Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaajo Linnonmaan seksistinen kommentti Haluatko Miljonääriksi-jaksossa

Vierailija
28.02.2016 |

Vuosi 2016, ja vieläkin naiseen viitataan primetime-ohjelman tietovisassa "hyvännäköisenä misuna".

"Otitko ihan vaan ulkonäön perusteella (naispuolinen kaveri) tähän mukaan? Saa ainakin hyvän syyn soittaa"
"Sä oot ihan rehellinen kun katoit koko kaveriporukan niin täs oli parhaat avut mitä löysit? Kokki, salibändijoukkueen valmentaja ja hyvännäköinen misu."

Jaajo, miten meni niinkun omasta mielestä? Sen lisäksi että vähättelit kahden miespuolisen kaverin tietämystä heidän AMMATTIKUVAN perusteella (ihan niinkuin kokki tai salibändivalmentaja ei voisi olla sivistyneitä?),
typistit ainoan naispuolisen kaverin olemisen hyvännäköiseksi misuksi. Tällaset seksistiset "hyväntahtoiset" kommentit on merkitykseltään vakavia, ja niiden sanomaa ei voi ignoorata. Jo se, että tällaiset kommentit pelkällä olankohautuksella ja tirskumisella ohitetaan, kertoo paljon yhteiskunnastamme.

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei kaikki miehet ole jaajoja! kirjoitti:

En voi katsoa tuota ohjelmaa juuri Jaajon seksistisyyden takia. Olen siitä outo mummo, että katselin joskus aikoinaan jotain ihme tanssi-yöohjelmaa, taisi olla MTV3:lla. Siellä tuli mitta täyteen tämän tyypin "huumorista", vaikka ehkä se sinne paremmin sopikin. Luojan kiito, että vielä on fiksujakin nuoriakin naisia, jotka uskaltavat olla pitämättä näistä mukahauskoista heitoista!  Olla siis ihan omaa mieltään, vastoin miesten mielipiteitä.

Kuten siskonmies tylytti minua kun pyysin häntä vaihtamaan autosta radiokanavaa kun siellä kuului Jaajon ääni: "on valittu suosituimmaksi radioääneksi" (vaimikäseoli). Piste. Ja kanava ei vaihtunut. No, ei vaihtunut mielipiteeni tästäkään sukulaismiehestä.Kysynpä fiksulta pojaltani, mitä mieltä hän mahtaa olla. Taidan tietää vastauksen...:)

" Kyllä minä niin mieleni pahoitin " :)

Vierailija
102/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

All I'm askin' is for a little bit respect.

Onko täällä yhtään miestä joka tajuaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pahoitin mieleni tosi pahasti, kun Neljän tähden illallisessa (jossa Jaajokin oli mukana), jaajon kollega laittoi otsalleen kinkkusiivun ja leikki Spede Pasasta. Eikö mikään ole enää pyhää!!!

Nyt yhdistytään, Spedepasas-fanit ja feministit! Barrikadeille!

Henk.koht. minua naurattaa Perälän vitsit enemmän kuin Jaajon, koska Perälä uskaltaa pistää itsensä peliin.

Vierailija
104/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ovat näin tiukkiksia?

Sinulla menee pointti ohi niin, että viuhahtaa. Ei me olla tiukkiksia, ei sinne päinkään.

Me vaaditaan vähän enemmän kuin sinä. Enemmän kunnioitusta, parempia vitsejä, älykkäämpää seuraa. Sinä tyydyt huonompaan ja vähempään. Voit puolestani olla vapaasti rento omalla tasollasi. ;) En oleta sinun ymmärtävän ollenkaan mitä tarkoitan. Kunhan kirjoittelen aikani kuluksi.

Miten feministi-ihmisystävämme oikeasti alentuu tällaiseen kielenkäyttöön?

100 viestin ketjusta et tietenkään poiminut niitä lukuisia haukkumaviestejä, joita ei-feministit (/feministien vihaajat) ovat kirjoittaneet tänne. On se jännä että ei oo mitään muuta vasta-argumenttia näillä ihmisillä kuin haukkua yhyy-mielensäpahoittajaksi tai hiekkapimpiksi. Antaa kyllä tosi fiksun kuvan, ja sitten vielä itse valitetaan, kun joku perustelee, miksi EI ole tiukkis vaikka kokeekin tällaisen asian vääräksi. 

No, mun puolesta tää keskustelu on ohi. Hauskaa Sunnuntaita :)

Ap on silti vain tiukkis loukkaantuja. Jos asioista puhutaan niin kuin ne ovat. Jos noin matalalla kynnyksellä loukkaantuu, joka päivälle löytyy ihan varmasti loukkaantumista hautaan asti.

Vierailija
105/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee pointti ohi niin, että viuhahtaa. Ei me olla tiukkiksia, ei sinne päinkään.

Me vaaditaan vähän enemmän kuin sinä. Enemmän kunnioitusta, parempia vitsejä, älykkäämpää seuraa. Sinä tyydyt huonompaan ja vähempään. Voit puolestani olla vapaasti rento omalla tasollasi. ;) En oleta sinun ymmärtävän ollenkaan mitä tarkoitan. Kunhan kirjoittelen aikani kuluksi.

100 viestin ketjusta et tietenkään poiminut niitä lukuisia haukkumaviestejä, joita ei-feministit (/feministien vihaajat) ovat kirjoittaneet tänne. On se jännä että ei oo mitään muuta vasta-argumenttia näillä ihmisillä kuin haukkua yhyy-mielensäpahoittajaksi tai hiekkapimpiksi. Antaa kyllä tosi fiksun kuvan, ja sitten vielä itse valitetaan, kun joku perustelee, miksi EI ole tiukkis vaikka kokeekin tällaisen asian vääräksi. 

Ap on silti vain tiukkis loukkaantuja. Jos asioista puhutaan niin kuin ne ovat. Jos noin matalalla kynnyksellä loukkaantuu, joka päivälle löytyy ihan varmasti loukkaantumista hautaan asti.

Ei Ap ole tiukkis loukkaantuja vaan Sinun mielestäsi hän on sitä. Ymmärrätkö eron? Tässä kohdassa tulee hyvin esille miksei keskustelu etene. Luulet, että sinun mielipiteesi on yhtä kuin universaali fakta. Tai että kaikilla ihmisillä on samanlainen huumorintaju kuin sinulla.

Me ihmiset emme ole samanlaisia. Siksi vaaditaan kunnioitusta muita kohtaan, muiden huomioimista.

Ja muuten: jos mustat eivät olisi "loukkaantuneet matalalla kynnyksellä" he olisivat yhä orjia. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Arjessa ohitan urpot, koska sellaisia muita loukkaavat ihmiset minulle ovat, en jää heidän kanssaan kinaamaan. Toisinaan annan itselleni luvan keskustella aiheesta, kuten nyt.

Vierailija
106/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Ap ole tiukkis loukkaantuja vaan Sinun mielestäsi hän on sitä. Ymmärrätkö eron? Tässä kohdassa tulee hyvin esille miksei keskustelu etene. Luulet, että sinun mielipiteesi on yhtä kuin universaali fakta. Tai että kaikilla ihmisillä on samanlainen huumorintaju kuin sinulla.

Me ihmiset emme ole samanlaisia. Siksi vaaditaan kunnioitusta muita kohtaan, muiden huomioimista.

Ja muuten: jos mustat eivät olisi "loukkaantuneet matalalla kynnyksellä" he olisivat yhä orjia. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Arjessa ohitan urpot, koska sellaisia muita loukkaavat ihmiset minulle ovat, en jää heidän kanssaan kinaamaan. Toisinaan annan itselleni luvan keskustella aiheesta, kuten nyt.

Ei ole kypsää loukkaantua tosi herkästi. Sellaisen ihmisen seurassa ei ole hyvä olla.

Vierailija
107/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tätä ohjelmaa mieheni kanssa, ja yhdessä ton kommentin jälkeen oltiin silmät pyöreinä. Siis hän oli aivan yhtä ihmeissään kuin minä. Onko hänkin hiekkapimppi :D

Arvostetaan toisiamme enemmän, siis niin vastakkaista sukupuolta kuin sitä omaakin. Pääsemme paljon pidemmälle kuin haukkumalla toisiamme milloin miksikin.

Vierailija
108/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää. Kuitenkin samaan aikaan haukutaan miehiä (yleisesti tällä palstalla) ja se on vissiin sinusta oikeutettua? Jos oikeasti otat kaiken noin paljon itsees kaiken mitä joku jossain sanoo, saat pahoittaa mielesi joka päivä. 

Vierailija
109/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kypsää loukkaantua tosi herkästi. Sellaisen ihmisen seurassa ei ole hyvä olla.

Kohdallani ei ole kyse siitä, että loukkaantuisin herkästi. Olen vain keskivertoa älykkäämpi ja vietän mielelläni vapaa-aikani yhtä älykkäiden ihmisten seurassa. En jaksa stereotypioita, alentavaa huumoria enkä puujalkavitsejä, eivät vain naurata. Ymmärrän kyllä mikseivät kaikki viihdy seurassani. Ei tarvitsekaan.

Vierailija
110/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajo näkee jo kuvasta. Kyseessä blondin prototyyppi. "Ai mitä, sano vielä uudestaan"! Sitten toisteltiin, että blondillakin välähtäis, eikä yhtäkään vastausta tullut, eli tyhmä mikä tyhmä. Eipä kisailijakaan ollut ruudinkeksijä, olisi nyt helkkari valinnu vanhemman tai fiksumman muijan soitettaviin.

Vierailija
111/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo läppä oli verrattavissa blondi-, basisti- ja insinöörivitseihin. Juu, ei älykkäimmästä päästä, mutta ei tulisi mieleenkään, että joku tuollaisista loukkaantuu.

Vierailija
112/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan Jaajon hyväntahtoista leikinlaskua. Pilkettä silmäkulmassa ja hänen  heittonsa kohdistuu leppoisissa merkeissä niin miehiin kuin naisiin.

Miehet ei vaan nosta meteliä kun oivaltavat että on vaan leppoista huumoria ja viatonta flirttiä.

Vierailija
113/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko säännöissä sellainen pykälä, ettei kilautettavat kaverit saa käyttää nettiä?

Jos ei ole, en ymmärrä mikseivät onnistu googlaamaan oikeaa vastausta 30 sekuntissa.

"Sä et ole hullu" tai "Oneiron". Vastaus löytyy heti, jos ei tiedä suoralta kädeltä.

Vierailija
114/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Muista voi olla tosi "hauskaa" huumoria, itse nuorena nättinä naisena oksettaa tuollainen kun oikeasti noita kommentteja saa omilta esimiehiltä ja pomoilta _työpaikoilla_. Ei sellaista varmaan käsitä miten alentavaa on kun omaa pätevyyttä kyseenalaistetaan ulkonäön ja sukupuolen takia, tuollainen huumori on oikeutettua edelleen tässä yhteiskunnassa.

Aina voi luottaa naisen itserakkauteen ja siihen, että pakko mainita olevansa "nuori ja nätti". Tekisit yhteiskunnassa jotakin hyödyllistä.

Olen korkeakoulutettu nuori nainen ja hyvä luoja miten rakastaisinkaan sitä etten saisi työpaikoilla kommentteja ulkonäöstäni auktoriteettiasemassa olevilta miehiltä.

Tämä on kyllä totta ja olen pahoillani että kaikki miehet eivät ymmättä tätä.

Mies.

Vierailija
115/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko säännöissä sellainen pykälä, ettei kilautettavat kaverit saa käyttää nettiä?

Jos ei ole, en ymmärrä mikseivät onnistu googlaamaan oikeaa vastausta 30 sekuntissa.

"Sä et ole hullu" tai "Oneiron". Vastaus löytyy heti, jos ei tiedä suoralta kädeltä.

Varmasti on, mutta miten tuota edes voisi valvoa käyttikö nettiä vai ei? Sen kun olisi kotona koneen ääressä sinä aikana kun lähetys pyörii...

Vierailija
116/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse testannut samaa ja gogle antaa vastauksen riittävän nopeasti.

Vierailija
117/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse testannut samaa ja gogle antaa vastauksen riittävän nopeasti.

Ei tarvitsisi edes luetella vastauksia. Puhumattakaan siitä, että käyttäisi kallista aikaa sanoen vastausten edessä olevat a, b, c, d tai tervehtimällä kaveriaan. Eikö kilpailijat mieti strategioitaan etukäteen, neuvottele kavereiden kanssa, miten toimitaan. En vain ymmärrä miksi tuonne mennään valmistautumatta.

Vierailija
118/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen nainen, jonka perään ei enää vihelletä ihan päivittäin. Pienet kohteliaisuudet kyllä aina piristää. Mielestäni tää koko keskusteluketju on ihan ulapalla. Oli pakko käydä katsomassa ohjelmaa ja pelaaja esittelee miespuoliset ystävänsä ammatilta ja naisesta sanoo vain ystävä. Johon juontaja sanoo, että otit sitten hänet ihan ulkonäön takia vai ja pelaaja hymyilee. Itse puhelun aikana juontajahan on äärimmäisen kohtelias naista kohtaan ja vielä kehuu, että tuhansista kavereistaan tää pelaaja oli juuri valinnut sinut, joten vastuu on suuri. Sanoisin näin vanhempana, että elämästä tulee mukavampi reissu, kun ei ihan jokaisesta pilvestä yritä etsiä tummia reunoja. 

Vierailija
119/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conolly kirjoitti:

Olen aikuinen nainen, jonka perään ei enää vihelletä ihan päivittäin. Pienet kohteliaisuudet kyllä aina piristää. Mielestäni tää koko keskusteluketju on ihan ulapalla. Oli pakko käydä katsomassa ohjelmaa ja pelaaja esittelee miespuoliset ystävänsä ammatilta ja naisesta sanoo vain ystävä. Johon juontaja sanoo, että otit sitten hänet ihan ulkonäön takia vai ja pelaaja hymyilee. Itse puhelun aikana juontajahan on äärimmäisen kohtelias naista kohtaan ja vielä kehuu, että tuhansista kavereistaan tää pelaaja oli juuri valinnut sinut, joten vastuu on suuri. Sanoisin näin vanhempana, että elämästä tulee mukavampi reissu, kun ei ihan jokaisesta pilvestä yritä etsiä tummia reunoja. 

Katsopa aiempi jakso, jossa kilpailee pariskunta.

Vierailija
120/160 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä bimbohan se blondi oli kun ei edes vastannut mitään kysymykseen..

Ensinnäkin kysymys oli pitkänpuoleinen ja kilpailija vielä luki sen tosi hitaasti ja vaihtoehdot vähän epäselvästi. Varmaan kahdeksan sekuntia olisi ollut aikaa vastata.

Ja toisekseen, tuollasiinhan kysymyksiin bimbojen juuri pitäisi osata vastata,kun kuuntelevat varmasti kuumimpia uutuushittejä.

Eikös siinä kysytty Finlandia-voittajaa viime vuodelta? Oneiron-kirjan kirjoittajaa siis. Sen joko tietää tai sitten ei tiedä, mutta tämä kelle kilautettiin, kysyi vielä, että sanotko uudestaan, kun aikaa oli 10 sek jäljellä ja täysin hyödytön oli se soitto. Periaatteessa kilpailija itse mokasi, koska ei ollut valinnut kilautettavien joukkoon sellaista kunnon yleistietäjää tai vaikkapa hieman vanhempaa ihmistä, isää tms. Kaikilla ei välttämättä ole tietokilpailuneroja lähipiirissä, joten minkäs sille sitten voi.

Niin no tässäkin voisi ulista, että miksi nuori ihminen ei muka voisi olla yleistietäjä, onko muka vanhempi ihminen automaattisesti viisaampi? Uliuli ja hernemaissipaprikat taas esiin!