Selluliitti hoikalla?!
Olen ollut koko elämäni hoikka, melko liikunnallinen ja noudattanut terveellistä kasvisruokavaliota. Siispä järkytykseni oli suuri kun huomasin sovituskopin kelmeässä ja kaikin puolin rumentavassa valossa yllättäen selluliittiset takareiteni ja pakarani!
Olen kyllä huomannut jotain aineenvaihdunnan ja verenkierron häiriöitä juuri niillä alueilla, esimerkiksi kovassakin urheilusuorituksessa takareidet ja pakarat tuntuvat aina kylmiltä..
Mikä avuksi? Pitäisikö huolestua? Olen kuitenkin vasta 25 -vuotias eikä suvussani ole taipumusta geneettiseen selluliittiin...
Kommentit (17)
Ihan jokaisella näkyy sellua tuollaisessa valaistuksessa.
Oletko ihan varma, että kuulut johonkin harvinaiseen selluliitittomaan sukuun? Monella hoikalla tai alipainoisellakin on selluliittia jo teininä.
Mulla sama ongelma, kirkkaassa valaistuksessa näkyy paljon selluliittiä reisissä ja pepussa, vaikka olen hoikka :/
Olen kohta 50-vuotias ja minulla ei ole selluliittia ollenkaan. Olen liikkunut tavallisesti ja hoitanut ihoakin tavallisesti koko ikäni. Synnyttänytkin olen. Geenit sen määräävät.
Mulle tuli ensimmäiset selluliitit 14-vuotiaana (163cm/48kg). Nyt 22-vuotiaana (163cm/53kg) sitä on takareisissä ja takapuolessa paljon. Ei auta salillakäynnit eikä mikään. Lihakset kasvaa, mutta selluliitti vaan jää. No olen jo onneksi tottunut noihin. Että ole onnellinen, että vasta nyt alkaa tulla...
98 % naisista. Jos häiritsee laita vähän rusketusta pintaan. Muuten ei kannata huolehtia. Täydellisellä elintavoilla voi olla et saat sen pois. Tai sitten et. Onko se sen arvoista?
Ei hoikkuus suojaa selluliitilta :D
Vehnä ja sokeri kokonaan pois. Hyvä lihashuolto jos treenaat. Varmaan pitäisi käydä myös lymfassa välillä. Ja juo vettä tietysti se 2-3 litraa päivässä.
Itse olen nämä testannut. Olen jojoilija tässä sellu asiassa, paino on mulla kyllä ihan tasainen bmi 21 . Jos pidän ruokavaliota , muistan juomiset noin hyvä tilanne . Noista jos lipsun niin erityisesti etureisissä näen miten sellulliittia alkaa muodostua jo viikossa.
Sitten jos sellulliittia on jo reilusti ei auta muut kuin kalliit hoidot.
Vierailija kirjoitti:
Vehnä ja sokeri kokonaan pois. Hyvä lihashuolto jos treenaat. Varmaan pitäisi käydä myös lymfassa välillä. Ja juo vettä tietysti se 2-3 litraa päivässä.
Itse olen nämä testannut. Olen jojoilija tässä sellu asiassa, paino on mulla kyllä ihan tasainen bmi 21 . Jos pidän ruokavaliota , muistan juomiset noin hyvä tilanne . Noista jos lipsun niin erityisesti etureisissä näen miten sellulliittia alkaa muodostua jo viikossa.
Sitten jos sellulliittia on jo reilusti ei auta muut kuin kalliit hoidot.
Totta tuo ruokavalio. En ole koskaan sietänyt roskaruokaa ja syön paljon marjoja, vihanneksia ja hedelmiä. Karkkia ja makeaa kyllä menee joskus.
Se selluliititon :)
Niin ja huomasin ton kasvisruokavalion . Protskuja liian vähän ja liikaa hiilateita ylipäätään? T: 9
Ja tosiaan tässä on mullakin vähän se tiedän mikä siihen auttaa mutta niin kurinalainen elämä ei oikein aina nappaa:(
On turha tappaa itseään selluliitin kanssa taistellessa, kun on sitä kaikenlaista muutakin maailmassa. Elää suht terveesti, ehkä kuivaharjaa, juo vettä. Pari pikkiumuhkuraa kyllä unohtuu kun ei katso niihin.
Vehnää ja sokeria syön todella vähän, silloin tällöin leipäpala salaatin kanssa. Sokeriakin vain jos juon espresson kahvilassa, vai lasketaanko hedelmien luonnollinen sokeri? Hedelmiä syön tosi paljon..
Proteiinia sen sijaan voisin kyllä lisätä ruokavalioon..
Pitää kokeilla tuota kuivaharjausta.
Ap
Itselläni näkyy selluliitti vain silloin, kun jännitän pepun lihaksia. Eli ei vielä kovasti häiritse.. saas nähä miten suhtaudun siihen sit, kun näkyy koko ajan. Ja ikää tosiaan 23 ja painoa 50kg että ei se hoikkuus suojaa. Mutta suht hankala siitä on lukemani mukaan eroon päästä :/
Onko kukaan miettinyt/kokeillut mikroneulausta selluliittiin?
Selluliitti johtuu ohuesta ihosta ja naisen vartalon tavasta kerätä rasvaa. Sitä on melkein kaikilla, ei syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan miettinyt/kokeillut mikroneulausta selluliittiin?
Ei toimi. Mikroneulaus tehdään yleensä max 1,0mm pituisilla piikeillä (pääasiassa paljon pienemmillä), selluliitti on syvemmällä.
Ootko kokeillut kuivaharjausta? Tai kosmeettisia täsmätuotteita?