Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako vaihdevuodet hienhajua?

Vierailija
27.02.2016 |

Olen n. vuoden hikoillut valtavasti. N. 1/2 vuotta sitten aloin haisemaan pissalle ja jollekin tunkkaselle. Nyt mun kainaloiden hiki haisee pöyristyttävän pahalle.
Olen 40 v. Käyn monta kertaa suihkussa, koska mikään dödö ei pidä hienhajua pois. Olen kokeillut palasaippuaa, kookosöljyä, suola +öljy yhdistelmää, Himalajan suolasaippuaa, kainaloiden kuorimista, desinfiointiainetta sekä kaikki apteekin deodorantit ja juon joka päivä n. 2 l vettä.
Aloin jo miettimään, että onko syy vaihdevuosissa. Mun äidille ne tulivat reilusti yli 50 v.
Miten selvitän onko vaihdevuodet alkaneet? Mitään muita oireita mulla ei ole. Paitsi väsymys, mutta se tuskin liittyy niihin.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Toki vaihdevuodet hikoiluttaa, mutta toi pissan haju kuulostaa oudolta. Vai onko sulla pidätys ongelmia?

Vierailija
2/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä antiperspiranttia? Deodoranttihan ei estä hikoilua, mutta antiperspirantti estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettet kuvittele? Käy lääkärissä. Jos sulla on menkat, kyseessä ei ole menopaussi.

Vierailija
4/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla ohimenevää ja liittyä esim. esivaihdevuosiin. Oma kokemukseni (voimakas hienhaju ja alakertakin aika noh... tunkkainen ...) oli noin vuoden kestävältä ajalta, jonka jälkeen ongelma hävisi itsestään. Hormonaalisia muutoksia vaikka varsinaisia vaihdevuosia ei vielä ole.

Vierailija
5/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin ensin, että pissaan housuihini ja olin järkyttynyt ja aloitin treenaamaan alapäätä, mutta sitten onneksi huomasin, että mä haisen myös selästä, joka puolelta missä on ollut hikeä, paitsi kainaloista sekä jopa KENGÄT haisivat pissalle.

Ap

Vierailija
6/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ilkikurinen kissa, joka pissii sun kenkiin ja vaatteille?

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin ensin, että pissaan housuihini ja olin järkyttynyt ja aloitin treenaamaan alapäätä, mutta sitten onneksi huomasin, että mä haisen myös selästä, joka puolelta missä on ollut hikeä, paitsi kainaloista sekä jopa KENGÄT haisivat pissalle.

Ap

Vierailija
7/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin antiperspiranttia, kun vaiva alkoi. Sen jälkeen olen laittanut aivan älyttömästi rahaa siihen ettei mun kainalot haise ja se haju vain pahenee koko ajan.

En mä kuvittele. Olin ryhmäjumpassa ja vieruskaveri jutteli kaverilleen tunnin jälkeen mun kamalasta lemusta. Oli muuten pikkasen noloa!

Ja kävin ennen tuntia suihkussa.

Ap

Vierailija
8/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes kissaa mitä syyttää.

Ap

Vierailija
9/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö tekokuitusia vaatteita ja sukkia? Ne haisee välillä ihan pissalle.

Vierailija
10/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan usko tätä aloitusta. Mitä lääkäri sanoi? Totta kai olet puhunut lääkärin kanssa noin vakavasta vaivasta?

Vierailija
11/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin taipumusta voimakkaaseen ja pistävään hienhajuun. Luin netistä aika yllättävän tavan, jonka pitäisi auttaa ja auttoikin. Pesen siis kainalot pelkällä vedellä ja käytän aloe vera luomudödöä.

Olen tosin vasta 26-vuotias, mutta voisihan tuo sinullakin auttaa. Tosin, jos kyse on hormonijutuista, niin en tiedä, onko tuosta apua.

Vierailija
12/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika herkkä iho ollut aina, joten tekokuituvaatteita mulla ei ole ollut vuosikausiin.

Ja ainakin kainalohiki tulee suoraan kainalosta.

Vierailija
13/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että mulla oli sama ongelma nuorena. Haisin joka puolelta pissalle. Haisen kai vieläkin. Oon aatellut, että se on kohtalo, jokin mulle ominainen juttu.

Mutta vaihdevuosiasian pystyy selvittämään verikokeella. Lääkäri tai ainakin gynekologi voi varmaan auttaa asiassa.

Vierailija
14/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaatko, käytätkö lääkkeitä tai luontaistuotteita?

Pesetkö vaatteesi 30/40 asteessa?

Vierailija
15/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi testata vaihdevuodet verikokeella.

Itse ehdottaisin ruokavalion muutosta. Syötkö paljon lihaa, kalaa, proteiinia? Se tekee hienhajun pistäväksi ja joillain tosi pahaksi.

Vierailija
16/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut erilaisia ruokavalioita ja vettä olen juonut pitkään niin paljon päivässä kuin pystyn.

Thyroxin ja e-pillerit on ainoat vakituiset lääkkeet. Syön vitamiineja, mutta niitäkin olen testaillut eikä haju tule niistä.

Kokeilen tuota vedellä pesemistä. Tosin täytyy ajankohta katsoa sopivaksi etten tainnuta ihmisiä. 😊

Lääkärille olen jutellut asiasta, kun olin siellä muun asian takia, kun haju ei ollut näin paha eikä lääkäri tehnyt asialle mitään eikä kommentoinut kummempaa.

Ap

Vierailija
17/57 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsan hajuinen hiki voi viitata munuaisten toiminnan heikkenemiseen. Labrakokeilla voi varmistaa, ettei kyse ole siitä.

Vierailija
18/57 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo oireet olivat itselläkin, tympeä haju vaikka peseytyi. Silloin kun vielä oli kierto. Ei syytä isompaan huoleen. Ruokavalion terveellisyys ja luontaistuotteet, näistä oli apua.

Vierailija
19/57 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hienhaju voi pinttyä keinokuituvaatteisiin. Siiten kun iho lämpiää/hikoilee, vaate alkaa haista. Itse olen joutunut heittämään muutamsn vaatteen roskiin tämän takia

Treenipaidat pitää antaa kuivua treenin jälkeen tai mieluiten peTä heti.

Vierailija
20/57 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo haju oli ensimmäinen esivaihdevuosien oire. Aloin yleensä haisemaan yöllä, vaikka olin käynyt suihkussa juuri ennen nukkumaan menoa ja laittanut dödöä. Haju tuli kuitenkin eri paikoista kuin kainalot, se oli enemmänkin rintakehähajua.

Sain hormonikorvaushoidon ja sekin vaiva meni ohi, kun käytin tuotetta säännöllisesti. Olin silloin noin 45 vuotias.