

Mä olen tuleva kokki, hyvännäköinen misu ja olen tähän mennessä osannut vastata 95 prosenttiin ohjelman kysymyksistä käyttämättä oljenkorsia. Jospa pääsis itsekin kisaamaan niin voisin näyttää näille seksistisille neropateille mistä reiästä kana kusee.

Toki melkein ymmärrän Jaajoakin kun ohjelmassa oli tämä Kenraali-niminen akateeminen nero ja vastavalmistunut luokanopettaja. Sehän myös valkkasi yleisöstä kysymyksiin vastaavat miehet ulkonäön perusteella. Joten, voiko tässä vain Jaajoa syytellä? Suomenlahdelle pitäisi varmaan virittää helvetin iso peili ja meidät kaikki voitaisiin ohjata katsomaan siihen hömpän sijaan.

No jaa, tämmöisiin meidän Suomi Neito nojaa. Ajankuva siinäkin. Mitä tietämättömämpi ihminen, sitä suuremmat on luulot itsestään. Voisipa sitä palata Lasse Lehtisen aikaan. Haukutulla ruoka-alalla joku Tomi Björck'kin on olevinaan alan guru, vaikka 1800-luvulla elänyt Alexander Dumas oli sekä akateeminen kirjailija että mestarikokki. Tosin en tiedä räkikö Dumas ruokiiinsa ja pumppasiko rautaa. Hän vain kirjoitti jonkin tuhannen ja sadan reseptin keittokirjan.

Mitä muuten Jaajo on tehnyt? En nyt saa mieleeni muuta kuin uran radiossa. Lasse Lehtinen sentään kirjotti Mustan Monopolin ja Tamminiemen pesänjakajat.

Jaa, mistäkö minä tiedän? Olen melkein-kokki, joka tietää missä päin on lähin kirjasto.

Vierailija
139/160 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta kiinnitinpä todellakin samaan kommentiin huomion. Jos se edes olisi ollut kertalipsahdus, mutta koko JAajon kommentointi tuon naisen kohdalla pyöri vain tuon ulkonäköasian ympärillä. Todella, TODELLA väsynyttä.

Vierailija
140/160 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajo on tosi hot. Tajusin sen vasta Luokkakokous elokuvasta.