Kohta neljä viikkoa ilman alkoholia, reissu edessä!
Ainakin lompakossa päätös olla juomatta on tuntunut hyvältä. Eikä olisi haitaksi, jos muutama kilo katoaisi vyötäröltäkin tämän seurauksena. Mutta perhana kun kohta on edessä viikon reissu kavereiden kanssa, missä on vähän "odotuksena", että silloin otetaan ainakin parit joka ilta, kun vähän juhlitaan ja rentoudutaan. Osaan kyllä tilata itselleni holitonta, eikä siitä tuossa seurassa kiusallista tulisi, mutta miten saan vältettyä kiusauksen maistaa kuplivaa?
Kommentit (2)
Jos et koe olevasi riippuvainen alkoholista niin pidä ihmeessä hauskaa ja ota ne parit kuplivat. Jos arvelet, että se ei jää niihin pariin ja haluat jatkaa elämääsi raittiina, niin suosittelen jäämään kotiin tai sitten olla reissussa edes maistamatta mitään alkoholipitoista. Jos haluat niin lääkäri kirjoittaa sinulle mielellään antabusreseptin.
Btv. Minusta on jotenkin nurinkurista, että kuka tahansa täysi-ikäinen voi ostaa alkoholi-nimistä maksamyrkkyä niin paljon kuin rahaa riittää. Sensijaan paljon miedompaan maksamyrkkyyn, antabukseen vaaditaan lääkärissäkäynti ja resepti.
Minä olen ollut ilman koko ikäni. Eipä ole mieli tehnyt. Rahaa on säästynyt paljon ja aivosolutkin vielä kunnossa. Jotenkin huvittavia nämä alkoholiriippuvaiset, joille se viina on ihan välttämättömyys. Virosta asti pitää kantaa selkä väärällään. Sitten viettävät jotain tipatonta tammikuuta. Kauempaa eivät voikaan olla juomatta, kun taas iskee alkoholismi päälle.
Alkoholi on ihan turha ja tappava myrkky, joka minun puolestani voitaisiin kieltää kokonaan!